üzenetek

hozzászólások


rgqjx
(aktív tag)

Aki fél a villanyostól, mert tőtenikő. ;]


D1Rect
(félisten)
Blog

Az ország többsége benzines vagy dízel autóval oldja meg.
A cikk nem a világnak szólt.


Eugene Roe
(őstag)
Blog

Ha nem lenne hely ellenkező véleménynek, akkor a www.iloveemobility.hu-ra tette volna fel a cikket. Jó ez így, semmi gond nincs a cikkel, leszámítva az első indoklást, mert nekem is az jött át, hogy azt tekintette a szerző szuper-drivenak, amit az emberek többsége nemhogy elektromos autó, de mindenféle autó nélkül is megold. Ráadásul az ilyen átnyergelés miatt nem lehet 06:45 és 18:00 között sehová sem eljutni a városba.

Túl sok az autó, ha mindet cserélnék elektromosra lokálisan jobb lenne, de mivel nem fedi le komfortosan a valós igényeket teljesen, ezért valójában csak még több autó lesz, mert ha már kettő van, akkor mindkettővel járni fognak.

Plug in hybrid párti vagyok egyelőre én is. Azzal legalább 180-nal se fog közlekedni senki. Mondjuk sokáig ezzel sem. A motorfék és fenntartási egyszerűség mondjuk hatalmas előny az elektronyosnál.

[ Szerkesztve ]


voyager4.4
(senior tag)
Blog

Karbantartást nem értem. Nekem egy viszonylag nagybenzines verdám van, a mai fűnyírókhoz képest sok olaj is kell bele, de így is megáll az éves szerviz (olaj + szűrők + átnézés) átlag 40-ben (idén 70 volt de ebben volt más bontott alkatrész is). Ez 10 év alatt ca. 400.000 Ft.

Szóval hogyan is jön vissza az elektromos hajtás felára ?

Ja és a villanyautóban is kopik minden és cserélni kell majd.


pilóta
(nagyúr)

Hát ha nem használod, akkor nyilván nem kerül sokba :D
Egy átlag autós megy 10-20k km-t évente. Ez benzinesnél két olaj/szűrők csere évente. Plusz fékek időnként, plusz 100-120k körül nagyszerviz (vezérlés, vízpumpa miazmás), ami önmagában százezes tétel. És ez a nagyköbcentis szívó benzines, amivel nincs (általában) gond. A turbódízelnél befigyel még a kettőstömegű, az üzemanyagrendszer, a dpf, a turbó, automata váltó, ha van, ilyenek, amik önmagukban sokszázezres téma, és teljesen bizonyos, hogy megkotlik, csak az időpont a kérdés. Természetesen aki csak 3 évig használ egy autót, amíg a garancia kitart és cseréli, miközben megy évente 4-5k km-t, annál soha nem fog ez előjönni, de akkor meg eleve minek autó, taxi olcsóbb...
Ezzel szemben egy elektromossal a motorral soha nem lesz gond, elmegy egymilliót is, két csapágy az egész mozgó alkatrész benne. A fékeket alig használja, mert elektromosan fékez. Nincs benne szinte semmi, ami megkotlik, és a benzinesben/dízelben ne tenné (futómű, világítás ilyenek abban is ugyanúgy van). Az akksitól volt para régen, de már egyre több a tapasztalat, hogy egy normál használat mellett nincs gond vele többszázezer km után sem, csak ha nagyon direkt szétcseszik.
Amúgy meg ja. Pusztán anyagilag jelenleg nem éri meg benzines helyett elektromosat venni, (bár ha sokat parkolsz belvárosban, akkor azért a parkolási díjon is sok visszajön...) de ez elmondható a benzinesre is, hogy nem éri meg dácsialogan/suzukisvift felett bármit is venni, mert soha nem hozza vissza az árát. De az autóvásárlás nem mindig anyagi kérdés, ha valaki szeret pl. gyorsulni, az 20 milláért vehet egy úgy gyorsuló elektromos autót, amit benzinesben 100 milláért sem kapna meg. Neki pont megéri nagyon.

