üzenetek

hozzászólások


b.
(félisten)
Blog

sajnos van már az S60/ V60 1.6D ami a PSA konszern szülöttje, bár igaz,rosszul fogalmaztam, mert nem csak Renault motor már, mert több kocsiban is bent van azon kívül is.
Újan biztos nincs vele gond, sőt kifejezetten jó választás,de nálam 120 ezer kilométer után kezdődött a gond a céges Renaulttal aminek a jelenlegi 3 hetes K-s Astra lett a vége, mert a 4. trélerezés után azt mondta a cég, hogy visszaadná akkor a bérletet erről a típusról...

[ Szerkesztve ]


Goose-T
(veterán)
Blog

A PSA továbbra sem Renault. Semmi közös nincs bennük azon kívül, hogy franciák. A Renault dízelek tényleg vackok, de a PSA dízeljeit nem véletlenül teszik sokféle autóba, mert elég jók. Renault motor utoljára talán a 340-es sorozatban volt Volvóban, az is benzines volt.

[ Szerkesztve ]


b.
(félisten)
Blog

Én úgy tudtam , hogy az enyémben( Renault Megane) a PSA tól átvett 1.6D motorblokk volt, amit a renault továbbfejlesztett, mint ahogy a Volvo tette, de akkor lehetséges, hogy tévedtem. :R ha így van akkor elnézést.
S40/ v40 ben volt Renault motoros verzió a Laguna 1.9 dizel motorját használták.[link]

[ Szerkesztve ]


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

A PSA nem Renault

Volt Renault motoros Volvo, ezt írtam is. :)

[ Szerkesztve ]


b.
(félisten)
Blog

Igen megvan már, tévedtem. :R Azt hittem egy azon 1.6 dizel motor, de mint kiderült a külön fejlesztés.


mjani1172
(addikt)

"Renault motor utoljára talán a 340-es sorozatban volt Volvóban, az is benzines volt."

Ez tévedés. A régi S40/V40 ben Renault dízel volt, az 1,9 es.

[ Szerkesztve ]


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Nem nem :)


dethroner
(veterán)

140 rongy csak az állófűtésre? :Y


BigBlackDog
(veterán)
Blog

Igazából 80e volt maga a hardware javítás, a maradék 60 "csak" funkcióbővítés. Működni működött már a frissítés előtt is a kályha, de csak motorindítás után, kiegészítő fűtésként. Tudomásom szerint, más típusoknál is hasonló összegek szoktak állófűtéssel kapcsolatban felmerülni, sajnos megvan az ára a dolognak.

[ Szerkesztve ]


yerico
(senior tag)

1995 óta a Hyundai nem vesz motort a Mitsutól, akkor jött ki az Accent aktuális generációja, és ott váltak le a Mitsubishi motorokról. A Matrix pedig bőven utána jelent meg.


yerico
(senior tag)

Azért az a szart Renault vackot beleteszik olyan hitvány kocsikba is, mint pl. a Mercedes. Igaz, hogy olyat nem tudnak, mint mondjuk a 20D BMW-k, hogy hibás tervezés miatt kiégnek, de nem lehet minden tökéletes.


yerico
(senior tag)

Igen, utána vette meg a Ford, akik tulajdonosok a Mazdában is, akik meg együttműködtek a PSA-val, így végül PSA dízelek keveredtek a Fordba, Volvoba, Jaguarba, Mazdákba.


Casoli
(őstag)

Asszem totalcaron volt egy teszt az S60-ról. Kisebb hátul a beltér mint egy 3as BMW-nek :( Érdekes mert nekem V40-em van, ott táncolni lehet hátul, akkora a lábtér. Egy nagyobb kategóriás autónál, hogyan tudták ezt elcseszni?


BigBlackDog
(veterán)
Blog

Elég vastagok az első ülések háttámlái és szerintem elsősorban emiatt kicsi a hátsó lábtér. Második generációnál már íves a háttámlák hátsó oldala és így több is a hely. Oldalirányban érzésem szerint a viszonylag vastag ajtók (is) nagy szerepet játszanak a szűkös helyzet kialakulásában.

