üzenetek

hozzászólások


pulutodurumo
(őstag)
Blog

Jó írás, grat. Csak az maradt ki belőle, amihez autós újságíró kell, és ez így van jól. Jöhet még más "ismeretlen" terepről is tech témájú cikk!

[ Szerkesztve ]


dr.Mura
(tag)

Nekem nagyon tetszik a cikk (magam is villanyautózok és szerintem jól kapták el a szempontokat). Az elektromos autózásnak van még néhány aspektusa, amit szerintem érdemes kibontani - esetleg egy külön cikkben (akku élettartam - mert ettől sokan félnek, töltési módok, hatótáv és azt befolyásoló tényezők). Úgy gondolom, hogy az itteni közönség nagyon vevő lenne rá.


tdhenry
(tag)

Jó cikk, de nekem nem jött ki a számolás végén: a hatótáv: 40/15=2.66 *100= 266 km. Furcsa hogy ezt leírták.
Tudom, a NEDC ciklusnak közé nincs a valósághoz.
Én kicsit csalódtam a Leaf 40 kwh-s akksija miatt, lehetett volna 50 kwh-s, és akkor talán meglenne a 300 km autópályán.


ncc1701
(veterán)

Leafért adnék pénzt is, igaz, csak max fele annyit. Tehát marad a szívó benzin. :)


cinemazealot
(addikt)
Blog

"...az itteni közönség nagyon vevő lenne rá."

Ami azt illeti, én már a tavalyi e-autóval történt IFA látogatás után is vártam volna valami téma összefoglalót, legalábbis számomra az akkori 3. cikk utolsó bekezdése még sejtetett egy "hazafelé hogyan/merre?" kérdés megválaszolását. :K


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Autópályán egyik sem érzi jól magát, városi használatban többet ki lehet tekerni az akkuból egyrészt a visszatöltés miatt, másrészt a légellenállás sem bánt.
A Golfot most két hétig használtuk, 300km sosem volt meg, de ez a 240-260 közötti érték odafigyelés nélkül is benne van úgy, hogy mostanában a klíma is ment.
Biztos lehetne tojáshéjon lépkedve úgy vezetni, hogy több kijöjjön, de ne már:-) Egyrészt nem szeretem feltartani a forgalmat, másrészt amikor meg odalépsz neki, akkor úgy elrohan, hogy instant vigyorgás és itt elég csak egy 0-70-re gondolni mondjuk az Árpád-hídon.


<Adamsky>
(nagyúr)

Nem értem miért jó ez az e-Pedal. :F A legtöbb (mind?) hibrid vagy villanyos autó eddig is úgy működött, hogy bizonyos (fék)pedál állásig csak a "visszatáplálással" lassított (vagyis nem a tárcsát ill. a fékpofákat koptatta). Most - ha jól értem, akkor - ezt a Nissan beleintegrálta a gázpedálba?
A logikátlanság mellett én némi veszélyt is érzek ebben: valaki megszokja, hogy nem is nyúl a fékhez (értsd: nagyon ritkán), aztán egyszer csak mikor kéne, akkor vagy lassan reagál, vagy a gázba fog taposni.


babosmiki
(addikt)

Sokat gondolkodtam az egolf-on, de mivel legalább 4 évig használnom kellene, hogy behozza az árát így elvetettem. Mert ugye ennyi idő alatt én közel 200 ezret megyek és akkor ugye akksi garancia már nem lenne rá. ( gari 160 ezer, vagy 8 év) Sajnálom pedig, mert nagyon rá voltam kattanva. :D

[ Szerkesztve ]


brumi1024
(veterán)

Jó lett a cikk, érdekes volt ezt a témát olvasni tőletek.

Apróság: "a 7,9 másodperces 0-100 km/h gyorsulás simán a hothatch kategória"

Túlzásnak érzem, manapság a hot hatchek 2-3x ilyen erősek, és előfordul a közel feleennyi idő alatt bekövetkező 0-100. Nem rossz, de ez inkább a 2.0 TDI családi kombik territóriuma.

