[Re:] [TBMC:] A „nagy” Apple... - Avagy egy óriási kálvária egy CTO gép rendelését illetően. - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


bmwk1200s
(őstag)
Blog

Nagyon durva. A türelmedért pedig max respect.
El sem hiszem, hogy ennyiszer kicserélt gép és mindig találni rajta valami, amúgy optikailag rögtön kiszúrható problémát. Hol van ilyenkor a belső minőségellenőrzés?

Őszintén sajnálom a történteket; erre egyébként nincs mentség.
Remélem most már hamar megoldódik a probléma és elfelejtheted ezt az egészet.


Krugszvele
(senior tag)

Szia!

Ha úgy vesszük, akkor 1 munkanap alatt (az összesített hívások ideje) szereztél 500 euró kedvezményt. Nem tudom, de te mennyit keresel, de ha kevesebbet, mint napi 150 000 Ft, akkor ez az üzlet neked máris nettó megérte.
Ha csak az anyagi részét számoljuk.

Viszont a bejegyzésből kitűnik, hogy ezalatt a pár hónap alatt te sokkal több ideget ettél meg, mint ami egészséges. Ha ezt is beleszámoljuk, akkor valószínűleg nagyon nem érte meg az üzlet :)

Kéretlen tanács és tudom, hogy nagyon nehéz idegentől elfogadni bármit, ami negatív, mert nem ismer, meg biztos csak kárörvendő meg rosszat akar. Javasolnám, hogy szerezz 3-5 önismereti könyvet, Csernus, Brian Tracy, stb. íróktól és figyelmesen olvasd el őket és próbáld a saját életedre, gondolataidra, hozzáállásodra kivetíteni. Garantálom, hogy meg fogsz lepődni és tartalak annyira intelligensnek, hogy meg is fogadod majd az ott leírt javaslatokat. Ha csak egy részüket elfogadod, akkor valószínű tíz évvel legalább tovább fogsz élni és nem leszel ezentúl dühös olyan szituációkban, ahol nem javasolt. Köszönöm, ha elolvastad!


Cathfaern
(nagyúr)
Blog

Azon túl, hogy tényleg szívás, és neked van igazad, próbáld meg ezt bármelyik másik nagy laptopgyártó / forgalmazóval eljátszani. Valószínűleg az első esetnél megkaptad volna, hogy ez nem garanciális probléma, és az aku ciklus normális és köszönjük viszlát :)


bmwk1200s
(őstag)
Blog

A Dellről es a Montevideo utcan talalhato szervizrol lehetne mit meselni...


dugo_
(veterán)

Mondjuk az valószínűleg tényleg normális. :D Megkockáztatom, hogy már a gyártás során belekerül. De az se lenne baj, ha a kész gépet járatják meg tesztként.

A fizikai sérülés már komolyabb probléma.


.LnB
(titán)
Blog

Nagyon durva sztori.

Megkérdezhetem, hogy mitől egyedi config? És mit számít a 2 akku ciklus? Sajna se Apple, se laptop ügyben nem vagyok otthon.


bLaCkDoGoNe
(veterán)

Ha veszel egy gépet az Apple.hu-n, akkor vannak a normál konfigok, amiket leemelhetsz a polcról, illetve vásárláskor néhány opciót meg is változtathatsz ezeken: kérhetsz bele gyorsabb procit, nagyobb SSD-t, erősebb videokártyát. Az ilyen gépekből lesznek a CTO modellek, amiket tulajdonképpen a te igényeidnek megfelelően gyártanak le, ezért a hosszabb átfutási idő.


szumoo
(senior tag)

Akku ciklus: [link]

TBMC:
Remélem minél hamarabb pont kerül a kálvária végére és tényleg hibátlant fogsz kapni! :K
Maxi respect a türelmedért.

Sz.


Jhonny06
(veterán)
Blog

99%, hogy direkt ugyanazt a gépet akarták rádsózni, ennyiszer nem lehet hibázni. Iszonyatosan szarrágó a magyar képviselet. Én anno iPhone-t gariztattam, 3X ugyanazt kaptam vissza, csak a hátlapja volt cserélve.


TBMC
(addikt)
Blog

bmwk1200s: háát igen. én is a quality checket kérdzetem minden alkalommal, a válasz csak az volt, nincs ráhatásuk arra a részlegre, hisz a gépek tengerentúlról érkeznek én pedig ugye írországgal beszélek...

