üzenetek

hozzászólások


Plug Life
(aktív tag)

Rusnya dögök az ilyen SUV „kupék”, mintha a hatchback forma felpuffadt volna :D A másodperces várakozások a menüpontokra meg elég szégyen a VW-re nézve...


cintula187
(addikt)

Igen a menük eléggé ákombákom kinézetűek ettől eltekintve ingyen hozzámdobhatják :)


7Heads Drago
(veterán)

22 millióért? Megint SUV? Nevetségesek ezek a gyártók.


Hallosz
(senior tag)

Ez komoly, becsavaroztak középre egy belépő szintű tabletet, a kormány mögé meg beraktak egy tenyérnyi kijelzőt? :))
Egek, ez röhej. :B


tomcat78
(őstag)

Igen.... Sokallom is. Igazából nem igazán értem, hogy minek ennyi sz@r egy autóba.... :U


Krix
(őstag)

Nem baj, 2 év múlva jön a frissített verzió erősebb tablettel és nagyobb kijelzővel...


tomcat78
(őstag)

Hatalmas innováció lesz. Esetleg meg lehetne toldani egy disco gömbbel és némi csillámf@szláma fényjátékkal :DDD


Reggie0
(félisten)

Es a fizikai gombok is hianyoznak. Errol a touchos baromsagot mar el kene felejteni.


dr.Mura
(tag)

Mint ID.4 tulaj mondom, hogy azért érdemes azt a Renault Megane E-Tech Electric összehasonlítást még egyszer átgondolni. A Renault másfél kategóriával kisebb, mint az ID.4 - ID.5. A fogyasztás különbségét is ez adja - kisebb egyszerűen a homlokfelület.

A másik kérdés az ID.4 - ID.5 téma (a cikk szerint az ID.4 felesleges az ID.5 piacra lépésével). A csomagtartó mérete a kettő között a lényeges különbség, és bár jelenleg ezen az áron nem a "cuccolós autók" szoktak lenni, de nekem pl. a 4 gyerek mellett ugyancsak gyakran van szükség arra, hogy minél többminden férjen oda be (és az sem baj, ha az IKEA-ból az ember nagyobb cuccokat is haza tud hozni).


tomcat78
(őstag)

Akkor esetleg írhatnál a futóművéről, megállásról, stb valamit...... Ha már a cikkben nem találtam róla érdemi infót, menetpróba cím alatt..... :U


Gerybut
(tag)

Hát talán nemártana Speedzone-t vagy Totalcar-t vagy bármiylen autósújságírással foglalkozó tartalmat fogyasztani, valószínűleg ott több infót tudsz meg. Jézus mária.... :U


tomcat78
(őstag)

Nem igazán értem, hogy mi azzal a probléma, hogy hiányolom ebből a cikkből. Menetpróba a cikk címe is. Namármost menet címszó alatt kissé több infót várnék ebben az irányban. Elhiszem, hogy van, akit jobban érdekel, hogy mekkora és hány tablet van benne..... De még mindig egy autóról beszélünk, ahol a releváns tulajdonságok valahogy kimaradtak.... Vagy! Hagyjuk el a menetpróba címecskét, mivel erről szinte semmi info nem jutott. Az én megközelítésemben a menetnek a hiányolt dolgok szerves részei....


Bandit21
(addikt)

Nekem id.3 van, tavalyi, a kis, nettó 45 kw akkuval és csak 110 kw (150 le) de szintén 310nm.
A hatótáv nyilván gyengébb de a belső része középkonzol kijelzők kormány stb. mind ugyanilyen. Sokan megjegyeztek a csúszkak kivilagitasanak hiányát, és meglepett hogy az id4-5 ben nem csináltak ezt meg az id3 után de igazából ami sötét este az a hőfok, mert hangerőt lehet a kormányon is nyomni.
A hőfok viszont bejön a kijelzőn, ha a kivilágított klíma gyorsgombot vagy a kijelzőn a mindig ott lévő klíma részre rá nyomok. Persze a kodiaqban sokkal könnyebb vakon a hőfok tekerőt tekerni de ennyi szerintem belefér.