[ Szerkesztve ]


rootkiller
(őstag)
Blog

Az 1997-es gyártású SEAT Ibiza GTi16V-m a 2 literes 16 szelepes 150 lóerős szívó benzines motorral, meg az 1080 kilójával tudott 7,9-et 100-on.


RRamstein
(tag)

Anno a subarunak volt ilyen érthetetlen húzása amikor a fokozat mentes automatát tették bele az egyik típusba , volt szerencsém hozzá , baromira idegesítő volt az a fura vinnyogo hang ,ez talán kevésbé idióta ötlet a Nissan részéről :D


dr.Mura
(tag)

Gyakorlatból mondom, hogy 0-50 vagy 0-70 között (ami ugye a városi megengedett) egy TDI sem tartja az ütemet egy lepadlózott villanyautóval. Nekem a lomhábbak közül van (E-NV200), de 6 személlyel megrakva is gond nélkül otthagyja a dízeleket a lámpánál. Más kérdés, hogy 125-nél vége a mókának, mert nincs benne váltó - de a nulla fordulattól jelen levő 250 Nm nyomaték egészen vicces, és nagyon hasznos.


Matada2.3
(veterán)
Blog

Egy ideje figyelgetem az elektromos autózást, viszont csak városi vezetésre nem sok embernek éri meg autót venni, főleg Budapesten. Úgy érzem, hogy most még pár évig kb. csak hibridet lesz érdemes nézni. Remélem ez hamar változik majd, persze ehhez új akku technológia is kéne.


dr.Mura
(tag)

Próbálj ki egy villanyost. Egészen más a gyorsulás karaktere, mint egy benzinesnek. Az elején ellép keményen. Van is egy olyan reklámja az e-Smart-nak, ahol azt mutatják, hogy az első pár méteren, ami a lámpánál a lényeg, legyorsulja a Porschékat, Audikat (utána pedig kegyetlenül lemarad tőlük amint végsebességről van szó...) Ezt külön ki is poénkodják benne.


dr.Mura
(tag)

Egy éve villanyozok (vidéken), és összehasonlítva a Ford Galaxy-val ami helyett megy most a villany, kb 1M a megtakarítás (20e km, kb 650e Ft üzemanyag-megtakarítás + évi 28e Ft-ba került csak a villanyos szervize, nincs súlyadó, nincs cégautó-adó, nincs parkolás). Az autó a városban ingyen tölthető, otthon is csak minimális költséggel (46 Ft * 14 kWh / 100 km = 644Ft / 100 km, tehát kevesebb, mint 2 literre jönne ki a fogyasztás). A hatósugárral kell megbarátkozni, mert az 120-150 km egy töltéssel.


vicze
(félisten)

Arra jó, hogy 1 pedállal vezérled a sebességet nem kettővel. Ha elengeded, akkor megáll nagyon gyorsan, egyben fokozatosan nem hirtelen, a féket csak vészhelyzetre kell használni, illetve ha van ProPilot akkor egyáltalán nem, az elkerüli az ütközést és tartja a távolságot.
Lényege csak annyi, hogy sokkal agresszívabb az energia visszanyerés, mint amúgy, ami ha jól emlékszek 3 fokozatban állítható, mind a két kocsinál.(Model 3 is kapott olyan beállítást, hogy megáll és nem gurul mint az automaták.)

