üzenetek

hozzászólások


pilóta
(nagyúr)

Hát ha nem használod, akkor nyilván nem kerül sokba :D
Egy átlag autós megy 10-20k km-t évente. Ez benzinesnél két olaj/szűrők csere évente. Plusz fékek időnként, plusz 100-120k körül nagyszerviz (vezérlés, vízpumpa miazmás), ami önmagában százezes tétel. És ez a nagyköbcentis szívó benzines, amivel nincs (általában) gond. A turbódízelnél befigyel még a kettőstömegű, az üzemanyagrendszer, a dpf, a turbó, automata váltó, ha van, ilyenek, amik önmagukban sokszázezres téma, és teljesen bizonyos, hogy megkotlik, csak az időpont a kérdés. Természetesen aki csak 3 évig használ egy autót, amíg a garancia kitart és cseréli, miközben megy évente 4-5k km-t, annál soha nem fog ez előjönni, de akkor meg eleve minek autó, taxi olcsóbb...
Ezzel szemben egy elektromossal a motorral soha nem lesz gond, elmegy egymilliót is, két csapágy az egész mozgó alkatrész benne. A fékeket alig használja, mert elektromosan fékez. Nincs benne szinte semmi, ami megkotlik, és a benzinesben/dízelben ne tenné (futómű, világítás ilyenek abban is ugyanúgy van). Az akksitól volt para régen, de már egyre több a tapasztalat, hogy egy normál használat mellett nincs gond vele többszázezer km után sem, csak ha nagyon direkt szétcseszik.
Amúgy meg ja. Pusztán anyagilag jelenleg nem éri meg benzines helyett elektromosat venni, (bár ha sokat parkolsz belvárosban, akkor azért a parkolási díjon is sok visszajön...) de ez elmondható a benzinesre is, hogy nem éri meg dácsialogan/suzukisvift felett bármit is venni, mert soha nem hozza vissza az árát. De az autóvásárlás nem mindig anyagi kérdés, ha valaki szeret pl. gyorsulni, az 20 milláért vehet egy úgy gyorsuló elektromos autót, amit benzinesben 100 milláért sem kapna meg. Neki pont megéri nagyon.

[ Szerkesztve ]

üzenetek