üzenetek

hozzászólások


Tuomas
(addikt)
Blog

3 rekord is volt :
-ugyan az a gyorsító legtöbb indítása és landolása - 8 alkalom
-ugyan az a gyorsító a legkevesebb időkülönbséggel repült újra - 37 nap
- zsinórban a legtöbb teljesen sikeres küldetés ugyan azzal a típusú rakétával (Falcon 9), szám szerint 77.


pilóta
(nagyúr)

Durva.
Hát ilyen az, amikor valaki hülyeségeket beszél, az okosok meg csak csodálkoznak... :D


Tuomas
(addikt)
Blog

Utóbbi ráadásul kevesebb, mint 5 éven belül, 2016 szeptemberében volt egy felrobbanó rakétájuk (ritka alkalmak egyike). Ez azt jelenti, hogy 52 hónap alatt 77 sikeres küldetés zsinórban.

[ Szerkesztve ]


llax
(senior tag)

Én itt alapvetően az első kettőre gondoltam. De ha már hozzátetted a 3.-at, akkor lehetne a 4.: eddigi legnagyobb szélben történő leszállás ...és milyen szépen a közepére!


Tuomas
(addikt)
Blog

Igaz. :DDD
Bár konkrét adatot nem kaptunk arról mekkora volt a szél. :(


llax
(senior tag)

Amikor a hajó sarka felett is átcsap a víz, akkora hullámok vannak, lehet nem is annyira fontosak a számadatok :)


Tuomas
(addikt)
Blog

Jó de akkor honnan tudjuk azt, hogy legközelebb nem dől-e meg ez a rekord is?! :DDD

[ Szerkesztve ]


Vesa
(veterán)

Ez egy fórum, ahol nyilván mindenki csak a saját véleményét írja le.

A tudomány viszont éppen abban különbözik a hit/konteók világától, hogy bizonyítékok alapján tesz kijelentéseket. Amire nincs bizonyítéka, azt teóriaként/hipotézisként kezeli.


Vesa
(veterán)

Ez így nem teljesen valid. Összemosol fogalmakat. Amikor valaki kijelentéseket tesz olyan tudományterületen, amihez dedikáltan nem ért, mely kijelentések ellentétesek a területen dolgozó és azt értő szakemberek véleményével (mely vélemények adatokon alapulnak, nem légből kapottak), akkor az illető hibát követ el, ami sokkal hangsúlyosabb egy tech. területen mozgó embertől!

Ugyanakkor, ez sehol nem kapcsolódik -és nem kérdőjelezi meg- a saját területén belül elért sikereit! A tekintélyre való hivatkozás az egyik leggyakoribb érvelési hiba (Ha XY ember valamiben kiemelkedőt alkotott, akkor minden amit mond, helyes, igaz, valid)...Ez természetesen tévedés.

Musk (mint pl. Steve Jobs), egy igen jó érzékű befektető, ezt láttuk a Tesla esetén is (amit nem ő alapított, hanem 4 mérnök), de ő volt az, aki már az elején meglátta a koncepcióban a lehetőséget. Ez egy érdem! A technológiát viszont nem ő találta fel, ahogy a SpaceX esetén sem. Az viszont, hogy a már létező megoldásokat a magánszektorban sikerre tudta vinni, vitathatatlan érdeme! Ettől még bálványként tekinteni nem tudok rá (senki másra sem)!


nullpoint
(senior tag)

Konkrétan Orbán meg Müller is megmondta hogy ha találkoztál az Influenza19-cel, akkor utána tökmindegy mitől halsz meg, Influenza19 lesz a halál oka. Tehát ha elüt a villamos, de fél évvel előtte gyógyultál, akkor is.

[link]

[ Szerkesztve ]


UnA
(Korrektor)
Blog

Megpróbálom másként, hogy értsed: Elon Musk nem biztos, hogy arra vágyik, hogy te tudósként komolyan tudod-e venni ;) Főleg, hogy ő sohasem mondta magáról ezt.


Cifu
(nagyúr)
Blog

A nagy kérdés az, hogy meddig lehet fenntartani az ULA és más "csókosok" (pl. NG) kiváltságos helyzetét?

Az SLS esetén 10 indításhoz már megrendelték a hajtóműveket, a Vulcan Centaur-nak már kiosztottak 2 USSF (US Space Forces) indítást, további fél tucat várható még. A 2019-es USAF rakétafejlesztési támogatásnál konkrétan megnevezték, hogy a versenyképesség növelésére adnak támogatást, és mivel a SpaceX az "éllovas", egyértelmű volt, hogy mi a céljuk ezzel.

Szvsz beláható idő (3-5 év) nem lesz változás e téren. Talán utána sem...


llax
(senior tag)

Nem is 3-5 éven belülre, nem is az eddig lekötött ill. következő 2-3 évben felmerülő megrendelésekre, hanem inkább azon kívülre várnám. Ehhez kell egy szolgálatba álló New Glenn is.

Teljesen védhető, ha a nagyobb kormányzati űreszközök feljuttatásánál nem egyetlen cégre támaszkodnak. De ha már nem csak egy cég lesz az ULA árai alatt?

Az RS-25-ből betárazás nekem kicsit pánikvásárlásnak tűnik... Addig kell ellátni a haverokat megrendeléssel, sok-sok évvel előre, amíg nem állnak ott az olcsóbb alternatívák.


gafz
(csendes tag)

Volt, hogy egymás után hibásodott meg az űrrepülő, meg a 2 aktuális hordozórakétatípus, volt nagy gond néhány évig... De azt hiszem volt olyan is, hogy 3 féle teherűrhajó esett ki egyszerre az ISS ellátásából. Szóval a redundancia nem feltétlenül haszontalan.


llax
(senior tag)

"A Starship kapcsán az a pletyka járja, hogy az SN 11 után nem az SN 12,13 és 14 fog következni, hanem egyből áttérnek az SN 15-re, kihagyva az említett 3 prototípust"

A pletyka megdőlni látszik :) Egyre több SN12...14-hez felcímkézett elemet találnak a "kukkolók". A képen csak azok az elemek szerepelnek, amit láttak már szabad ég alatt mozgatva. [link]

A másik teória, hogy minőség/pontosság szerint is válogatják a legyártott elemeket és a kifejezetten jól sikerülteket későbbi példányokhoz rendelik.


Tuomas
(addikt)
Blog

Az SN12 egyes részeit a tegnapi napon már selejtezni kezdték, szedik szét.
[link]
Az általad küldött kép korábbi változatain szerepelt a 13 és 14 is, de azokat már kivették, hamarosan szerintem az SN12 sem fog rajta szerepelni.
Úgyhogy egyre inkább beigazolódik a pletyka.

[ Szerkesztve ]


llax
(senior tag)

Ezek szerint már én is frissebb képet linkeltem, mint amit néztem :)

Én már a 3mm-es tesztekre leszek nagyon kíváncsi...


Dare2Live
(nagyúr)
Blog

SN9 live [link]


Cifu
(nagyúr)
Blog

Avagy élőben közvetítik azt, hogy a SpaceX nem csinál semmit az SN9-el. :DDD


pilóta
(nagyúr)

Lehet tudni, hogy mikor lesz ebből valami?

üzenetek