Egyszerűen nem vagy hozzászokva az automata autókhoz, ami megy magától alapjáraton. Nyilván ez is ördögtől való, hisz megy magától, és milliók haltak meg miatta. :U

[ Szerkesztve ]


Matada2.3
(veterán)
Blog

Ha kérdezhetem, milyen villanyosra cserélted le a Galaxy-t?


brumi1024
(veterán)

Próbáltam néhány elektromos autót (nem csak a lomhábbak közül), nyilván nulláról hasznos a nagy nyomaték és tud meglepetéseket okozni, de pont a modern többturbós dízeleknél erős állítás az, hogy egy TDI sem tartja az ütemet. Az SQ7 is egy TDI, csak annak alapjárattól 900 Nm nyomatéka van, nem 250, az azért nagyon más világ. Nyilván nem egy árkategória, de ennek fényében egészen mókás az "egy TDI sem tartja az ütemet". 11 millió körül viszont simán lehet a Leafet bármilyen tempóról körbeautózó kompaktot kapni.

Mint mondtam, a nagyobb családi autók (pl Passat) 2.0 TDI-vel 50-ig is megfogják az új Leafet.

[ Szerkesztve ]


Cifu
(nagyúr)
Blog

"...de ha éjszakára fel lehet tenni akár a hagyományos 220-ra a kocsit,.."

A köznyelvből úgy tűnik sose fog kikopni a 220 / 380V, pedig már évtizedek óta 230 / 400V a szabvány. ;)


<Adamsky>
(nagyúr)

" ... Ha elengeded, akkor megáll nagyon gyorsan, egyben fokozatosan nem hirtelen, a féket csak vészhelyzetre kell használni ... "

Ezt elsőre is értettem. Olyan ez mint egy állítható motorfék benzines autóknál (csak annak több értelme lenne).

Ami változatlanul nem világos, hogy hogy az égbe tud ez gazdaságosabb lenni, mint egy nem e-Pedal-os tetszőleges villany autó ami - ha nyomom a fékpedált - ugyanúgy visszatermel, és lassít?

"... automata autókhoz, ami megy magától alapjáraton. Nyilván ez is ördögtől való, hisz megy magától, és milliók haltak meg miatta... "
Szerintem a sok hír, mikor a nyugdíjas mami / papi átszakítja a parkoló sorompóját vagy bezúz az üzletbe, az pont ezért van, mert kúszik az autó, és ők a gáz fölött tartják a lábukat. Aztán mikor meg kéne állni, taposnak egyet...

Minden meg lehet szokni, de ha nem muszáj, akkor ne találjunk már fel olyan problémára megoldást, ami nincs is. ;)


jUUh
(addikt)

Itt a videó, amire szerintem te gondoltál :))


Cifu
(nagyúr)
Blog

Szerintem hamarosan úgy is beindul itt is az elektromos autózás vs. realitások témakör.

Én azért pár apróságot bedobnék a közös tudatba:

1.: A kúton a benzin és a gázolaj nagy mértékben az adók miatt kerül annyiba, amennyibe. Az ár több, mint fele a jövedéki adó, a KKKSz ("készletezési díj") és az Áfa. Amíg kevés az elektromos autó, polkorrektségből elnézi az állam, hogy ezt nem fizeti meg az elektromos autó tulajdonosa. De ahogy anno az LPG / CNG üzemanyagnál is történt, itt is előbb-utóbb bizony be kell jönni valami adófélének, különben nagyon sok adóbevételről kell(ene) az államnak lemondania. Amiről nem fog lemondani...

2.: Az elektromos autó annyira környezetbarát, amennyire az elektromos hálózatba pumpált elektromos energia. Itthon ez főleg atomenergiát és fosszilis erőműveket (szén, földgáz) jelent, a megújuló energia szerény szelete csak a tortának. Csakhogy már így is alsó hangon importra szorul az ország, és bár optimisták az előrejelzések, de ha jelentősen nőni fog az elektromos autózás, akkor bizony kis hazánk tartós energia-importra rendezkedhet be. Plusz lehet építeni Paks3-at is egyből...

3.: Ami nagyon kellemetlen lehet még a hazai elektromos hálózatra, csak gondoljunk bele, hogy a "sima" 230V-os hálózaton mondjuk 10kW-ot vesz fel a kocsi töltése a gyorstöltővel. Este meg mindenki az utcában rádugja a sajátjára a kocsiját....