A lényege a kocsinak (ha olyan mint az id3 a többi kategória tarshoz képest) viszont kimaradt.

A futómű sportosabb feszesebb, illetve az id3 a kompakt méretben elég ritka a hátsó kerék hajtás miatt (i3 és Honda e jóval kisebb autó, a Leaf Niro Kona Ioniq - nem az új ioniq 5 - mind első kerekes.)

Negatívum hogy a frunk hiányzik az id-kbol.
Viszont a csomagtér alatt van egy rés ahová befér az egyik kábel.

A visszapillantó aljában lévő kilépő fény mókás mintát rajzol de gyakorlatilag semmire se jó (koncentrikus hectagonok talán...)

Ha már kütyü ki lett hagyva az id app is ami a telefonról indítható idozitheto hűtés fűtés miatt jó viszont menet adatokat grafikonokat nem tud pl amit a Skoda app simán akár több hónapra visszamenőleg (fogyasztás grafikonok).

Gondoltam aki ilyesmit akar annak hasznos de az e autó topicba több az infó.


Emericus Max
(tag)

22 milla??? meg 26 milla??? kicsit felextrázva...
Életben nem költenék ennyit egy mezei autóra.
Beteg az agya ezeknek.
Olyanok leszünk mint Kuba, javítgatjuk majd a 20-30 éves autókat ameddig tudjuk...
Elég jól állok anyagilag, de ez már esztelenség.
17 milla egy Ford Mustang, ez meg p*nci autó ahhoz képest. És még fél óra tölteni is...
Komolyan nem értem ezt, de rossz az irány az biztos.
Most voltam USA-ban múlt héten. Ott csak elvétve láttam pár Teslát, hibrid autót szinte egyet se, ellenben a bazi nagy benzines SUV, meg Pickup minden mennyiségben.
Miért szívatja Európa magát? Amíg USA, Kína, India szennyez minden mennyiségben, addig amit az EU csinál az lepkefing a szélben. Ellenben a saját versenyképességünket rontjuk.
Na mindegy, majd ha meglesz az Egyesült Brit Emirátusok, akkor jobb lesz :N


Bandit21
(addikt)

Gondolom ebbe benne van, hogy nem Európa gazdag olajmezői kapcsán született anno a Dallas sorozat. Egy jóbarátomnak nagyon szép pár éves 5.0 Mustang GT -je van, imádom a hangját meg ahogy megy de minden nap Tescoba 2 gyerekkel nem mennék vele. És nem is tankolnam meg 480 as benzinnel se.

Az árak nem az e autók miatt szálltak el és nem is csak az e autók árai szálltak el.


tomcat78
(őstag)

Nem biztos, hogy a 20-30 éves technika olyan rossz.... Van egy 2001-es 2.7 biturbo A6-osom. Nem felvágás, csak konkrétan ezeket az autókat sokan köpködik (mármint ex német prémium)! 340000km után a motorja még soha nem volt megbontva. Szelepek, turbok gyáriak rajta a mai napig. Az egyetlen problémája, mióta nálam van, hogy az anyós ülés deréktámaszának magasság állítása nem működik. Minden más igen. Kopó alkatrészeken kívűl alapvetően cserélve nem lett benne semmi. A kipufogót leszámítva.... :U De az egy más történet. Illetve elfosta magát a kormánymű benne.
A másik egy 97-es F Astra kombi, klasszik Isuzu 1.7TD motorral.... A valós km gőzöm nincs hogy állhat benne. Ki lett lakatolva, azóta bele tettem 100ezer km-t nagyjából, gond nélkül. Ok, az alap dolgokra oda figyelek minden autómnál. Olaj, fékek, gumik, vezérlés.... De ebben nagyjából ki is merült.
Odafigyelve nem biztos, hogy szögelgetni kell egy autót. Nem mindegy, hogy tulajdonosa vagy gazdája van.... :R Azért 20-30 éve még nem úgy gyártották az autókat, hogy cserélgesd évente, mert jönnek az új trendek. Nagyobb kijelzők ;] :D
Az e-autók tartósságáról meg azért egyenlőre elég korlátozottak szerintem az infok, lévén messze nem olyan elterjedt, mint hagyományos társaik.


