Hirdetés

üzenetek

hozzászólások


Hieronymus
(őstag)
Blog

(#106) Donki Hóte: "első autónak általános használatra vagy 10 évig biztosan nem éri meg belsőégésű motorral nem szerelt ..... Mi rendszeresen járunk autóval tengerpartra nyaralni vagyis sok km-t teszünk meg egyfolytában, sok csomaggal, viszonylag gyorsan. Ebből a három követelményből egyet biztosan fel kellene adni egy villanyautó használata esetén "

Van a problémádnak egy már ma is alkalmazható megoldása.
Városi autónak jó az elektromos, ha tudod tölteni. (Sajnos én nem tudom. A ház előtt megállni tilos van, ezért városi benzines autót használok.)
Tengerpartra menni lakóautóval sokkal kellemesebb.
Most egy Ford Transit L2H2 van tervben, lakóautónak átalakítva. Nem lesz gond a csomagokkal és az sem, ha útközben egy órát pihenni akarunk. Hotel parkolókba vélhetően nem fogok beférni, de ennyi baj még elviselhető.


Nemonddmá
(kezdő)
Blog

ezt most csak nagyon halkam merem leírni: biztos, hogy jó az, hogy vidáman klímázik az ember az akármilyen belsőégésű autójában, majd otthon folytatja? nem lehet, hogy többek között ezzel is magunk alatt vágjuk a fát?


Elf
(tag)

Tüdőn fosni embertársainkat csak mert nekünk úgy kényelmes. Nos... mi a vicces ha nem ez? Nevessünk együtt! Kac kac... :-)


bambano
(titán)
Blog

hány irigy hozzászólást láttál?
a többi hsz-re ömlesztve:
- lehet olyat érezni, hogy villanyautóból visszaülsz benzinesbe és akkor az ócska. főleg, ha egy 1.0 háromhengeres HiábaTaposodParaszt szintű autóba ülsz vissza.
- a töltésről: egy tesla nagyjából egyheti fogyasztásunkat tárolja. vagyis ennyit kellene beletölteni, ha autózott vele valaki. tehát azt gondolni, hogy lapály árammal gond nélkül tölthető lesz, tévedés. sehol nem fogja elbírni az elektromos rendszer, hogy hirtelen 10x annyi áramot kellene szolgáltatni. pláne nem fog hirtelen kinőni a földből még öt darab paks2.
- az elektromos áram a töltőcsonkon üzemanyaggá alakul. ezt nem én mondom, hanem a kormány. tájékozatlanok kedvéért 2017 nyarán dolgozták ki a koncepciót, és 2018-tól hatályos, hogy az autóba tankolt üzemanyag jellegű elektronra rászámolják a jövedéki adót. tehát arról álmodozni, hogy majd egyszer mi lesz, ami valójában évekkel ezelőtt megtörtént, eléggé tájékozatlanságra utaló jel
- nemrégiben söpört végig hullámszerűen a töltőhálózatokon, hogy már ingyen nem, csak pénzért lehet tölteni. nesze neked olcsó autózás.
- a kézi-automata váltó vitához: nagyon gyakran van olyan helyzet, amikor kiérződik, hogy az automata váltó nem jó mindenhova. ez nem jelent semmit, mert az emberek változhatnak, és mondhatják azt, hogy ha az esetek többségében jobb az automata, akkor cserébe eltűrik azokat az eseteket, amikor nem. különösen akkor jön ki, hogy mennyivel sz.rabb az új technika, ha csomagban kapod az új váltót, a downsizingelt motort meg a friss környezetvédelmi normát.

szeretném leszögezni: részemről mákszemnyi irigység sincs a hozzászólásaimban. nekem van egy autóm, amit lehet vezetni, meg van egy másik autóm, amivel lehet közlekedni, én elvagyok azokkal. de hogy bmw-t nem vennék, ha korbácsolnának se, az biztos, amilyen rossz híre van duplán is.


Elf
(tag)

Köszönöm hogy nektek hála egyel kevesebb büdös vacak kering a városban.