Félreértés ne essék, nem vagyok az elektromos autózás ellen. Csak a megfelelő háttérre (úgy jogi, adózási, mint elektromos) lenne szükség hozzá.

[ Szerkesztve ]


vicze
(félisten)

"Olyan ez mint egy állítható motorfék benzines autóknál (csak annak több értelme lenne)"
Igen hőt termelni a nagy világba sokkal értelmesebb mint visszatölteni az aksit...

Én azt nem értem, hogy mit nem értesz azon, hogy az egész egy +fokozat az energia visszanyerésben, ami megállítja az autót. Minél agresszívabb az energia visszanyerés annál több energiát nyer vissza a lendületből és annál hatékonyabb az autó. Minden energia visszanyerő rendszer több fokozatú, és elég drasztikusak a fokozatváltások.

Egy elektromos autóban alapból, csak a legutolsó fokozta a fékre lépés esetében is hogy valósan a féktárcsát használja a rendszer. Élőszőr a fékezés mértékékétől függően az energia visszanyerést növeli, hogy egyre jobban lassuljon az autó, így maximalizálva a visszanyert energiát.

Nekem az jön le, hogy az egész energia visszanyerés nem tudod értelmezni megfelelően, és leragadsz az üzemanyagos berögződéseknél, amik egyszerűen nem működnek.
Mintha folyamatosan váltogatni akarnál, mert azt képzeled, hogy az hatékonyabb.


vicze
(félisten)

Hatótávot kihagynám, az egyértelmű, mindenki maga kell tudj, hogy számára megfelel-e vagy nem.

1. Nyilván. Magasabb útadó és kész, rövidtávon (10-20év) olcsóbb, hosszútávon minimálisan olcsóbb.

2. Az elektromos autó állagosan környezetszennyezőbb mint jelenleg egy más típusú, abban az esetben, ha nem valami iszonyat öreg környezet szennyező fekete rendszámos izéről cserélsz. Megint csak rövid távon környezet szennyezőbb, hosszútávon nem.
Igazából arról van szó, hogy meg tudod-e oldani az elektromos áram eléggé zöld úton való ellátását. Nézd csak meg, hogy Tesla hogy csinálja. (Én személyesen az atomenergia mellett vagyok, mert a napenergia nem fenntartható.)

3. Leírsz egy nagyon valótlan esetet, mert nagy tömegben mindenki otthon fogja tölteni, pontosan akkor amikor az elektromos hálózat a legkihasználatlanabb és túlnyomórészt a nagy semmibe termel veszteségesen, azaz éjjel...


etejedu
(őstag)

Tesla 3 Leaf áron és boldogság! (Lenne ha lehetne kapni). :)


Mura
(csendes tag)

Nissan E-NV200 Evalia. 7 üléses, a Leaf hajtásláncával majdnem megegyező a hajtáslánca, csak ebben van akku hűtés is (ami segít akkor, ha naponta többször akarod villámtölteni az autót, mert az eléggé felmelegíti az akkut). Eredetileg taxinak tervezték, tehát kedvenc gyermekeim hurcolására tökéletes.


Mura
(csendes tag)

:DD Thanx!


Mura
(csendes tag)

Szerintem érdemes utánanézni, a Leaf I-et csak a 190 LE-s Passat DSG-vel tudja tartani, a Leaf II-t pedig csak a 240-es (szintén DSG-vel).

Természetesen lehet 11 M-ért a Leaf-et körbeautózó kompaktot kapni. És 11 M-ért lehet a kompaktot körbemotorozó motorokból kettőt is kapni. Sőt, ha adsz 11M-t a Kspeed-eseknek, akkor annyiból egy olyan Evo7-est építenek neked, amelyik a motorokat is körbeautózza.

