[Re:] [t72killer:] Csóró air 5.0 - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


sh4d0w
(nagyúr)
Blog

Akinek van egy kis sütnivalója, elkerüli a RyanAirt. Egyre több a rossz hír a cégről...


t72killer
(titán)
Blog

2éve utaztam velük, anno "csak" az volt a bajom, hogy a teljesen normál méretű kézipoggyászomat bevágták a gép gyomrába. Egyébként mintha kevesebb lenne a hely az ember lábának.

A repülésbiztonsággal kapcsolatos hírek viszont már nem vicc. Nem vagyok szaki, de gyanús, hogy ezt nem így kellett vna kezelni.


llax
(senior tag)

Ezért simán elővehetik a kapitányt. Persze ha leteszi a gépet (és mindenki él), akkor a munkáltatójával akad össze a bajsza. Két rossz közül választhat...

Kicsit kezd ez olyan lenni, mint a hazai hivatásos sofőrök esete: Ha nagyon szabályos, a munkáltatója von le (mert kb. teljesíthetetlen az elvárás), ha megy át minden szabályon, akkor a hatóságoknak perkál (természetesen saját zsebből). Ez mára sokat enyhült, de nem szűnt meg teljesen.


llax
(senior tag)

A fapadosok gépei maximális ülésszámmal mennek, egy hajszállal szűkösebbek az átlag turistaosztálynál.

A kézipoggyászra (és poggyászra) teljesen egyedi szabályaik vannak, nincs olyan egységesség, mint a légiszövetségekbe tömörülő és egyúttal IATA tag "nagy" légitársaságoknak. Szövetségen belül kell az egymás közötti átjárhatóság, azon kívül nem, ezt a fapadosok ki is használják, mint bevételi lehetőséget. (pl. a "szabványnál" kisebb kézipoggyász, mérettől függetlenül fizetős poggyász)

Igaz, nem is jattolnak ezer irányba, probléma (járattörlés, túlfoglalás) esetén nincs átfoglalás szövetségen belüli másik légitársaság gépére (= nem garantált, hogy elvisznek)... Ezek teszik olcsóvá, nem a felszolgálás elmaradása.


t72killer
(titán)
Blog

A ryanair által előírt kézinél volt kisebb (mint sok másik utastársamé, akikét szintén bezúzták a gyomorba).


llax
(senior tag)

Szövetségen kívül azt csinálnak, amit akarnak. Legfeljebb a(z illetékes) fogyasztóvédelemnél verheted az asztalt. Ugyanezt egy teljes jogú IATA tag nem merné megtenni (a szolgáltatásokból kb. a catering és az extrák kivételével mindent egységesít - még az árakat is egymáshoz közel tartja).

Szerencsére az IACO alól nekik sincs kibúvó (legalábbis civilizált országokban), így azok sem akarnak egy bontószökevényen, gyakorlatlan pilótával utaztatni. A repülésbiztonsági szabályok ugyanazok.

Egyébként a spórolásuknak előnyei is vannak: A legnagyobb fapadosoknál alacsonyabb a gépek átlag kora, mint sok nemzeti légitársaságnál. Sorozatban veszik az új gépeket, mindig a legmodernebb változatot. Ez nem valami "úri huncutság", hanem sok-sok kerozin megspórolása.


sh4d0w
(nagyúr)
Blog

Meg csak egyféle típust üzemeltetnek, hogy ne kelljen a staffot mindenféle képzésekre küldeni.


llax
(senior tag)

Az ilyenfajta spórolások teljesen rendben vannak. (akár a poggyász téma is - megfelelő tájékoztatás mellett)

Csak az olyan agyatlanságok nem hiányoznak, mint a témaindító eset. Mondjuk az még kérdés, hogy a történésekről mennyi infó és mikor jutott el a kapitányig... (ha csak 1-2 "ájulásról" tud, azért nem feltétlenül szakítja meg az utat) Az is kérdés, hogy a rosszulléteket mi okozta... (mondjuk ha az újraélesztendő kezdte a sort, a többinek nem feltétlenül kell "műszaki ok")


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Hol vannak az előző részek??

Mert elejétől olvasnám.


Jhonny06
(veterán)
Blog

Bullshit


rosejbli
(senior tag)
Blog

A linkelt oldalon van egy komment, ahol az egyik állítólagos utas nyilatkozik, hogy nem volt semmiféle pánik és szerinte csak elég meleg volt a gépen, nem érezte az oxigén hiányát.
Az is sokatmondó, hogy az eredeti cikk a Sun-tól származik, ami még a Blikknél és undorítóbb bulvárlap.
A ryanair valóban nem a legúriasabb módja, ha valaki utazni akar, de azért azt se mondanám, hogy mindenféle szabályt megszegve tökön-paszulyon keresztül repkednének.
Aztán lehet csak én vagyok ilyen naív. Mindenestere, mikor velük utaztam semmi probléma nem volt, attól függetlenül, hogy sokat késik az indulás, de ez eddigi tapasztalataim alapján minden fapadosnál így van.


t72killer
(titán)
Blog

Nem adtam a korábbi részeknek sorozatcímet, így találod meg őket :R.


rezessanyi
(csendes tag)

melyiknel dolgozol? wizz vagy ryan?


t72killer
(titán)
Blog

Én? egyiknek sem, nem repülésben dolgozom, csak használom őket, ha a cég (egyéb gépipar) elzavar valahová.


sh4d0w
(nagyúr)
Blog

Köszönöm a roppant informatív választ, sokat megtudtam belőle.


Wlac
(Ármester)

Limitált a hely "odafönt", ezért hiába viszi az ember a kézipoggyász méretekbe beleférő pakkják, jellemzően X darab után már nem engedik fel a gépre őket. 2 éve a Wizz és a Ryan pedig már a priority boardinghoz köti ezt. Egyébként az elvétel nem a csak a fapadosoknál van, a Brussels-nél is rendszeres, hogy el kell venni az utolsóktól a gépajtóban a csomagot, mert fizikailag nem fér el, hiába papíron felvihető.


t72killer
(titán)
Blog

Easyjetnél sose vették el a csomagom, pedig az is fapad.

üzenetek