üzenetek

hozzászólások


buherton
(őstag)
Blog

Szerintem ebben semmi meglepő nincs. A modernkori EV még mindig új szemben a több, mint 100 éven keresztül fejlesztett belsőégésűekkel szemben. Idő kell, mire a gyártók, a szerviz, és a biztosítók megtalálják a közös hangot.


hcl
(félisten)
Blog

Nyilván a belső égésű flotta fenntartása ingyen van :D


Sirus86
(tag)
Blog

Teslanal nem hiszem, mert a gyartasi folyamat miatt nagyon dragan javithato a kasztni. Mivel nem modularis, hanem (ha jol tudom, de ugyis megkoveznek) ket darabbol preselt a legotbb Model 3, ezert egy koccanas is lehet gazdasagi totalkar. Egyszeru a matek: gyartani olcsobb/gyorsabb, javitani nem lehet/nagyon draga, ergo kuka a kasztni.


Attila0
(őstag)

Tudod ez olyan dolog hogy 100+ éve is simán megtörténhetett volna hogy már a belsőégésű motor sem terjed el. Szóval az általad leírtak alapján az EV-ben is lehet reménykedni, de egyáltalán nem biztos hogy elég lesz a sikeres áttöréshez.


Attila0
(őstag)

Természetesen az sincs ingyen, csak MÉG gazdaságosabban üzemeltethető.


devast
(addikt)

Így így! Amit spórolnak a gyártási költségen, meg komplexitáson, azt a vásárló fogja megfizetni többszörösen. Egyrészt amint történik akármilyen baleset, és javítani kell a kasztnit, másrészt ez nyilvánvalóan a biztosítás árában is tükröződik durván. Nem magával az ev-vel van a baj, hanem konkrétan a tesla-val, ilyen szempontból. Amilyen drága, gyakorlatilag eldobható autó.

[ Szerkesztve ]


cucka
(addikt)
Blog

Mindenről szó van a cikkben, csak a lényegről nem - a kölcsönzők durván túlbecsülték az elektromos autóik maradványértékét.
Ezt a veszteséget kellett leírni, ezért zuhant ekkorát a részvényárfolyamuk.

Csak hát nem mondhatják, hogy "bocs ezt benéztük", szóval ezért kell erről kussolni, helyette meg inkább a Tesla szervizelési nehézségeiről beszélni. (Ami egyébként tök jogos és valós probléma)


Cassi
(senior tag)

Az viszont az ő bajuk. Ha nem értenek a maradványérték megbecsléséhez, akkor mi a fenéhez értenek egyáltalán? Az lett volna a minimum, hogy óvatosabban rendelgetnek. De nem, ők be akartak kerülni a TV-be az óriási Tesla-rendelésekkel.


hcl
(félisten)
Blog

Ennyi.

@Attila0 : Nem valószínű, éves olajcsere,kopóalkatrészek, stb... :D

@Cassi : :K


Attila0
(őstag)

Igazából a kopóalkatrészek is javíthatók lehetnének, ha ésszerűen lennének tervezve. Pl. tisztítható szűrők, újra ragasztott/szegeszelt fékbetét, stb.

[ Szerkesztve ]


cucka
(addikt)
Blog

Pont hogy a maradványérték megbecsülése a nehéz.

Megvették a Teslákat darabját 50 ezer dollárért, és a más autóik maradványértéke alapján azt gondolták, hogy 3 évesen 30 ezer dollárért el fogják adni.
Időközben a Tesla árat csökkentett, és ugyanazt az autót már 40 ezerért kapod meg, plusz az amerikai állam kiterjesztette az adókedvezményeket, szóval kapsz rá még 7500 dollár adó-visszatérítést. Továbbá kiderült a piacon, hogy a vásárlók a használt elektromos autóért kevesebbet hajlandóak fizetni, a fenti tényezőkön túl, alapból nagyobb az értékvesztése.
Nyilvánvaló hogy a használt Tesla a 30 ezer dollár helyett így csak 20-at ér, szóval ott a veszteség, amit hitelből ki kell pótolni, ami megeszi a nyereséget, ami miatt esik a részvényárfolyam.

Fiktív számok, nem néztem utána a pontos összegeknek, nagyságrendileg szerintem stimmelnek. A lényeg, hogy kb. ez történt, ezért fürödtek be a kölcsönzők a Teslával.
Na ez az amit nehéz volt előre látni.

Ezzel szemben azt hogy a Tesla szervizhálózata szar és az alkatrész ellátás nehézkes, azt mindenki tudta és tudja, és pontosan előre lehetett látni. Szóval ezért is átlátszó, hogy ezzel takaróznak meg magyarázzák a bizonyítványukat, mert ha valamit, akkor ezt pontosan tudták előre.

[ Szerkesztve ]


hcl
(félisten)
Blog

Itt a költség abból van, hogy foglalkozni kell vele.


bteebi
(veterán)

"Továbbá kiderült a piacon, hogy a vásárlók a használt elektromos autóért kevesebbet hajlandóak fizetni, a fenti tényezőkön túl, alapból nagyobb az értékvesztése."