A kérdés viszont az, hogy nulla fenntartási költséggel tudják-e mindezt (mert az elektromos autónál a fenntartás kimerül a kötelező gumik + évi 1 db 28e Ft-os szerviz költségben, illetve én casco-t is kötök). Áramot vagy köztéren, vagy itthon napelemről, és nincs
- olaj
- kuplung
- kettőstömegű
- váltó (manuális vagy automata, sima vagy duplakuplungos)
- turbó, kompresszor
- injektor
- izzítógyertya
- alacsony és nagynyomású üzemanyag-szivattyú
- hatszögletű olajszivattyú-tengely
- PD-elem
- vízpumpa
- vezérműszíj/-lánc
- EGR
- DPF
- katalizátor
- lambda-szonda
- légtömegmérő
- örvénycsappantyú


vicze
(félisten)

"kedvenc gyermekeim hurcolására tökéletes."
Amelyik gyerekedet meg utálod azt a VW dízellel viszed. ;]

Vagy fenyegetheted, hogy ha rosszak vagyok a dízellel viszek iskolába. :DDD

Bocs nem tudtam kihagyni. :B

[ Szerkesztve ]


D1Rect
(félisten)
Blog

Nem tudom, hogy fogják megoldani az adóztatást, ha felcsűrök a tetőre egy napelemet és azzal töltöm az autót.

Kivetnek minden elektromos autóra évi 1mFt adót?
Felhúzzák őket a lámpavasra.

[ Szerkesztve ]


ncc1701
(veterán)

Ne aggódj, megoldják, nyugodj bele, amint az autók jelentős része vellany lesz, eltörlik az összes kedvezményüket.

A lámpavas az jogos, de sztem ne menjünk bele, mert nagyon sok olyan balhé volt, amiből nem lett semmi, és simán lóghatnának. Magán nyugdíj pénz államosítása, majd ellopása plö.


Burt1793
(veterán)

Persze, simán megfogja egy 2 literes tdi a villanyautót, szerintem az a változás most, hogy ugye a villanyossal nem kell sebességet váltani, csak lepadlózza az ember, a belső égésű motoros autók nagy része pedig manuál váltós, amivel tudni kell rajtolni (persze manapság a 10 milliós ársávban már a kompakt autók között is keresni kell a nem automatát, egy automata 2.0 tdi-nek 0-50-nél sem ellenfél az e-golf és azt is csak padlózni kell).
Figyelj, 2 literes tdi golf, jól extrázva kerül 8 millió forintba, akár automatával. 30 ezrenként kell kötelező szervizelésnél 50-60 ezer forintot költeni rá, 4 év, 200k km gari van rá, addig tartjuk meg. Most van benne 150 ezer km, semmit nem kellett rá költeni a kötelezőn kívül. Most is a szalonból kihozott nyári gumi van rajta (eco-cucc, nem kopik, annyira nem is tapad, 2,8baron jár), persze téli gumit kellett rá venni, külön felnin van.
200 ezer km-nél, jövőre elmegy jó 3 millió forintért. Tehát 5,5 liter * 2000 * (~370 forint) =~4 millió forint az üzemanyagköltség, vagyis 9 millió forintból meg van kb a 200 ezer km 4 év alatt.
Fogyasztása 5,5 liter/100km, egyáltalán nem spórolósan. Persze másfajta használatban van, városban ritkán megy.

[ Szerkesztve ]


vicze
(félisten)

Pont úgy fogják csinálni, ahogy a spanyoloknál adóztatják a napelemeket, egyszerűen kivezetik fokozatosan a kedvezményeket(lásd Norvégia), és lassan kivetik rá a növekvő adókat. Ez a legkisebb probléma, csak el kell érni hozzá a kritikus tömeget, de attól nagyon nagyon messze vagyunk.

Burt1793: "villanyossal nem kell sebességet váltani,"
Ég világon semmi köze ehhez. Nézz utána hogy működik a villanymotor és mi a különbség a kettő között, egyszerűen akkora nyomatéka van, hogy a egy tökéletes CVT-t is otthagy a fenébe csinálhatsz akármit.
Ez arról szól, hogy azonnali hatalmas nyomaték áll rendelkezésre 0mp alatt. Egy elektromos autó gyorsulásának a korlátja kb. a gumi tapadása semmi más.

