[Re:] [ttower:] Ilyen kocsim sem lesz - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


szombatitomi
(aktív tag)
Blog

Azigen. :Y Ennek hány csillagos a töréstesztje? :F


ABE
(őstag)

Ez egy 80-as évek első felében/közepén tervezett autó, amikor szinte minden autó biztonsági szintje gatya volt. Egy betonoszlop meg a legtöbb mai autóban is igen komoly károkat okoz.

[ Szerkesztve ]


samfishR
(senior tag)
Blog

mégse halt meg senki (ami mondjuk csoda).

[ Szerkesztve ]


7
(addikt)
Blog

Ijeszto. Amugy kb. mennyivel mehettek?


Cthulhu Dawn
(őstag)

Semmiség, láttam már ennél durvábbat is :'D.


Wictor
(senior tag)

Én azt csodálom, hogy ebből egyáltalán kiszállt valaki élve... És az is biztos nem 30-al hajtottak... A kocsiról meg annyit, hogyha én ilyet kiengednék a gyárkapun kívülre, elsüllyednék... Ok, hogy egy tizen pár éves kocsiról van szó, de akkor is... :U

[ Szerkesztve ]


7600 GS
(addikt)
Blog

Ez egy papírhuszár. A 80-as évekbeli ázsiai autók pedig nem éppen a masszívságukról voltak híresek, az európai( főleg német, svéd) társaik annál inkább. Most ez a Charade sem egy tank....


ABE
(őstag)

"A kocsiról meg annyit, hogyha én ilyet kiengednék a gyárkapun kívülre, elsüllyednék... Ok, hogy egy tizen pár éves kocsiról van szó, de akkor is..."

Egész pontosan 1987-ben jelent meg ez a típus, és anno még nem voltak ilyen szigorú biztonsági elvárások, más gyártmányú autók is ugyanúgy leszerepelnének egy betonoszlop teszten a mai autókhoz képest. Az elmúlt kb. 15 évben rengeteget fejlődtek ilyen téren az autók, szóval nem a mai szinthez kell hasonlítani, hogy huszonéve mit adtak ki. :U

Persze, "papírautó", nem sok anyag volt benne, de könyörgöm, semmit nem tudunk az autó sebességéről, a becsapódás mikéntjéről, szóval így megítélni... :U


proci985
(MODERÁTOR)
Blog

érdemes megnézni a wreckedexoticsot: a lámpaoszlop vs lambo/bmw/audi/ferrari/porsche is stabil 1:0.

rossz a meglátás: lámpaoszlopra rásodródni tilos, mert mindig katasztrófa a vége.


Wictor
(senior tag)

A Charade nem 90-es évekbeli autó? Akkor keverem az Applause-el.

De végülis nem lényeg tényleg, hogy mikori, de hogy ezek sem a megengedett sebességgel haladtak, az fix. Rohadt nagy szerencséjük volt, hogy nem a fekete kisbusz vitte el őket, hanem a piros(narancs)-fehér...

[ Szerkesztve ]


ABE
(őstag)

Daihatsu Charade ;) Amúgy az Applause is 80-as évek fejlesztés. :)


Wictor
(senior tag)

Úristen, én melyik korszakban éltem akkor? :DDD

Egyébként mikor a hírekben mutatták, akkor egy első generációs Swift Sedan-nak néztem. Bár már annak sem nézett ki, szépen leradíroztak róla pár alkatrészt...

[ Szerkesztve ]


potyautas
(csendes tag)
Blog

Nem képezi vita tárgyát, hogy a súlycsökkentés előrébb való volt, mint a betonoszlopteszt. Azért megnéznék én egy mai, akárhány csillagos Volvót is, amikor az oldalával nekivágódik egy ilyen oszlopnak.


Wictor
(senior tag)

Bár ez egy merevítőkkel telepóckolt versenyautó, azért ez sem csattanhatott kisebbet. Csak ezt ugye nem oszlop kapta oldalba...

[ Szerkesztve ]


Badman 4ever
(őstag)

Az a legdurvább, hogy nem csak szétvágódott a kocsi, hanem oldalról vágódott ketté nem szemből és ezt nem tudom, hogyan csinálta a sofőr, befarolt? :Y


dabadab
(titán)
Blog

Igy van

Badman 4ever: teljesen biztos, hogy megpördült és az oldalával kapta el az oszlopot.

