Hirdetés

üzenetek

hozzászólások


Somatom
(őstag)
Blog

Amikor megtámogatják, vagy egy újabb konfliktus miatt egekbe szökik az olajár, vagy ....


Fehér Farkas
(aktív tag)

Mikor francia autóba ültem is köpködtek, mikor automatába ültem is köpködtek. Ilyen az emberi lény...
Biztos vannak akik a kézit szeretik, de az esetek nagy részében csak valótlan félelem, ismeretlenség, bizalmatlanság és a tévhitek miatt nem akarják, a kocaautósok 90%-ának már rég automatában kéne ülnie.
Kétségtelen, hogy az itthoni életfelfogással rizikós megvenni, mert egy kicsit kényesebb és drágább javíttatni, mint a kéziváltót ami elmegy 25 évig a gyári olajával akkor is ha a fele elfolyt már.
Az én érezni akarom a vezetés userek nagy része lószart sem érzékel a vezetésből, csak azt hiszi magáról, hogy tud vezetni.

Nekem a hatótáv és a töltési sebesség már rég jó lenne, keveset autózom. Nem vagyok kényes a gagyi műanyagokra sem, sose volt prémium autóm. Az viszont marha gáz amennyibe kerülnek és nekem kell a hely is ami itt nincs. Meg utálom a magas autókat is, márpedig az akku miatt emelkedik mindenképp. És a dögnehéz autókat is utálom, márpedig ezek nehezek. Szóval még messze van az, hogy elektromosom legyen, de lesz az kétségtelen és örülni fogok neki.
Nem baj van még rengeteg automata kombi a világon. Benzin is, dízel is. :K


Noukoum
(addikt)

Most is jól megtámogatták, jelentősen meg is nőtt a számuk.. Vagy várj..
Olajár.. Nyilván akkor lesz pénze a magyarnak elektromos autóra..
Nyugodj meg, 5éve is ezt mondta a nagy anti e-autó tábor hogy ha holnaptól minden autó elektromos lenne Magyarországon, akkor összeomolna a hálózat..
Szerinted reális érv 2020-ban az hogy ha 1 millió elektromos autó lesz Magyarországon akkor nem fogja bírni a hálózát? Komolyan?


HussarF
(addikt)
Blog

Az én érezni akarom a vezetés userek nagy része lószart sem érzékel a vezetésből, csak azt hiszi magáról, hogy tud vezetni.

Sőt. Azt sem tudják mi a vezetési élmény. Egyik kollégám magyarázta nekem, hogy ő nem venne automatát, mert kiöli a vezetési élményt, de a kézivel még érzi, hogy ő kezeli a gépet.
Mondom, ember, szoktál a gumi csúszáshatárán kanyart venni? Szoktál powerslide-al jönni ki a kanyar kijárati íven? Négy keréken csúszni? Vagy teligáz-telifék-teligázzal közlekedni egyenes-kanyar-egyenes kombókban? Ja, hogy nem...
Kiderült, hogy van egy elsőkerekes dízel Ford Mondeo-ja, amivel a munkahelyre szokott ingázni. Na, mondom, az micsoda vezetési élmény lehet...
Állítom, aki ezt a kéziváltós vezetési élményt tolja, full fogalmatlan a témával kapcsolatban. Már a sportautókban is ritkaság a kéziváltó. Mert minek? Lassabb, tele van hibalehetőséggel, amivel széttépetheted a hajtásláncot és kényelmetlen is. Aki egyszer beül egy modern automatába, az soha nem akar többet kéziváltósat.
Kéziváltó ma már csak egy nagyítóval is alig látható csoportnak kellhet, akik drift-elnek. A sportautókba is felesleges berakni, de sztem pont a világháborúból itt maradt vén f.szok miatt van még rá szükség, akiknek van pénzük és még mindig a kéziváltóra esküsznek. Mert az a vezetési élmény :D

[ Szerkesztve ]


Somatom
(őstag)
Blog

Szóval, akkor drága buli ez a Magyarnak. Akkor viszont az eladással lesz a bibi. Napi pár Km -re ilyen autót venni full luxus, egyáltalán nem térül meg a befektetés. Ráadásul az akkuknak van egy Km -től független idő és töltési ciklusbeli amortizációjuk is. Ilyen futásteljesítmény mellett egy kis benzines sem igényel extra törődést. Egyáltalán nem vagyok gazdag, hat évig volt meg a Kalosom és meg sem kottyant a pénztárcámnak a fenntartása. Pl. ha jól látom, akkor arra az i3 -ra 200 rugó 4db. téligumi. Nem volt 80 rugó a 4db. 175/70-13. A 120 ezer különbözetből, 7 literes fogyasztással, 370Ft -os literárral számolva, cirka 4600Km -re elegendő benzint tudok venni. Átlag, napi 30Km -es futásnál 150 napig autózok csak a téligumik árkülönbözetéből. Szvsz. ilyen célra nem egy kicioccó benzinest tartani, full luxus.


wolperting
(senior tag)

A legtöbb családnak, ha szigorúan racionális költségalapon nézzük, tök felesleges autót tartani, ráadásul sokszor kettőt is, sokkal de sokkal jobban járnának anyagilag ha rövid távokon taxiznának, a hosszabb utakra pedig autót bérelnének amit házhoz hoznak-visznek nekik, nagyjából olyat amilyet akarnak.

Az autó érzelmi kérdés, így mondjuk hogy tényleg "kell" saját autó.

Az elektromos autó új dolog, így van felára is. Ők úgy döntöttek megéri nekik ezt kifizetni, teljesen érhető. Kell valami játékszer a mindennapokra.

És milyen jó játékszer! Akár már egy óra elektromos autó vezetés után is egy benzines/dízel autóba visszaülni olyan, mintha valami múlt századi gőzgépet vezetnénk.