[ Szerkesztve ]


dnelb
(veterán)

azt se tudod melyik rendezvényen vagy :DDD [link] [link]

[ Szerkesztve ]


Mura
(csendes tag)

A dízelnek nagyon is megvan a helye - az autópályán. Volt alkalmam már beletenni dízelekbe jó félmillió kilométert, szeretem is a karakterisztikáját egy jó turbós dízelnek (pl. az S80 D5-öt nagyon szerettem, szintúgy a Passat PD-TDI DSG-t, de a Ford-os TDCi-k közül a kétliteresek is finomak). A villanyautó pont ott van viszont elemében, ahol egy dízel elvérzik - város-elővárosban. Volt alkalmam hosszabbn városi használat (óvoda-járatok rendszeresen) után az S-Maxot szervizeltetni - éppen csak a torka nem volt véres, holott rendszeresen kivittem autópályára is (munka folytán egy-egy Győr-Vásárosnamény úton volt lehetősége "levegőt venni"). A turbós dízel (vagy benzines ugyanúgy) a közvetlen befecskendezéssel együtt bekormolódik, lerakódik a szutyok a szívócsatornában, az EGR szelepnél, mindenhol. Városban egy villanyosnak nincs párja.

[ Szerkesztve ]


Burt1793
(veterán)

Ismerem a villanymotorokat és a benzineseket is. Egy 2.0 tdi 340 Nm-t tud 1700-as fordulat felett, márpedig egy padlógázas gyorsításnál 2800 és 4000 között van a fordulat, ahol végig meg van a 340 Nm és 130-150 lóerő a fordulatszám fv-ében. Persze nem tudjuk az adott villanymotor karakterisztikáját pontosan (persze a neten talán fent van, ahogy a véghajtás nyomatékmódosítása is), ettől függetlenül, ha igaz a 7,9 másodperces gyorsulás, akkor azzal épphogy megveri a 2.0 tdi-t 0-100-on, a dsg gyorsan váltogat, így tud menni végig a villanyautóval.

ui.: egyesben nem is adja le ez a dízelmotor a max. nyomatékot, gyorsan leforog a fokozat, nem is épül fel a turbónyomás.

(#35) Mura: Ez biztos, városban nem is használok autót, ott a motor, bkv. 5 km-nél rövidebb útja nem nagyon volt még ennek a tdi-nek. :D

(#34) Krisztián: Pontosan, ráadásul ez egy régi passat. Méretben amúgy is a golf passzol a leaf-hez és az e-golf-hoz, ami könnyebb 200 kg-mal a passat-nál, a 150 lovas tdi golf szó nélkül legyorsulja ezeket. No nem mintha ez ennyire számítana, de tényleg a váltáson múlik a dízellel kettőt is kell váltani 100-ig.

[ Szerkesztve ]


dnelb
(veterán)

a villanyosok azt hiszik versenyautókban ülnek, mert az van a fejükben hogy nyomaték = teljesítmény ;] :DDD


-FLY->
(őstag)

Ezekre lehet amúgy vonóhorgot rakni? Motorcsónak futóhoz, trélerezésre alkalmasak? Gondolom mindenképpen csökken a hatótáv, mert jóval nagyobb kakaót kér a motor az akkutól és a hatékonysága is erősen romlik a motornak + a hő (lemágneseződik ;] ).

