üzenetek

hozzászólások


Ragnar_
(addikt)

[UT4 topic]

[ Szerkesztve ]


Rico83
(tag)
Blog

Ha a fény, árnyék effekteket jól sikerül eltalálnod, és mellé kellően párosítható hangokat használsz, pl. zörejek, leeső tárgyak stb, már teremtesz vele egy atmoszférát, ezáltal megadod a játék alap hangulatát, (szerintem) ha pedig egy ilyen produktumnak megfelelően nyomasztó és ijesztő a hangulata, az már nem is fél, hanem háromnegyed győzelem.
Gratula, csak így tovább. :R


Dyingsoul
(veterán)
Blog

Azt megkérdezhetem, hogy mi az a szak, ahol 3DS-t lehet EDU-ban tölteni illetve melyik egyetemen van ilyen képzés? Én programozóként tanultam nekünk microsoftos dolgok vannak MSDNAA licensszel, de ezt a modellezést nem tudom hol oktatják.

Blenderben én is szórakoztam régebben, de nagyon sokat kell tanulni hozzá, ha az ember a nulláról kezd. Én is kacérkodom a játékfejlesztés ötletével, nagyon sok ötletem van, mindegyik teljesen egyedi és még nincs a piacon. Nem írok regényeket, de volt olyan eredeti ötletem amit csak papírra vetettem és rá 1-2 évre megjelent a piacon... Egy emberként rengeteg idő egy ilyen projektbe belefogni főleg ha az embernek elvárásai is vannak magával szemben és szeretne egy picit többet egy alap akárminél.

Azt nem tudom elképzelni hogy tudják ellenőrizni, hogy egy játék modelljei warezolt vagy edu verzióval készültek és nem egy eredetivel. Mármint van képzelőerőm de nem tudom hogy megy ez.


Clickbait
(aktív tag)
Blog

(#23) vitko

Szerintem játékban nem kérik számon a forrást, nem is gondolom, hogy lehet e ilyet, főleg ingyenes játék lévén. De passz. :DDD

Autodesk EDU

Már nem emlékszem pontosan, nekem olyan 3 éve van meg ez a regisztrációm, ha jól tudom négy évig érvényes. Lényegében szerintem ha diák vagy, beengednek.

Cinema 4D-ben van """komoly""" ellenőrzés, ott elbirálás is van, diákodat be kell szkennelni stb.stb. Ott a telepitések száma is meg van szabva, és ellenőrizve is van.

Modellezés van BME-n, Metropolitanen, és Óbudán is volt 2013ban, most passz. Aztán még Széchenyin is volt ha nem csak BP.

Külön szak nincs, csak tantárgy. :K (Sajnos)

(#17) Jack Napier

Köszönöm, sok sikert hozzá! :) Ha belevágtál, és megosztanád, engem itt megtalálsz. Illetve elindult a motoros topik is.

(#20) pomorski

Köszönöm! :R

(#22) Rico83

A fény itt fontos szerepet kap, nem csak látványilag, de sokszor fogom jelenségekhez is használni. Árnyékokat és sötétséget is egyaránt. :)
Nagy küzdelem van részemről a minőségért, egy nagyon jó egyensúlyt kell találnom, mivel modulárisak + mozognak a falak, néhol nehéz kivitelezni szép árnyékokat. :(

Build idők is nőnek, cserébe lassul a projekt haladása, de azért igyekszem.


Maxximus
(őstag)
Blog

:R


copass
(veterán)
Blog

etikátlan egy pöttyet és ha kiderül (mert ugye mindíg kiderül) akkor örökre leírod magad. a philoslabsra mindenki emlékszik.
de itt egy hivatalos válasz


Clickbait
(aktív tag)
Blog

Jogos, nem szivesen mondok ellent, de egy első projektes indie-nek szerintem az utolsó gondolata, hogy nem commercial licenszes maxja van. :DDD Ez még a jobbik eset, a másik ha warez.


copass
(veterán)
Blog

nem feltétlen.
linux,blender,krita/gimp,inkscape,libre(open)office kombóval leváltasz egy win,3dsmax+vray,ps,illustrator,ms office-t. ingyé. persze kompromisszumokat kell kötni.hogy mire is van feltétlen szükséged.
pölö nekem nem jó a linux ezért vettem win-t, cadprogit is, mert azt nem tudom leváltani semmivel.
a blender egy kva jó kis svájci bicska, minden benne van és jön felfelé mint a talajvíz!:D


Ragnar_
(addikt)

Ha élesedne a helyzet, van 90 napos project licensz, amin csak át kell pörgetni a modelleket, és elmenteni azzal, ha jól értettem. De ingyenes játékhoz elvileg nem szükséges.

[ Szerkesztve ]


Cifu
(nagyúr)
Blog

Pontosan ezért szóltam lent (fent, fórumbeállítás függvénye) hozzá és hoztam fel a témát.

Nem ez az első "dehát a 3DS Max az ipari standard, azt kell használni" érvelés, amit látok indie fejlesztőknél (bocsánat, téged is ide sorollak), miközben bojkottálják a Blender-t, a fenti érv, és amiatt, mert megszokták a 3DS Max kényelmét. Esetedben is előbb kerül említésre a warezolt vagy EDU verziós 3DS Max, mint hogy a Blenderhez nyúlnál... :U

Ne érts félre, értem és megértem az érvrendszered, de ha megengedsz egy javaslatot, legalább gondolat szinten légy rugalmasabb.


Ragnar_
(addikt)

Közben találtam egy ilyet Alison Road Ez kb. hozza a PT színvonalát hangulatilag. Húzós lenne egy ilyen AR-ban látott item rendszert tenni a játékba ? Mármint, hogy néhány dolgot föl lehessen venni, megnézegetni stb..

