üzenetek

Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Perfekt. Erőszak kvázi nincs, inkább alszanak helyette:-)
De egyébként tényleg, nincsenek zsebtolvajok, meg ilyesmi, nincs a szigeten drog (fogyasztás=börtön, terjesztés=halál), fel sem merült, hogy bármi bajunk lehetne. És még egy példa erre: a 101 kilátójánál teljesen idétlen módon ott felejtettem egy széken a HTC Re kamerámat. És csak este döbbentem rám, írtam nekik FB-on, másnap átvettem lent a recepción és akik megtalálták még csináltak egy vigyorgós selfiet is, rajta volt a memóriakártyán :D
Helyette van intézményesített korrupció. De attól a turistának nem lesz rosszabb...

Taipeiben a Luzhou negyedben laktunk, ez azért a belvárostól kintebb van, 5-6 metrómegálló, mondjuk vegyük úgy, hogy Pesterzsébet. Nem egy csilli-villi irodai-felhőkarcolós környék, meg nem egy Rózsadomb, a közvilágítás is foghíjas (ez az felülről) és a videóban említett hotpot étterem másfél kilométernyire volt a szállástól, olyan 20 perces séta ilyen tákolmány-épületek között, tökre semmi félelemérzetünk nem volt, pedig már masszívan este 11 után voltunk, amikor visszafele jöttünk.

A Shilin piacon a cuccok simán őrizetlenül ki vannak rakva az utcára, senki nem lopja el, meg az is jó volt, amikor Kaohsziungban a kikötőnél keresgéltünk egy Mos Burgert (ez a helyi hambi, csak nem zsömlében van a cucc, hanem két rizspogácsa között) és a 7elevenben nem tudott a pultos angolul, de egy helyi vásárló igen és az én telefonomon mutogatta a Mapsen, hogy merre menjünk.

Ja, és kábé minden sarkon van public klotyó, papírral, tisztán, szappannal, kéztörlővel, free. Meg minden metróállomáson is. De még az ilyen-olyan nemzeti parkokban is tök sok helyen építenek ilyet, ez speciel egy felbecsülhetetlen érték, főleg csajoknak.