Én a tiszta égbolt kapcsán másra gondoltam Pl. UV és tsai...
Úgy néz ki az SN10-ben 1 Raptor-t cserélni kell...
[ Szerkesztve ]
Én a tiszta égbolt kapcsán másra gondoltam Pl. UV és tsai...
Úgy néz ki az SN10-ben 1 Raptor-t cserélni kell...
[ Szerkesztve ]
Bizony, és milyen szépen! Nagyon halad a SpaceX, továbbra is minden alkalommal tátott szájjal nézem, amit művelnek.
Szerintem csak a nézők miatt csinálták, hiányolták a tűzijátékot.
Kicsit kemény volt a leszállás +egyéb műszaki problémák, de legalább az már megvolt.
Ha igazak a hírek, hétfőn már tolják ki az SN11-et. Nem kell sokat várni a következő tűzijátékra Csak a mértéke kérdéses
Igazából a leszállás maga már szép eredmény. A leszállólábak fele nem jött ki, azért volt a ferde talpra érkezés és aztán a bummedli.
Mivel most még mindig ott tartanak, hogy kb. egyszer használatosra építik az SN-eket, így ez nem nagy veszteség, viszont maga a leszállási manőver már kezd kikristályosodni...
Ezekhez a lábakhoz a leérkezés sebessége is túl nagynak tűnt. Az eredmény nagyon látványos, de ezzel nem lettek olyan sokkal előrébb. Az egyetlen jelentősebb fejlemény: a 3 hajtómű begyújtásos dolog is működik. A függőleges leszállással kapcsolatos képességeik szerintem akkor sem voltak kérdésesek, ha az SN8-9-nél épp nem jött össze. Már az SN8-nál is látszott, hogy életképes, rövid időn belül megvalósítható az elképzelésük. Vagyis abból a leszállás sűrű légkörön belüli szakasza...
Ami mindenképp veszteség, az a takarítási, kisebb-nagyobb helyreállítási munkák idő- és munkaigénye, az újabb FAA vizsgálat, hajtómű és egyéb mechanikai vizsgálatok újabb elmaradása, a telemetrián át nem küldött adatok elvesztése. Ezek lassítják a folyamatokat és az egyben maradás esetén feltárható problémákat 1-2 prototípussal megint tovább vihetik...