üzenetek

hozzászólások


XuChi
(addikt)
Blog

Gratulálok az autódhoz.

Kérdés, mi a Neve ? Mi a Yaris-unkat (2008 évjárat) Töhötömnek hívtuk :D

Vagy Ő csak egyszerűen Volvóka ? :C

Szép a belső tér is, gondolom a kényelemmel sincs gond ;)

Használd egészséggel, és köszi a leírást is, hasznos volt olvasni, és ha Volvo-m lesz, már tudom hova kell vinnem szervízbe :R

[ Szerkesztve ]


BigBlackDog
(veterán)
Blog

Nem bonyolítottuk túl a névadási ceremóniát (bár volt rá próbálkozás), Volvóka lett a neve. :)


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Korrekt járművek ezek a Volvok, ha bármit is venni kéne vagy Volvo, vagy szívó Honda Accord.

Nagyon más járművet nem tudnék elképzelni a seggem alatt. ( Jó a régi 80-as Auditól nem válnék meg, a 911/Boxster pedig távoli álom


XuChi
(addikt)
Blog

Honda Accord nagyon nagy kedvencem nekem is.

De azért tudnék még válogatni :D:

Honda Civic Type R 2017

Toyota GT86

Toyota Supra

Mitsubishi Evo 8

Honda s2000

Van még pár amit szeretnék birtokolni :D :C

Bár félek egyik sem lesz nekem :(

[ Szerkesztve ]


Kickass
(őstag)
Blog

Korrekt összeszedett írás. :R
Még sok balesetmentes km-t vele.


ncc1701
(veterán)

Szép ez az autó, mindig is tetszett a forma. De az ilyen szervíz listák miatt maradtam a toyotánál. :)


XuChi
(addikt)
Blog

Szerintem egy 10 éves Toyota-nál is lenne egy elég szép lista, hogy miket kellene lecserélni ;)


ncc1701
(veterán)

Mesélj.
Céges Yarisomban a kuplungon, olajokon, gyertyákon féken kívül nem igen kellett még, pedig szakszervízbe hordom. Ott meg ismernek, ha vmi fárad, akkor cserélik gyárira.
2006-os a vas, 345ekm van benne, 285-nél volt önindító, 340-nél generátor cserélve. :) Nem szeretem váltogatni a kocsikat.

Anyának is vettünk tavaly egy ugyanilyet, csak 3 évvel fiatalabbat, és tényleges 89ekm-el. :) Ha ugyanazt hozza, mint a céges, akkor elégedett leszek.

Persze a két autó (mmint a yaris vs V60 volvo) árban két teljesen más kategória, de nekem nincs szükségem nagyobb kocsira, gyerek már elköltözött, kettőnknek még külföldi nyaralásra is elég ez.

Mondjuk azt megkockáztatnám, h elöl a vezetőnek a yaris kényelmesebb, mert nincs középső konzol. Kis embereknek mindegy, de én plö egy octáviában sem férek el olyan jól, mint ebben a kis gyöszben.


XuChi
(addikt)
Blog

Nekünk is Yaris volt. 8 év alatt soha semmi baja nem volt. Imádtuk. A kötelező dolgokon kívűl semmit nem kellett cserélni. Csak az Akku volt ami télen le-le merült az állásban. Ha egy hétig nem mentünk vele sehova, akkor be kellett bikáztatni, mert a riasztó leszívta az akkut :( Nyáron ilyen gond nem volt.

[ Szerkesztve ]


osztraksajt
(őstag)

Nagyon szép autó, ha a motor rendesen megkapja a kötelező szervizeket kb örök élet+1 nap, az elektromos rendszer és a beltér már törődősebb, elég csúnyán tud öregedni a Volvók beltere, de a forma még mindig nagy kedvencem.

Toyota Corolla 2007 1.6 dualvvt, made in japan változat (ez sajnos nagyon visszaütött, a forgalomban lévők 99%-a angliai gyártású ami markánsan különbözik, ez a motorkód gyakorlatilag ismeretlen az EU-ban és a bontósok által). 10 évet márkaszervízbe volt hordva az autó, vezetett szervízkönyv, 270ekm futás zömében országút, autópálya.

