[Re:] [TBMC:] Az iStyle és a vásárlások... - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


nemlehet
(őstag)
Blog

Ilyenkor egyébként nekem az vált be, hogy meghivatkozod szám szerint a fogyasztói törvényt. A legtöbb eladó p*csa (az a tipikus műkörmös plázás eladó) betojik és igyekszik megoldást találni.

Ha ekkor sem akkor ki kell hivatni az üzletvezetőt és leíratni vele hogy neki mi az álláspontja, aláírással, pecséttel, mert mondjuk egy fogyasztói perben simán letagadják ami szóban elhangzott. Így pedig főleg ha tudja hogy törvénytelen/szabálytalan amit állít (és jellemzően tudják) mindjárt sokkal segítőkészebbek lesznek. Rengeteg visszaváltásnál és garanciális problémánál segített már ez.

Kevés üzletvezető annyira arrogáns, ha aláírásával ellátva adjon ki a törvénnyel ellentétes eljárást.. (volt már rá példa)


Hegzsa
(csendes tag)

Az a baj ezzel, hogy mivel ő cégre vásárolta a terméket nem minősül fogyasztónak.


nemlehet
(őstag)
Blog

Ez mondjuk igaz, de akkor is érdemes ilyesmit kérni, mert pl az anyacéggel (itt most nem az iStyle-ra gondolok) vagy felsőbb vezetőséggel tárgyalsz az ügyedben akkor elég sokat segít ha ezt elő tudod kapni. Jellemzően a helyi kiskirályok ilyen ellenségesek és szarják telibe az ügyfelet.


sanzi89
(addikt)
Blog

Jogszabályilag semmi sem kötelezte a boltot ebben az esetben, hogy visszavegye a terméket. Ha jófej, és azt szeretné, hogy legközelebb is ott vásároljon az ember, akkor visszaveszi. Ha nem, akkor így jártál, máskor máshol vásárolsz.


Dr. Oid
(aktív tag)
Blog

így van. persze felmerül a kérdés, hogy érdemes-e egyáltalán elgondolkodni a jófejkedésen, mert ha utólag a vezetőség felülírja az üzletvezetőt, akkor már mindenképp úgy tűnik, hogy beismerték, hogy ők voltak a fekete seggűek.


sanzi89
(addikt)
Blog

Ezzel nem értek egyet.
Én munkakörömben is van olyan helyzet, hogy van egy eljárásrend, aztán ha az ügyfél sokat pampog a felettesem felülbírálhatja az eljárásrendet. Ettől még én nem tévedtem, nem rossz az eljárásrend, az ügyfélnek ugyanúgy lehet, hogy nincs igaza.


Dr. Oid
(aktív tag)
Blog

nem ezt vitatom, hanem kvázi jobbnak tartanám, ha a vezetőség és az üzletvezetés között nem lenne ilyen jellegű véleménykülönbség, mert pontosan azt a véleményt fogja az ilyen gerjeszteni, amit posztoló és hozzászólók is megénekeltek, jelesül:

- a "plázacica műkörmös" eladólány mekkora ostoba hlyepcsa már, hogy nem segített
- mennyire bnkó már az üzletvezető, hogy nem segített
- mennyire szar cég már az XY Kft, hogy ennyit szemétkedtek velem

mert ugye végül az ügyfélnek lett igaza: visszavették, tehát elismerték, hogy neki volt igaza, tehát feleslegesen játszottak az idejével, stb - akkor is ez lesz a véleménye, ha amúgy teljesen jogosan nem vették vissza és semmilyen hibát nem követett el a cég semelyik képviselője sem.

tehát én úgy gondolom, hasznosabb lenne a cég minden munkatársának azonos információt eljuttatni, a cseréket nem a csúcsvezetőnek kellene elbírálnia, illetve egyszerűen konzekvesen szararcnak vagy jóarcnak kell lenni, egy lépésben, kész.


sztanozs
(veterán)
Blog

mert ugye végül az ügyfélnek lett igaza - nem lett igaza, csak az anyacég jó fej volt.

