üzenetek

hozzászólások


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Megnéztem a Delorean kulbhonlapot, igényes kis oldal. :R

Viszont egy megjegyzés a cikkhez: ha már egy "sportkocsiról" szól az írás akkor a menettulajdonságokat is bele lehetne írni a cikkbe. Szerintem át is lehetne másolni egyeztetés után a kluboldalról az adatokat.
Így azokat elnézve kicsit csalódás is az autó, azt hittem némileg jobban megy. Egy kérdésem lenne: azt lehet tudni hogy miért ilyen nehéz? Gondolom az ajtó miatt meg hogy így a küszöbök is vastagabbak de elég tetemesnek tűnik az 1244 kg. Talán egy jobb motorválasztással nagyobb siker lehetett volna anno de ezt már ugye sose tudjuk meg. :(


Sidaries
(őstag)
Blog

Hát ez bizony egy hosszú történet, hogy miért ez a motor lett.

A menettulajdonságok:
teljesítmény: 137LE / 208 Nm
0-100 - 10,5 mp (amerikai verzió) 8,5 mp (európai verzió)
végsebesség: 199 km/h
fogyasztás: 8-13l / 100km
önsúly: 1244 kg

A tömege elsősorban az alváz miatt ennyi és az akkori sok extra miatt. Az ajtók darabja pl. 45 kg. Egyébként annyira nem nehéz, mint gondolná az emberek nagy része, inkább a 137 LE a harmatos egy kicsit.


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Köszi a választ! :R

Majd még átolvasgatom az oldalatokat mert érdekelne hogy miért pont ez a motor került bele. Nálam egyértelműen ez az autó leggyengébb része. Bár azt nem néztem hogy mekkorák a méretei csak abból gondoltam hogy 80 körüli sportkocsiknál ennyi súly is lehetett már sok. :B

Most találtam angol wikin hogy eredetileg Citroen Wankelt akartak bele. Az nem lett volna semmi bár ott más problémák jöttek volna elő (tömítés :U ). De hogy pont francia (Peugeot-Citroen-Volvo) honnan jött?

Colin Chapmen besegített? A dizájn meg Giugiaro? Azért mit ne mondjak vannak nevek a kocsi mögött. :K

[ Szerkesztve ]


Sidaries
(őstag)
Blog

Egyébként tényleg nem könnyű, szó se róla.

A fő ok a motorválasztásnál az volt, hogy egy megbízható, olcsón fenntartható, kis fogyasztású motor legyen. A Wankel a fogyasztásnál csúnyán elvérzett. A PRV-6 mindegyik kritériumnak megfelelt, csak az ereje volt kicsit kevés (itt még 170 lóerőről beszélünk). Aztán 1981-től bevezettek amerikában pár környezetvédelmi törvényt, aminek az eredménye egy katalizátor lett és -33 lóerő. Ekkor érte el az autó a végleges 137 lóerejét és 10,5-es gyorsulását.

1980 környékén, amikor az autós újságírók az autót tesztelték, akkor még a 170 lóerős változatot kapták és jellemzően az adequate, azaz elégséges jelzőt használták. Az 1981-es autó viszont általában már a sluggish, azaz lomha jelzőt kapta. Viszont nagyon tiszta gép lett, csak ez senkit sem érdekelt aki sportautót akart venni. :)

Egyébként az autó a globalizáció ékes mintapéldája.
John Delorean apja román, anyja magyar. Angol pénzből, Észak-Írországban, német acélból, olasz formaterv alapján, svéd motorral, francia váltóval, az amerikai piacra gyártotta az autót. Jó, mi? :)


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Multinacionális végtermék. :D

Azt olvastam hogy a katalizátor nélküli verziók 170 lovasak. Sőt az angol wikin még valami 200 lovas teljesítmény is feltűnt. Kár hogy az amcsik már akkor ennyire odavoltak a "zöldségért" mert az a 33 ló elég sokat tud számítani.
Amúgy a Wankel nem csak a fogyasztás miatt jobb hogy nem lett. Ugye anno szinte az összes autógyár megvette a licenszét hogy majd ők ezzel váltják le az Otto motort. Aztán az NSU még alkotott vele valamit meg a Mazda. Utóbbi az egyetlen aki a mai napig. Vannak hátrányai ahogy tudom a tömítések tartóssága, az olajfogyasztás az ami nem túl kellemes dolog. Ebből tehát jobb a PRA motor. Attól tartok egy jobb motor még inkább megdobta volna az árát. Főleg az eredeti 12.000 $-os árhoz képest ami ugye így is 25.000 $ lett. Csak így meg nagyon lemaradt a konkurensektől. :(
Esetleg Colin Chapmannel kellett volna Mr. DeLoreannak többet konzultálnia. Az öreg nagyon értett a gyenge sportkocsikhoz számomra a mai napig ő az egyik legnagyobb koponya konstruktőri fonton. :)


Sidaries
(őstag)
Blog

Nagyon sokat beszélgettek. Itt írtam róluk nagyon sokat:
Lotus

A Lotus tudott volna jó autót csinálni, de sok kompromisszumot kellett kötni, mert a Lotus manufaktúraként működött, a DMC pedig tömeggyártásban gondolkodott.