Krugszvele: igen, köszönöm a tanácsod. igen tisztában vagyok a kártérítés összegével. De sokkal több fejfájást okoztak nekem mint 150.000ft.. ezt jól látod, kezdve onnantól, hogy 2x zárolták az összeget és fizetnem kellett volna - ezt a szitut azért elég nehéz higgadtan kezelni, mikor határidős fizetésed van leszállított áruval kapcsolatosan....
- minden más esetben teljesen higgadtan jártam el, nem vagyok egy könnyen felidegesíthető típus..

Cathfaern: igern, igen tudom. tisztában vagyok vele, volt már harcom a sonyval (egy jó drága ultrabook tekintetében több mint fél évig ment a huza vona- igen ott is gyári hibás gépet kaptam, elviggét JAVÍTANI!!! mert 4. munkanapon vettem észre (pedig netes rendelés volt) és rá 2 hétre össze vissza karistolva kaptam vissza a gépet. A kinti vezetőséggel lekommunikálva fél évbe telt a rendezés...

Illetve a dell-el is volt egy-két incidensem, szóval igen, ismerem a többi cég supportját, és hozzáállásukat is.. sajnos... mindezekfejében merem állítani, hogy a jövőben is almás maradok... mert tulajdonképp korrekten állnak a dolgokhoz. (a felháborodásom pedig azt hiszem, teljesen érthető)

.LnB: minden Apple gép 0 ciklussal érkezik. illetve kellene érkeznie... jó pár modell fordúlt már meg nálam amiket APRből, apple storeból rendeltem, eddig minvégig 0 ciklussal. és azért egy új modell, legyen már tényleg új, pláne ennyi pénzért.. (továbbá gondolom az akkubotrány miatt lehet bennük esetlegesen 2 ciklus mert tesztelik őket... de ettől akkor sem vagyok hajlandó-nem szeretnék- eltekinteni)

azért egyedi konfig, mert a 460as videókártyával nincs polcon a 2016 15" rmbpro. ezt külön kell rendelni, egyedileg össze tudod állítani a választható opciók közül mikre van szükséged:proci, videókártya, tárhely...

szumoo: köszi

Jhonny06:biztos, hogy nem. hisza z első gép azóta is nálam van. a 2. gép aminek a touch id hibája volt, az pedig makulátlan karcmentes gép volt... a 3. ami érkezett a touch id tökéletes volt, de karcosan érklezett, illetve a széria számok sem stimmeltek. természetesen mind bontatlan állapotban teljesmértékben újként érkezett. - tehát ez a gondolat fel sem merült bennem. és az is biztos, hogy nem refurbished készülékek.

öhm a blogbejegyzés kicsapongásait illetően elnézéseteket kérem, "picit" összedobáltam, de azt gondolom egy blogbejegyzésben teljesen helytálló lehet.

[ Szerkesztve ]


sutykuru
(tag)
Blog

Ez tetszett: "mondjuk pl. egy tokot"
Oké, hogy prémium és túlárazott, de ha jól néztem 13k itthon, egy 1M gépnél és hónapokig tartó balfaszkodásnál ezt komolyan gondolták?


Jhonny06
(veterán)
Blog

Mondjuk ez elég fura, hogy a ciklus megegyezik. Egyszerűen nem tudom elhinni, hogy véletlenül bénáznak. Egyszerűen leemelnek a polcról egy bontatlan dobozt és elküldik, ennyiszer nem lehet belefutni "véletlenül" egy gyártási hibás (karc) készülékbe.


sto1911
(veterán)
Blog

Ez a sztori nem "votma" valamikor?


TBMC
(addikt)
Blog

de, az elejét itt olvashattad...

csak most írtam a folyatásról. és a még lezáratlan végről..

sutykuru: hát.. igen.. na igen. ez azért számomra is egy vicces - sarkallatos pont volt.
Jhonny06: a karcok sem egyeznek. hasonló helyen, de nem ugyan ott, és nem ugyan akkorák.

[ Szerkesztve ]


Freiherr
(őstag)
Blog

Ok, hogy ~1 millás gépnél az ember nem örül egy karcnak, de ez csak egy esztétikai hiba, ami a használhatóságot nem befolyásolja. Ezért, és a többi kellemetlenségért 500€ kompenzációt, kb. 15% engedményt én nem neveznék szégyenletesnek.


kentucky
(őstag)

Az a kettő töltési ciklus nem a tesztelésből adódott?


TBMC
(addikt)
Blog

lehet, de akkor a korábbi gépeknél miért nem volt "teszt" ?
- ha pedig a korábban felröppent pletykák miatt tesztelték, akkor azt ne a vevő torkán dugják le.. teljes áron..vagy legalább tüntessék fel.


Stanlee
(őstag)
Blog

Mennyivel esne jobban, ha gyarilag kiutnek belole azt a 2 ciklust es nem latnad, vagy raragasztananak egy fecnit a gepre, hogy custom hw miatt 2 full cikluson keresztul tesztelve?