Attól még, hogy jobbkezes utcában elenged a jobbkézről érkező, még nem lesz elsőbbséged a jobbkezes utcákban.


nemlehet
(őstag)
Blog

Nem ismered a belső eljárásrendet, mert az egy dolog, hogy a törvény szerint ha cég nevére vásárolsz nem vagy fogyasztó ugyanakkor több bolt belső utasításában benne van, hogy ne különböztessék meg a magánszemélyt és cégeket. Mert rájöttek, hogy nem éri meg.

Sokszor viszont a helyi kiskirályok és a műkörmös hp-k magasról tojnak a belső utasításokra és akkor születnek az ilyen helyzetek. Plusz mindent többféleképpen lehet kezelni. Lehet arrogánsan foghegyről közölni, hogy "biztos kiloptad nem vagyunk segélyszolgálat" vagy lehet mondani, hogy "uram mivel céges számlára vásárolt önre nem vonatkozik a visszavételi kötelezettség, de esetleg ha gondolja kihívom a főnököt, talán meg tudnak egyezni".

De pl a mobilszolgáltatók üzleteiben lehet sokszor szembesülni azzal, hogy valójában nincsenek tisztában a termékekkel, ügymenetekkel, a szerződések tartalmával, rengeteg fals információt adnak. Innentől én mint fogyasztó igen is verni fogom az asztalt, még akkor is ha nincs feltétlen igazam, mert ők is csont nélkül számomra hátrányos tévedéseket vétenek.


Dr. Oid
(aktív tag)
Blog

megint csak azt mondom, hogy nem a tényeket vitatom, sem a szabályozást, hanem azt mondom, hogy az átlag egységsugarú ügyfél azt hallja és érti, hogy vele akkor feleslegesen szenyóztak. innentől egyszerűbb, ha elsőre is az ügyfél szempontjából jól kommunikálunk, nem?

mert mint oly sok minden, ez is szubjektív.


ncc1701
(veterán)

Hát. Ez a poszt most komolyan arról szól, h f@sz volt a vevő, kifizetett vmit, ami nem kell neki, és később anyázza a bótost, h nem akarja visszavenni? Mert akkor lol.


TBMC
(addikt)
Blog

tisztában vagyok vele, ezért is írtam, hogy méltányosságból :K

ncc1701: senki nem anyézott senkinek, szerintem olvasd el mégegyszer. és igen.. ez csak egy bejegyzés, nem muszáj lekommentelni, sőt, elolvasni sem :B

[ Szerkesztve ]


sztanozs
(veterán)
Blog

Az egységsugarú (sic!) vásárló elbaszta és utána bement sírni - erre elhajtották.
Utána sírt egy kicsit hangosabban, ettől meglágyult a szívük, megsajnálták, és megkönyörültek rajta.

Egyáltalán nem szenyóztak vele - csak egységsugarú (sic!) vásárló szereti, ha megkönyörülnek rajta (lehetőleg túl sok sírás nélkül)...

[ Szerkesztve ]


janeszgol
(félisten)

Látom itt némelyeknek (pl második hozzászóló, posztoló) nem világos az, hogy az eladó nem saját szakállára dönt, hanem amit mondanak neki, illetve ami a jogszabályban van. Félti az állását. De látom a fenyegetésük az nagyon megy.

Szerk.: 14-nél a pont.

[ Szerkesztve ]


Dr. Oid
(aktív tag)
Blog

Ember.

Értsd már meg, hogy én kvázi veled értek egyet: szerintem sincs joga a posztolónak követelni. Szerintem is csak annak köszönheti, hogy a saját belső kommunikációs hibájukból következő 25.000 Ft-os költséget nem kellett végül is benyelni, hogy panaszkodásra az iStyle vezetősége jófej volt, visszavette a terméket.