Akkor gondolom várhattak volna legalább 1-2 évet, ÉS/vagy érdemben kevesebb EV-t kellett volna rendelniük. Csak hát úgy tűnt, hogy megfogták az isten Elon lábát, és dőlni fog a lóvé a hatalmas megtakarításoknak köszönhetően... de végül nem jött be. :U Jobban át kellett volna gondolniuk, és nem az ICE-okból extrapolálni egy olyan területre, amiről fogalma sincs senkinek se - mivel teljesen új terület mindenkinek.


Attila0
(őstag)

De még lehet hogy a rendszeres foglalkozás még így is kisebb költséggel jár, mintha feleslegesen eldobálnál egy egész autót. Csak azért mert egy bizonyos idő/állapotváltozás (karambol) után már gazdaságtalanná válik a további üzemeltetése

[ Szerkesztve ]


stellaz
(addikt)

Ha a ferrai túl drága, akkor ingyen kapod az opelt.....


hcl
(félisten)
Blog

Mondjuk olyan időtávon, ahol az autókölcsönzők cserélgetik a gépeket, nem hiszem :)

Meg ugye a mostanában szokásos 1.0, 1.5-ös turbós motorokkal, az a csoda ha ennyit kihúznak bérautós használatban :)

@stellaz : :D

[ Szerkesztve ]


stellaz
(addikt)

Csaináltam nemrég egy összevetést, a hasonló BMW 320d biztosítása valami 600 ezerrel olcsóbb évente, amiből pedig simán kijön a gázolaj is átlagos használat mellett.


cucka
(addikt)
Blog

Azért nem vártak, mert
1. pr és marketing szempontból előnyös, hogy náluk lehet teslát bérelni
2. extra bevétel, a teslát drágábban adják
3. csökkenti a co2 mérlegét a cégnek, ami jelentős pénzügyi előnyökkel jár (tudom, fasság, hogy ez így működik, de hát ez van)

Ez egy befektetés volt, és minden befektetésben benne van a kockázat, hogy nem hozza a remélt eredményt.

[ Szerkesztve ]


Jahno
(őstag)

Lízingcég nekem azt mondta, hogy azért nem jó, mert iszonyat ingadozott az ára a piacon. Vettek pár darabot a flottába, 2 hónap múlva lement az áruk és így amit vettek az mikor futott pár évet akkor kevésbé gazdaságosan lesz eladható. Másik meg tipikus amerikai cég, ott távok is vannak, nem baszakodnak töltikézéssel és nem 30 kilométereket mennek elektromossal városon belül. Használni akarják és még az üzemanyag is olcsóbb, mint idehaza.


Csupingo
(veterán)

Ha sok ilyen autód van, annak még az előírás szerinti szerelése is 1000x macerásabb, ha hozzá kell nyúlni, mint egy robbanómotorosnak. Kb. innen kezdődik a probléma ecsetelése.


bteebi
(veterán)

Ezek mind jogosak, de ha mindenképp rá kellett menni a nagy volumenre, akkor igazán elképzelhették volna azt is, hogy ebben akár a nagy bukta lehetősége is benne lehet. :U


hcl
(félisten)
Blog

Ezt nem saját maguk szerelik. Illetve belső égésű motoros autókra is vannak előírások, amiket a nagyobb szervizekek (amikkel az ilyen cégek szerződnek) be is kell tartaniuk.


Ezekiell
(veterán)

A probléma másik oldala, hogy a franc se akar idegen országban EV töltéssel szopni - a Teslanal ez jórészt már nem probléma, de akinek nincs Teslaja, annak még mindig újdonság, amivel nem akar szopni, a benzinkutat meg mindenki ismeri.


Jahno
(őstag)

Nagyobb cégeknél saját szervízbázis is van. Na, pld. Tesla sem olyan. Nézd meg a még nagyobbat, Waberersnek saját biztosítója lett, cégen kívülieknek olyan ajánlatot adnak amit úgysem fogad el és kész.


hcl
(félisten)
Blog

Autókölcsönzős autókkal elég drága külföldre menni. Egyszerűen megoldhatták volna, hogy az EV flotta drágább külföldre.


stellaz
(addikt)

A régebbi cikkben az is benne volt, hogy törték-zúzták a teslákat az ügyfelek (ami egyébként hihető, mert az amerikai biztosító társaságok szerint a legtöbb balesetet messze a "jobban vezet, mint az ember" teslával okozzák az usában) és iszonyat drágán javítható.


hcl
(félisten)
Blog

Vagy mert erős, és nyomják neki mint állat.