[ Szerkesztve ]


kenwood
(veterán)
Blog

"fontos a sűrű line-trace update, egy másodperc szerintem pont elég, hogy ne forduljon meg a player és vegye észre az animációt."

nekem tamadt mar olyan gondolatom,hogy a vilag is igy mukodik.
ha eleg gyorsan fordulnek hatra,kiderulne,hogy nincs is mogottem semmi :DDD

egyebkent a kvantummechanikaban egy ehhez hasonlo dolog bizonyitottan letezik.


#45185024
(addikt)

Akartam már ezt kérdezni van ezeknek a játékmotroknak VR támogatottsága bármilyen formában , vagy esetleg tervezik e?
Mert ott most kis programmal is lehetne ütős eredményt elérni amíg ez a hatalmas Hájp van körülötte, meg egy külön piac.


Clickbait
(aktív tag)
Blog

(#33) Pepeeeee

Persze, hogy van, őszintén szólva gondoltam is rá, sokból nem tarthat implementálni. Maximum több optimalizálás kell, de ennek utána kell néznem. Bevallom szokszor gondoltam már erre, a hype feldobná. :K
Bővülne a szerény kinálat, és szerencsére van rá bő kereslet. :K
Szóval ezt mindenképpen átrágom a hétvégén, és meglátom.

(#32) kenwood

Legnagyobb brainfuck ez az érzés, azért is kerül be hozzám is. :DDD
Nem sok játék operál ezzel, illetve én igyekszem minőségi brainfuckot kinálni.

(#31) Ragnar_

Őt nem is emlitettem, pedig ez a játék is hatalmas inspiráció volt, ez a projekt első körben egy luxusvillában játszódott volna, de sok ilyesmi van, kórházból is van persze, de nem ilyen környezetben. Végül maradt a kórház.

(#30) Cifu

Értem mit mondasz, volt dolgom Blenderrel, igaz, hogy nem túl sok, valóban nem merültem el benne.
De szerintem az "normális" ha valami tetszik az embernek, azt megszerzi ha van rá mód, ahelyett, hogy más alternativa után kutasson.
Nekem a legkényelmesebb ez a program, mondom miért:

- A legtöbb letöltött, licenszelt modellem 3DS Scene (.max) fájlban van, oké át lehetne konvertálni, de .max ot eleve csak 3DS-sel tudok megnyitni, most oda a Blender egy plusz karika

- HalasKYO kollega is Maxot használ, olyan formátumban is kapom, nativan Maxból. Tapasztalataim szerint nem szerencsés átvinni Max-Blender között a dolgokat SŐT, még két különböző kiadású Maxban sem szerencsés.

Nem hiába ipari standard, a piacon lévő modellek 80% lazán Max. A többi Cinema4D, Blender, vagy más CAD.
De ha valaki tényleg csak saját modellekkel operál, vagy az egész csapatban Blender van, akkor nem kérdés, oda tökéletes, felesleges a Max. :)
De általában egy kezdőnek, ha modellezésben is kezdő tegyük fel, akkor Max. Már csak a beszerzett modellek miatt is.

De ha kéne, használnám, néha fent is van a gépemen. Nem gyűlölöm, remélem nem ez jött le tőlem. :DDD


copass
(veterán)
Blog

a licenszelt modellek 99%-a több formátumban is rendelkezésre áll, ha már megveszi az ember.
játékfejlesztők kva ritkán használnak letöltött és liszenszelt modelleket.

"Tapasztalataim szerint nem szerencsés átvinni Max-Blender között a dolgokat SŐT, még két különböző kiadású Maxban sem szerencsés."
bocs, de ez így nettó baromság...
"Nem hiába ipari standard, a piacon lévő modellek 80% lazán Max."
azért mert warezolják...

[ Szerkesztve ]


Clickbait
(aktív tag)
Blog

Warez, nem warez, de egy igy van.
Nem játékfejlesztőkről volt szó, hanem kezdő indiekről.
Letöltött + licenszelt nem feltétlen kerül pénzbe. TurboSquid hogy példát is mondjak.
Nem, nem baromság. :DDD Tapasztalat.


Ragnar_
(addikt)

Ott van az FBX, obj többek között azokat a formátumokat gyakorlatilag mindegyik 3D progi ismeri azon kívül vannak persze a saját formátumok, amiket más progival nem biztos, hogy meg lehet nyitni. A többféle 3D progi használatnál akkor lehetnek problémák, ha más a koordinátarendszere, vagy scaling problémák, de általában van olyan lehetőség, hogy importnál, vagy exportnál lehet korrigálni a scalet, meg a koordinátairányokat. De a legegyszerűbb, ha ugyanabban a programban készülnek a modellek az tény, azzal lesz a legkevesebb gond.

[ Szerkesztve ]


VinoRosso
(veterán)
Blog

Nem tudom a mostani helyzet milyen, mert már rég modelleztem, de anno volt egy olyan progi, hogy XSI, ennek volt egy ingyenes u.n. mod tool változata, amihez a legtöbb engine-nnek volt pluginje.

Ez egy elég jó cucc volt, minden igényt kielégítő ami egy kezdő játékfeljesztőnek kell, ha ez még létezik akkor szerintem ez a legjobb alternativa max vagy maya helyett


Ragnar_
(addikt)

Ott van a GMax is az egy 3DSmax csökkentett featureökkel, voltak pluginek enginekhez, de nagyon régen nem frissítik már.


Joccc07
(addikt)
Blog

Az XSI már megszűnt helyette ajánlják a max-ot vagy a maya-t. :DDD

üzenetek