Vezérlés csörgött, két okoskerék, lánc feszítőkkel, alsó fogaskerék csere munkadíjjal 530k, utángyártott nem létezik.
Meghalt az elektromos szervó, első körben mosfet csere, tákolás 80K, 2 hónapot bírt, újra (utángyártott/bontott nincs ehhez a konkrét típushoz) cserélve munkadíjjal kedvezménnyel 310K

Szóval azért a Toyota sem fenékig tejfel.


ncc1701
(veterán)

Igazából csúnya általánosítás, h a japó az megbízható, mert adott gyártó adott modellje alapján lehet csak kijelenteni, h kb semmi baja a kopó-fogyó cuccokon kívül. És szinte minden nagy gyártónak van ilyen modellje.
És persze örök érvényű igazság az, h egy autóban minden elromolhat, ami a két rendszám között van.


tboy93
(nagyúr)
Blog

Szép verda. Kategóriájához mérten, a szervizköltség nem is sok. Van ami ugyan ennyibe kerül a 17 éves civicemen...


BigBlackDog
(veterán)
Blog

:R Köszönöm a véleményeket.

Szerencsére a felsorolt szervizköltségek nagy része nem engem terhelt, még az előző tulaj megoldott egy adag problémát. Mondjuk az tény, hogy sok alkatrész és szervizművelet erősen túlárazottnak érződik számomra is a márkaszervizes árak alapján (főleg egy átlagos, középkategóriás típushoz képest). De, ha hozzáértő szerelőt tud találni az ember, akkor azért nem annyira vészes szerencsére. :)

Japán volt előtte (UFO Civic), aminél azért az egyszerűbb felépítés (kézi váltó, 1.8-as szívóbenzin) gondtalanabb életet vetített előre. Amennyiben nem volt gond vele (ez nálam így volt), nem volt nagy meglepetés kiadások terén sem. Viszont a karosszériaelemek, lámpák, üvegek ára szép magas volt ott is (bontóban lévő árakat tekintve is), de szerencsére nem törtem, nem volt ezekre beszerzésére igényem. :B Viszont sok minden függ a konkrét motortól és típustól is, sajnos szvsz a márka már nem garancia manapság semmire. :(

[ Szerkesztve ]


XuChi
(addikt)
Blog

" szvsz a márka már nem garancia manapság semmire. :( "

+1. Egyre jobban tapasztalom én is. Főleg a műszaki cuccok területén.


Sub-ZeRo
(nagyúr)
Blog

Egy EVO 8-cat én is élnék! De hát nem lesz se "micum" sem "bubum"... :O


maximilian4
(addikt)
Blog

Egy ilyen listából pont az uralkodót kihagyni... Honda NSX.

[ Szerkesztve ]


XuChi
(addikt)
Blog

És tényleeeeg!! :R


wizzgeri
(tag)

Szuper a leírás :) (egy volt s60R tulaj ;) )


BReal
(addikt)

Hú, Honda Accord, apám egyszer azt kapott céges kocsiként, szerintem a 8. generációs volt, ugyan vezetni nem vezettem, de belepréselt az ülésbe. Messze a legjobb vezetési élményt produkálta anyósülésben.

Korábban volt Volvo S40 is nála, (faceliftes 1. gen), az az addigi mélypont az eddigi kocsis tapasztalatimnál (ami persze nem sok; na persze az első Swift is vetekszik vele), tragédia az anyagminőség a beltérben, a 2001-es VW Polonk köröket ver rá, pedig árban gondolom volt vagy kétszeres különbség.

[ Szerkesztve ]


blokad
(senior tag)
Blog

Egy baj van az S60-nal. Akkora körön fordul, mint a queen mary 2 anyahajó.

Jó írás!


DopeBob
(addikt)

Nekünk más bajunk is volt vele...

