üzenetek

hozzászólások


Norb79
(őstag)

"Mint a Settlers 2-ben, ha még nem építettem őrtornyot a határra."
Itt nevettem fel, köszi! :D
A "Jagelló út utca" az ugyanígy van az iPhone-os beépített térképes appal is, ha azzal navigál az ember. Egyszerűen van olyan közterület, aminek a neve nem elég beszédes, így gondolom egyszerűbb volt mindennek a végére odamondatni, hogy utca vagy tér, vagy micsoda, hogy az egyszeri ember jobban tudja hogyan is néz ki az amit keres. Eleinte nekem is zavaró volt, de összességében szerintem inkább hasznos. Gyermekeim azért mai napig kiröhögik a rendszert emiatt. :)
Ami az ID3nál zavaró az az ára. Borzalmas volumenű K+Fet akarnak kifizettetni az egyszerű jópolgárokkal. Amíg ezek a "népautók" 14-19 milliók, addig nem lesz itt a nagykörúton hegyilevegő és csend csúcsforgalomban, se reggel az M3as vagy M5ös bevezetőn, pedig "igény vóna rá". :DDD Remélem ahogy növekszik az eladott darabszám úgy mérséklődik majd az ár is. Mondjuk feleződhetne, ott lenne az a pont, ahol nagyon sokan nem is gondolkoznának belső égésben.


sh4d0w
(nagyúr)
Blog

Ezek az érintő gombos megoldások 40 éve sem működtek, nem értem, miért erőltetik. Anno találkoztam vmi érintő gombos számítógépen a Space Invaders-szel, azzal kezdtem a játékot, hogy szétlőttem az előttem lévő pajzsot. Billentyűzetből sem nagyon csinálnak ilyet, mert kell a fizikai visszajelzés. A számítógép előtt ülve is idegesítő, ha valamit elgépel az ember, pedig ott van idő kijavítani. Egy autóban ülve forgalomban az ilyen csak elvonja a figyelmet a vezetésről - mert ha éppen a hangerőt sikerült feltolni, azt azonnal visszavenné az ember, de az sem okés, ha a tempomatot sikerült lakott területen belül 100-ra állítani.

Szóval maradjon csak a fizikai gomb, amiről az ember tudja, hogy egyszeri megnyomásra 1-et léptet, nyomva tartásra meg 10-et.


lolal
(senior tag)

Nagyon jó lett a teszt köszönjük.

Reflektálva az egészre. Ez màr minden csak nem autó. Lehet egyedül vagyok a véleményemmel, de jobban szeretem a régebbi, őszintébb, ténylegesen autókat, amit én irányítok és nem minden porcikája elektronika. Ezek a jövőbeli “autók” Szvsz abszolút elveszik a vezetés élményét.


giroud199
(aktív tag)

+az egész villanysztori egy parasztvakítás és egy pofon a zöld jövőnek..... Sokan jobban tennék, ha utána néznének hol is állítják elő az elektromos energiát amit ezekbe töltenek..., arról nem is beszélve, hogy 15-20ev múlva mi lesz ezzel a rengeteg akkumulátorral... :W :W


johnahex
(tag)

Illene kibogozni a kábelt ha már töltjük, pláne ha le is fotózzuk... :C


RECSKA
(veterán)
Blog

Majd megoldjak azt is... :K


adamssss
(veterán)
Blog

10 millió felett ez lesz az új népautó? Itthon biztosan nem, ahol a legtöbb háztartásban max 1 autó van így ha nyaralni megy a család annak kell vinnie mindenkit. Ez meg 90-el tud megtenni jó esetben 350km-t. Ki az aki pályán 90-el tötymörög? Max egy idő és pénzmilliárdos. Mellesleg a cikkben említett anomáliák miatt inkább tűnik ez az egész beta tesztnek sem mint egy kiforrott autónak.
Nekem ez az olcsó e autózás idehaza még mindig nem állt össze és nem tudom, hogy hova is van pozicionálva. Olcsónak nem olcsó, ellenben rengeteg kompromisszumot kell kötni. Persze akinek van pénze több autóra annak jó lehet, mert egyrészt menő, másrészt az illető kiteheti a zöld plecsnit a mellényre. De valós értelmét nem látom... Egyelőre.


