üzenetek

hozzászólások


llax
(senior tag)

Mégvalami...

"Vagy miért nem jelentette, hogy elbakta és ki kell cserélni azt a darabot (ha lehet egyáltalán, nem értek hozzá)."

Jó példa az MS-10 rakétája. Ott tényleg "csak" egy alkatrész lett volna, nem a fél űrhajó, mint az MS-9 esetén. Vélhetően nem egy ember láthatta a problémát, mégsem cserélték ki. Ez nem jelenti azt, hogy nem szóltak senkinek, esetleg valami helyi kisfőnök is tudhatott a dologról. Ha ebből ki is derülne valami, nem biztos, hogy tudni fogunk róla. Nem véletlen az sem, hogy bűnügyi nyomozás is folyik mindkét esetben.

Nem mellesleg, mindkét esetben valami NASA-nak is eladható sztorit kellene kreálni. Továbbá érdekes a történetben NASA hangoztatott "töretlen bizalma" is, miközben a Boeing és a SpaceX esetén minden lehetséges dologba belekötnek, pedig azok űrhajóépítő tevékenysége 100%-ban transzparens a NASA számára...

[ Szerkesztve ]


ncc1701
(veterán)

Érzésre ennyi zsetonból már valami épkézláb hold bázist is össze lehetne ütni. Értem én, h onnan nehezebb visszajutni a földre, de legalább van helyben kitermelhető nyersanyag.


UnA
(Korrektor)
Blog

"... de legalább van helyben kitermelhető nyersanyag."

Hát erre én nem mernék nagy tételben fogadni. Vannak persze a vágyak és remények, de ... :)


DjFlanker
(aktív tag)

De legalább fel tudott szállni rendesen az új személyzet az ISS-re.
Köszi ezt a kiváló összefoglalót, osztogatom is bőszen :)


llax
(senior tag)

Ezekben a percekben szállt fel egy F9. Az 1. fokozat sikeresen túl van a 3. útján.


Flashback
(addikt)
Blog

Hatalmas méretű elektromégnesek álltal gyorsított kilövőállás, ami az egyenlítőn van elhelyezve... nem fordult még meg valaki fejében?

BTW ÓRIÁSI KÖSZÖNET EZÉRT A CIKKÉRT IS!!! :R

[ Szerkesztve ]


Cifu
(nagyúr)
Blog

StarTram.

Szóval megfordult, csak éppen egy picit magasak az egyszeri költséget. A StarTram esetében a csak teherszállításra alkalmas verzió cirka 20 milliárd dollár lenne, az embereket szállítani képes inkább 70 milliárd. Plusz a nem várt nehézségek, problémák miatt én ezt minimum megdupláznám. No emiatt nem rohannak megépíteni még mindig...

[ Szerkesztve ]


Flashback
(addikt)
Blog

De legalább belekezdtek a tesztelésbe/fejlesztésbe! Tök jó ezeket látni.
Remélem egyszer lesz belölle valami. :R
Bár én kisebb szerkezetet kézelnék el, ürrepülő saját meghajtássával is kombinálva...

[ Szerkesztve ]


llax
(senior tag)

Egy újabb FH side booster hagyta el a gyárat. Így már van két zsír új belőlük (B1055, B1056). Már csak egy core booster kell. Ha a következő (B1057) fokozat annak készülne, akkor az kb. január eleje körül jönne ki a gyárból, tesztelés után január végére - február elejére meg is érkezhetne Floridába.

Ezeken túl van két zsír új első fokozatuk. (B1052, B1053)
Van még két darab 2x használt, (B1047, B1048) egy 3x használt (B1046).
Ezek nincsenek (nyilvánosan) küldetéshez rendelve.
Továbbá van 3 zsír új és egy 1x repült küldetésekhez rendelve + az említett 2 FH side booster.

Amennyire nem volt bevethető 1. fokozat augusztus-szeptember körül, a most meglévő 11-ből 6-7 "azonnal" hadra fogható...


llax
(senior tag)

Ezeknél nem csak a jelenlegi megvalósíthatóság lenne kérdéses, hanem a szükségességük is.

További gyorsításra minden esetben szükség lenne.

[ Szerkesztve ]


Cifu
(nagyúr)
Blog

Ez nekem is feltűnt, de ne feledjük, hogy a SpaceX még mindig nem tette ki, hogy mikor indulnak a SpaceLink műholdak. Azokhoz fog kelleni egy pár...


llax
(senior tag)

Jövő év "közepe" van emlegetve.


llax
(senior tag)

Nem mutatták végig, de a B1050 odalett...


Cifu
(nagyúr)
Blog

Mi történt (sajna most kissé nethiányos helyen vagyok)?


llax
(senior tag)

A rácsszárnyak hidraulika rendszere rosszalkodott.
Az entry burn még simán megvolt. Utána elkezdett bepörögni a fokozat (az élő közvetítést itt vették el).
De mint azóta kiderült, viszonylag épségben vízre szállt a fokozat. Mások videóin az látszik, hogy a landing burn gyújtása után lassul a forgás, nyílnak a lábak, megáll, majd lassan eldől. Akik videózták, akkor még nem láthatták (a növényzettől), hogy nem az LZ1-re, hanem kicsit odébb, vízre szállt. Az utolsó szakaszon tenne egy "S" manővert, mert ugye biztonsági okokból a víz van megcélozva. De azt honnét tudta a fokozat, hogy ezt a manővert ne tegye meg? Vagy manuális beavatkozási lehetőség? Szállj vízre!!! parancs? :)

Musk azt írja, hogy még felhasználják... (meglátjuk...)


llax
(senior tag)

Van már onboard videó is a vízre landolásról.

A végére teljesen megfogta a forgást, gondolom ha ezt előre tudták volna, mehetett volna az LZ1-re is. Ezek után még elhinni sem egyszerű, hogy ez egy véletlen hiba volt :) Ez a hiba jól megmutatja, milyen komoly manőverezőképességgel rendelkeznek az 1. fokozatok. Menthetetlennek tűnő helyzetből képes lett volna "talpra állni".


Cifu
(nagyúr)
Blog

Köszi!

Ezzel együtt durva számomra, hogy még ezt újra akarják használni... Igaz a múltkor a tengerre szált áramvonalazó kúpra is azt írta...


llax
(senior tag)

Egyet fel akarnak robbantani, bár az nem belső használat lesz. (Dragon 2, in-flight abort test)
Most nem találom az azzal kapcsolatos pdf-et, de vannak benne érdekes részletek. Hajtómű nélküli 2. fokozat, oxigénnel jól feltankolva, ehhez képest kevesebb kerozin, stb... (a sok oxigén ballasztnak + a kiszabaduló kerozin biztosabb elégetése)

Meglett a pdf.


stellaz
(addikt)

Ez is nagyon jó cikk lett, köszönjük!


nalaca000
(tag)

Köszi.
Végre volt időm elolvasni.
Jól esett...

üzenetek