[Re:] [TheLázs:] Miata tulajok! NA, főleg... - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Ghoosty
(őstag)

Ne vegyél, mert kicsi a csomagtartó és hiányzik belőle a hátsó üléssor.

Remélem segítettem.:) (Na jó, tulaj nem vagyok, de azért látom.)

[ Szerkesztve ]


TheLázs
(csendes tag)
Blog

Az a baj, hogy nálam ez még nem annyira szempont, hiszen 23 éves vagyok, van egy barátnőm, és ennyi. Cipekedni pedig ott a céges furgon, egy Caddy Maxi


Ghoosty
(őstag)

Valamelyik filmben szerepelt, de már régen láttam, így nem tudok pontosan idézni, de valami olyasmit mondtak benne, hogy ha nem lett volna olyan kényelmes az a hátsó ülés, akkor egy fél generáció hiányozna. :)
Még egy fontos szempont, ha összejönne az 'édeshármas' akkor nem tudod hazavinni a harmadikat.

[ Szerkesztve ]


Karex
(senior tag)

Vélemény a másik végletről is: Vegyél! :)
Tényleg jó, nekem is az volt az első autóm, amíg csak ketten vagytok, nagyon jó életérzés.

Igaz, nekem NB volt, de '99-es. NA-t manapság nehezebb találni, már lassan gyüjtői státuszba lép, vigyáznak a szép állapotú példányokra, drágul is. Hátrány az lehet nyilván, hogy ilyen idős korára azért már van rajta javítani való, ha igényes vagy. Olajfogyasztás kicsit több az átlagosnál, de amúgy nagy gondok nem szoktak velük lenni.
Szubjektív hátrány, hogy gyakorlatilag egy fürdőkádban ülsz, és a mai SUV-tengerben mindenki az arcodba világít majd :)
Ezen a linken mindent megtalálsz: [link]


Fr0z3n
(őstag)
Blog

Inkább valami 4 üléses japán coupe. A 2 személy nagyon kevés lesz nagyon hirtelen.


csoki46
(aktív tag)
Blog

Én 2 hónapja vettem egy 10th anniversary-t, imádom. Egy 1.8-as NA-ért cserélném el egyedül. Nekem nem hiányzik a hátsó üléssor, sokkal nagyobb buli mint egy négyüléses coupe.
A kérdésre válaszoljak: miata.hu és miata.hu chat facebook csoport. Nagyon sokszor ki lett már tárgyalva a téma, kicsit olvass utána, minden kérdésedre választ fogsz kapni, többször is : :)

Hol van bbubby00 gyorsabban szokott megjelenni a leendő mx5 tulajok bejegyzéseinél?! :D


ivana
(Ármester)
Blog

Ezek mennyire rohadtak porrá? Nem trollkodásnak szánom, tényleg érdekel.


Feketelaszlo
(senior tag)

Roadstert szerintem csak az vesz, aki garazsírozni tudja, szóval az átlag közúti járműhöz képest valószínűleg kevésbé.
A legjobb indok Miata ellen egyébként a Fiat Barchetta.


AxBattler
(félisten)

Régóta nézegetem a témába vágó videókat, de garázs nélkül sajna nem mernék belevágni.
Így vegyél használt MX-5-öst
800 ezerért vettem, de mennyit költöttem rá 3 év alatt?

(#8) Feketelaszlo
"A legjobb indok Miata ellen egyébként a Fiat Barchetta."
Egy MX-5 topikban ez még viccnek is rossz...

[ Szerkesztve ]


TheLázs
(csendes tag)
Blog

Egyébként rá sikerült tapintanod a lényegre. És emellett döntöttem is, szerintem: veszek egy garázst a környéken mindenekelőtt. Utána ráérek a miatával. Most amúgy is annyi a tőkém hogy a garázs egy kis szerencsével a környéken bele is férhet.
Aztán ha garázs már lesz de Miata még nem, akkor mehet a garázs kiadni mondjuk egy éves szerződésre. Aztán ha nagy költözés van akkor a garázst vagy átvándoroltatom ősökhöz, vagy az árát az új helyembe forgatom.


tboldi
(nagyúr)

Hol van bbubby00 gyorsabban szokott megjelenni a leendő mx5 tulajok bejegyzéseinél?! :D

El van foglalva a sajátjaival. :D


szente
(őstag)
Blog

Nekem most ugyan így lila köd van, csak az NC-vel. :)
Keresd meg facen az MX5 csoportokat, már egy ideje én is ezeket követem. Bár csak read only vagyok, de úgy vettem észre, hogy mindenki nagyon barátságos, segítőkész és jó fej.