De. Amit én eddig is próbáltam mondani az az, hogy ügyfélnek is és a cégnek is egyszerűbb, ha az ilyen, tipikus eseteket (biztos vagyok benne, hogy nap, mint nap előfordul, hogy céges vásárlás esetén is fogyasztóként próbálnak elállni a vásárlástól - igazi ok nélkül, magam is hallottam a saját fülemmel a múlt héten máshol) úgy kezelnek le, hogy elsőre ne lepattintsa a bolti személyzet, majd fenyegetésre vagy panaszkodásra a vezetőség pozitívan bírálja el, mert ha a tipikus ügyfélkéréseket azonnal, helyben, a vezetőség egyetértésével és jóváhagyásával kezelik, egyrészt nem lesz frusztrált az ügyfél még akkor is, ha amúgy nincs igaza/jogalapja, másrészt nem a boltban dolgozó viszi el a balhét és őt fogja mindeki szapulni.

Az más kérdés, hogy milyen stílusban kommunikál valaki az ügyféllel, erre most nem térnék ki. De az, hogy elsőre a boltban dolgozók micsodájával verik a csalánt, majd a határozottabb/fenyegetőző/sírórívó ügyfélnek végül igazat ad a management, az szerintem gáz, felesleges időpocsékolás mindenkinek, nem mellesleg feszültséggenerálás: nem lenne egyszerűbb előre bizonyos feltételek mentén visszavenni a terméket még akkor is, ha céges a vásárlás? Nem lenne mindenkinek nyugodtabb az élete?

[ Szerkesztve ]


Dr. Oid
(aktív tag)
Blog

Nyilván, igyekeztem nem állást foglalni ezen a téren, mivel nem tudhatom, mi hogyan hangzott el valójában :)


#56573440
(nagyúr)
Blog

Bár nagyon más szinten de nálam ez így szokott menni, és egy fillérembe se kerül:

Ügyfél: Jónapot kívánok! Szeretném ha lehozná a csillagokat kétszer és most, meg a galaxisok összes többi bolygóját is, ha lehet tegnapra és mellette ingyen ha lehet.

Én: Jónapot kívánok. Én csak a naprendszer egy részéért felelek, és a naphoz sincs jogosultságom, értem a problémát de meg kell kérdezzem a főnökömet pillanat.... Meg is vagyunk azt az információt kaptam hogy az összes galaxist bolygóstól és csillagostól nem hozhatjuk le önnek, értem a problémáját, és azt tudom javasolni, hogy vegye fel a kapcsolatot ezen a címen a kollégákkal, írja le két bővített mondatban mit szeretne és miért, illetve közben én is eszkalálom a történetet bent, hogy tudjanak róla. Sajnos saját hatáskörben ezt nem bírálhatjuk el.

Ügyfél: Értem. Köszönöm a segítségét. Viszont hallásra.

Ez azért tud másképp hangzani mint a nem vesszük vissza és pont.


Drenadar
(veterán)
Blog

Az a legnagyobb röhej, mikor a "vezetőség" nyomja az alkalmazottat, hogy tartsa be a belső ügymeneti szabályzásokat.
Aztán mikor a "vezetőség"-nek kellene betartania a saját szabályaikat, ők mindenféle következetesség nélkül engednek is a nyomásnak.

Persze nekik a cég imázsát kell építeniük... francokat, ha van erre lehetőség, akkor már az ügyintézőnek meg kellett volna tennie (vagy engedni) saját hatáskörben a termék visszavételét...

ui: vajon miért gondolják a magyar vezetők (csak így általánosítva engedtessék meg nekem) hogy az ügyintézők csak "bírkaelhárítók"?