Ezekiell
(veterán)

Úgy gondoltam, hogy külföldre utazol és ott bérelsz autót :) Én tegnap voltam pont Szerbiában, és nem volt triviális tölteni az autót (Tesla, nem superchargeren), pedig van rutinom már.
Most ezt elképzelem olyannal, akinek nicns rutinja, és úgy kell kiokoskodnia, hogyan töltse valami random töltőn az autót - hát nem csoda h nincs kereslet bérEVkre. Én se bérelnék EVt külföldön. Sőt, nem Teslat sehol se bérelnék (a supercharger network miatt)

[ Szerkesztve ]


Ezekiell
(veterán)

a legtöbb balesetet messze a "jobban vezet, mint az ember" teslával okozzák az usában

Ez egyébként így van, de nem a "jobban vezet, mint az ember" dolog miatt, hanem mert a jobbágy beül a szarja után egy 300+ lovas cuccba, ami úgy gyorsul mint semmi amiben valaha ült, és 0 rutinnal elkezdi nyomni - tökéletes recept a balesethez.


hcl
(félisten)
Blog

De akkor nem hiszem, hogy elektromost bérelne.


Ezekiell
(veterán)

Na, hát pont ezt írom, hogy emiatt nem/(sem) éri meg EVket tartani a kölcsönzőknek :)


ncc1701
(veterán)

Nagyon nehéz megbecsülni a használt árát egy teslának úgy, h elonka felkel, és enged az új árából x %-ot.


hcl
(félisten)
Blog

Vagy megfelelően kéne összerakni a portfóliót... Fentebb írták, min csúsztak el :D


big-J
(őstag)

Amikor par honapja akartam kolcsonozni autot, az EV-k 4x dragabbak voltak mint egy kis benzines. A kolcsonzo megsporol jopar fenntartasi koltseget, de zsebre dugja. Semmi ertelme.

[ Szerkesztve ]


k-adi
(nagyúr)

Ha nincs Elonka akkor még itt se tartanánk.


LurkerSheik
(senior tag)

A Hertz már egyszer csődbe ment a Covid elején.
Majd 19-re lapot húztak az EV hype idején és nem jött be.
Mintha vakon mennének az épp aktuál trendek után, könnyebb mást okolni.

ja igen és annak idején jött a chip hiàny és a brutàl autó ár robbanás.
Mesteri pontossággal vásároltak be, úgy mint a magyar külügy földgázból :DDD .
De mást okolni a legkönnyebb :U

[ Szerkesztve ]


ncc1701
(veterán)

Miért, hol is tartunk?


big-J
(őstag)

Ott hogy csinalgatjak az EV-ket, de meg nem jottek ra hogy a toltohalozat resze az autohalozatnak.

Mi lenne ha minden benzinkuton fele tolto nem is mukodne, a maradekbol par darab neha pedig fele olyan eros energiatartalmu benzint adna mint amit hirdetnek, es lenne 100 kulonfele benzinkut ceg es mindegyik kulonfele mobile app-al es kulonfele postan elkuldott nfc kartyaval mukodne?

Csak a Tesla jott ra hogy ez olyan mintha a Dell tolto nelkul arulna a laptopjait es nem is gyartana sajat toltot.

[ Szerkesztve ]


ncc1701
(veterán)

Pont a töltő hálózatok miatt nem ülök én sem EV-ben még. Nameg a fene sem akar 30-40 perceket tölteni/várni egy vidéki útnál.


azbest
(félisten)
Blog

A hertz továbbadta fix áron a flottát az ubernek, akik 24/7 hajtottáj őket. A profix az ubernél van, a hertz szerint pedig a tesla szar.
A hertz azt hitte, hogy a járványos évek alapján majd drágább lesz a használt autó, mint az új. Hát valamiért ez nem jött be. Ráadásul, ha eladják, ahelyett, hogy használnák, akkor tényleg veszteség lesz belőle. Ezek hülyék.
Bármilyen modern, új autónál gazdasági totálkár esélyes egy kis koccanás is, mert a gyártó egy új autó árát kéri el egy lökhárítócseréért is.

Ez a teslások okoznak legtöbb balesetet elképzelés honnan jön? Olyan statisztikából, ahol a balesetekhez számolják a birságokat, ittas vezetést, gyorshajtást és bírósági idézéseket is? [link] A biztosítónak elhiszem, hogy számít az is, ami nem baleset, de nem kéne összemosni.

[ Szerkesztve ]


ncc1701
(veterán)

Bármennyi új, törött lökösű autót hozhatsz, megoldom, h ne legyen GTK, és felezhetünk a hasznon!


k-adi
(nagyúr)

Ott hogy csinalgatjak az EV-ket, de meg nem jottek ra hogy a toltohalozat resze az autohalozatnak.

pontosan : :( még idő kell ennek de lehet jó az irány...? bár sok embernek nem adnék ennyi lóerős EV-ket, még több baleset lesz hiába a sok segédrendszer


t72killer
(titán)
Blog

Micsoda meglepetés, a kazal pénzbe kerülő elektroverdák megtérüléséhez kazal+ bevétel kéne, ami ugye nincs. Pláne, ha a 2-3 napra kocsit bérlő kuncsaft nem azzal akarja b.szni az idejét/nyaralását/üzleti útját, hogy töltőpontról töltőpontra viszi a verdát.

Az r=1 paraszt meg persze vegye csak a cuccot, benyelve a jóval magasabb megtérülési költségeket.

[ Szerkesztve ]

üzenetek