Lami66
(őstag)

Szkeptikus vagyok a tömeges elterjedést illetően. A fapad verzió 14 millió....Ha már pont akkora mint egy Golf, hasonlítsuk a normál fapad Golf-hoz: 130 lóerős, 6 sebességes kézi váltós 7,6 millió (majdnem kettőt lehet venni az ID 3 árából), de 8,5 millióért már 150 lóerő 7 fokozatú DSG váltóval...
És igazad van, legtöbb családban egy autóval kell mindent lefedni, a városi szaladgálástól a tengerparti nyaralásig. Akkor már érthető miért az 5-6 milliós Vitara a sztár itthon

[ Szerkesztve ]


Feketelaszlo
(senior tag)

Ebből az autóból az elv amit el kéne tanulni sok gyártónak - tök király lenne, ha minden bugos hardver tesztelésére járna állami támogatás - mondjuk szoftverhibás kazánt nem biztos, hogy vennék otthonra, de egy mosó- vagy fényképezőgépet bevállalnék.

"(#4) giroud199 "
Sokan jobban tennék, ha utána néznének hol is állítják elő az elektromos energiát amit ezekbe töltenek.

Cseréld ki az elektromost olajra és mindjárt megváltozik a leányzó fekvése.


L3zl13
(nagyúr)

"Ugyanis a szoftver kábé az egyetlen olyan alkotóeleme egy modern villanyautónak, ami kvázi új terület egy gyártónak."

Még hogy a VW-nek nincs tapasztalata a szoftverrel. Én úgy hallottam a legutóbbi szoftverfejlesztésük eléggé viharos sikert aratott. :P


adamssss
(veterán)
Blog

Itt tényleg az van, hogy a baromi drága aksikat, meg az óriási K+F-et a vevőkre akarják ráverni. Ez nyugaton még lehet, hogy menni is fog de Ausztriától keletre biztosan nem.

[ Szerkesztve ]


emvy
(nagyúr)

Lehet menni palyara vagy offroadozni, ott tenyleg lehet vezetesi elmenyt kapni.


esoember
(csendes tag)

Mint közlekedési edény, tetszik, mert formás, szép. De mint autó, amiben vezetési élményt keresünk, úgy igencsak megbukik. Az a szörnyű az egészben, hogy egy alig 10 éves cégnek (Tesla) kell megmutatni a több évtizedes múlttal rendelkező autógyártóknak, hogyan kell hardveresen/szoftveresen normálisan működő elektromos autót tervezni!


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Azért volt így, hogy ne legyen mocskos, nemigen volt száraz időpillanat a teszthét alatt.


#06658560
(félisten)
Blog

Amit a BOSCH fejlesztett.

#11 adamssss: Mégis ki másra kéne ráverni?

#13 esoember: Azért a Tesla harveresen nagyon messze van a jótól.Lásd víz miatt leszakadó lökhárító.

[ Szerkesztve ]


#06658560
(félisten)
Blog

Itt megint kijön amit nem szeretek az érintkezőkben, ami a "smooth" kezelésnél plane kijön: nézi kell.


8th
(addikt)
Blog

Néhány éve az autobild készíttetett egy felmérést ahol a megkérdezettek zöme úgy nyilatkozott, hogy új autó vásárlásnál maximum negyven százalékkal magasabb vételárat lennének hajlandóak kifizetni egy adott autó elektromos verziójáért a belsőégésű verzióhoz képest. Ha annál nagyobb a különbség bár tetszik nekik nem vennék meg. De amíg tetszőleges villanyautó 70-100% körüli felárral kapható az alap belsőégésű verziójához képest... :N

[ Szerkesztve ]


adamssss
(veterán)
Blog

Nem a "népre" hanem a gazdagokra. Mondjuk ahogy a tesla csinálta, hogy először volt model s, aztán lett olcsóbb model 3. Ugyebár a VW ezt népautónak szeretné. Ok de ahhoz olyan ár is kell.


