Műig a kedvenc filmem
hozzászólások
KisTopi95
(aktív tag)
Szép írás. Egyik kedvenc autóm, igaz amikor ezek készültek, én még tervben sem voltam
Az egyik legjobban összerakott trilógia, szeretem. Fantasztikus a film.
El lehet gondolkodni rajta.
Az autó meg gyönyörű. 81-83-as autókról van szó és már akkor volt benne pl. állítható kormány meg ilyenek. Na ez nem semmi. Nálunk akkor meg a trabantra meg a wartburgra kellett várni éveket. Hát egy kicsit el voltunk/vagyunk maradva....
[ Szerkesztve ]
BiP
(nagyúr)
Jó kis írás. A trilógiát is szeretem.
Aki nem engedheti meg magának, hogy vegyen egy DeLorean-t, próbálkozhat még a Volkswagen Scirocco-val vagy az Isuzu Impulse-szal
[ Szerkesztve ]
RETRO-G
(tag)
Szeretem ezeket a filmeket, és az írás is nagyon jól sikerült, viszont találtam benne egy apró hibát:
Csomagtér: 396 liter (14 köbcentiméter) szerintem ez nem teljesen stimmel!
Csak így tovább, ha időd engedi, írhatnál egyet a Pontiac Firebirdről is (Knight Rider)
BiP
(nagyúr)
Pontiac Firebird Trans Am (3.generációs)
Szerintem köbláb lesz az a 14, így saccra.
[ Szerkesztve ]
nbg
(senior tag)
hmm, az az 1,2 tonna nem is olyan sok ahhoz kepest, hogy szinte az egesz kasztni acel. Mai szemmel nezve, persze...
[ Szerkesztve ]
Szép autó és egyedi. Én szerencsés vagyok mert élőben is láttam egy ilyet jó pár éve amikor, ha jól emlékszem, az Autómánia kapta meg 1-2 tesztkörre.
rainmen
(aktív tag)
A cikk nagyon jó.
Az autóról még annyit, hogy elég sok nyűgje volt, azért sem szerették annyira.
A 20 év átrozsdásodás elleni garancia nem semmi!
Manapság már nem mernek ilyent bevállalni a gyártók...
Nekem is az egyik kedvenc trilógiám, rég láttam már, meg kellene nézni megint.
Jól összerakott írás!!!
Állítólag van valami gyár, ahol lehet venni új DeLoreant. Találtak valami nagy raktárkészletet, és bár másféle motorral, de ugyan azt kapod, mint anno.
Nem is volt valami horror ára, sőt, ha hozzáveszem, hogy kitűnően sózott útjainkon ez az autó sose lesz rozsdás, akkor kész nyeremény.
Akkor jól emlékeztem, beugrott a cikk kapcsán Igen, találtak ha jól rémlik 20-25 autónyi alkatrészt, most összerakják őket, és igen tetemes összegért eladják. Jól teszik
jamez
(senior tag)
Nagy élmény volt látni élőben az autót amit a universal studios állított ki.
[ Szerkesztve ]
TOM-202
(senior tag)
Gratulálok a cikkhez! Hát igen, ez egy örök trilógia és ennek semmivel össze nem téveszthető, jellegzetes autó főszereplője a DeLorean. Én még egészen fiatal koromban néztem meg a trilógiát először, és talán emiatt örök nyomot hagyott bennem az autó formája. Egyébként én is láttam már élőben ilyet és meg kell hagyni egészen másképp fest a valóságban mint a filmvásznon.
Archer
(őstag)
A trilógia valami iszonyat módon egyben van, odafigyeltek minden apró részletre, nem tudom ma már miért nem sikerül ez a kedves filmkészítőknek. Az autó meg magáért beszél, rozsdamentes acél nem pedig biliacél mint amiből a mai autókat gyártják emellett szerintem szép is a maga egyszerű formájával. Kár, hogy ma már csak szinte agyon-vissza kerekített műanyag undormányokat tudnak gyártani.
Nem csak 20-25 autónyi alkatrészt "találtak", hanem felvásárolták a DMC megmaradt alkatrészállományát és abból építenek "új" autókat. Évente nem sok készül, az ár magas, a várólista pedig hosszú. Viszont, ha megveszi az ember akkor van egy életre szóló autója.
Egyébként egy texasi cég foglalkozik ezzel, itt lehet megadni az opciókat és leadni a rendelést.
szerk.: Amúgy nekem a Vissza a jövőbe a kedvenc filmem, a DeLorean pedig a kedvenc autóim között szerepel, igen előkelő helyen.
[ Szerkesztve ]
3XV
(tag)
Idén az Oldtimer Expón láttam DeLoreant...addig "csak" tetszett, azóta viszont nekem is az egyik kedvenc. Ez a karosszéria élőben az igazi látvány.
Jó írás!
[ Szerkesztve ]
Jó cikk lett!
Érdekes egy járgány bár nekem nem különösebben tetszik de én is az említett Vissza a jövőbe trilógiában ismertem meg.
Viszont ha jól írtad akkor egy érdekesség: hátul nagyobb átmérőjű tárcsa van benne mint elöl. Ez számomra elég fura és logikátlan. Tényleg így volt szerelve?