7Heads Drago
(veterán)

+1
Ha autótesztről beszélünk, akkor miért nincs szó az utazási élményekről? Elég vissesek itt a tesztek. Nincs hozzáértő emberük.


Emericus Max
(tag)

Nincs bajom a 20-30 éves autókkal, ameddig van hozzájuk alkatrész és amíg lehet kapni üzemanyagot hozzájuk. Én is egy 10 éves VW Jettával járok, 1.2TSI, kb. 7 litert fogyaszt és kopó dolgokon kívül nem kellett semmit szervizelni. Az Suzuki Baleno is elpusztíthatatlan 1.2 szívó-benzin motorral, az meg kb. 5,5 litert fogyaszt. És ezek az autók még megfizethető reális áron voltak elérhetőek.
De ami most megy árazás szintjén az egyszerűen őrület.
Olyan érzésem van, mint amikor az Apple rájött hogy az emberek masszívan túlárazva is veszik a cuccot. Ezért most minden gyártó mindent masszívan túláraz. És veszik a népek.

De egyszer vki a fórumon leírhatná, aki mondjuk megveszi ezt az autót 22 milláért, hogy milyen érvek mentén gondolkodott, amikor vásárolt.
Egyszerűen ennyi felárat az életben nem spórolsz meg az üzemanyagon meg a szervizen.

Nagyon rossz irány ez...


Reggie0
(félisten)

Ford mustang konkretan egy szrkupac nagy motorral, nem csoda, hogy olcso. :)

#18 Emericus Max: Cegauto kedvezmenyek, villanyt 100% el lehet koltsegelni. Azert baromira nem mindegy, hogy adozas elott kell-e fizetni vagy utan.

[ Szerkesztve ]


Emericus Max
(tag)

Ford Mustang csak egy példa. Nem minősítem, hogy műszakilag jó vagy rossz-e. A gondolat lényege az lenne, hogy egy Mustang a legtöbb ember számára mindig is egy álomautó volt. Most meg akármilyen is, bár azt hiszem kinézetre, meg élményre még mindig agyonveri ezeket az egyen villanyautókat, azért durva hogy egy Nissan Leaf vagy egy VW ID.5 ott van árban vagy még drágább is. Aztán egy unalmas szar...

Cégautónak lehet hogy jó, de nem mindenkinek van lehetősége ezzel játszani. Akinek meg nincs az ugye újfent lemaradt a partiról...


tomcat78
(őstag)

Mondjuk az Audi nem éri be ennyi benzinnel :DDD A kettő együtt reálisabb vegyes használat mellett :D Bár bele lehet küldeni jóval több cuccot is..... De azt már nem utcán ;]
Az alkatrész ellátás azért szerintem még jó darabig nem igazán lesz probléma. Főleg az elterjedtebb típusoknál. Az esetleges alkatrész árak persze már más tészta. De nem emelkedtek jobban az árak, mint más dolgokkal. Az meg- sajnos- valahol érthető, hogy az sem tudott stagnálni. A 97-es F Astrához is a mai napig kb minden kapható. És van, amiből lehet venni még mindig gyárit is. Persze, biztosan nem ez a jövő.
Kicsit a kolléga hsz-ra is reagálva: sokmindent le lehet írni cégként. Biztosan van az a közeg és tevékenységi kör, ahol megérheti az elektromos egyenlőre. De a "megérés" részbe azért vastagon befolyásoló tényező a bekerülési ára/ módja. Van e infrastruktúra hozzá mondjuk flotta szinten, stb. Kisvállalkozóként tevékenységi körtől függetlenül nehezen tudnám elképzelni azt a pontot, amikor ez ennyiért megéri. Azt is bele kalkulálva, hogy egy céges autó amortizációja jellemzően nagyobb, mint egy családi autóé.