7Heads Drago
(veterán)

hogy az áttekintő térképen sötéttel jelzi azokat a területeket, ahová már nem jutunk el hatótáv hiányában. Mint a Settlers 2-ben, ha még nem építettem őrtornyot a határra.
Kész végem van. :D :D :D :D :D


#16820480
(titán)

Sikerült egy hsz-ben majdnem minden félinformációt/tévhitet összehozz, ami az elektromos autókkal kapcsolatos.
Egyrészt egy normális hőerőmű az már most jobb szűrőrendszerrel rendelkezik egy autó kipufogójánál, másrészt legalább nem a belvárosban pöfögi ki káros anyagokat, harmadrészt pedig ezeket le lehet cserélni megújuló energiára, vagy legalább kevésbé szennyezőre, ahogy nagyon sok országban csinálják is.
Az akkumulátorok pedig nagyon nagyrészt újrahasznosíthatók, és ezt is kell velük csinálni majd. Szemben a benzines autód által elpöfögött benzinnel vagy az elhasznált olajjal. Nem is beszélve a bonyolultabb felépítésről, a komplex váltórendszer, motor, mozgó mechanikus elemek. Ehhez képest egy elektromos kb olyan egyszerűségű, mint egy porszívó.


RedSwallow
(tag)

Nyugodj meg! Az aksik meg általában bonthatók, újrafelhasználhatók.


jUUh
(addikt)

Én szeretem az elektronyos' autókat, azt gondolom, hogy "ez a jövő", viszont ez nem népautó. Se nem elég olcsó, és ennyi pénzért nem elég kiforrott.


7Heads Drago
(veterán)

És pont Bog-nak írod hogy bogozon!? 😂🤣😄


L3zl13
(nagyúr)

Mindig ugyanezt az érvet hallom a villanyautó szkeptikusoktól, de még egyszer sem láttam tőlük számokat amivel alátámasztanák ezt.
Számomra logikusnak tűnik, hogy:
1. mivel az elekrtomos energia "mix"-nek csak egy részét teszik ki a hőerőművek, ezért azonos hatásfokot feltételezve a teljes rendszerre a károsanyag kibocsátás is arányosan kissebb lesz elektromos autóknál.
2. nagy méretekben könnyebb fenntartani az ideális hatásfokot és könnyebb megoldani a károsanyagok kiszűrését


7Heads Drago
(veterán)

+1
Meg mellete ott lesz egy 3000es nagy autó és zöldebb lesz a kert.


#16820480
(titán)

Ő elég jól összefoglalja: [link]
Érdekes az egész videó amúgy, de ez a rész foglalkozik konkrétan ezzel a kérdéssel.


Norb79
(őstag)

Ez akár igaz is lehetne, csak ugye az az apróság van, hogy nem az.
[link]
Itthon 12% a szén, az importált áramnál meg 5% körüli. Olajból előállított áram az jelentős az importban, kb mint a teljes hazai termelés. De hát olajat égetni jó, ezért is jár mindenki belső égésű motorral rendelkező autóval. De ha választani lehet akkor inkább Ukrajnában égessék az olajat, ne a mi utcánkban. :)


CSIPÁSKANDÚR
(tag)

Lehet a Totalcar oldalát nyitotta meg a gugli???


#16820480
(titán)

Ha megnézed, akkor kiszámolta egy olyan termelés esetén, ahol 80%-ot szénből állítanak elő, és még ott is az elektromos jön ki jobban életciklusra nézve (ráadásul nem is 20 éves életciklusra számolt, mint ami nálunk előfodulgat, hanem 7-8 éves amerikai átlagra.