[ Szerkesztve ]


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Ez a Mitsubishi motoros Matrix ilyen urban legenda?


Retekegér
(HARDVERAPRÓD)

2009 utáni 110 lovas 1,5 dCi márpedig igencsak jó.

[ Szerkesztve ]


MongolZ
(addikt)
Blog

Márpedig a korabeli Hyundai benzinesek Mitsu fejlesztések, mint a kasztni is a Toyotának egyik változata.


b.
(félisten)
Blog

Nézz utána nyugodtan:)
Hyundai saját motorjaként adta ki az Alpha-t, ami a Mátrixban van( első szériásokban) és az Elantrában, de Mitsubishi fejlesztés,( 1.6 GLX 110 LE)) Minden alkatrész kompatibilis vele, vízpumpám is Mitsubishi van fent most is.( egyébként 1993 óta használja ezt a motort a Mitsu, legalább is az alapjait.) A szelepvezérlést dolgozták át, valamint 4 cilinderes lett,amit a Hyundai saját maga fejlesztett rá, így került rá Hyundai logó a motorra. Apha 2 ami teljesen független fejlesztés már és az onnan érkező verziók, amit érdekes módon pont a Hyundai próbált később értékesíteni a Mitsubishinek. de az 1.5 CRDI is Merci fejlesztés ha jól tudom és eléggé ott van a szeren például.

[ Szerkesztve ]


Vesa
(veterán)

Minden márkánál, minden típusnál vannak/lehetnek rossz szériák! Ez nem minősíti a gyártót és a márkát sem, ha egyébként összességében kiemelkedő a minőség.
Nekem 3 BMW-m volt eddig, (535i, 728i, 730i), a világból kimentek. A 728i 10évig volt meg, a motorhoz hozzá sem kellett nyúlni egész végig! Olaj bele és kész, kiment a világból.

[ Szerkesztve ]


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Csak biztosat írj, mert a PSA se jott be. :D

Ezt az 1.5crdi merci fejlesztés dolgot is ha tudod tamaszd alá linkkel , mert amúgy csak szájhagyomány lesz belőle...

Suletlensegeket meg ne írjunk. Ha lehet.

Az alkatrész kompatibilis dolog nem ritka, sőt. Elég gyakori inkább

[ Szerkesztve ]


b.
(félisten)
Blog

utána kell olvasni.Hyundai Alpha first gen néven, egy az egyben az a Mitshubishi motor, amin módosítottak.
Szerelőm aki nem kicsi műhely és nem annyira avittas azt mondta, mikor vittem hozzá, hogy az alkatrésszel nem lesz gond a motornál mert egy az egyben Mitshu van benne, még a Bárdis alkatrész lista is azt dobja fel mellé.Ezt te magad is le tudod ellenőrizni. Az hogy ennyire kompatibilis lenne... ? hát nem tudom.
Az első crdi motort a merci segítségével fejlesztették bár gondolom ez a common rail akkori sajátossága volt, hogy segítséget kértek tőlük.Saját gyártmányuk , ez tény.Lekezelő stílust hanyagold,köszönöm.Off temát én befejezem itt,privátba inkább vagy nézz be a Hyundai klub oldalára.

[ Szerkesztve ]


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Nem vagyok lekezelő, de konkrét dolgokkal tamasszuk alá, csak úgy lesz hitelesebb a dolog.

:R


moleculez
(veterán)
Blog

28 vagyok, én abban a tudatban nőttem fel, hogy Volvo = harckocsi, biztonságos, megbízható, etc.
Aztán, ahogy utazgattam a világban, (közel-kelet, Ázsia)meg lehúztam egy évet Egyiptomban, azt kellett megfigyelnem, csak ázsiai autókat használnak: Kia, Toyota, Nissan, Chevrolet, Suzuki, etc... Igénytelen gépek. Persze más az ingerküszöb is, meg az igény, de ezek az autók mennek(!), ha meg nem, akkor a sarki fűszeres is meg tudja javítani amit kell. Szó szerint. Gyönyörűek a Volvók, nagyon tetszenek, de egy éve vettem egy 2009-es Nissan Note-t, 65k mérfölddel vettem, raktunk bele majd 10k-t, és volt egy akksi, és egy fékbetét csere. Pont. Lehúzták a tükröt, 30£ vettem rá, 20 perc alatt cseréltem.
Remélem egyszer megtehetem, hogy veszek egy európai prémium kategóriás vasat, aztán az legyen a hobbym, hogy szinten tartsam.