Fehér Farkas
(senior tag)

Jajj, te ne gyere nekem az ilyen hülyeségekkel, mert rádugrok. Te is biztos úgy élsz, mint az Amishok nem? Akkor meg hagyjuk az álszent hülyeséget.
Ez az agyatlan zöldség lesz a következő évtizedek baromsága. Az, hogy nem akarok megdölgeni egy 60 fokos autóban és klímát kapcsolok rohadtul nem ugyanaz, mint eszetlenül pazarolni a földi erőforrásokat.
Aztán persze mindenki úgy izzad büdösre ahogy akar, de a közelembe ilyen ne jöjjön.

[ Szerkesztve ]


BSOD
(senior tag)

Figyelj tündérbogár! Más világ volt. Ma, Magyarországon, alsóban kötelezően hoznod-vinned kell a gyereket (előre le kell adni, hogy ki megy/mehet a gyerekért...).


Somatom
(őstag)
Blog

A "bűz" ugyanúgy megvan, csak mások orra alatt. Sztem inkább a bringával közlekedőknek hálálkodj!


Fehér Farkas
(senior tag)

-sehol nem kell hirtelen 10x annyi áram, mert nem fog hirtelen annyi elektromos autó lenni, ezen mit nehéz felfogni?
-hol van gyakran olyan helyzet amivel egy automata nem birkózik meg már 30 éve? Ember, eszel elég zöldséget ennyi hülyeség mellé amit rendszeresen termelsz tízezer kommenteken át?

[ Szerkesztve ]


Nemonddmá
(kezdő)
Blog

nem élek úgy, csak megfogalmazódik bennem a gondolat, hogy a jelenlegi életformánk vajon meddig fenntartható így?

hiszen mindenki csak egy autóban kapcsol klímát, stb...


Somatom
(őstag)
Blog

Mindenki csak 10 Amperrel igényel többet. Gondolkodhatsz ezen, de a vége úgyis az, hogy az emberiség kétharmadát ki kéne írtani. A kérdés csak az, hogy melyik kétharmadát.

[ Szerkesztve ]


angyalpc2
(tag)
Blog

Ez nem irigység, ez a tény, van is egy szép lapos görbe a végén magas csúccsal.

A lakosság nagyrészének már a 2-3 milliós kocsi is igen erős kiadás és akkor még fenn kell tartani is.
A lakosság egy kisebb köre meg mellényzsebből kirakja az asztalra mert ahol van 10+ millió kocsira ott van ház 60-80+ millióért is meg az egyebek össz vagyon eléri a 80-100 misit.
Ilyenkor a hengerfejesre napi 10-14 órát güriztett széthajtott alkalmazottaknak, rendesen leadózó polgároknak felmerül a kérdés: oszt ugyan mibül. Sajnos nincs jobb válasz: a dolgozó gyenge bérezéséből, hogy minden áfás számlára megy (értsd 27%-al olcsóbban vesz mindent a lakásába vagy új kocsinak), és akkor a NAV-os PTK BTK-s pénzügyi machinálásokról dolgokról nem is beszéltünk. ;) :B

Egyébként használtan megvan 5-6Misiből
az új 14M

Valszeg azért BMW mert mondjuk jobb mint egy Zoe, leafra írta hogy aksi
Itt meg 2 felé nyilnak az ajtók lehet könnyebb hátulról kiszállni, gyerek egyebek, minőségibb az egész gondolom.
14ekm kb szalon szint.
mondjuk pont van most 1db 2-es leaf 7 misi alatt

Viszont én plugin hybridet vettem volna valami toyotát


bambano
(titán)
Blog

itt a lakótelepen 1x25amper jár. a többi meg ha jut.
tehát 230V*25 amper=5750 watt áramot tudsz kiszívni a drótból, hogy töltsd az autódat. erre van a komplett hálózat, felhordó hálózat, gerinc, erőműrendszer, stb. minden méretezve. ehhez képest a csúcs töltők 450 ezer wattal tudnak tölteni. tehát a FAJLAGOS, értsd: per koponya vagy per család töltési igény az nagyon simán nagyon bőven a tízszeresére tud nőni.

ez tökre nem gond addig, amíg csak 1-2 villanyautó lézeng a lakótelepen. de ha mindenkit elkap ugyanez a betegség, hogy csak villany és semmi más, akkor nagyon hamar betérdel az elektromos rendszer, nagyon sokkal hamarabb, minthogy mindenkinek legyen. ja, és rezsicsökkentett hálózatbővítésre ne számíts, mert nem adja ki a matek.