Az amcsik pedig akkor voltak oda a környezetvédelemért. Mára ez már elmúlt. :)

A 200 lovas teljesítmény pedig az úgynevezett Stage II. motor. Lehet mostanában venni az autókhoz átalakítókitet, és az újakat is lehet így rendelni. Ez a régi motor fejlesztett változata, 197 lóerős. Ez azért már elég korrekt anyag.

Ezen felül terv szinten megvan a Stage III. is 250 körüli lóerővel, turbóval.

Viszont nem kell félni ettől a motortól sem, mert egy nagyon jól használható, élhető motor. Csak gyorsulási versenyre nem kell menni vele. :)


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Akkor azért lehet valamit Chapman ötleteivel faragtak.

Egy ilyen Stage II-III motor azért már elég derekasan mozgatta volna. Ha jövőre eljutok OT expóra és ott lesz a géped megszemlélem majd. :)
Szoktál vele közlekedni vagy inkább csak garázsban tartod féltve?


Sidaries
(őstag)
Blog

Az autó nagy részét a Lotus készítette. Az alváz egy az egyben a Lotus Espirit alváza.

Természetesen közlekedek vele. Éppen hétfőn megyek vele Írországba a 30 éves találkozóra. :)
Eurofest 2011


Tüzi
(veterán)
Blog

Amit én olvastam, abban nem 20-25 autónyi alkatrész volt lefotózva/galériázva. Inkább pár ezer... :) Nem volt drágább (kicsivel csak) mintha akkor vettél volna egyet. Összegileg :)


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Jah jah jah tudom, csak midníg elfelejtem :D Bocsiiiiii


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Hát bocs de erre már nem mondok semmit, csak hogy Aztakurva. űber globalizáció. Egy ilyen van Diana hercegnővel kapcsolatban is :D


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Wow :) És milyen hosszú távon utazni vele? Váltó hogy bírja a városi mizériát? Kuplung? Motorhőmérséklet? ugye csak hátul van.


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Az Esprit egyik kedvenc sportkocsim. :)
Jó találkozót! :R

Fehérvár felé nem szoktál járni?


Sidaries
(őstag)
Blog

Igazad van. bő 20000 autóra való alkatrész maradt meg és ebből még jelenleg is bőven megoldható az alkatrész utánpótlás.


Sidaries
(őstag)
Blog

Elsősorban hossz távra való. Amikor városban kell binárisan közlekedni (üres, egyes, üres, egyes) azt nem annyira szeretem, mert a kuplung kemény, de ha felmész az autópályára, ráálsz egy boldog 130-ra, akkor kimegy a világból is.
Kényelmes is, 2009-ben Hollandiából egy nap alatt jöttem haza vele (1300km).
A motor hűtése elég jó, normál használat közben a hűtőventillátorok nem is kapcsolnak be. Csak városban tötymörgésnél. Persze erre azért jó odafigyelni, mert ha megdöglik a hűtés, akkor hamar felforr a motor. Mondjuk még nem hallottam hő miatt megdöglött motorról, de túlmelegedésről már igen.

Ja és Fehérvár felé annyira nem járok, de Pest-Komárom-Győr vonalon rendszeresen.

[ Szerkesztve ]


taaz
(aktív tag)

BÜBÜÜÜÜ


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Komoly. :R


scuynat
(csendes tag)

ez nekem is megvan, meg a 2. részből mr. fusionnal is meg a 3.-ból piros-fehér kerekkel is :D ja meg simán is, mindenféle sallang nélkül.

de azért csak Sidé a legnagyobb BÜBÜÜÜÜÜÜÜÜ mert az 1:1-es méretarányú :D


Lalikiraly
(addikt)
Blog

wow :D


Tüzi
(veterán)
Blog

Egyet adhatnának ingyé' nem? :D


scuynat
(csendes tag)

az autót ingyé' adják, csak az érzésért kell fizetni :D


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Most olvasom ezt a cikket:
Időutazás nyolcvan Deloreannel :)

Látom Sidaries te is voltál kint. :R

[ Szerkesztve ]


Sidaries
(őstag)
Blog

Jaja. Éppen arra jártam. :D


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

:DD
De most már láttam konkrétan a gépedről is képet meg rólad is. :)
Nagy fíling lehetett, irigyellek. :R


perge666
(veterán)

Szia.
Meg van még az autód?


Sidaries
(őstag)
Blog

Meg. A delorean.hu és a delorean.blog.hu azóta is a központunk. :)
Plusz azóta van még pár az országban.

[ Szerkesztve ]


perge666
(veterán)

Az szuper,ellátogatok majd az oldalakra olvasgatni.

üzenetek