Tudomásom szerint ezért se volt egy nagyon keresett autó a maga idejében mert a többi sportkocsi (pl Porsche) sokkal jobb menetteljesítménnyel rendelkezett.
Megnéznék egyet élőben mert a sirályszárnyat mindig is érdekes megoldásnak találtam. Bár nálam ebben az SL300 Gullwing Mercedes az örök favorit.
[ Szerkesztve ]
Nagyon jó cikk! Szeretem a filmet is, nemrég szereztem be BR-en is!
jó cikk jó volt olvasni, köszi
1 dolog úgy gondolom kimaradt:
John Zachary DeLorean (January 6, 1925 – March 19, 2005)
Nem rossz írás, bár pár hiba azért van benne, ha gondolod, akkor írom és kiegészítem.
Mint a Delorean Klub oszlopos tagja szívesen segítek ilyenekben. Akit jobban érdekel a gép annak tényleg ajánlom az általad is linkelt delorean.hu-t és a delorean.blog.hu-t. Ott rettentő mennyiségű információt írunk az autóról, történetéről, John Deloreanről.
Valamint egy érdekesség, hogy a Magyar Delorean Klub itt a Prohardveren alakult ebben a fórumban:
Delorean Fórum
Rendszeresen szoktam olvasni a blogot és a delorean.hu-t is, mindkettőn érdekes írások vannak. Örülök annak, hogy van Magyarországon is egy közösség ami foglalkozik az autóval.
Live the Dream.
[ Szerkesztve ]
#43960832
(aktív tag)
Pont nemrég olvastam az autóról, nem is tudom mi kapcsán...
Nekem megadatott a lehetőség, hogy a filmben szereplő példányt is láthassam élőben.
[ Szerkesztve ]
Boxi88
(őstag)
A filmet imádtam! A kocsi is nagyon magával ragadó volt... talán azért mert időgép volt! Most már annyira nem tetszik.
[ Szerkesztve ]
Ezt a témát már nem akartam feszegetni de így van a VW Scirocco az a DeLorean Licenszer alapján készült mint a többi is.
Namost a Scirocco nál azért került szinte mindegyikre tetőablak hogy ne lehessen átalakítani felfele nyíló ajtósra. más tetó kell a kocsira blabla. Nagyon sokba van legalább 200 ezerbe. Barátom már utánajárt Neki egy GTI Sircije van. Egyébként a Scirocco az sárkányt jelent. Hmm azthiszem alakul a következő cikkem
Jól emlékeztek, de az a 25 autó már réges régen elkelt mikor kihirdették hogy újra összeraknak belőle párat, azonnal elkeltek Nem csoda. Egy IKON lett belőle a film révén De én a cikkben tárgyilagos próbáltam maradni. Egyébként a DeLorean licenszer alapján készült a Alfa Romeo Giulietta is Meg még sorolhatnám. De az Isuzu ról még én sem tudtam. Amúgy abban az időszakban volt menő az Isuzu Gemini is Áhh faszom már megint az autóbuziságom jött elő
Szia énis regisztrált tagja vagyok egyébként a DeLorean klubb nak
Énis láttam már az autót személyesen. Természetesen cooperálhatunk a témában. Mindent szívesen fogadok. Pláne tesztvezetést Én OT Shown láttam Megmutatták a motorját mindent Azért azt meglesik a népek az utcán hély
Ja van szerkesztés gomb is... Nem kellene percenként másnak válaszolni mikor egyben is eltudod mondani mindenkinek amit akarsz...
Jaj, hogy én ezt a filmet mennyiszer láttam... Meg a kocsi is, ebből nem sok szaladgál.
scuynat
(csendes tag)
és ki vagy ott?
egyébként az OT show-on szerinted kinek az autóját láttad?
[ Szerkesztve ]
Megnéztem a Delorean kulbhonlapot, igényes kis oldal.
Viszont egy megjegyzés a cikkhez: ha már egy "sportkocsiról" szól az írás akkor a menettulajdonságokat is bele lehetne írni a cikkbe. Szerintem át is lehetne másolni egyeztetés után a kluboldalról az adatokat.
Így azokat elnézve kicsit csalódás is az autó, azt hittem némileg jobban megy. Egy kérdésem lenne: azt lehet tudni hogy miért ilyen nehéz? Gondolom az ajtó miatt meg hogy így a küszöbök is vastagabbak de elég tetemesnek tűnik az 1244 kg. Talán egy jobb motorválasztással nagyobb siker lehetett volna anno de ezt már ugye sose tudjuk meg.
Hát ez bizony egy hosszú történet, hogy miért ez a motor lett.
A menettulajdonságok:
teljesítmény: 137LE / 208 Nm
0-100 - 10,5 mp (amerikai verzió) 8,5 mp (európai verzió)
végsebesség: 199 km/h
fogyasztás: 8-13l / 100km
önsúly: 1244 kg
A tömege elsősorban az alváz miatt ennyi és az akkori sok extra miatt. Az ajtók darabja pl. 45 kg. Egyébként annyira nem nehéz, mint gondolná az emberek nagy része, inkább a 137 LE a harmatos egy kicsit.