(#19) blackrulz: jah pontosan, a megfelelő kommunikáció fontos. de én még azt is észrevettem hogy sok ügyfél (azon túl hogy mindig igazuk van) csak azt hajlandó meghallani, amit ő szeretne :D

[ Szerkesztve ]


Chaser
(titán)

személyes vásárlásnál magánszemélynek sem kötelesek visszavenni semmit ami hibátlan/tévesen vásárolt, eu előtt volt ilyen
nyilván ideális esetben egy üzlet nem a maga ellensége, és a vásárló javára eltérhet a jogszabályoktól


Feruendios
(aktív tag)
Blog

iStyle :D Jah igen a stílus pont ami legendássá teszik őket, vittem már vissza 1 hónapos MacBook Pro-t pixel hibával, mondták hát, huh vigyem el a szervizükbe a város másik felébe mondtam, hát NEM ezt én most szépen itthagyom 1 hét múlva jövök érte. TÁDÁ kijelző kicserélve.

Nem tudom mi a ****** bajuk van ott az eladoknak, de valahol olvastam, hogy lekezelő lenéző stílus ösztönzi a vásárlót a nagyobb költésre szóval ez direkt van így kitalálva, vagy ha nem akkor is müködik ami meg müködik azon minek változtatni, na meg máshol nem nagyon tudsz Apple cuccot venni Magyarországon.

[ Szerkesztve ]


Klaus Duran
(senior tag)
Blog

pl itt a Logouton. ;]

Szerencsére én kerülöm a bunkókat és sajnálom azokat akiknek ez imponál.


alkatraz3000
(senior tag)
Blog

Én megszivtam, bár mindegyik Apple hellyel Pesten. Asszony telefonja nemet hivatalos vásárlás volt, eredeti számlával, nem telt le a 2. Év. Ezzel eddig sosem volt gond bevették a telefont, és cseréltek mint normál garancia esetében. Na de most ezek hárman kitalaltak, hogy az Apple mar nem engedélyezi ezt, és vigyem vissza (Németországba) ahol vettem és majd ott rendezik. Hiába mutogattam a törvényi előírást, hogy EU vásárlás, kötelesek foglalkozni velem, de hajtogattak az Apple álláspontját. Felhívtam az Apple képviseletet, és azt mondtak nem hallottak ilyen álláspontról, vigyem vissza és legyek határozottabb. Visszamentem, mondtam nekik, hogy az Apple maga mondta, hogy nincs semmi hasonló mondás, legyenek szívesek tenni a dolgukat. Az istyleos miss P.csa meg meg is mutattatta velem a hivaslistat, hogy tényleg beszéltem -e az apple-el. Látta nem kamuzok, erre annyi volt a válasza, hogy legközelebb hívjam az istyle-t. Megmutattam neki az istyle weboldalát, ahol szinten EU vásárlás volt megadva, de szerinte mar az sem jo...

[ Szerkesztve ]


Chaser
(titán)

apple képviselet is kompetens nagyon, ha egy ügyfélnek azt mondja legyen határozottabb és nem hívja fel az adott bolt üzletvezetőjét ( :
miss pitsától a következő kérdésem a neve lett volna, a vásárlók könyvében külön kiemelve:)
az egész meg ment volna a homárra

szerk: híváslistát persze megmutattam volna neki, lehet ott helyben feleségül is kérem, legalábbis annyi esély lett volna hogy mutogatom a telefonom

[ Szerkesztve ]


Dr. Oid
(aktív tag)
Blog

ez melyik bolt volt? én 2x mentem garanciális ügyben összesen jó pár év alatt ájsztájba és ennyire bunkók/tájékozatlanok soha, sehol sem voltak... sajnálnám, ha ennyire a lement volna a színvonal.


alkatraz3000
(senior tag)
Blog

Duna Plaza


alkatraz3000
(senior tag)
Blog

Homarra ment is, csak nem került ki...


Chaser
(titán)

feneapofajukat


Dr. Oid
(aktív tag)
Blog

Sajnálom... én az Árkádba meg az Andrassyra szoktam járni, ott nem volt gondom. Mondjuk az önmagában baj, hogy egy hálózat boltjai között ilyen különbség van.

üzenetek