Reálisan belegondolva azért kicsit kompromisszumos, és nem is a hátsó üléssor hátránya miatt(kit érdekel, ha az ember egyedül vagy a párjával van),hanem azért, meet ha hosszú távra tervezel vele, azért nagyon rossz időben nem veszed elő, a rozsda miatt.

Az NA tényleg már nehéz dió lesz szerintem, én ritkán szoktam olyan eladót látni ami tetszene. Mondjuk nem is ezek vannak fókuszban nálam...

[ Szerkesztve ]


Alpi.
(addikt)
Blog

Bár saját tulajdonomban nem volt, a környezetemben előfordult Mx-5 -ös. Többek közt volt Öcsémnek is, szóval félig meddig a családban is volt egy Nb, egész hosszan ! Szerelgetések, autózások kapcsán sokszor testközelből láttam a típust. Autóztam, utaztam benne, mindkét ülésen sokat. :) Nem utolsó sorban régóta autókkal foglalkozom, ha elfogadod a személyes véleményem, szívesen megosztom ! A személyes vélemény fontos, kezeld úgy, mint kizárólag az én sáját víziómat, ilyen típusoknál nincsenek mindenkire alkalmazható formulák !
Ha egy szóval kéne válaszolnom arra, hogy vegyél-e, azt mondanám, vegyél ! Kettővel : igen, vegyél ! :)
Azokat, hogy minél kissebb, kevesebb üléses, sokkal kékebb, kb. engedd is el. Ennek nem igazán vannak "kiváltói". Azon túl, hogy talán örök forma, azon túl is, hogy mint bármelyik kabrio, vonzza a tekintetet, nem mindenki autója. Aki másoknak keres típust, azoknak ez nem való. Nem kap elismerő bólogatást a sok 100 lóerős teljesítménye miatt, nem tud autópályás, sem piros lámpás alázásokat véghezvinni. Ha (elég önző vagy) picit érzékeny vagy az autózás egy kihalófélben lévő, élmény, kikapcsolódás, hobbi oldalára, ez a Te autód ! Pont az a kombó, amit évekig tudsz élvezni, el lehet forgatni 2-3 fokozatot kissebb helyeken anélkül, hogyéletveszélybe sodornád magad vagy bárki mást és ez az ami feeling, nem az, amikor sok 100 lovas autóknak töcskölik a gázt, mert 3 mp-ig nem lehet egyhuzamba nyomni neki, ugyanis 200-al megy akkor. Ez tudja azt az érzést adni, függetlenül attol, ha nem vagyunk épp Walter Röhl egyeneságú vérvonalából, hogy most aztán autóztál, jól kihasználtad, ami a gépben rejlik ! tudom, sokan most felszisszennek, de ezt kevesen értik, érzik meg ! Ez egy igazi jó kis gép, mechanikai ingerekkel, rezgések, illatok (vagy ha kicsit eszegeti az olajat, még akár szagnak is mondhatnánk, de illat az ! :DD ).
Gondolom az alap hiba, mire kell figyelni, stb. dolgokat már 100x olvastad, így csak annyit mondanék, hogy ha megteheted, a paletta közepéből ,de inkább a tetejéből válassz. Itt (is) igaz, hogy egy jó állapot, igényes gazda nem pótolható és utólag a "megépítjük" majd én kipofozom story-k nagyon ritkán végződnek happy-enddel. Nem utolsó sorban a kasztni állapot, a korrózió esélye miatt. Nagyon gonosz tud lenni, lehet, hogy nem tűnik vészesnek, stb. ,de nem ritkán G.T.K. egy-egy kívülről "induló" rozsdásodás, ha olyan helyen van.
Nb ebből a szempontból talán magasan a legveszélyesebb, azok sajnos rettentő csúnyán tudnak elmúlni. Na-bol, ahogy tudom, sokkal gyakoribb jó állapotút találni, persze, ott az árcédula is "sokkal", nem csak gyakoribb. :D
Kívánom, hogy helyesen dönts és találj egyet, ha tényleg szeretnél ! Legyen benne sok örömöd, ami egyébként kis alapossággal és némi szerencsével gyakorlatilag elkerülhetetlen ! :K
:R

[ Szerkesztve ]


PetAd
(tag)