Reggie0
(félisten)

Mert nem mindegy, hogy azert szar, mert unalmas, vagy azert szar, mert muszakilag szar. A betegagy muszaki hulladekoknak mindig lesz rajongotabora, mert olyan emberek alkotjak, akik meg 20 ev feletti kor ellenere az autoskartyakkal torteno szamhaboru es/vagy a konzervbe fingason mosolygas szintjen allnak. Ez egy normalis ember donteset nem befolyasolja.

[ Szerkesztve ]


tomcat78
(őstag)

Szerintem ez- és ezt nem vita indítónak szánom- attól függ, hogy használati tárgyként vagy élmény faktorként tekintünk valamire. Mert az élmény megítélésére nincs objektív mérőszám. Egyén függő. Ész érvekkel nem indokolható egy V8-as vagy esetleg még nagyobb (hengerekben) blokk utcai, személyautó szinten. V6 tulajként .... még az sem igazán. Jobban megy egy csúcs Tesla? Javarészt igen. De azért mégis más az egész feelingje.
Nem számháború vagy autóskártya szinten. Van, aki a kijelzőkre gerjed, van aki egy autó hangjára. A hullámvasutat sem élvezi vagy érétkeli mindenki. Aki viszont igen, az csakis az élmény miatt, amit ad.


Reggie0
(félisten)

Mert egy hasznalhato autoban van a V6-od. Azthiszed, hogy a V8 elmeny egy fordban, pedig nem az, inkabb fejfajas. Egy GMC-ben, Dodgeban, Corvettben valoban elmeny a V8, de az mar mas kaliber. Tudom, probaltam mindet. A mustang egy technologiai hulladektemeto eros motorral, amit olcson adnak, hogy a csoro rednecknek is jusson valami.

[ Szerkesztve ]


tomcat78
(őstag)

Félre értesz. Nem típusokra vagy gyártókra gondolok. Ha nagyon válogatnom kéne V8-ak között, a Mustang nálam is a sor végén lenne. Vagy leginkább rá sem kerülne. De alapvetően nem erről írtam, hanem pusztán arról, hogy megközelítés kérdése lehet valaminek a jósága. Ennek élményt tekintve semmi köze a műszaki tartalomhoz. És- már amennyiben ez valakinek érdekes- egy Mustang hangja is jó egy zünnyögő elektromos autóhoz képest is pl. Akár jó technológia szinten, akár nem, akkor is mást ad. És ha valakinek az a "más" kell, akkor az az ember boldog lesz vele. Ennek semmi köze a racionalitáshoz. Azért az autó, autózás egy bizonyos színt fölött tekinthető hobbynak. És ha valakinek egy Mustang kell, hogy időnként elő vegye, hogy kapjon valamit, abból, amit szeret.... Akkor egy létező alternatíva.
Lehet kicsit hülye példa, de talán érteni fogod: Ma már az enyémnél hatékonyabb autók vannak sor 4-es motorral is. Alapból mondjuk hasonló menetteljsítménnyel. De mégis imádom. Kézi váltó, leforgatva 5500-nél még hátba rúg, Kuplung ki,1-be bólogat az ember, mint a keljfel Jancsi, ahogy hirtelen elmegy a hajtás..... Mellé az igazi "gépzaj", halkan, de vissza durrog, stb.... Sokan kapnának ettől agyfaszt. És el is fogadom. De én pont ezt szeretem benne. Nincs ész érv mellette, azon túl, hogy én jól érzem magam tőle...
Ha minden jól megy, tavasszal meg lesznek bele a gyári RS4 Cosworth szelepek is.... :C :D Csak, mert már dumáltunk a verdáról. De előtte még fék.... Meg is kéne tudni vele állni :U :DDD


Reggie0
(félisten)

Ezzel egyetertek. En sem a megterulest neztem amikor autot vettem, szerintem sosem terulne meg :) A minoseg, komfort, felhasznaloi elmeny nehezen forintosithato dolog.

