üzenetek

hozzászólások


llax
(senior tag)

Az a 27t sehogyan nem akar összeállni az F9-nél. Az összes hajtóműve együtt 2/3-a tömegű, mint egyetlen RS-68A. Az F9 tartályai kisebbek (felületben nem annyira nagy a különbség) és könnyebb anyagból készült, vaskos hőszigetelés sincs rajta = ha nem is nagyon sokkal, de mindenképp könnyebbnek kell lennie a tartálynak is.

Ha a Delta IV CBC 27t tömege tuti, akkor az F9 itt és több más helyen emlegetett 22,2t üres tömege közelebb állhat a valósághoz (a 27t-ba már az interstage és az üres 2. fokozat is beleférne...).

(Amúgy delta V-ben még az Atlas CCB is veri a Delta CBC-t.)


Cifu
(PH! nagyúr)
Blog

Az a baj, ha a Spaceflight 101 oldalt nézzük, akkor is nagyjából együtt van az F9 és a CBC.

F9: 22,2 tonnás öntömeg és 411 tonna hajtóanyag esetében 8,7 km/s dV jön ki (300-as ISP).
CBC: 26,4 tonnás öntömeg és 202 tonna hajtóanyag esetében 8,667 km/s dV (390-es ISP).
CCB: 21,05 tonnás öntömeg és 284,08 tonna hajtóanyag esetén 8,5 km/s dV (324-es ISP).


llax
(senior tag)

Nekem csak 8252m/s jön ki a CBC-re, ugyanazokkal az adatokkal, a másik kettő viszont hasonló.


Cifu
(PH! nagyúr)
Blog

Hmmm... Nulláról indulva most nekem is ilyen 8,3 km/s jött ki... Ez mondjuk nem túl acélos... :(


LLapy
(újonc)

Mindenkitől előre is elnézést kérek, de:

Holnap reggel DM-1,
az utas neve Ripley.
Csak hét ülés van, a nyolcadik...
nem tud hová ülni.

Szóval popcornt bekészíteni és nem délig aludni! :DD


llax
(senior tag)

Ha élőben akarnám látni, akkor egy nap halasztás most jól jönne :) (vezetés közben nem azt kellene nézni)
Mondjuk nincs kizárva, hogy megoldom, max. addig félreállok és nézem telefonon :)


LLapy
(újonc)

Liftoff!
Remélem meg tudtad oldani! :)


LLapy
(újonc)

A Reddit-es manifest szerint elég kövér rakomány a Dragon 2:
12055 + 204 kg
https://old.reddit.com/r/SpaceX/wiki/launches/manifest

Ez valós lehet?
Ment már ekkora teher LEO-ra a Falcon-on?


Cifu
(PH! nagyúr)
Blog

Eleve nem sok terhet visz LEO-ra az F9 a Dragon-t leszámítva. Talán a Zuma lehetne még téma, de arról nem tudunk sokat...


kamov.
(újonc)

NASA információ alapján a dokkolási tömeg 26577 font, azaz 12055 kg, azaz 12,055 t.
Ezt én úgy értelmezem, hogy ebben benne van a 204 kg rakomány is.

Ekkora tömegnek a kezdeti pályáról az űrállomáshoz juttatásához kb. 500-550kg üzemanyag kellhet.
Ez alapján a rakétáról leválás után a Dragon-2 tömege 12,6t lehet.

Ez a legnagyobb ismert (az említett Zuma ami ismeretlen) teher amit Falcon-9 felvitt.


llax
(senior tag)

A Zuma esetében relatíve alacsony terhet számolgattak az 1. fokozat pályája, égési ideje (persze a tolóerőt és a 2. fokozat üzemanyag mennyiségét nem tudjuk) és az RTLS leszállás alapján.


kamov.
(újonc)

Az tényleg igaz, hogy block 4-es első fokozattal és RTLS-el a ZUMA LEO tömege biztosan kisebb volt mint 11,5t.


apatyas
(Korrektor)
Blog

Engem az foglalkoztat, bár még nem olvastam utána rendesen de akarok, hogy a 204 kg rakomány mi?
Ahhoz képest, hogy mennyit vihetne, meg most még emberek nélkül megy, rohadt kevés.
Ilyen húsos(fémes) lenne ez a Ripley csaj? ;]

Szerk: 47:49 az indítás előtt, az távoli villámlás volt, vagy a gép mellett sült ki vmi? Elég élesnek látszik, de lehet h messze volt. 47:49
Áh, biztos messze volt.

[ Szerkesztve ]


kamov.
(újonc)

A rakomány csak bónusz.
A mostani repülés feladata az űrhajó rendszereinek a kipróbálása.
Mivel egy tesztrepülésen bármi lehet ezért, csak nem kritikus rakományt (kaja, ruha, apróságok) pakolnak bele ilyenkor. A több rakomány a későbbi repülések feladata lesz.

A távoli villanás szerintem is villám. A kamera kb. 60 m magasan van teljesen sík vidéken, így jó messzire ellát.


llax
(senior tag)

Bedokkolva. 2 órán belül ajtónyitás.

#154 apatyas :

Az automata dokkolás volt itt a kritikus művelet, újdonság a SpaceX számára és élesben először használt dokkolóadapterrel. Ha az sikertelen, akkor nem tudnak átrakodni.

A leszállásnál szintén vannak új dolgok.

[ Szerkesztve ]


llax
(senior tag)

Érkezett némi alkatrész az indítóállásba átszállított Starhopper-hez... :) Musk szerint a héten mind ott lesz.


LLapy
(újonc)

Az Oriont a 2020-as személyzet nélküli tesztküldetésre(EM-1) lehet hogy nem az SLS-sel indítják.
Ha tartani akarják az ütemtervet, magáncég rakétája is szóba jöhet...
Big news: NASA administrator Jim Bridenstine says agency will consider launching EM-1 mission of Orion crew capsule around the moon on a private rocket.


schawo
(Jómunkásember)
Blog

Akkor csak a DeltaVI jöhet szóba, a Falcon 9/9Heavy nem elég nagy átmérőjű.


Cifu
(PH! nagyúr)
Blog

Először is alternatívának ott van még a New Glenn is, noha az aligha készül el ilyen szinten 2020-ra.

Másodszor nem szükséges a rakétatestnek olyan átmérőjűnek lenni, mint az űrhajónak. Anno az Ares I. esetén se volt így. Csak persze ehhez szükséges egy megfelelő interstage szekció...

üzenetek