Kívül hatalmas, mégse férnek el benne 5-en mi az? :D

De nagyon szép autó, változnak az igények, családi autónak nem volt az igazi :)


fRooStzzZ
(senior tag)

Jó kis írás, én is szemezgetek egy S60-al, de az R felé kacsintgatok, viszont mikor meglátom 1-1 alkatrésznek az árát, el is megy a kedvem az egésztől.. Ahogy mondani is szokták, nem maga az autó a drága, hanem a fenntartása vagy a megfelelő műszaki állapot megtartása.
Jelenleg egy 13,5 éves (örökölt) Kalos tulajdonosa vagyok ami 0Km-s kora óta velünk van, és mondhatni eddig a vezérlésen (szíj / feszítő stb) kívül amit 93e-nél cseréltünk illetve az első lengéscsillapító / fékbetét / gömbfejek máshoz nem lett nyúlva. Van benne 113e km, Kötelező olajcsere / szűrők stb mind megvolt.
De sokat mondok, ha az elmúlt 10 évben 100 max 120e-nél többet kellett rákölteni.
Igaz a 2 autó nem egy kategória, de valamire váltanom kéne és nagyon az S60R vagy egy V70R a következő kiszemelt áldozat úgy 2006 évjáratig.. Utána levő verziók meg nem tetszenek már, főleg amiket most kiadnak.
Nézegettem a napokban az új S60/80/90 modelleket. De ez az űrhajós belső kinézettől a hányinger kerülget.
Nem tudom, valamiért ezek az új vasak már nagyon nem jönnek be, minden szarásig van elektronikával, na és ha abban valami megdeglik, na ahhoz kell ám pénztárca..
Rengeteg autót nézegetek, a merciknek még úgy ahogy tetszik a belseje, bár teljesen távol tartom magam azoktól az autóktól, A 3 betűs német vasak még úgy ahogy kinéznek, de nálam az audi A6 avant az ami mindent visz. Akár külsőre akár belsőre. Ha egyszer megtehetem egy mostani RS6-ra benevezek, ez a széria (C6-C7) még tetszik, de nem tudom a jövő mit hoz, de van egy olyan érzésem a következőt nagyon el fogják barmolni.
De ezt a tervet nem fogom feladni. Nem lesz az mindig 25-30M+.. Na de aztán ahhoz vegyen bármit is az ember.. :W :W


UnA
(Korrektor)
Blog

Mi még a Matizban is elfértünk öten :P


Z_A_P
(addikt)

Olajcsere, Castrol Edge 0W30 Professional for Volvo cars
Motorolaj, Mobil 1 5W30

Jo tanacs: ne cserelgesd az olajtipust, maradj egynel ha bevalik. (ugye cserenel marad mindig nem keves olaj a regibol, es a keveredes egy masik osszetetelu olajjal allitolag nem mindig jon ki jol...)

[ Szerkesztve ]


Sinesol
(veterán)

Fene tudja, épp pár hete olvastam egy cikket, hogy a felmérések szerint jelenleg a Volvon lehet a legnagyobbat bukni, nagyon gyorsan veszti az értékét és megbízhatóságból sem vizsgázott túl jól.
Engem is meglepett egyébként, lehet ez már a kínai tulaj hatása lenne, gyengébbek az uj modellek?

[ Szerkesztve ]


MongolZ
(addikt)
Blog

Csak nekem tűnik horror összegnek, amit 2017-ben költöttek egy alig 180e kmt futott autóra?

(#22) fRooStzzZ:
Nekem 2005. Hyundai Elantra, 250e km, eddig a féken, szűrőkön olajakon kívül:
- kb. 1000 km-nél gyújtókábel csere, összes
- 180e km vezérműszíj (ekkor kell)
- 240e km-nél hátsó lengéscsillapító

Féktárcsa 110e-nél volt cserélve, a mostaniban 140e van, és nem kopott.
Jó, az egész autót túltervezték, mert ugyanez a futóműve a Tucsonnak is, de akkor is...
Igaz, megtámadta a jó kis dél-koreai rozsda.

Szerintem vicc, hogy 250-300e km alatt egy motorra költeni kell. Csak pislogok, hogy "prémium" márkás autókra mennyit kell költeni.

[ Szerkesztve ]


#92063744
(tag)

Nem hiszem. Azt is érdemes leszögezni, hogy a legújabb német gigahiperszuper prémiumok is sorra döglenek meg.

A Volvo eladásai pedig folyamatosan növekednek. (ami persze nem jelenti azt, hogy nincs probléma velük, de -legnagyobb bánatomra- manapság már minden gyártó hitványabb autókat gyárt, mint régebben)

Ami pedig abszolút a svédek mellett szól, az a biztonság, valamint az egyediség. Mai napig.

