"A 24 fps melletti indokok nagyjából ezek jelenleg"
Nekiálltam nézni ezt a videót, de pont 24 fps melletti indokot nem találtam benne, csak mindenféle apróságokon rugózott.
"A 24 fps melletti indokok nagyjából ezek jelenleg"
Nekiálltam nézni ezt a videót, de pont 24 fps melletti indokot nem találtam benne, csak mindenféle apróságokon rugózott.
60fps-nél nincs rolling shutter? Ott ugyanúgy kéne, hogy legyen. (Amúgy persze, a kommersz kamerák rolling shutterje katasztrofális, sokszor 30ms környékén van 4k-n, ami ugye elég közel van már a ~40ms-os frametime-hoz).
Egyébként alapból 30fps-en videóztam korábban, de ahogy áttértem nagy magasságú táj-videózásra, ahol csak a svenkre kell vigyázni, levettem 24-re.
[ Szerkesztve ]
A vége fele vannak, az eleje inkább magyarázás
[ Szerkesztve ]
"A vágás nem tudom, hogy jön ide, a 24 fps meg mozinál nem a művészeti koncepció része, hanem sima technikai (aminek egyébként elég komoly anyagi háttere is van) korlát."
A mozifilmek többségét az utóbbi évtizedben már biztosan 50-60+ képkockával rögzítik.
A vágáson az utómunkát értettem, mert ott adják meg a végleges formáját a képnek és filmnek: színezés, frame rate, stb.
"A mozifilmek többségét az utóbbi évtizedben már biztosan 50-60+ képkockával rögzítik."
Ha látsz egy filmről hogyan készült videót, akkor láthatod, hogy 24fps a felvétel. Zenei klipeknél láttam 120 fps-t, már 1-2 éve elkezdték ezt, hogy jövőt állóak legyenek.
[ Szerkesztve ]