Engem a karcok jobban zavarnanak, es ugy tunik, hogy mivel majdnem ugyanott csak mas meretben voltak a gepeken, valoszinuleg a gyartas soran kerul oda. Na ez a gaz egy ilyen nagyon draga gep eseteben, szerintem. Bar valoszinuleg a magyarazat az ra, hogy a biorobotok nem megfeleloen vettek a levegot es kontrollalatlanul jutott a gepre kilelegzett levego :-)


bmwk1200s
(őstag)
Blog

De biorobot lenne a minőségellenőr is, akinek szemmel láthatóan a legfontosabb munkaeszköze, a szeme hiányzik?


TBMC
(addikt)
Blog

Hidd el engem is a karc zavar..ha csak a 2 akkuciklus lenne nem csinalnam ezt a hercehurcat. Szemet hunynek felette. De igy, csak tetozi ezt


MineFox54
(őstag)
Blog

Na, lett még egy HUNitedünk :)
(Soha többé Aliexpress topik, röviden annyi hogy 1 pixel hiba, és "vírusok" miatt 15%-kal szerinte értékcsökkent a tablet, és kb 25 hsz-en keresztül ezt a véleményét fenntartotta.)

"akkor azt ne a vevő torkán dugják le.. teljes áron"
WTF? :F Örülj basszus hogy tesztelik, és nem valami gyári hibás hulladékot kapsz... :W


Syl
(nagyúr)
Blog

>lehet, de akkor a korábbi gépeknél miért nem volt "teszt" ?

Biztos hogy nem? '14 végén vettem vadiúj Air-t és az is kettővel indított.


Cathfaern
(nagyúr)
Blog

Nem az akku a fő probléma, hanem a karcok. Én egy 150ezer Ft-os laptopnál is fura szemmel néznék ha karcos lenne, de itt egy nagyságrenddel nagyobb tételről van szó. Szerintem az a minimum, hogy makulátlan állapotban legyen külsőleg.


buvartacsko
(addikt)

Főleg hogy ha karcos, kitudja mi történt vele amiért olyan lett, odaütötték stb.


VirsLee
(őstag)

Amúgy megérte a váltás? Mit cseréltél le?


TBMC
(addikt)
Blog

eddigi gépeim:
(nyilván az asztaliakat nem említem meg, mert nincs bennük akku :P ;] )
szóval amik megfordúltak nálam újonnan, vagy a családban

2014 mid 15" cto rmbpro
2015 mid 15" rmbpro
2015 13" early rmbpro
2013 13" late rmbor
2013 13" early cto rmbpro
2016 13" air

ezek közül egyikben sem volt akkuciklus, mind 0 akkuciklussal érkezett.. lehet eddig csak szerencsém volt? :U bár nem tudom... de emgmondom őszintén, ez hidegen hagy, mármint az akkuciklus. a karcok ne legyenek és kész :)

akku téme lazárva részemről

VirsLee: igen meg számomra nagyon. 2015 13" early rmbpro-ról váltottam, korábban házon belül dolgoztam nagyrészt az 5k imacen, így a kis 13"as csak arra kellett, ha épp mégis házon kívül lennék és valamely projekttel fennakadások/bármi egyéb lenne, akkor mindig kéznél legyen egy gép. Viszont, fél éve lassan, többet vagyok házon kívül (egyéb irodákban, országon kívül, belül) és számomra óriási kényelem, hogy mindig nálam van, a 15" kijelzőn azért még grafikázni is lehet - de általában mindig külső kijelzőkön vagyok. Illetve azért a nagy dgpu és a 4mag, nagyon jól érezhető a váltás tekintetében. Szóval teljes mértékben elégedett vagyok vele a teljesítményt.


marositech
(senior tag)
Blog

Hááát sok sok sok sikert a történethez. :Y
Lényegében, ha vennék egy Lambo Veneno-t annak tökéletesnek kell lennie, semmi karcolásokkal.
Ugyanez vonatkozik a millás notihoz.
És nem magyarázták meg, hogy miért lett 2 töltési ciklusos? (nem láttam a cikkben)
Ehhez kapcsán volna elméletem.
Volt egy MBPro, ami hibás, megjavították, épp kapóra jött, hogy CTO-s. Felrakták plusz cuccokat és voilá!
Vagy tényleg debil módon cserélik benne az alkatrészeket... :(((
Kitartást!


Syl
(nagyúr)
Blog

>a karcok ne legyenek és kész

Ez egyértelmű.


TBMC
(addikt)
Blog

köszi!