[ Szerkesztve ]


#92063744
(tag)

Nem csak a prémiumokra kell egy vagyont elverni. :O Minden márkának, típusnak van valami stiklije. Én például a falat kaparnám, ha rohadna az autóm. :B Pedig, mint tudjuk, némelyik típus akkor is rohad, ha iszonyatosan figyelsz rá, mosod, nem használod télen, blablabla.

Több ismerős vert már el akár egy milliót (vagy többet) is olcsóbb autóra - remek példa a sikerszéria Renault Scenic II az 1.9 dCi motorral, amiből már a második van benne. (lassan szinte harmadik, annyi alkatrész lett cserélve. :D )

Volvo-szerelmes vagyok (igaz, 20 évesen még nincs saját kocsim), de nekem fontosabb, hogy ne az autómra menjen majd a komplett havi jövedelmem. Így lesz egy late Renault Megane II -m eleinte, aminek a benzines motorja a világból kivisz, amennyiben találok igazolható előéletűt. :DDD Summa summarum, prémiumot majd csak újonnan, ha megtehetem. :B Nyilvánvalóan Volvo lesz.

[ Szerkesztve ]


BigBlackDog
(veterán)
Blog

Nem, én is meglepődtem azokon az összegeken, főleg, hogy más helyen utánakérdezve azért barátibb árakat mondtak a korábbi számlákon szereplő tételekre. Mondjuk sok olyan dolog van, ami hosszabb távon kopó-fogyó és egy ideig megint nem lesz cserés (pl. vezérlés, kipufogódob, motortartó bakok). Egyedül a SWIRL téma, ami "extra" ilyen szempontból, több helyről is hallottam, hogy idő előtt el tud romlani és rendbe kell tenni. Cserébe rozsdából nem találtam sehol sem a karosszérián (egyedül az alján, középen, a kipufogó csövén vannak rozsdapöttyök).

Egyébként a 9 éves, márkaszervizből kikért szerviztörténetben nagy dolgok nem szerepelnek, probléma nem nagyon volt a kopó-fogyó alkatrészek cseréjén kívül. Remélem marad is így ez a jövőben. :)

(#24) Z_A_P: :R Köszönöm, megfogadom. Eszembe ötlött néha már a gondolat, de úgy igazán még nem foglalkoztam vele. Viszont logikus az érvelésed. :R


MongolZ
(addikt)
Blog

Igen, ez teljesen igaz, én is kaparom a falat a rozsda miatt. Ráadásul javítóív nincs, és típushiba, 1 évig gyártották, az összes Elantra sárvédője rohad. Valszeg egy Corolla íve lesz felrakva rá, elvileg nagyon sokban hasonlít a karosszéria. Röhej, hogy egy marék gombot ér az autó (130e-ért komplett donort lehet venni hibás motorral), műszakilag toppon van, és az a hülye rohadás csak eszi az autót... Igaz, újonnan is olyan 60%-a volt az ára, mint egy hasonló felszereltségű Octáviának.

[ Szerkesztve ]


b.
(félisten)
Blog

Üdv a klubban :DDD
Asszonynak vettük 6 éve a Hyundai Matrix kocsikát. 1.6 benzin, Mitsubishi motoros.
Most olyat mondok, amit vagy elhiszel vagy nem,de 6 év alatt még nem kellett benne külső izzót cserélnem. Se hátsót,se elsőt,se index se fék semmi. Nem tudom elhinni.( Előtte Peugeot 306 is volt az asszonynak, aminél 2 hetente valamit cserélnem kellett)
Egyetlen egy belső világítás van benne kiégve.
Soha nem volt olyan, hogy nem indult volna el illetve tavaly egyszer,de az akksi probléma volt. Futómű elég gyengus, azt gyakran kell szervizelni,de ezen kívűl szinte hibátlan... lenne ha nem ette volna meg a rozsda. 3 éve teljesen kilakatoltuk, vettem rá 2 új sárvédő ívet, 31 K volt, le alváz-védőztettem, haver csinálta, nem sajnálta az anyagot belőle. Kapott üregvédelmet is. Most a sárvédőívek faszák,de elrohadtak a küszöbök a festés alatt.87 mikron a gyári festés vastagság, ami vicc kategória. ,mert pl az Audinkon 140, ráadásul a lemez vastagság is fele, mint a céges Opel Astra K ban.
Elvittem most egy másik karosszériáshoz aki olyat mondott hogy azt hittem lehidalok. Az egész tűzfal eltűnt a pedálok mögött, egyszerűen szét van porladva. Ki kell( ene) szedni a motort hogy egyáltalán tegyen oda valami lemezt. Barátom már nincs itthon, kint dolgozik németben, szóval azt mondta a bácsika, hogy 120 K motor ki és visszavétellel. Lehet hagyom az egészet.....a pi..ba mert els em tudom képzelni, mennyire lenne biztonságos egy ütközésnél így ez a kocsi.