Előre is elnézést, hogy NC tulajként idepofátlankodom, de én is megszólítva érzem magam :)
Szóval, hogy miért NE vegyél MX-öt:
- Lassú, kevés lóerő
- Kicsi (nem lehet bele pakolni, 2 személyes, csak kistermetű embernek kényelmes, kicsi tehát csajos)
- Alacsonyan van az alja, macerás ki-beszállni és nem biztos, hogy minden fekvőrendőrön, garázslejáron átjut (NA-t nem vezettem még)
- szinte kéri, hogy lenyisd a tetőt ha jó az idő -> leégsz a naptól és huzatot is kapsz (túloztam :) )
- a szembejövő autók fényszórói pont fejmagasságban vannak
- Rozsdásodik
- Az alkatrészbeszerzés nehézkes és drágább lehet, mondjuk egy átlag VW konszernes autóhoz képest
- Hangos, bármelyik keménytetővel is

Ezekkel mind együtt lehet élni (naná!) az első része eléggé szubjektív, ezeket szoktam hallani ellenérvként

De, hogy hozzátegyem a saját szubjektív véleményemet is, fantasztikus vezetni :D
Ez az autó nem arról szól, hogy bőgeted a motort és száguldozol nyílegyenes úton, vagy arról, hogy egy fordulóval megoldasz egy költözést.
Ez az autó arra való, hogy minden kanyarban és főleg körforgalomban mosolyt csal az arcodra legális sebességhatárokon belül és anélkül, hogy attól kellene félned, hogy a következő pillanatban lerepülsz az útról.
Ha akarod lehajtod a tetőt és krúzolsz a barátnőddel, ha akarod odalépsz neki és kiteszed a hátsót a kanyarban.
DE! ahogy minden autó ez sem hülyebiztos, a hátsókerékmeghajtás is okozhat meglepetéseket, ne közúton próbálgassuk a határokat.

Maga az autó egyszerű, megbízható, de azért itt is bele lehet futni költséges javításokba, ahogy előttem írták, ne a legolcsóbbak közül válogass, inkább spórolj rá és közben olvasgass, tervezgess.
Ha esetleg azért vennél foglalkozós autót, mert hobbikét tekintesz rá és szívesen szerelgeted, akkor is lebeszélnélek, egy jó állapotú kocsin is mindig lehet találni valamit amin lehet javítani, átalakítani és más az ha azért csinálod, mert szeretnéd és nem azért, mert különben nem megy át a műszakin.
Érdemes a többi generációban is gondolkodni (nyilván az anyagiak ebbe erősen beleszólnak), mert mindegyik egy kicsit más, de mégis mindegyik alapjában véve hű maradt a szellemi elődökhöz.


csoki46
(aktív tag)
Blog

Egyetértek minden szavaddal!

Barátnőmért szoktam menni heti 2-3 alkalommal, tőlem 60km-re lakik.
Két opció van:
- szinte végig pálya a diesel passatban
- főút több várossal, faluval tűzdelve.
99%-ban ő kéri, hogy a mazdával menjünk :))
Hiába zajosabb, huzatosabb, tovább tart az élmény még neki is átjön a J1-en.
Pedig nem autóbolond, de annyira jó ez a kis mazda, hogy ő is megszerette. Párszor ezzel ment munkába azóta, teljes a szerelem. Figyelnem kell rá, nehogy lecsapja a kezemről a reggeli autó osztásnál :D
Én is mindenhova a mazdával megyek legyen az 10 vagy 300km. A diesel passatot akkor szoktam elővenni amikor már több mint egy hete áll, egy kis egészségügyi sétára el szoktam vinni.
Ha van pénz a fenntartásra és nem sajnálod, hogy költeni kell rá tényleg sok élményt kap az ember ettől a kis autótól.

(#11) tboldi
Tudom, hogy megy a csiszolás, de az üzlet, az üzlet. ;]


TheLázs
(csendes tag)
Blog

Igen, ez egy nagyon jó tanács, hogy ne vegyek olcsót.

Most az a helyzet, hogy kaptam egy nagyon nagyon jónak tűnő ajánlatot. 2000 € Egy olyan kocsira, aminek mondjuk a lökhárítói nem gyáriak, de eredetinek tűnik a festése, és van egy kis kezdődő rozsda a küszöbön. Olyan a tulaj, hogy simán belemenne, hogy alánézzek, és nem szalad el az autó még legalább egy hónapig. Ha elérné a milliót az ára, hagynám a csudába, de így már szöget ütött a fejembe...