- nem magyarázták, sőt felháborodtak rajta. - ők jobban mint én ;]

és mondták, utánanéznek, mert ez számukra hihetetlen, ismételten...

remélem tényleg lesz valami visszhangja, picit talán lecseszerintik a kollégákat, és jobban figyelnek majd a quality checken is.. reményeim szerint :U


lugosi
(MODERÁTOR)
Blog

Durva a sztori, követtem a fórumban is, úgy folyamatában még rosszabb volt olvasni. Megkockáztatom hogy Németországban vagy Angliában ez a sztori nem így történt volna meg vagy nem történhetett volna meg így.

Csak mellékszál de szerintem lényeges a futárcégek hozzáállása, ez a pár percet nem tudok várni dolog, illetve volt már konfliktusom abból is hogy a futár elvárta hogy menjek le az emeleti lakásból a ház elé, mert nem ő nem hajlandó felhozni a cuccot. Volt ilyen liftesben és nem liftesben is. Volt, hogy kitalált legalább valami totál nevetséges sztorit (rossz a furgon ajtaja és nem lehet bezárni, jáj), volt hogy egyszerűen csak mondta a telefonban hogy nem hajlandó feljönni, majd elhajtott a ház elől mikor nem járultam elé.

Kíváncsi vagyok hogy ezek a hozzáállásbeli dolgok nálunk valaha megváltoznak-e. Nem vagyok bizakodó. :/


Gyurma_13
(aktív tag)

Szerintem ezek a 14 napon belül visszaküldött gépek. Abból kaptál.


Dhampir
(félisten)

Mesélj, érdekel.


bmwk1200s
(őstag)
Blog

A szervizbe leadott gep 4 honap utan kerult vissza ugy: hogy elotte a szervizes kollega kicserelte a komplett gepet vmi masra. folyamatosan letagadtatta magat, es vegul csak ugy sikerult visszaszerezni az eredeti gepet javitatlanul, hogy rendorseggel kellett mar fenyegetozni.
Olyan magyarazatokat kaptunk, hogy: specialis alkatreszek japanbol jonnek ezert tart ket het helyett 3 ig; hibas alkatreszek jottek, meg egy het lesz, jaj mar majdnem kesz csak diagnosztika, ket honap utan kesz es atveheto (egy ismerosom vette at aki csak a nevet tudta a gep tipusat nem; itt lett masikra kicserelve). Miutan ez kiderult, hogy nem is azt a gepet kaptam vissza amit leadtam, tobb mint egy honapig kerestuk a kollegat eredmenytelenul, es vegul arra az emailre reagalt, ahol emlitesre kerult a borton is. Igy vegul 4 honap huzavona utan visszakerult a hibas gep javitatlanul (olyan mesekkel fuszerezve, hogy az apja nagyon beteg es gyogyszerre kell a penz es el akarta adni de tudja hogy hulyeseget csinalt es nem akar bortonbe jutni).
Meseljek meg?


Dhampir
(félisten)

Köszönöm, hogy megírtad. Ilyen rémes sztorit még a Telemaxról sem hallottam. Lehet, hogy már megszabadultak ettől a megbízhatatlan munkatársuktól?


Avicularia
(veterán)

Nekem jó tapasztalatom van velük, és a dell topikból is ott dolgozik az egyik fórumozó. Egyszer volt ott egy gép és egyszer kijöttek a szállodába szerelni NBD garival, amikor Magyarországon voltam éppen és igénybe kellett venni az NBD garit.
De ez elég gáz amit leírtál :(


bmwk1200s
(őstag)
Blog

Úgy tudom igen, de biztosan nem tudom. Megmondom őszintén, akkor már úgy voltam vele, csak takarodjon és örüljön, hogy se kedvem se időm bíróságra járni vele és a cégével.
Egy másik szervíz 4 nap alatt megcsinálta. Tanulópénz volt a részemről, hogy hová soha a büdös életbe nem megyek és nem is ajánlom.

Elfogadom, hogy van akinek pozitív élménye van velük, már csak a nagyszámok törvénye alapján is kell lennie elégedett ügyfeleknek. Ettől én még messze elkerülöm őket.

[ Szerkesztve ]


Dhampir
(félisten)

Jó tudni a negatívumokról is, ezért is örülök, hogy megosztottad mindezt. Tehát a Dell szerviz esetében sem minden fenékig tejfel.

Köszönöm!


bmwk1200s
(őstag)
Blog

Esetleg volt ügyfél vagy? Vagy esetleg ott dolgozó? :)


Dhampir
(félisten)

Itt olvasom a fórumot. Csupán egyszerű ember vagyok. :-)

üzenetek