Hogy off legyek.
Volvo S60 nál a Renault dízel verzióktól kell ódzkodni, azok sajnos problémásak.
Egyébként jó írás lett.

[ Szerkesztve ]


fRooStzzZ
(senior tag)

Mindenki mondja, japó autó így koreai autó úgy..
A lóf@szt.. Dolgoztam annak idején a Autó Óbudába.. (Mazda / Kia)
És mit ne mondjak, több Mazda volt a szervizbe mint Kia..
Szoktam nézni ezt az idióta Vályi-t.. (speedzone), és ő is ugyan ezt mondja, hogy nem kell elítélni a koreai vasakat, mert egész jó kis darabok lettek mostanság..
3 Vacak van belőlük itthon, egy Lanos, egy Chevi Kalos meg egy 7 személyes Trajet.. Egyikkel sincs semmi baj.
Olyanok mint a régi Ladák.. Igénytelenek, adjad neki az olajat meg a benzint, azt megy ameddig van benne nyál.
Sokat járkáltam annak idején egy Touareg-el, 2005-2006 magasságában, és annak mindig volt vamai nyűgje, de leginkább a légzsákra panaszkodott az autó.
Akkor még viszonylag új volt a szekér, és az ember mikor kifizet egy táska pénzt egy autóért, ne kelljen már mindig szervizbe vinni, meg parázni attól, hogy ha esetleg koccan egyet kinyílik e az a nyomorult lufi benne, vagy megdöglik.
A főnököm 2004-es féle XC60-a meg fogja magát, és letilt ha valami baja van, és alig lehet levonszolni a fűútról.. Nem hogy szólna, te barom valami gáz van a a kocsival, állj félre, mert 5p múlva megállok.
Nem.. Megáll, azt viszlát.
Egy E39-es vasdarab váltó hibával küszködött, legalábbis a computert kellett kicserélni benne, mert nem akart váltani.. Megtartott egy fix fordulat, nem váltott.. Valami biztonsági üzemmódra kapcsolt, de ugyan úgy el lehetett vele járkálni hetekig, csak gyorsulni nem akart az a nagy doboz.
Szóval én mindig ezektől félek, annyira túl vannak ezek már bonyolítva, hogy ha az ablaktörlő lefagy a szélvédőre, el sem indul a kocsi, mert nehogymá' ne lásson ki a paraszt és valami balesetet csináljon.


kymera
(senior tag)

Igen , sajnos "fogyasztói társadalomban" élünk így a tartósság már nem szempont. :(((


Redneck
(veterán)
Blog

Valahogy így kell kinéznie egy rendes autónak! Szép, használd sokáig! :K


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

S60-nál hogy jön össze a Renault-dízel verzió? Úgy könnyű kerülni, hogy nincs is ;]

Mert még S40-nél megértem, de S60-ban nem volt legjobb tudomásom szerint Renault-dízel. D5 van, az meg 5 hengeres, az tuti nem Renault.

Esetleg PSA motorok voltak még dízelként benne. D3, erre gondoltál?

[ Szerkesztve ]


BigBlackDog
(veterán)
Blog

Szerintem a PSA dízel(ek)re gondolt. :K Első generációs S60-ban ugye nem volt ilyen, második generációnál meg tudomásom szerint a D2 volt PSA eredetű 2014-ig.