TheLázs
(csendes tag)
Blog

Jaj, és majd elfelejtettem, német az illető, autószerelőként dolgozott sokat, de már nem ezt űzi. Úgy számolta be valakitől, gyűjtő-veterános vonalon mozog, de csak a német portéka érdekli. Abban egyeztem meg vele, hogy egy próbaút és egy alánézés mindenképp meglesz, és ha azt tapasztalom hogy ez és csak ez kell, akkor leteszem érte az ajrókat :)


AxBattler
(félisten)

Ni, egy patent NA... meg még egy, bár ez már borsosabb áron! :K

[ Szerkesztve ]


TheLázs
(csendes tag)
Blog

Uh. Azért ez rengeteg pénz már, sajnos. De az is igaz, hogy kint sincs sokkal jobb 5-6 ezer euróig.


AxBattler
(félisten)

Szerintem ebbe már jócskán belejátszik az, hogy lassan veteránnak minősül egy-egy régi, szép állapotban megtartott példány. A retró divatról se feledkezzünk meg, lásd 05:45-től:
Giccs az egész, de mindenhonnan ez szól


TheLázs
(csendes tag)
Blog

Na, most aztán végképp szeretnék egyet :) Valahogy ez lendített annak idején a simson-világ felé is, hiszen az is 80-as évek, csak az Magyarországon volt valóság.


Kisgépkezelő
(senior tag)

Én is MX5-öt akartam, bár nekem az NB tetszik, de utána részben pont a garázsprobléma miatt vettem inkább egy nyitható keménytetős kabriót. Még ha valahogy el is számolom magamban, hogy egy vagyont költök arra, hogy a kocsim jól aludjon, akkor is szerintem az egész autótartás értelmét megöli, ha messzebbre kell gyalogolnom a kocsimért, mint a legközelebbi buszmegálló.
Nyilván egy ilyen keménytetősnek is megvannak a maga hátrányai. Egyrészt mivel vagy 300 kiló pluszt cipel, ezért még úgy sem lesz sportos (ez mondjuk engem sose érdekelt), hogy egyébként majd kétszer olyan erős mint egy korai MX5, nem hátul hajt, és hiába transformersezi át magát a kocsi alig 15 másodperc alatt, akkor sem mindig van kedvem nyitogatni ilyen pár kilóméteres utakra, miközben egy Miatáé fél kézzel 1,5 másodperc. Van még egy szomorú mellékhatása az egy irányban hirtelen végtelenre növő térnek. Ha zenét hallgatok, amint nyitom a tetőt, hazamegy a felvételről a basszusgitáros. :D Valószínűleg ez a jelenség a puhatetősöknél is megvan, ha nem is ilyen durván.
Azért összességében nem bántam meg, mert sok szempontból jobban használható, mint egy kétüléses kisautó, de azért ha előbb lesz garázsom mint gyerekeim, akkor lecserélem egy rendes roadsterre.


TheLázs
(csendes tag)
Blog

Nálam most anyagilag a következő a helyzet:

Egyetemre járok, közben van egy munkám. A munkám annyit fizet, hogy lakást talán egyetem végével tudnék (még 1,5-2 év) elindítani Budapesten hitelre, de közel sem biztos, hogy itthon képzelem el az életet hosszú távon. Ebből a szempontból, ha akkor indítok el lakást Budapesten amikor kint normalizálódtak a dolgaim, az sem egy rossz terv, hiszen talán eljutunk oda pár év alatt, hogy a hitel albérlő formájában ismét kifizetheti "magát".

Ha veszek egy garázst - mondjuk sikerülne kifogni egy nem messzi darabot a koronapánik alatt - akkor az jó eséllyel tartani fogja az értékét, nem követek el vele hibát. Ha szükségem lenne a pénzre, akkor persze nem lehetne azonnal elpattitani.

Ez a Miata abszolút 120%-osan luxuscikk, hiszen van nálam autó, üzemanyagkártyával pedig éppen csak a mosást és tankolást kell nekem állnom.

Ezért hezitálok, mert előttem van még a lakás beszerzésének és az életem megalapozásának feladata. Most 23 vagyok, talán még lesz időm roadsterezni. De kicsit bújkál bennem a kisördög persze, hogy ha a 2000 €-s példány egészen okés, akkor nem hagyom porosodni ott, ahol épp van.


