üzenetek

hozzászólások


korcsi
(veterán)

Sziasztok!

A téma kapcsán előkotortam a témában még fellelhető dolgaimat, a hőmérséklet érzékelésre egy BC182 bázis emitter átmenetét használtam (D1 T1), a házat pedig lecsiszoltam a kerek oldalán, így könnyedén lehetett bordára rögzíteni:

Egy sokadik verziós vezérlőm:

Áramköri terv illetve nyákterv, egy 8cm-es venti oldalára felcsavarozható a "mellékelt" fülekkel.

kép

Illetve egy másik talált áramkör, de itt már elborult rendesen az ötlettár.

Gyakorlatban:

[ Szerkesztve ]


myckey
(veterán)
Blog

Ügyes, még nem mentem teljesen végig, de jó írás, szép munka , a témában nem kifejezetten jártasként szólva. ( ami az építést illeti )
:R

[ Szerkesztve ]


PHM
(addikt)

Egy kérdés:
A BLDC motorok sebesség szabályzásához mennyire alkalmas egy PWM áramkör?
Gondolok itt arra, hogy a motorban lévő elektronika vajon hogy tolerálja a tápfeszültség
szaggatását. Csak mert így kisebb lenne a veszteségi teljesítmény, valamint egészen
kis fordulatokon is stabilan működne a ventilátor, de ilyet még csak hagyományos,
kefés motorral csináltam.


And
(veterán)

Korábbi kísérletek alapján működhetnek, végső soron a 4-vezetékes ventik is brushless-kivitelűek. Ami ott probléma lehet, az az alacsony PWM-frekvenciánál esetleg jelentkező mechanikai zaj (én csak ilyen viszonylag alacsony, < 100 Hz-es PWM-mel próbáltam sok évvel ezelőtt), valamint 3-vezetékes példány esetén a tach-jel használhatatlanná válása, bármilyen frekvenciánál. Sajnos a PWM minden előnye csak egy dedikáltan ilyen, 4-vezetékes ventilátorral használható ki ([link]).
A cikkbeli vezérlő kifejezetten kis áramú ventikhez készült. Tapasztalatok alapján a valós áramfelvételük általában a névleges értékük alatt marad (névleges tápfeszültségen is).

üzenetek