#06658560
(félisten)
Blog

1. Csak éppen nem azonos már a szállítási veszteség sem, pláne hogy az is erőművek terheltsége függvényében is ingadozik, ahogy az áram frekvenciája is. A károsanyagkibocsátást egyébként a németek a helyi mix alapján szokták értékelni, és úgy azért messze nem olyan szép a helyzet náluk. Valamint hol jelentős a szénerőmű használat, ott a radioaktív szennyezés is megjelenik kibocsátás oldalon.
2. Papíron. Gyakorlatban meg az erőművek mindig a pillanatnyi fogyasztás mértékében kell termeljenek, a túltermelés nem jó a hálózatnak, így még az atomerőművek esetén is levárt a széles tartományban szabályozhatóság. És a hatásfok ott is romlik szépen.

#18 adamssss: 1. A gazdagok nem a nép?
2. Azon megy a rinya, hogy drága az elektromos autó, mert kevés emberrel kell megfizettetni. most meg azon, hogy sokkal akarják megfizettetni, miközben még mindig drága. Mert továbbra sem olcsó a technológia. Szóval akkor mi legyen?

[ Szerkesztve ]


adamssss
(veterán)
Blog

Pl az amit a tesla vagy a porche csinal. Egy uj technolgiat premium szegmensben vezetnek be. Nem probaljak meg “nepautonak” beallitani mert egyszeruen draga az uj technologia. Nezd meg anno a Toyotat. Volt a prius mint tesztalany de aztan a technologiat csak a Lexus-ba epitettek mert ott elbirta az arazas.


Norb79
(őstag)

Igen, bocsánat, félreértettem a kommented.


GSP
(aktív tag)

Egyszerű halandónak ez még drága, különben már vettem volna. :(((


emvy
(nagyúr)

10 millios auto 'draga' abszolutertekben, de nem 'relative'. A 10 M-s elektromos auto TCO-ja nem tobb, mint egy par millioval olcsobb benzinese (alacsonyabb uzemeltetesi koltsegek, valoszinuleg jobb ertektartas).

Jelenleg egy dizel Skoda Octavia kozepes felszereltseggel 10 milliotol indul, ilyenek az arak. Es egy Octaviat a legjobb indulattal se lehet premiumnak nevezni.


adamssss
(veterán)
Blog

Jobb ertektartas? :D Te mondjuk mennyit adnal egy elso genercaios leaf-ert aminek az aksijaban van 100e km?
Apam autojaban most volt aksicsere. Megsugom a markaszerviz 1.2m-ert vegezte el.

Ezerszer vennek octaviat, amibe kenyelmesen elfer a csalad,+csomagok, kicsi a fogyasztas es 140-es tempoval egy tankolassal lent vagyok az Adrián 6-7 ora alatt.

Es ami a legfontosabb. De az abszolut erteket fizeted ki a kasszanal, nem a relativot. Mert ennyi erovel egy Ferrari sem draga hiszen relativa ad annyival nagyobb teljesitmenyt.


Viktor0610
(MODERÁTOR)
Blog

Lehetne hogy nem megy el a topik az elektromos vs. benzines/dízel irányba?
Köszi!

[ Szerkesztve ]


emvy
(nagyúr)

1.2M az nem tunik soknak nekem, de ahogy latom, a mostani akksik azert joval tobbet mennek mar ennel.

> De az abszolut erteket fizeted ki a kasszanal, nem a relativot.

Valamit sulyosan felreertettel, olvasd ujra.