Köszi a választ!
Majd még átolvasgatom az oldalatokat mert érdekelne hogy miért pont ez a motor került bele. Nálam egyértelműen ez az autó leggyengébb része. Bár azt nem néztem hogy mekkorák a méretei csak abból gondoltam hogy 80 körüli sportkocsiknál ennyi súly is lehetett már sok.
Most találtam angol wikin hogy eredetileg Citroen Wankelt akartak bele. Az nem lett volna semmi bár ott más problémák jöttek volna elő (tömítés ). De hogy pont francia (Peugeot-Citroen-Volvo) honnan jött?
Colin Chapmen besegített? A dizájn meg Giugiaro? Azért mit ne mondjak vannak nevek a kocsi mögött.
[ Szerkesztve ]
Egyébként tényleg nem könnyű, szó se róla.
A fő ok a motorválasztásnál az volt, hogy egy megbízható, olcsón fenntartható, kis fogyasztású motor legyen. A Wankel a fogyasztásnál csúnyán elvérzett. A PRV-6 mindegyik kritériumnak megfelelt, csak az ereje volt kicsit kevés (itt még 170 lóerőről beszélünk). Aztán 1981-től bevezettek amerikában pár környezetvédelmi törvényt, aminek az eredménye egy katalizátor lett és -33 lóerő. Ekkor érte el az autó a végleges 137 lóerejét és 10,5-es gyorsulását.
1980 környékén, amikor az autós újságírók az autót tesztelték, akkor még a 170 lóerős változatot kapták és jellemzően az adequate, azaz elégséges jelzőt használták. Az 1981-es autó viszont általában már a sluggish, azaz lomha jelzőt kapta. Viszont nagyon tiszta gép lett, csak ez senkit sem érdekelt aki sportautót akart venni.
Egyébként az autó a globalizáció ékes mintapéldája.
John Delorean apja román, anyja magyar. Angol pénzből, Észak-Írországban, német acélból, olasz formaterv alapján, svéd motorral, francia váltóval, az amerikai piacra gyártotta az autót. Jó, mi?
Multinacionális végtermék.
Azt olvastam hogy a katalizátor nélküli verziók 170 lovasak. Sőt az angol wikin még valami 200 lovas teljesítmény is feltűnt. Kár hogy az amcsik már akkor ennyire odavoltak a "zöldségért" mert az a 33 ló elég sokat tud számítani.
Amúgy a Wankel nem csak a fogyasztás miatt jobb hogy nem lett. Ugye anno szinte az összes autógyár megvette a licenszét hogy majd ők ezzel váltják le az Otto motort. Aztán az NSU még alkotott vele valamit meg a Mazda. Utóbbi az egyetlen aki a mai napig. Vannak hátrányai ahogy tudom a tömítések tartóssága, az olajfogyasztás az ami nem túl kellemes dolog. Ebből tehát jobb a PRA motor. Attól tartok egy jobb motor még inkább megdobta volna az árát. Főleg az eredeti 12.000 $-os árhoz képest ami ugye így is 25.000 $ lett. Csak így meg nagyon lemaradt a konkurensektől.
Esetleg Colin Chapmannel kellett volna Mr. DeLoreannak többet konzultálnia. Az öreg nagyon értett a gyenge sportkocsikhoz számomra a mai napig ő az egyik legnagyobb koponya konstruktőri fonton.
Nagyon sokat beszélgettek. Itt írtam róluk nagyon sokat:
Lotus
A Lotus tudott volna jó autót csinálni, de sok kompromisszumot kellett kötni, mert a Lotus manufaktúraként működött, a DMC pedig tömeggyártásban gondolkodott.
Az amcsik pedig akkor voltak oda a környezetvédelemért. Mára ez már elmúlt.
A 200 lovas teljesítmény pedig az úgynevezett Stage II. motor. Lehet mostanában venni az autókhoz átalakítókitet, és az újakat is lehet így rendelni. Ez a régi motor fejlesztett változata, 197 lóerős. Ez azért már elég korrekt anyag.
Ezen felül terv szinten megvan a Stage III. is 250 körüli lóerővel, turbóval.
Viszont nem kell félni ettől a motortól sem, mert egy nagyon jól használható, élhető motor. Csak gyorsulási versenyre nem kell menni vele.
Akkor azért lehet valamit Chapman ötleteivel faragtak.
Egy ilyen Stage II-III motor azért már elég derekasan mozgatta volna. Ha jövőre eljutok OT expóra és ott lesz a géped megszemlélem majd.
Szoktál vele közlekedni vagy inkább csak garázsban tartod féltve?
Az autó nagy részét a Lotus készítette. Az alváz egy az egyben a Lotus Espirit alváza.
Természetesen közlekedek vele. Éppen hétfőn megyek vele Írországba a 30 éves találkozóra.
Eurofest 2011
Amit én olvastam, abban nem 20-25 autónyi alkatrész volt lefotózva/galériázva. Inkább pár ezer... Nem volt drágább (kicsivel csak) mintha akkor vettél volna egyet. Összegileg