Ne zárd rövidre. Nem fogod tudni egyszerűen kimérni kézi műszerrel, ha bajt okozol. Csak úgy hogy ha a leadott teljesítményt méred vagy esetleg a kapocsfeszültséget, de ezekhez egy jó esetet is meg kell nézni.
[Re:] [TheLázs:] Izgalmas elektro-kérdés. - BLOGOUT fórum
hozzászólások
Ha 21W teljesítményre képes a generátor és 12 V AC a kimenete akkor nagyjából ~6,8Ohm-t kell mérned a tekercsen. Műszerrel azonnal látni fogod, hogy jó-e. Ha 0Ohm közeli ellenállást mérsz akkor szétégett a tekercsen lévő lakkréteg, ergó használhatatlan, ha meg nem tudsz rámérni a kivezetéseire akkor megvan szakadva valahol.
[ Szerkesztve ]
Na, a fejlemények: Nem volt rövidre zárva, kilenc ohm körül mértem, működik a generátor. A motort összeraktam, de házilagos módszereim a rázkódást nem tűrték valami jól. Szóval, most, hogy a mikéntje tiszta, jöhet a hogyanja: milyen kábelt illik használni járművillamossághoz, milyen fogóval préselhetek rá sarut szakszerűen. A fogóra max 3-4e Ft az összeg, amit nem sajnálok, a teljes kábelezést újracsinálom, mostmár sokkal szebben.
Krimpelő fogóval a legegyszerűbb, bár kombi fogóval is nekiállhatsz, de mindenképpen forrszd is. Én a generátortól kb 2 milis vezetéket vinnék, de lehet több is. Vagy mérd le a gyári rézvezeték szigetelés nélküli átmérőjét és ugyan akkorát vagy nagyobbat használj.
A generátor vezetéke fix, a többi vezeték vastagabb. A váltóáramú körök (kettő is van) 1-1 8A biztosítékot kapnak.
Most generátorod van vagy tekercsed? Passzív tekercset nyugodtan rövidre zárhatsz, mert a tekercs a benne folyó áramot igyekszik állandó értéken tartani, vagyis nem lesz benne a rövidzártól nagyobb áram. A generátort viszont ne zárd rövidre, mert leéghet hamar! Ha ez nem következik be, a meneteket szigetelő lakkréteg akkor is megéghet, és idővel a menetek rövidre záródhatnak, fokozatosan. Vagyis úgy rövidülhet az élettartama, hogy ezt rögtön nem méred ki.