#10949376
(aktív tag)

+1

Ezek az elektromos autók is luxustermékek unatkozó gazdagoknak ,akik eleve a legszennyezőbben élnek ,teszik tönkre a földet pazarlással,rengeteg luxus terméket csak azért gyártunk le az unatkozó gazdagoknak ,hogy megtudják venni jó drágán azt ha megunják kuka ,vesznek mást,akik meg elvégzik a munkát amiből összeáll a termék örülnek ha kenyeret vesznek ,egy autóval évbe egyszer elmennek nyaralni szigorúan az országon belül.

sztem a pénz nem megfelelő elosztása teszi tönkre a földet leginkább ,és az ebből kifolyólag keletkező szennyezés gyártásnál ,szállításnál...ez a fajta elektromos autózás nonszensz környezetvédelem+ a napelemek sem a fán nőnek .

[ Szerkesztve ]


#16820480
(titán)

Miért az Octaviában mennyibe kerül amúgy valamelyik főbb hajtási elem cseréje? Plusz hányszor kell 100 ezerig olajat cserélni, meg egyéb dolgokat javíttatni.


k-adi
(nagyúr)

igazad van, az a vita felesleges itt

de erről a kocsiról is felesleges beszélni, ahogy a cikk záró rész is írja:

"ha egy autót ennyire régóta hype-olnak, ha ennyi lóvét toltak a fejlesztésbe és a marketingbe, ha ennyit csúszott a megjelenése, akkor az jöjjön ki úgy a vásárlókhoz, hogy az a fránya infotainment meg van csinálva rendesen, mert ha itt az a mondás, hogy ez egy új korszak, akkor azt az új korszakot nem egy többoldalas buglistával érdemes megnyitni. Mert akkor be is lehet rögtön zárni."

na erről van szó, másrészt meg drága. (és akkor visszatértünk mégis az elektromos vs. benzines/dízel irányba)
tehát 2/2 kritikus probléma

[ Szerkesztve ]


Braddock
(őstag)

Mindig voltak és lesznek is buta emberek:

"Az északkelet-angliai Darlington és Stockton környékének bányatulajdonosai 1822-ben döntöttek úgy, hogy vasutat építenek a szén szállítására. Mivel a gőzmozdony akkoriban nem csak újdonságnak, de drágának, megbízhatatlannak és lassúnak is számított, a jól bevált lóvontatás mellett döntöttek. Stephenson azonban meggyőzte a beruházókat gépe előnyeiről, legsúlyosabb érve az volt, hogy az ő gőzmozdonyai ötvenszer nagyobb teher szállítására képesek. A parlament által nehezen elfogadott törvény (a vitában olyan érvek is elhangzottak, hogy maga az ördög húzza a kocsikat, az eső kioltja majd a lokomotív tüzét, a szikrák felgyújtják a házakat, az utasok eszüket vesztik a tízmérföldes sebességtől)"

[link]


#06658560
(félisten)
Blog

A technológia nem újdonság, és nem lett olcsóbb. Megy a rinya a terjedjenek az elektromosokért, meg hogy legyen igény töltőre. a VW teremti meg a tömeges igényt rá. Csak az akku és a többi része még midnig drága, hiába akarnák olcsóbban megoldani.


Noukoum
(veterán)

Szegény németek, kapják a kritikát rendesen mert azt merték mondani a magyaroknak hogy népautó. Pici magyar nem gondol ám arra hogy nem nálunk lesz a népautó.
Drága? Csóri magyarnak tényleg drága, mint minden új autó. Golfhoz képest drága? Hasonló speccel max 10-20% az árkülönbség a dízel és villany között. És az hogy egy autó drága volt-e az mindig akkor derül ki mikor megszabadulsz tőle.

Ez egy baromi jó autó lett.


Stanlee
(őstag)
Blog

Lassan egy honapja kezdodott meg a kiszallitasa az id3-nak itt Nemetorszagban, nekem meg nem sikerult egyet se latni eloben.

Ezer koszonet az irasert. Sajnalatosnak tartom, hogy a VW nem jott ra, hogy normalis infotainment rendszer kell ebbe az autoba, mert az a lelke neki. A tobbseget mar nem erdekli a loero, meg egyeb dolgok. Beul, infotainment megy-nem megy. Velemeny-nyilvanitas ennyi alapjan tortenik.