[ Szerkesztve ]


tomcat78
(őstag)

Van az a kategória, ahol lehet megtérüléssel számolni. De azt nem (vagy nem nagyon) használja az ember, és egy kisebb afrikai banánköztársaság éves költségvetése lehet nem fedezné az árát :DDD Mondjuk elektromosban nem létezik ilyen ;]


Fritz Teufel
(addikt)

Nem is kell legyen. Ez egy kütyükkel foglalkozó oldal. Mivel ezekben a kocsikban is az van, így érdemes ilyen szempontból megvizsgálni a kérdést. És nem tovább, arra valóban vannak szaklapok (Totalcar, Speedzone stb.) Ők meg kevésbé mennek bele a fedélzeti rendszer rejtelmeibe. Ha valaki ilyen gépjárműv...akarom mondani kütyükocsit vesz, azt nyilván ez is érdekli alaposabban.

Plug Life: a VW igen csak spórolós cég. Az erősebb proci, több memória drágábbá tenné még ennél is.
Más: az érintésvezérlés olcsóbb mint a gombok. Spórolás... de éppen most jelentették be, hogy visszavezetik a nyomógombokat a rossz felhasználói visszajelzések miatt.

[ Szerkesztve ]


7Heads Drago
(veterán)

Szerves részét képezi az autónak. Ha megnézzünk a speedzones tesztet ott is elmondják kb ugyanezt. Milyen rejtelmekre gondolsz? Itt sincs kifejtve semmi konkrétum.
Plug Life: a VW igen csak spórolós cég. Az erősebb proci, több memória drágábbá tenné még ennél is.
Te most ezt viccnek szántad? Az autó árához képest egy jobb soc vagy több memória szinte semmi. Az egész vezérléséhez tervezett kapcsolók érintők már sokkal jelentősebb tétel. Ez biztos dob az áron. Na meg a jó szoftver... az sokat emelne az élményen.


Fritz Teufel
(addikt)

Csak az egyszerűek szerint vicc. Gyártásban minden fillér számít. Legalább is nekünk az autóiparban. Neked fillér, nekünk azokat meg kell szorozni az eladott autók darabszámával. És így már egy szabad szemmel látható összeg lesz belőle.
Még egyszer: ez egy kütyü oldal és nem autós. Mivel az autóknak mostanában szerves része az infotainment rendszer, így ezen az oldalon is érdekessé váltak az autók. DE nem mint közlekedési eszköz, hanem mint kütyü. Aki érti ért, aki nem az meg ütődött módra értetlenkedik és olvas szakoldalakat. Ahol nyilván nem fog annyi infót kapni az infotainmentről mint itt, mert ott nem olyanok vannak akik a belső égésű motorok mechanikáját kenik-vágják, az áramot meg csak vezetik.
A gombok visszavezetése a VW számára kényszer és nem öröm. Mondjuk számomra meg az. Az érintés vezérlés konkrétan balesetveszélyes volt. Utálom amikor mellé tapicskolok miközben az útra kellene figyelnem.


7Heads Drago
(veterán)

Nem értünk egyet.
Mi a fillér? 1 autóba 1 db soc kell meg hozzá memória ami viszi az egész rendszert és kiszolgálja a sofőrt. (ne keverjük ide a motor vezérlőt meg egyebeket azokban nyilván van chip, csak azt nem kell a sofőrnek kezelnie vezetés közben) A jelenleg leggyorsabb telok az iPhone 14 pro max. Ehhez jelenleg 110 dollár 1 db chip. Az autókba bőven közép kategóriás chipeket raknak 10-20-30 dolláros áron. Mi ez a végfelhasználói árhoz? De még ha a teljes gyártási árhoz is mérjük is vicc az egész.
A cégnél nyilván sok chipet vesznek, mert sok autót gyártanak, de autónként csak 1 db kell. Továbbra is tartom hogy itt nem az alkatrész ár a döntő, sokkal inkább a szoftver és a kellő dizájn és annak megtervezése ami megnyomja a költségeket.
Én be is tiltanám az érintés vezérlést. Telefonálni se lehet, akkor ezt miért engedik? Vagy ha mégis akkor csak utas oldalon. Ő ráér vele szenvedni.
Semmilyen plusz infót nem kaptam én a tesztben.
Nekem a youtuben ez volt az első teszt amit feldobott és legalább annyi info van a szoftverről mint itt, maga az autó bemutatása meg sokkal részletesebb. [link]
Ez okosautó szerintem és nem "kütyü".
Én ha csinálok valamit vagy rendesen csinálom vagy sehogy. Persze nyilván próbálkozik az ember de ha nem megy rábízom szakemberre. Vagy esetleg fejlődni kellene.

