[Re:] [V.Milán:] Amiért rosszak az e-autók?Alapulhatnak globálisan elfogadott nézetek tévhitekre? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Feketelaszlo
(senior tag)

Abból a szempontból tök mindegy, hogy téves nézetekre alapozva tartják-e jónak vagy rossznak a villanyautókat, hogy a kőolaj termékek tüzelőanyagként történő felhasználásával akkor is fel kell hagynunk, ha valami csodálatos karbon lábnyom számítási módszer jobbnak hozza ki a belsőégésű motoros személyautókat, mint a villanyost.
Az olaj túl sokoldalú szénhidrogén ahhoz, hogy egyszerűen csak a fűtőértékét használjuk fel, ez olyan pocsékolás mint ha antik Biedermeier bútorokkal tüzelnél a kandallóban. Kőolajból csinálhatsz gyógyszert, kenőanyagokat, építőanyagot, szöveteket, szigetelést, felületi bevonatokat, elektronikai alkatrészeket - egy csomó hasznos dolgot aminek nincs is ismert helyettesítője. Ehhez képest az égés visszafordíthatatlan és nem hagy hátra semmi hasznosat, csak hulladékhőt és szennyezőket. De jó, hogy pl. a megújulók is említésre kerülnek, mert egy szélkerék vagy napelem maga a megtestesült olajtermék - meg persze az elektromos autó legyártásához is sok olaj kell. Épp úgy függ tőle a civilizációnk, mint a méhektől - csak míg a méhek viszonylag gyorsan újratermelődnek, az olaj kvázi véges erőforrás.
Szóval felőlem kihozhatja valami német Prof.Ing., hogy a villanyautó rossz, mert +20%-al nagyobb a karbonlábnyoma a széntüzelésű német hálózatról töltve, ha a szén egyéb értékláncokból viszonylag nélkülözhető, jól helyettesítő (és mellesleg lokálisan bányászható) nyersanyag, az olaj meg nem.

[ Szerkesztve ]

üzenetek