Hieronymus
(őstag)
Blog

"Most az a helyzet, hogy kaptam egy nagyon nagyon jónak tűnő ajánlatot. 2000 € "

Há...át. 8-10 éves példányokat kínálnak 10-12 ezer euróért. Persze lehet, hogy valóban jó vétel.
Ha meg akarod venni, érdemes lenne megnézetni egy hozzáértő szerelővel. A Simsonnal ellentétben itt rendszeres műszaki vizsga van. Ha ott derül ki, hogy több sebből vérzik az autó, a fájdalomküszöböt bőven átlépti a javítás költsége.

T9bben írták, a gyenge motort. Van belőle izmosabb változat Ha jól emlékszem 160 erős motorral is szerelik, ami ekkora autó esetében már elég sok mindenre.


tboldi
(nagyúr)

Amúgy én is szívesen Miatáznék, de az ND RF-fel és a 194 centis magasságommal nincsenek jó tapasztalataim. Tudom, hogy az előd NC-hez képest kisebb lett, de gyanítom, hogy sokkal azok sem lennének kellemesebbek. :D

Egyébként érdekes, hogy az aktuális 6-osban sem fér el a fejem, holott a 2 kategóriával kisebb Honda Jazzemben meg tök jól elvagyok.

[ Szerkesztve ]


TheLázs
(csendes tag)
Blog

Ne már! Az ND RF az első után szerintem a legszebb, ha nem még szebb. És kicsi. Kár.


szente
(őstag)
Blog

Magas emberek valamelyik Lotus ülést szoktak berakni, azzal alacsonyabban ülsz.


AxBattler
(félisten)

Ja, korábban láttam: elég szépen kikupáltad a Jazz-edet, grats hozzá! :C

Erősen gondolkodom, hogy jövőre lecserélem a Focus kombit egy ilyenre, amúgy is elsősorban városban használom...


tboldi
(nagyúr)

Az nagyobb baj, hogy a térdeimtől nem tudom tekerni a kormányt. Az alacsonyabb ülés csupán annyit segítene, hogy nem a szélvédő keretét bámulnám, hanem a napellenzőket. :D

(#28) AxBattler: Köszi! :R
Ha szeretnéd, bármikor lebeszéllek róla. ;] (Dehogy is! :N)

[ Szerkesztve ]


AxBattler
(félisten)

Meg is lepődtem volna... :D

Egyébként olyan 185cm testmagasságig még elviselhető a Miata?


TheLázs
(csendes tag)
Blog

Az előttem szólók szerint bőven. Én NB-ben ültem rövid ideig, és az nem tűnt kényelmetlennek (193 vagyok, egyszálbél)


csoki46
(aktív tag)
Blog

195 cm-rel, NB-m van. Pedig a miata közösség szerint ez az egyik legszűkebb belül.


tboldi
(nagyúr)

Nekem csak az ND RF volt meg, az kegyetlenül kicsi. :D
Ezt szemmagasságból lőttem, előre nézve tényleg a szélvédő keretét látom csak. Sajnos kívülről elfelejtettem lefotóztatni magam, annyira röhögtünk. :D

Plusz nálam további nehezítő tényező, hogy egy korábbi motorbaleset (szembejövő audis hölgy áttért az én sávomba) és 2 nyílt törés miatt a bal lábam nem úgy mozog már, mint a jobb, nem tudok rendesen be- és kiszállni ilyen sportosabb, laposabb autókba/ból.
A saját Jazzem így 3 centis ültetéssel még határeset, apum WagonR-ébe könnyebben beülök.


tboldi
(nagyúr)

Lejárt a szerk. idő.

Valahogy így nézhettem ki én is. :D


Hieronymus
(őstag)
Blog

"A legjobb indok Miata ellen egyébként a Fiat Barchetta."

Ha Fiat, akkor inkább Spider.
Közel hasonló árért, élhetőbb méretű autót lehet kapni. A Spider Németországban jobban tartja az árát.


AxBattler
(félisten)

Ne nekem mondd... ;)


tboldi
(nagyúr)

TheLázs!

Nézz be az autós topikba, most pont az MX-5 a téma. :)
És előkerült bbubby00 is. :D

[ Szerkesztve ]


szente
(őstag)
Blog

A reklám helye:[link]


TheLázs
(csendes tag)
Blog

Bertolddal már beszéltem :) Kivárom az októbert, de addig nyitva tartom a szemem!

üzenetek