[ Szerkesztve ]


k-adi
(nagyúr)

Valóban szánalmas, hogy egy laggolos sz*r infotainment rendszert adnak 20+ milláért... ha már "okoskocsi", akkor fusson már erősebb soc-ra is, főleg ennyiért.
Persze meg lehet magyarázni, miért gyengébb soc van benne, gyártásiköltség, régebbiekből jobb készletellátmány, stb. blablbalbla.. a nap végén akkor is ciki marad, hiszen a sofőr a kormányon kívül mit tapiz még jobb esetben a kocsiban sokat? Az infotainment rendszert...

Maga a design amúgy nem lenne rossz kívül-belül, vagány ez a coupe-s forma, de amíg ilyen szarrágás van, addig csak nevetség tárgya ennyiért. Ha fele ennyi lenne, akkor azt mondom talán belefér laggos infotainment rendszer... bár akkor se. Egyértelműen kibukik tesztelésen ha laggos, csak szarnak rá... megveszik így is, akkor meg minek költsenek drágább soc-ra?


Alaaf Pi
(aktív tag)

Ezt a laggoló rendszert -már ha tényleg laggol és nem ilyen a tervezése- én másik irányból közelíteném: mennyi ideig bolyong az ember egy menüben, navigációban akármiben? Mindez vezetés közben így jó ötlet? Ha tudom, hogy egy kattintás után van három másodpercem, akkor két és fél másodpercig tudom nézni közben az út, a forgalmat, a környezet, nem repülök vakon, mert folyamatosan a menüben bolyongok.


tomcat78
(őstag)

Ohhh..... Akkor lehet, hogy feature és nem bug? :DDD Ne haragudj, de ez még marketing dumának is nagyon erőltetett lenne.
Amúgy meg vezetés közben eleve az emlegetett apróságokkal kéne foglalkozni, nem valami sz@rt buzerálni középen vagy akárhol. Alap dolgokat fel lehet tenni a kormányra. Sőt, még kényelmi funkciókat is meg lehet úgy oldani, hogy ne egy tabletet kelljen simogatni. Amihez mondjuk megfelelő izommemóriával oda nézni sem kell. Nem igazán látom, hogy miért jó megoldás ez egy autóban. Pláne fizikai gombok nélkül. És itt messze lesz@rom a felhasználói élményt. Biztonsági szempontból igy extrán csőd az egész rendszer.


Alaaf Pi
(aktív tag)

Azt nem mondtam, hogy jó, azt sem, hogy ez a nagy lag jó, de szerintem ez a kevésbé veszélyes.
Jelenleg Opel Mokkát használok, a fizikai gombokat sem tudom izommemóriából kezelni, mert mind messze vannak a számomra kényelmes távolságtól, nyújtózni kell értük, és sok üres felület mellett keresni is, mert a gombok is egymás mellett érnek véget, azt sem tudom megtenni, hogy mint a régi Siemens ME-45-ön navigálok a gombokon számolgatva, mi hol van. A klíma beállításait pl. Mondjuk hátsó ablak, vagy első ablak fűtés. A merre áramoljon a levegő még a fizikai gombos Astrában is agyhalál volt számomra, odanézést igényelt. Ezek mellett ha tudom, hogy pl. három másodpercig tart, mire menüt vált, akkor jó vagyok.
De a navigációban bolyongani, nagyítást állítani ugyanilyen szar, nézni kell, mit nyomok, mennyire változik, jó-lesz-e. Pár éve VW Passat, volt erre tekerő gomb, marha jó, fél év késéssel zoomolt, szóval lehetett tekerni egy csomót minden irányba. Ha léptetni lehetne és tudom, hogy egy lépés mennyit változtat, akkor megnyomom háromszor, majd odaér, én meg nézem az út. Kormányra ennyi midnent nem lehet feltenni sajnos:
- ADAS
- Klíma
- Rádió
- Komfort
- Navigáció
Akkor azzal lennénk elrontva.