A cikkhez: nem kevés munka lehetett ezt így összeszedni, szép munka.


mjani1172
(addikt)

Nem erről beszéltem.
Egyszerűen a Renault motor volt benne. Ne keverjük ide a PSA-t, és a felvásárlásokat. :)

[ Szerkesztve ]


mjani1172
(addikt)

A Volvonál sosem adtak arra hogy hátul normális hely legyen.Minden Volvonál volt ezzel gond, de direkt csinálták ilyenre rejtély, hogy miért.
Egy S60-V70 volvoban nincs akkora hely mint egy Honda Jazz ben.


BigBlackDog
(veterán)
Blog

Az V70-nél azért már más a helyzet, érződik, hogy az S60-hoz képest nagyobb a tengelytáv. Viszont a Jazz ilyen szempontból tényleg kiemelkedő, a belső tér nagysága legalább fél kategóriával nagyobb, mint amit a külső méretei indokolnának (hasonlóan az UFO Civichez). :K


mekker
(őstag)
Blog

Szerintem ennek nem csak a megbízhatósághoz van köze, hanem hogy hol milyen beszerzési hálózat épült ki. Egyébként vannak arra jobbkormányos autók? Mert elképzelhetőnek tartom, hogy sok jobbkormányos kocsit exportálnak a 3rd world országokba.

[ Szerkesztve ]


macilaci78
(nagyúr)

Azért egy sedant ne hasonlíts egy kombihoz. Az előbbiben a fejtér hiányát azzal igyekszel kompenzálni, hogy alacsonyabban ülsz és így lesz kevesebb a lábtér is. Utóbbiban erre nem kényszerülsz rá.

Én 196 cm vagyok, egy WagonR+-ban is kényelmesebben elvagyok hátul, mint egy mai VW Jettában, vagy Passat sedanban.


cami][us
(senior tag)
Blog

A régi XC60 sem valami tágas. Elvárnám, hogy ha már ilyen bazi nagyok, akkor legalább el lehessen bennük férni elől-hátul.


tboy93
(nagyúr)
Blog

Kifejezetten kicsi volt szerintem, amikor vezettem tökre meglepődtem, kívülről nem ezt sugallja.


#67417600
(kezdő)

Első autónak tervezem az S60ast, feleségemmel ketten használnánk, ezért pl. a hátsó lábtér mérete, stb. nem számít.. napi munkába járáshoz keresünk dízelt, 1 millióig.


BigBlackDog
(veterán)
Blog

Nem javaslom. :( Jobban mondva, attól függ. Mekkora összeget szánnál még a vételáron felül az autó rendbetételére? Napi szinten mennyit lenne használva, milyen távolságra?

[ Szerkesztve ]


#67417600
(kezdő)

Napi 1-1,5 óra, nagyon maximum 50 km


Gibo
(senior tag)

Nálam is ez a terv most...Mondjuk én 130 km-t ingázom hétfötöl péntekig naponta. Annyi a különbség, hoyg én V70et vagy s80at keresek...de nem egyszerü. Legalább is olyat találni ami nincs lelakva és az extrák is müködnek benne :D
A legideálisabb a 3. szériás V70 lenne, mert az már az S80 padlólemezére épült, ezért nagyobb a tengelytáv is, de az meg árban van még túl magasan... :O

[ Szerkesztve ]


futo001
(senior tag)
Blog

Örülök, hogy idetévedtem, pont most agyalok egy V60 vásárlásán, sok hasznos infót és linket találtam. Szép munka. :)


BigBlackDog
(veterán)
Blog

:R V60 kicsit már más kávéház. Volt szerencsém egy D6-ot rövidebb távon vezetni. Megvolt benne a tank érzet az S60-hoz hasonlóan, de azért érezhetően modernebb és kegyetlenül tud menni azzal a hajtáslánccal.

üzenetek