[ Szerkesztve ]


MongolZ
(addikt)
Blog

Igen, ugyanez a motor van az Elantrában is. Szerintem a golyóállósága vetekszik a Suzuki 1.3-ával.
Kb. 1 éves korában kiégett a ventillátor mögötti izzó (led???), a szerelő azt mondta, hogy inkább nem szedi szét, mert szenvedés. Engem meg nem zavar azóta sem... Van még másik 2 mellette :)
Új kora óta nálunk van, hátsó izzót még nem cseréltem, az egyik rendszámtábla világítás ment el, a csavarja berohadt, úgyhogy várok, amíg a másik is kiég...
Elöl azért kb. 40e kmenként eszi az izzókat.
Futóműnél eddig csak a két hátsó lengéscsillapító volt tavaly, 12 évesen...

Az a baj, hogy az újabb Kiáknak, Hyundaioknak már van presztízsük (na még nem sok), és emiatt drágábbak is. Véget ért az arany korszak :(


mjani1172
(addikt)

Meg,hogy majdnem 2 személyes.Nevetségesen kicsi hátul.


BigBlackDog
(veterán)
Blog

A fordulókör nagyságával és a belső tér kis méretével is egyet tudok érteni! Szerencsére nálunk nem annyira szempont egyik sem, általában csak ketten használjuk, én nem ülök hátul (és nem is szívesen engedek be hátra senkit ;] ) és városban nem kocsival közlekedek. Szóval igazán nagy hátrányát nem a gyakorlatban nem éreztem.


MongolZ
(addikt)
Blog

Hát, egy 4,6 méteres szedánnak tényleg nevetségesen nagy a majdnem 12 méter.


b.
(félisten)
Blog

sajnos van már az S60/ V60 1.6D ami a PSA konszern szülöttje, bár igaz,rosszul fogalmaztam, mert nem csak Renault motor már, mert több kocsiban is bent van azon kívül is.
Újan biztos nincs vele gond, sőt kifejezetten jó választás,de nálam 120 ezer kilométer után kezdődött a gond a céges Renaulttal aminek a jelenlegi 3 hetes K-s Astra lett a vége, mert a 4. trélerezés után azt mondta a cég, hogy visszaadná akkor a bérletet erről a típusról...

[ Szerkesztve ]


Goose-T
(veterán)
Blog

A PSA továbbra sem Renault. Semmi közös nincs bennük azon kívül, hogy franciák. A Renault dízelek tényleg vackok, de a PSA dízeljeit nem véletlenül teszik sokféle autóba, mert elég jók. Renault motor utoljára talán a 340-es sorozatban volt Volvóban, az is benzines volt.

[ Szerkesztve ]


b.
(félisten)
Blog

Én úgy tudtam , hogy az enyémben( Renault Megane) a PSA tól átvett 1.6D motorblokk volt, amit a renault továbbfejlesztett, mint ahogy a Volvo tette, de akkor lehetséges, hogy tévedtem. :R ha így van akkor elnézést.
S40/ v40 ben volt Renault motoros verzió a Laguna 1.9 dizel motorját használták.[link]

[ Szerkesztve ]


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

A PSA nem Renault

Volt Renault motoros Volvo, ezt írtam is. :)

[ Szerkesztve ]


b.
(félisten)
Blog

Igen megvan már, tévedtem. :R Azt hittem egy azon 1.6 dizel motor, de mint kiderült a külön fejlesztés.


mjani1172
(addikt)

"Renault motor utoljára talán a 340-es sorozatban volt Volvóban, az is benzines volt."

Ez tévedés. A régi S40/V40 ben Renault dízel volt, az 1,9 es.

[ Szerkesztve ]


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Nem nem :)


dethroner
(veterán)

140 rongy csak az állófűtésre? :Y


BigBlackDog
(veterán)
Blog

Igazából 80e volt maga a hardware javítás, a maradék 60 "csak" funkcióbővítés. Működni működött már a frissítés előtt is a kályha, de csak motorindítás után, kiegészítő fűtésként. Tudomásom szerint, más típusoknál is hasonló összegek szoktak állófűtéssel kapcsolatban felmerülni, sajnos megvan az ára a dolognak.

[ Szerkesztve ]


yerico
(senior tag)

1995 óta a Hyundai nem vesz motort a Mitsutól, akkor jött ki az Accent aktuális generációja, és ott váltak le a Mitsubishi motorokról. A Matrix pedig bőven utána jelent meg.

üzenetek