[ Szerkesztve ]


Grafiqs
(őstag)
Blog

Okulásképp elmesélem a saját történetem.
Élethelyzetből adódóan le kellett cserélnem a közép méretű sedanánomat (márka mindegy, elég annyi, hogy prémium), egy nagyobb autóra. Mivel napi 2x20km Bpesti utat kell megtennem vele (ez az alap futás) mindenképpen benzines jöhetett csak szóba. Két kitételem volt legalább 150le és automata váltó. A kiválasztott típus 200le és közel két tonna. A biztonság az első. Azt is eldöntöttem, hogy legyünk zöldek mert az nagyon menő alapon átépítetem LPG-s üzemmódra. Ugyanis az LPG égése során lényegesen kevesebb kár anyag keletkezik mint tisztán benzines használat esetében. Arról nem is beszélve, hogy lényegesen olcsóbb az üzemeltetése is.
Amit kiszeretnék emelni az csak annyi, hogy nagyjából bármilyen benzines autó 250-300e Ft felhasználásával sokkal környezetbarátabbá tehető.

G


Agyrák666
(aktív tag)

A cikk tanulsaga: Asszonyt meg kell tanitani biciklizni. Foleg, nevetseges 2-3km-re.


Ribi
(nagyúr)

Másodreges troll account? Fasza...


Noukoum
(veterán)

Gondolom te mindenhova kerékpárral jársz.


Sethdobaloah
(senior tag)

Nyar + home office kombo kovetkezenye nalunk, hogy a masodik autoba augusztus elott utoljara marciusban tankoltunk :) na ez a zold :D


D1Rect
(félisten)
Blog

Az egyes számú autóba én tavasz - ősz között általában vagy egyszer, vagy ennyit se tankolok.
Az éves futás is kevesebb mint 5k.
Néha gondolkodom rajta, hogy nem is kéne, de bevásárolni kényelmes és ha esik akkor is jó.


stellaz
(addikt)

A cikk első bekezdése a legjobb, ahol megmagyarázza, hogy az egész család nyomi.

2-3 km-re van nekünk is az óvoda, van autó is, de elég ritkán visszük vagy megyünk azzal a gyerekért. A feleségem kerékpárral kb 10-15 perc alatt ott van, le is bírja tekerni. Villamossal 5 perc, plusz 500 méter séta, elég szomorú lennék, ha fizikálisan ennyit nem bírnék.
A gyerekem 2-3 km-t bármikor lesétál, akár a trpiláját is. Ha hisztizik, az meg.... veszünk egy bmw-t. naná.

A cikk többi részét ezek után el sem olvastam.


Runner_fxr
(Ármester)
Blog

Szerintem jó kis autó ez az i3, bár nekem a 7-es e-Golf jobban tetszik, ezen az áron inkább azt vettem volna, de ízlések és pofonok.
Az biztos, hogy ha megengedhetném magamnak, már rég lecseréltem volna a benzinesem villanyra. És nem csak a fogyasztási költségek miatt, ott van a szervizeltetés, egy villany autónál ez jelentősen kisebb mértékű és egyszerűbb. Jelenleg annyit tudok megtenni, hogy a benzinest egy hybrid-re cserélem, már ez is nagy előrelépés, és árban elérhetőbb.

[ Szerkesztve ]


Noukoum
(veterán)

Attól még nem lesznek nyomik hogy szeretik a kényelmes dolgokat.


Donki Hóte
(veterán)

Nos, akkor a sokak által lehetetlennek titulált változás be fog következni, legkésőbb 2024-től megszűnik a szaldo elszámolás a házi napelemeket használók részére.

A villanyautót otthon a saját napelemekről feltöltők részére ez a változás azzal fog járni, hogy kénytelenek lesznek saját akkumlátor egységet telepíteni annak érdekében, hogy nappal megtermelt elektromos energiát éjszaka fel tudják használni az autó feltöltésére (vagy fizetik a különbséget az általuk nappal megtermelt elektromos energia átvételi ára és az éjszaka a hálózatról vételezett energia áramdíja között).

üzenetek