példa, amire az automata nem jó: országút, kamion mögé beszorulsz, szembe forgalom, nem tudsz előzni. majd szembe forgalomban kis szünet, lehet előzni. ezt a helyzetet az automaták zöme, különös tekintettel a downsized euro6dtemppel sújtott motoros autókban, nem tudják kezelni. kéziváltóval meg sima ügy.


bambano
(titán)
Blog

az elmúlt időszak azt bizonyította, hogy a jelenlegi létformánk 2019. december 31-ig fenntartható. (volt)


ddaveg
(csendes tag)
Blog

Érdekes, de racionális választás. Volt alkalmam picit kipróbálni pár i3-at limo előfizetőként, kifejezetten jó városi kocsik. Gratula, és sok balesetmentes kilométert hozzá! :)


SyMbioTe
(Ármester)
Blog

"sehol nem fogja elbírni az elektromos rendszer, hogy hirtelen 10x annyi áramot kellene szolgáltatni. pláne nem fog hirtelen kinőni a földből még öt darab paks2."
Már bocs, de nem érted meg, hogy nem lesz olyan, hogy hirtelen 10x annyi. Alig van elektromos autó jelenleg Mo.-n. Te el tudod képzelni, hogy egyik napról a másikra 20000 helyet 200000 lesz? Nem, nem lesz ilyen. Lovaskocsiról sem egyik napról a másikra váltott mindenki autóra.

Jövedéki adó: Otthoni töltésről ment leginkább a diskurzus, nem a nyilvános töltőkről.

Töltés: Igen, fizetni kell a töltésért, ezt mindenki tudta, senki sem gondolta, hogy ingyenesek maradnak. De drágának így sem drága. Villanyautó úgy éri meg ha tudod otthon is tölteni. És a benzinnél még így is olcsóbb, azon nem lehet vitázni. (Megsúgom, Aldi parkolókba ha jól tudom ingyenes a töltő)

Váltó: Nincs igazad. Vagy valamit rosszul csinálsz. Vagy rossz az automata. Nagyon ritkán hibázik az automata váltó, legalábbis nálam. És ha arra gondolok, hogy egy városi dugóban kell araszolni, méginkább soha többé kézi. Talán valami élményautóba, mint pl egy MX-5, ott jó a kézi.

"példa, amire az automata nem jó: országút, kamion mögé beszorulsz, szembe forgalom, nem tudsz előzni. majd szembe forgalomban kis szünet, lehet előzni."
Index ki, kimész a sávból, közbe nyomod a pedált, mire a másik sávba érsz, már vissza is váltott, és mehetsz. Persze ehhez kell motorerő is, hogy legyen.

Első hsz után pedig nehéz elhinni, hogy semmi irigység nincs benned. De attól még lehet hogy úgy van.

[ Szerkesztve ]


HussarF
(addikt)
Blog

A villanyautó sosem lesz a lakótelepen élők szórakozása, mert az egész arról szól, hogy otthon(!) tudod tölteni, a garázsban. A lakótelepen nem fogod a konyhaablakból kilógatni a zsinórt.

kézi vs autoama: Amiről te írsz, ott nem az automata van bajban, hanem a kis teljesítmény. Bármilyen kisteljesítményű autó megizzad ettől a problémától. Az automata a kickdown-ra visszavált és akkor megoldod ugyanúgy, mint a kézivel.


bambano
(titán)
Blog

definiáld a kis teljesítményt, annak határát!

szerk: az emberek zöme olyan helyen lakik, ahol nem tud tölteni. nincs annyi garázs, stb.

[ Szerkesztve ]


8th
(őstag)
Blog

Na azok büdösek csak igazán. :DDD


Somatom
(őstag)
Blog

"Lovaskocsiról sem egyik napról a másikra váltott mindenki autóra."
De, átváltottunk, mert olaj annyi van, hogy sosem fogy ki és annak a pár pöfékelő autónak a bűze nem számít. Aztán most hol tartunk? Ott, hogy ugyanezt megismételjük egy másik energiahordozóval.

üzenetek