Konkrét példám a lag jót teszre: Ford Fiesta, lagos rendszeren többet néztem az út, mint a smoothabb S-Maxban, mikor valamit buzeráltam. Mert volt idöm fel-fel nézni, nem jött azonnal a következő opció.


tomcat78
(őstag)

Szerintem nagyon nem értetted mire gondolok. Vezetés közben a vezetéssel kéne foglalkozni.... Nem hiszem, hogy indokolt lenne menet közben állítgatni minden szart. Klímát beállítod, utána mit kéne basztatni rajta? Rádió simán van a kormányon. A navigációt eleve agyatlan dolognak tartom le, középre rakni. Nem mellesleg, ha az ember beállítja, mikor elindul, utána minek hozzá nyúlni meg nézegetni? Még egy közepes telefon is tud hang alapú keresést. És félre értés ne essék! Nem az a gondom, hogy fejlődik a technika. Azt érzem problémának inkább, ahogyan ezt az autókba integrálják sok esetben. Most már ott tartunk, hogy elvileg nem ihatsz vezetés közben (nem, nem piára gondolok ;] ) . Mert nem fogod a kormányt meg nem az útra figyelsz..... Ok. Erre tele basszák az autókat olyan másodlagos dolgokkal, amiket, ha menet közben nézegetsz, állítasz, legalább annyira nem az útra figyelsz, mint mondjuk ivás közben(sőt). Én simán büntetném ennyi erővel azt is. Ha inni meg kell(ene) állni, akkor a juzer húzzon a picsába az útról, míg a térképet nézegeti, vagy épp másik csatornát tapicskol a kijelzőn, mert unja az aktuális műsort. Oldja meg elinduláskor, vagy álljon ki. Maga a koncepció a rossz a szabályozásokat figyelembe véve.
A gombok fizikai elhelyezkedése meg egyéni preferencia kérdése, hogy kinek mi a jó. Ez persze lehet probléma valahol, de még mindig jobb egy pillanatra oda nézni egy gombra, mint valami elkefélt menüben keresgélni az épp baromi fontos akármit.


Alaaf Pi
(aktív tag)

Klímán azt kell basztatni, hogy változik a höérzete az embernek, változik a pára mennyisége, sok lesz az ülésfütés stb.

"Nem mellesleg, ha az ember beállítja, mikor elindul, utána minek hozzá nyúlni meg nézegetni? "
Mert dugó van és alternatív utat kéne keresni? Vagy jóvá kéne hagyni amit javasol, de ahhoz meg látni kéne kicsit nagyobb távot is belöle?

"Ez persze lehet probléma valahol, de még mindig jobb egy pillanatra oda nézni egy gombra, mint valami elkefélt menüben keresgélni az épp baromi fontos akármit."
De pont erre modnom, hogyy ha a menü lassú és ezt tudva vissza nézel az útra, mintha smooth módon mászkálsz a tizennyolcadik almenü pontba húsz másodperce azt lesve.


tomcat78
(őstag)

Én elfogadom, de azt hiszem elbeszélünk egymás mellett. Az autó egy közlekedési eszköz. Nem szórakoztató központ. Gondolva itt a háttérképekre és egyéb baromságokra.... :W
De gondolom te még nem találkoztál olyannal az úton, hogy 20-al kacsázik elötted valaki az úton, mert épp nem a vezetéssel van elfoglalva, hanem az almenüjének az almenüjével..... Vagy épp zöldnél alszik be, mert ugyanezt teszi. Az utóbbi maximum idegesítő. Az előbbi viszont akár veszélyes is lehet. Persze, biztosan lehet felelős módon is használni az ilyesmit. De azért ez nem megy mindenkinek.
Amúgy csak kicsit a kormányon nem fér el témához: Nézz meg egy F1-es autó kormányt. Gyakorlatilag mindent IS rá tudnak tenni. Mindjárt kényelmes és kevésbé problémás megoldás közlekedés szempontjából. Vagy ugye a hangvezérlés sem ördögtől való. Vagy akár ezeket kombinálva. Középre meg mehet a navi/akármi a műszerfalra. Mindjárt kevésbé problémás a felhasználónak.


