[Re:] [V.Milán:] Amiért rosszak az e-autók?Alapulhatnak globálisan elfogadott nézetek tévhitekre? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


.Szaki.
(addikt)
Blog

Érdekes kérdés. ... Szerintem érdemes leszögezni, hogy mind a belsőégésű, mind pedig az elektromos autók mellett szólnak érvek. Ami számomra mindig visszás, hogy az elektromos autókat rendszerint a hagyományos belsőégésű motoros autókkal vetik össze, a full-hybridekről pedig előszeretettel feledkeznek meg. Amikor írsz róla, akkor "meglepő" módon választ sem kapsz, hiszen ezekkel már egyik technológia sem tud versenyezni. A hagyományos belsőégésű fogyasztásban, a tisztán elektromos pedig árban nem tud konkurense lenni.

Környezetvédelem szempontból elektromos autóknál nagyon fontos kiemelni azt, hogy környezetbarát technológia, azonban ez kizárólag lokálisan igaz. Azaz a körúton ha nagy a forgalom és azok mindegyike elektromos, vagy hybrid járó benzinmotor nélkül, akkor az ott található lakásodban ki tudod nyitni az ablakot anélkül, hogy megfulladnál. Ez szerintem fontos. Hogy globálisan mennyire környezetbarát, arról meglátásom szerint nincs még egyetemes megállapodás, és ez nem is ezen a fórumon lesz megvitatva, itt csak hozzám hasonló hülyék fogják leírni az általuk olvasottakat - és valószínűleg a "hitüket" - hatalmas vitákat, esetleg veszekedéseket generálva. Vannak kutatások amik azt bizonyítják, hogy az elektromos autó a környezetszennyező akkumulátorok ellenére is zöldebb, hiszen az elején nagy környezetszennyezéssel indul a pályafutása, születése után viszont ezt a nagy lemaradást relatíve hamar be tudja hozni és hosszútávon már környezetkímélőbb technológiának számít, mint belsőégésű társai.

Tehát ami pozitív:

- Lokálisan környezetbarát;
- A technológia miatt lehet nagyobb tengelytáv, aminek következtében nagyobb a belső tér és nincs kardánbox;
- Jóval kevesebb alkatrész van benne, mint egy hagyományos autóban.

Ami negatív:

- A vételár egyelőre még mindig nagyon magas, megtérülése kérdéses;
- Hosszútávon még nem feltétlen tudjuk, hogy akkumulátorok milyen mértékben degradálódnak;
- A hatótáv sokkal alacsonyabb egy hagyományos autóhoz képest, nagyobb távokon ez nagy kiesést hozhat;
- A beetető kedvezmények záros határidőn belül meg fognak szűnni. Aki azt hitte ez mind maradni fog az végtelenül naív.
- Kérdéses az akkumulátorok előállításának környezetbarátabb módszere, valamint selejtezés után az újrahasznosítás kérdése sincs egyelőre megválaszolva.
- Nagyon ritkán hallok arról a fontos dologról, hogy a környezet -és egészségvédelem nem csak az előállításról és a CO2-ről szól, hanem az elektroszmogról is.

A belsőégésű motoros autók mellett szól:

- A kedvezőbb ár, bár már egy Swift sem nagyon kapható 7.000eFt alatt.
- Nagy hatótáv. Motortól függően 550-1.200km-ig, ezt egyelőre az eAutók nem tudják hozni a valóságban.

Ellenük:

- Jóval több alkatrész ami elromolhat;
- Lokálisan és globálisan is környezetszennyező

A hybridek viszont mindkét technológiából csak a pozitív dolgokat szedi ki. Fogyasztása minimális, egy 4,6m hosszú kombival sem lehetetlen a 3,7l-es fogyasztás 100km-en, ezzel a legtöbb hagyományost hátra szorítva, viszont az elektromos autókkal ellentétben az sem okoz gondot számára, ha nagyobb távolságot kell megtenni, hiszen hatótávja közelíti a 800km-t. Jóval kevesebb alkatrész van, nincs váltó, kettőstömegű lendkerék, turbó, városban képes a tisztán elektromos haladásra, így környezetszennyezése is jóval alacsonyabb egy hagyományos autóénál. Esetleg akkumulátor problémáknál sem kell aggódni, hiszen jóval kisebb akksi van benne egy eAutóhoz képest és ennek megfelelően a vételár is jóval alacsonyabb.

Szóval összegezve én úgy látom, hogy az elektromos autó vs. belsőégésű motoros autók versenyét a full-hybridek nyerik, annak ellenére, hogy ezt a technológiát sosem versenyeztetik meg. (Nyilván nem véletlen)

[ Szerkesztve ]

üzenetek