[ Szerkesztve ]


Ptech
(őstag)
Blog

Hát nem lenne kettévágva, az is biztos.


dabadab
(titán)
Blog

Mitől vagy ebben ilyen biztos? Az oszlopok azért nagyon kellemetlenek, mert nagyon kis felületük van és az ütközés teljes ereje ott jelentkezik. Volvot most hirtelen nem találtam, de A8 is szakadt már ketté fától: [link]


Szplöttyy
(senior tag)

Hát, elég csúnya, de azelső dolog, hogy nem mindenkinek telik modern, sok csillagos töréstesztű autóra(azért azok a csillagok se őrangyalok ám), bár ilyen öreg autóval(újjal sem!) nem kell őrültködni. A másik, hogy a korabeli opelek, volkswagenek, peugeotk, renaultk, is hasonló eredménnyel végeztek volna. Talán, a nagyobb BMW-k, Mercedesek nem, mert ott 1,5tonna, vagy több acél van. Ami szintén NEM MENT MEG a haláltól, csak nem törik össze. De attól még az ember szervei ugyanúgy összekavarodnak. Csúnya baleset, de nem kell leköpködni az autót.


Wictor
(senior tag)

Hűazanyja! :Y

Viszont mikor a megafrászos koma és haverjai szálltak el anno a Kia Clarus-szal, az nem szakadt ketté, csak belefúródott oldalról az oszlop (bár ez "csak" sima útjelző tábla volt, de ez sem üthetett kicsit akkora sebesség mellett). A képen bár nagyon durván néz ki a kocsi, de itt ugye már meghámozták a tűzoltók. Pedig a Clarus sem egy életbiztosítás a maga 3 csillagjával...

[ Szerkesztve ]


dízelracer
(senior tag)

Szakadt ám. Budapesten úgy 3éve volt egy baleset. Ember ment az A8-cal valami kis utcában a megengedett többszörösével és nekicsattant egy fának. Vagy 150méter hosszan beterítették az alkatrészek az utcát. Kocsi darabokra szakadt mint egy darab papír. Nem játék ez. Mindig az oszlop/fa az erősebb. Csak sajnos vannak akik ezt nem érik fel ésszel = 15perc hírnév (a lánglovagokon) :(


JetiRulez
(őstag)
Blog

Kellett nekik száguldozni! Megérdemelték, amit az oszloptól kaptak.


dízelracer
(senior tag)

Sajnos már nem találom az esetet sem a lánglovagokon sem a neten sehol. Pedig érdemes lett volna megnézni a képeket hogyan szakadt szét apró pici darabokra egy "kis" kb. fél méter átmérőjű fától az a full merev 1800kg-os alumínium kaszni. :U


Winner_hun
(félisten)
Blog

Az utasok is _biztos_ hogy megérdemelték?


Wictor
(senior tag)

Hát van olyan, amikor a részeg utasok buzdítják, meg heccelik a sofőrt... :U


JetiRulez
(őstag)
Blog

Ha tényleg buzdítják a sofőrt, akkor megérdemelték.
De ha nem, akkor meg a sofőrt jól meg kell büntetni.


Ptech
(őstag)
Blog

Nem azt mondtam, hogy A8 _nem szakadhat szét_, hanem hogy ebben a helyzetben egy mai a példánál maradva Volvo nem szakadna szét..


finest
(őstag)
Blog

Akkor ez most totálkár? :DDD


Wictor
(senior tag)

Nem, a totálkár az A8-ason a horpadás. :DDD

Ez a Daihatsu-s már a végleges megsemmisülés. :D

[ Szerkesztve ]


tkazmer
(addikt)
Blog

valószínűleg nem 30-al mentek, de nem is arról van szó, hogy az utas sértetlenül kiszáll [link]


samfishR
(senior tag)
Blog

ya, lehet hogy nem szakadna szét, hanem felcsavarodna az oszlopra, összepréselve az utasteret és a benne ülőket. vagy "legalább" azt az oldalt amelyiken az oszlop volt. egyébként ahogy azt már fölöttem is írták, fölösleges ezen vitatkozni mikor nem is ismerjük a körülményeket.

JetiRulez: azt meg pláne nem mondanám, hogy megérdemelték.. semmit nem tudni róla a linkelt cikk alapján.

[ Szerkesztve ]


potyautas
(csendes tag)
Blog

Láttam viszont ugyanilyen oszlopot elfeküdve, amikor egy szűk, kanyargós utcából közeledve (nem lehet túl gyorsan menni) egy Lada csapódott neki. Az utasok megúszták. Na? A kocka Lada hány csillagos is volt 1971-ben?

üzenetek