üzenetek

hozzászólások


llax
(senior tag)

"Oszinten meglepett, hogy mennyi ceg van, aki beszall "most" az urbizniszbe, vagy akar mar regota ott van"

Az USA-ban midig is szálltak be cégek, aztán csődbe mentek. Igazából majdnem minden cég így járt, ami nem volt ott az Apollo és STS programoknál (ma azok utódait látod - ők a régóta ott lévők, de olyan drágán dolgoznak, hogy többségében állami megrendeléseket teljesítenek, piaci alapút alig).
Az "újak" közül csak a SpaceX az, ami jelentős eredményeket tudott felmutatni.
A Rocket Lab már bizonyított eleget a tömeges megrendelésekhez.
A Blue Origin még komoly résztvevő, ott van tőke és nagy értékű megrendelések is a New Glenn-re, + a hajtóműveikre is.

A többiek sorsa továbbra is kérdéses.

A Vector sorsa érdekes lehet, mert nagyon kicsi eszközökhöz társbérletben olcsóbb az Electron. Utóbbi ezt a piacot egy időre már lenyúlta...

Ott a Firefly: drágább, mint a hasonló képességű Falcon 1e lett volna, de abban a "súlycsoportban" nincs sok megrendelés, ezért is hanyagolja a SpaceX. Illetve szokott lenni nagyobb számban, de azok főleg több műholdból álló konstellációk, azokat olcsóbb nagyobb rakétával felvinni (többet egyszerre).

"Ilyen szinten kicsit sajnalom amugy, hogy marketing/PR teren ennyire jo a spaceX"

Ez nem marketing...
Leginkább azokról hallasz, akiknek már javában repkednek a rakétáik. Ha az ISS-hez repkednek, nagyobb eséllyel hallasz róla. Ha tud valami "különlegeset", annak szintén extra hírértéke van (pl. visszatérő 1. fokozatok). Ha sok rakétát indítanak, a hírek száma is nagyobb. Ha igazán nagy tervei vannak egy cégnek, arról sokan beszélnek. A SpaceX ezt mind tudja, a többiek a fasorban sincsenek hozzájuk képest...
Aki a piaci sikereivel sok borsot tör mások orra alá, arról szintén többet hallasz. A negatív hír is hír.

Majd ha más is eljut hasonló szintre, róla is több hírt olvashatsz.

[ Szerkesztve ]

üzenetek