HussarF
(addikt)
Blog

És milyen jó játékszer! Akár már egy óra elektromos autó vezetés után is egy benzines/dízel autóba visszaülni olyan, mintha valami múlt századi gőzgépet vezetnénk.

Hát persze, egy modern villanyautóból visszaülni a 15 éves lefingott kocsiba, ezt az érzést adja. Aztán ülj át az új villanyból az ugyanolyan árú új benzinesbe/dízelbe. Lehet, hogy az első mondatod lesz inkább az érzés a villannyal kapcsolatban. Játékszer :)

[ Szerkesztve ]


Noukoum
(addikt)

Senkit nem érdekel hogy a csóró magyarnak nem telik 7milliós i3-ra, hanem csak egy 20 éves bmw-re. Mindenki kitudja számolni hogy kiadja-e a matek, és ne te döntsd már el hogy másnak megéri-e anyagilag. És nem beszéltem az érzelmi döntésről.


Somatom
(őstag)
Blog

Ez is egy szempont. Amikor volt 4,4 millám, akkor meg sem fordult a fejemben, hogy azt nem egy Harley szalonban kéne elköltenem. Viszont, nem is próbáltam megmagyarázni, hogy az anyagilag egy jó választás.

[ Szerkesztve ]


Füleske
(őstag)

Pont az új, a normák miatt kiherélt autókba ?


Somatom
(őstag)
Blog

Pedig, egy ilyen autó megvásárlása napi 0-30Km -re kizárólag érzelmi alapon magyarázható.


HussarF
(addikt)
Blog

Kiherélt? Mit számít egy új autó vásárlónak, hogy van-e egy részecskeszűrő a kipufogórendszeren? A felhasználásnak megfelelőt kell venni. Aki 99% városozik annak jó a villany. Még annak is jó lehet, akinek messzebbre kell mennie néha vagy messzebbre ingázik. A mai akksik már elegendő kapacitással bírnak.
De a villanyautót nem a méretkategória társaival érdemes összehasonlítani, mert azok annyival olcsóbbak, hogy komolytalanná teszi az összehasonlítást. És amennyiből villany kisautót veszel, abból belsőégésűből sokkal komolyabbat autót vehetsz. Ez a csavar a dologban.


Fehér Farkas
(aktív tag)

Szerintem a menetdinamikára gondolt, hogy az euro6-tal brutálisan vissza lettek fogva. Már az eruo5-tel is. Mind dízelben, mind benzinesben érezni, hogy odataposok neki, de nem akarja összeszarni magát, csak úgy átlagosan megy, mert a környezetvédelem miatt a 100% gázpedálállás mellett tuti nincs 100% motorteljesítmény kinyerés.
Persze a motormérettel ez kiküszöbölhető.
Amiben hatalmas előrelépés az a beltér minőség, mikor visszaülsz egy villanyosból a belsőégésűbe. Bár ahogy mennek fel az árak, már a belsőégésűek is nevetségesek.

[ Szerkesztve ]


Füleske
(őstag)

Csak a minél kisebb kategóriákban van igazad árban, bár ez is változik, nézd meg az új modellek árait, pl. Honda Jazz. Egy Model3 - at már jócskán össze lehet vetni a társaival és ha gyorsulást akarsz akkor nem a belső égésűt veszed. Viszont a kisebb (sőt már a közepes) kategóriákban jelen levő 3 hengeres varrógépektől milyen "élményed" lesz ?


HussarF
(addikt)
Blog

E6D 280 lovas Alfa Giuliát vezetve nem volt az az érzésem, hogy de vissza van ez fogva :D
A 200 lovas alap valószínűleg nem megy annyira, de azért elég jól szedi a lábát az is. Nem hiszem, hogy bárkinek hiányérzete lenne.

A kisebb teljesítmény meg sosem volt nagyon ideges a gázpedálra, max amikor még 1-1,1 tonna körül voltak az autók. Sok-sok éve.

De egyébknét ezekkel az emisszisó normákkal a kis olcsó autókat lehetetlenítik el. Kb, mint ha direkt akarnék kinyírni a városi villanyautók alternatíváját. Mert ha bele kell rakni azokba is az emissziócsökkentő technológiákat, hibridesíteni, stb, akkor nem lehetnek olcsók.

(#74) Füleske
Miért, milyen élményt akarsz? Ha a gyorsulás az élmény, akkor vedd a model3-at. Azért a pénzért már megveheted a fentebb említett Alfákat (mármint alap áráért. A performance áráért, azért már sokkal komolyabb autót vehetsz belsőégésűből). A Tesla kicsit jobban fog gyorsulni, de más vezetési élményt nem fog tudni adni, amiben jobb lenne.

[ Szerkesztve ]


Avicularia
(addikt)

Egy dolog ami még nem merült fel a pro-kontra érvek között, ha mindeni vagy közel mindenki átállna villanyautóra, akkor az üzemanyagra vonatkozó különböző kieső adókat honnan is szedné be az állam?
Nyilván nem emelné meg drasztikusan az áram árát, vagy honnan biztosítaná a kieső adóbevételt?


Füleske
(őstag)

Új adókat kitalálni vagy a meglevőket emelni azért nem olyan nehéz.


Chevalier
(tag)

H.Andrást mindenképpen ajánlom követésre youtube-on :K


Fehér Farkas
(aktív tag)

Hát én mondjuk nem. :D


ncc1701
(addikt)

Majd fejlesztik a hálózatot. Kapitalizmus van, piac van. Mindenki a seggét a földhoz verné, ha a termékére 20 éven belül 10x akkora lenne a kereslet. Megoldják, ne aggódj.

üzenetek