[ Szerkesztve ]


Aprósólyom
(addikt)
Blog

Illetve jól tudom, hogy a zöld rendszámosnak nem kell venni parkolójegyet? Nem csak pénz hanem idő/macera is a parkolójegyezés.
Tényleg főleg városi használatra, vagy elővárosi ingázásra éri meg elektromos autó. De már a Hybrid is sokkal jobb, mint a benzin. Prius plus-ra nekem a taxis azt mondta, hogy kb 5 literből eljár a városban. Nem indult meg sosem keményen, szóval el is hiszem. 5 liternél meg már csak motorokat találni, vagy ami jobban fogyaszt városban. Vagy egy Lupo 3L. :)


brumi1024
(veterán)

Nem csak hogy utánanéztem (ott a link, az mérés, nem hasraütés meg szerintem), próbáltam mind ezt a 190 lovas TDI-t, mind egy i3-mat (ami gyorsabb a Leafnél). Egy a baj az érveléssel: a Leaf nem egy 11 milliós kompakt, hanem egy 6 milliós, legalábbis ami az adottságait illeti. A beltérminőség, az anyagok, a zajok messze nem ott vannak, ahol egy 11 milliós prémiumkompaktnál lennének. Itt annyiról van szó, hogy előre kifizeted az árral a karbantartást és az első x év fenntartását.

(PD elem már régesrég nincs)

vicze1: 340 Nm nálam nagyon messze van a hatalmastól. A duplája lenne az, amire inkább azt mondom, hogy sok.

[ Szerkesztve ]


vicze
(félisten)

Ah...

Nem arról van szó, hogy megelőzöl-e egy szerencsétlen Leaf-et egy GTI-vel, hanem hogy pirosnál ha akar ott hagy-e mint a szar, és megsúgom hogy ott fog hagyni. Ez tény és nem igazán értem mit kell rajta vitatkozni, azt is leírtam, hogy miért van így, és hanem látod be akkor nem, nem érted hogyan működik egyáltalán nem.
Meg egyszer azt nem érted meg, hogy a nyomaték azonnal minden nemű késleltetés nélkül van leadva, ez egyszerűen a motor tulajdonság semmi köze a váltóhoz, vagy bármi máshoz.
Emlekztetnék mindenkit, hogy 0-50/70-ről volt szó, ahol az elektromos autónak a legnagyobb előnye van, mert már nem tudom hányadot mondom, azonnali a teljesítmény leadás, nem kell felépíteni, mint hagyományos motornál.
Egyszerűen csak ülj be egy értelmes elektromos autóba és megérted.

És nincs elektromos autóm és nem is lesz jódarabig, egyszerűen hülyeséget ne állítsunk.


Mura
(csendes tag)

A Leaf nem egy 11 milliós belső égésű motorral szerelt autó, hanem egy 11 milliós, villanymotorral és akkumlátorral szerelt autó. Nem is állított mást senki.

Számomra az autó közlekedési eszköz, eljuttat A-ból B-be, lehetőleg a legalacsonyabb költséggel. Ezt jelenleg az E-NV200 tökéletesen teljesíti. Ha valakinek az autóval történő önkifejezés megér annyit, hogy évi súlyos százezreket költsön rá - az ő pénze, arra költi, amire akarja.

A Leaf II egyébként zajok tekintetében - hasonlóan az i3s-hez - rendkívül jól szerepel, a zajszintje messze alatta van a legtöbb ICE-s autónak (természetesen egy Lexus 500h vagy egy új Audi A8 hasonlóan halk befelé - csak éppen háromszorosáért, mert ugye ezek luxuslimuzinok).

Elég baj lenne a sok PD-TDI tulajdonosnak, ha nem lennének PD elemek - szerencsére most már a jobb konstrukciójúak vannak a polcokon, én még kénytelen voltam végigszenvedni, amíg a VW egyenként kicseréli garanciában a Passatomon mind a négyet. Sok-sok PD-s autó fut még, és fog is futni még egy jó darabig.

340 Nm bármire elég a városi forgalomban, és normál közlekedés mellett is. Ha valaki autóskártyát akar játszani, annak pedig ott a Tesla, amelyik mindent visz, mint az aduász (megvan az a videó, ahogy egy Tesla X legyolsul úgy egy Alfa 4C-t, hogy egy másik Alfa 4C-t vontat egy rákötött póton?)