Alaaf Pi
(aktív tag)

Az F1 kormányból hiányzik a légzsák. Plusz ha megnézed, azok a kapcsolók nem síkba helyezettek, hanem rendes jól megfogható gombok, tekerők, billenőkapcsolók.
Plusz azt is nézni kell rendesen. Akik használják, azok meg komoly tanulási folyamaton mennek át addig, hogy basztassák. Ez nem valós az utcán, ahol minden analfabéta marha is kaphat jogsit. Egyes kormányok már így is nagyon tele vannak pakolva ahhoz, hogy meg lehessen mindent könnyen találni- a két "vízszintes" küllő tele, így még lejjebb pakolnak blokkokat, amik billennek, rajtuk a gombok is extrán mozognak, aztán ha elkezded azt basztatni, adott kézzel el kell engedni a kormányt normál fogásból, váltani, esetleg nem fogni... Nem igazán jó megoldás az se.
Hangvezérlést inkább ignorálom, mert minden dialektushoz és nyelvhez elég nehéz hozzáigazítani, már a Deutsche Post panaszkezelő rendszere hangvezérlés alapú megoldásával se sikerült soha boldogulnom, nem tudja értelmezni amit és ahogy mondok...


tomcat78
(őstag)

Minden analfabéta..... Na igen, pont erre utaltam. Nekik a jelenlegi rendszer is életveszély :DDD
Összességében nem tartom jó iránynak- közlekedés biztonsági szempontból- ezeket a rendszereket így elhelyezni. Vagy korlátoznám forgalomban a használatukat. Akár szoftveresen. Értsd jól: azokat a funkciókat, amik erősen huszadrangúak, letiltanám míg mozog az autó. Nem mellesleg egy sima navi beállításnál azért a hang alapú kereséssel soha nem volt gondom telefonon. És ugye egy telefon legalább annyira elterjedt, mint az autók. Lehet, hogy nem mindenre lehetne optimalizálni, de alap dolgokat- szerintem- meg lehetne oldani azzal is.
A klíma, tükör-ablak fűtés, ülésfűtés részt meg eleve nem értem miért jó a gyártóknak elásni egy ilyen rendszerben. A "hagyományos" megközelítése a dolognak szerintem sokkal jobban kezelhető, mint külön menükben bohóckodni vele. Dedikált kezelőszervek, és kész. A kormányhoz pedig: akár egy konfigurálhatóvá tehető rendszer is jobb tudna lenni. Ahol a juzer úgy állítja magának a funkciókat néhány gomra, ahogy neki kényelmes. Fogást váltani..... Ez gyenge indok ellene, mivel, míg a tabletet piszkálja valaki, ugyanúgy el engedi a kormányt. Meg eleve nem hiszem, hogy sokan lennének, akik folyamatosan két kézzel kapaszkodnak bele.... Persze, ez is megszokás és egyéni preferencia kérdése.
Alapvetően tök jó, hogy fejlődik a közlekedés, zászlóra van tűzve a biztonság ilyen- olyan rendszerekkel. Amikben van hasznos és -szintén szerintem- kevésbé hasznos is. Viszont a kivitelezése annak fényében, hogy biztonság címszó alatt mennyi mindent nem lehet a kocsiban, vezetés közben csinálni, erősen megkérdőjelezhető sok esetben. Pláne, hogy alapvetően olyan technológiákkal lehetne ezeket elkerülni, amiket nem kell kitalálni, hisz léteznek.


7Heads Drago
(veterán)

Akkor ezek szerint neked semmi se jó. :D :D :D

üzenetek