Egy Skoda-Seat-tol cegcsoporton belul, vagy egy Ford, del-koreai gyartotol meg el tudnam fogadni, hogy infotainment nem megy. De nem egy VW-tol. Eddig sokszor az uj funkciok a Golfban kerultek bemutatasra. Na ha ez a minoseg lesz a tobbiben is, akkor elektromos auto vonalon nem sok jo fog teremni a VW-nek csoport szinten.


<Adamsky>
(nagyúr)

Hát, ez kapufa. A VW nagyon szerette volna, hogy ez legyen a 3. népautó (bogár, Golf), ill. a 3. korszak első és emlékezetes modellje (erre utal a névválasztás). Végül is emlékezetesnek emlékezetes lesz: így ne csináld!
A külső - hát, olyan, amilyen, de legalább - nem fáj. A belső. Na, az már fáj. Néhány helyen a design is fájóan egyszerű, a felhasznált anyagok pedig - egy Golf-ból átülve - eléggé prosztók. A szoftver pedig ... sokan leírták, hogy ez így bizony egy rossz vicc. Persze, ez utóbbin lehet javítani, de az elkottázott ergonómián - hülye érintőgombok, ill. bizonyos dedikált (!) gombok teljes hiányán - nem. Az ilyen fog maradni, min az első facelift-ig.
Sajnos a VW - rettenetes nagy arccal - nagyon magasra tette a lécet (ők majd jobbat és olcsóbban csinálnak mint a Tesla), amit most sikerült jó nagy csörömpöléssel leverni.
Mind1, innen szép győzni. ;) Talán majd az ID.4.

(#44) Noukoum
" ... hogy nem nálunk lesz a népautó ... "
Ez, ebben a formában (!) - én komoly összegben mernék fogadni, hogy - sehol sem lesz népautó. Attól, hogy valakinek van pénze, nem feltétlen hülye is, ill. 2× is megnézi, mire költ.

[ Szerkesztve ]


David75
(őstag)

Itt Nagy-Britanniában havi £512 az ID3, ami itt is rohadt drágának számít, arról nem is beszélve, hogy mindenki SUV-ot akar venni és ennyiért vehet is. Ez itt nyugaton se lesz népautó, 2020-ban itt a 3 legtöbbet eladott autó a Ford Fiesta, a Vauxhall Corsa és a Volkswagen Golf, amik mivel a legtöbbet eladottak szerintem népautónak tekinthetők, viszont jóval olcsóbbak az ID 3-nál, tehát az állításod nem csak lenéző, de helytelen is. Best-selling cars in the UK 2020

[ Szerkesztve ]


mad823
(őstag)

Nem értem a nyafogást. Senki nem mondta, hogy ez az autó mindenre jó. Arra speciel semelyik nem jó, mindegy, hogy mi hajtja. Városba és 100-150km-re hibátlan a villanyautó, mint koncepció. Sőt, igazából minél nagyobb az akksi, annál több felesleges súlyt viszel magaddal - feleslegesen. Ez azoknak való, akik tudják tölteni otthon minden nap. Pont.
Lesz ez még olcsóbb is, meg lesz sok másik, aztán majd lesz árverseny. Kis mennyiségben sosem volt olcsó semmit sem gyártani.


#16820480
(titán)

Mondjuk hozzátenném, hogy a Teslákban sincs egyetlen fizikai gomb sem, egy nagy érintőképernyőt kapsz és kész. Amúgy egy Tesla 3-nál olcsóbb lett, bár nem sokkal, de legalább van normálisra nyíló csomagtartó, nem csak szedán kivitel.


Plug Life
(aktív tag)

Várható volt, hogy a hagyományos autógyártóknak a szoftverrel lesz gondja, az újaknak meg a hardverrel. Pár év alatt a VW is beletanul, mint a Tesla a gyártásba (vagy megvesznek egy szoftver céget)...

üzenetek