Lehet, hogy csak öregszem, de negyvenen felül már nem hoz lázba az autós f*rokméregetés.


Mura
(csendes tag)

Ott a pont.


dnelb
(veterán)

ti nagyon elvagytok tévedve :D
ha akar ott hagy-e mint a szar, és megsúgom hogy ott fog hagyni
tudod mennyi a csoda leaf 0-60ig ? 3.8 s . Egy GTI Golf ? 3.5s. Egy sima SZÍVÓ sport swift? 3.7s :D
De elmondom 0-140ig nincs olyan pont ahol gyorsabb a leaf a swiftől pl :DDD ott meg letilt.. :D Kezdem azt hinni nem ültetek még normális autókban és megborultok a nyomaték illúziójától :D

[ Szerkesztve ]


D1Rect
(félisten)
Blog

Katalógushuszárkodás helyett próbálj már ki egyet!
Lehet tökéletes rajt esetén hozza a passat ezt, de a mindennapokban brutálisat megy a leaf.

Van egy lámpa, ami ha nyit, akkor oda kell lépni neki, hogy elérd a kereszteződésben a zöldet.
Egyszer volt előttem egy leaf, még erről sokkal korábbi.
Bazmeg, úgy lelépett, hogy szürreális volt.


dnelb
(veterán)

bocs, de ezek nem katalógusadatok(amiben pont csal a leaf, mert nem 7.9s hanem 8.5s a 0-100), hanem rendes mérések, amik nincsenek kozmetikázva.. Én elismerem hogy jól megy, de azért elröhögtem magam amikor beírta a tag hogy 109 lovas leafhez 190lovas passat kell.. meg mellé pökhendien hogy nézz utána :DDD :DDD azt még a 170 lovas is ad neki 7 másodpercet 40-140ben :)

[ Szerkesztve ]


Kinder
(senior tag)
Blog

Nekem Opel Amperám van, és úgy verem agyon az összes 200 ló alatti benzines / dízel autót városban, hogy azok sírva mennek haza, mert nem értik, hogy gyorsulhatta le őket bármilyen szituációban egy zöldrendszámos dodzsem. :D
Ha meg Debrecenbe kell mennem Pestről, akkor 5,2-es fogyasztással az is megvan.


D1Rect
(félisten)
Blog

De nem versenyzők állnak a piroslámpánál, akik forgatják álló helyben 3000 körül a dízelt és leugranak a fékről amikor meglátják a zöldet, hogy a DSG optimálisan váltson.(meg mennyi autóban van itthon DSG..)
A leafnél meg annyi, hogy rálép a gázra és megy.
Ez a nem mindegy.


Mura
(csendes tag)

Nem hiszed el amit írunk - semmi gond. Ha szeretnéd, ki tudod próbálni - rendszeresen vannak villanyautós találkozók szinte mindegyik nagyobb városban országszerte, odamész a sajátoddal és megkéred az ott levőket, hogy próbáljátok ki a gyorsulást. Lesz ott Teslától i3-on át egészen C-Zero-ig minden. Meg lehet nézni, hogy melyik hogy megy, egymással illetve benzines / dízelessel összehasonlítva.

Nem kell valami hatalmasra gondolni, csak lámpától elindulva, 50-ig. Ha ez megvolt, gyere vissza ide a fórumra, és beszéljük meg a tapasztalatokat. Nem kell semmit elhinni, ki lehet próbálni, és akkor nincs felesleges vita.

[ Szerkesztve ]


-FLY->
(őstag)

Azért az nagyon nem mindegy, hogy milyen fordulatnak vered oda a kuplungot. Az összes gyorsulási arról szól, hogy egy kis részét használják csak a fordulattartománynak. Pl golfoknál maradva, az a boba féle mk2 koporsó 6k-tól 8,5k-ig megy, azt cső.

üzenetek