Skoda topik (Favorit és visszafelé) - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


rob210
(nagyúr)

Sziasztok.

Szeretném összegyűjteni azokat az embereket itt a Ph-n akik még a régi technikával rendelkeznek.
Azaz Favorit, 120, 105, 1000mb, és még régebbi csodák.
A cél az, hogy jó klub és csapat hangulat alakuljon ki.
1/4 évente találkozót szervezni, csereberélni, és egyéb tevékenységeket végezni egymás előbbre jutásának érdekében.
Nekem például sokat segítettek, autósboltok, bontók felkutatásában.
Tehát ha éreztek kedvet és egymás segítésére hajlamot itt az idő, hogy fellendítsük ezt a topikot.


Makaveli
(senior tag)
Blog

Mintha már lenne Skoda topik, nem?

Nem kötekszek, csak mintha úgy emlékeznék. :U

[ Szerkesztve ]


Zewa
(senior tag)

Én kb 13-15 éves voltam amikor vezetni tanulni egy vajszínű Skola 120L-en. (5 gangos) :)
Vater régi munkás autója volt. Nagyon kiszolgálta magát. Kb ~350ezer km lehett benne mikor el lett adva. A motorral semmi gond nem volt bár egyszer kellet hengerfejet cserélni benne.
Dombon felfele mikor 1esből 2-esbe akkor elég gyengus volt de én szerettem. :K


rob210
(nagyúr)

Igen van de ott már mindenki fábiás, octáviás egyébb kütyüs VW-s, mert, hogy az már nem SKODA.

Én pedig itt direkt a régi skodával rendelkezőket akarom, szeretném összehozni.
Okos ötletek szép megoldások és egyébb praktikák egymásnak történő átadásáról szólna ez a topik.
Ilyen meg nincs, mert onnan jó hogy ki nem néztek a favoritommal.


rob210
(nagyúr)

Igen tesóm is 105-el, azután 120-al kezdte pályafutása elején.Nekem meg most lett egy favoritom, első autóként gyűröm és eddig eléggé meg vagyok vele elégedve.
Nem egy rally autó, de hálás minden egyes meghúzott csavarért.
:C


Hasek
(Közösségépítő)
Blog

Szerintem itt is simán befogadják a régi Skodrikat, mint ahogy a Ladával is tették. Ezek a témák nem sok ember foglalkoztatnak(sajnos :( ) így szerintem kár széttagolni.


rob210
(nagyúr)

Köszönöm a hozzászólásodat, de én kifejezetten a skodásokat akarom összegyűjteni.
Szeretném, ha létrejönne egy klub.
Ha egy hónap után sem lesz elég érdeklődő akkor természetesen megszüntetem a topikot.
De addig adok esélyt az autóknak és a tulajdonosaiknak.:D


rob210
(nagyúr)

Hát ma megszenvedtem a favoritommal.
Kicserélgettem a kilóméteróra konzolban az izzókat, a csatlakozásokat megcsiszolgattam.
Magát a kilóméter órát is szétszedtem, mert nem ment a kilóméterszámláló se meg a napi számláló se.
De most minden pöpec.
:C


Makaveli
(senior tag)
Blog

Közbe visszatekerted 0-ra... ;] Csak vicc vót.


rob210
(nagyúr)

Neeeeem ilyen galádság eszembe sem jutott.
:C


rob210
(nagyúr)

Úgy látom tényleg nincs szükség erre a topikra.
Pedig jó lett volna, ha ki tudunk alakítani egy jó kis csapathangulatot.
NA mindegy jövő hét hétfőn bezáratom a topikot, addig még bízom benne, hogy felfedezik az öreg autók tulajdonosai ezt a lehetőséget.


rob210
(nagyúr)

Hát ez elkeserítő, vagy a marketingemmel van a baj, vagy mindenki más topikokba jár.:-)


Zewa
(senior tag)

Lehet. :( Szeritnem nagyon ki autó volt az a Skodu! :K Kellemes utazó tempo 100-120 között de egy kis hátszéllel vitte a 150-t! :)
Mivel hátul van a motorja ezért szervo nélkül is könnyű tekerni a kormányt.
Bár elég idiótán néz ki hogy gyárilag magasan van az eleje.


DeadMeat
(veterán)
Blog

MAr bocs,de ezt en kikerem magamnak,a sajat skodam neveben is,es a maseban is.Miaz,hogy nem skoda az en fabiam?


(Kolombusz)
(veterán)
Blog

Inkább VW az, mint Skoda.


rob210
(nagyúr)

Már ne is haragudj, de nyugodt szívvel kérd ki magadnak.
Mi mindig is vitatkoztunk, teljesen máshogy látjuk a világot.
Emlékszem te még az Abit-os 939-es időben is mindíg ellent mondtál nekem :R :C

Mi máshogy látjuk a világot, érd be ennyivel.
Egyébként én nem mondtam, hogy nem Skoda a Fabia meg az Octavia, stb.stb.
Csak az a bajom, hogy onnan abból a topikból, ahol látom rendszeresen írsz.
Engem csúnyán kinéztek, azért, mert egy öreg kis sárga villámmal rendelkezem.

Nem megbántani akartam senkit, hanem összehozni a régieket.
Sajnos ahogy a topik népszerűségét látom, nem sikerült.
:O


#64791808
(őstag)
Blog

"mert, hogy az már nem SKODA"

"Egyébként én nem mondtam, hogy nem Skoda a Fabia meg az Octavia, stb.stb."

I like követekezetes pípül, de igen, az is skoda, csak nem az ótvar szar régi túlmelegedős vacak technikás, hanem újabb, jobb... Ugye milyen szar, mikor valaki bunkó az emberrel minden ok nélkül?


fero02
(veterán)
Blog

Manapság már alig van 1-2 ilyen kocsi...

Mindenki vesz újat 6746544616486346841 év hitelre, persze szigorúan 1.2 MPI-t, mert az csak 4 liter eszik, aztán meg csodálkoznak, h mégsem.

Hülye világban élünk. Ez van.

Ez a topik inkább csak nosztalgiázni jó. És ezt nem sértegetésnek vagy piszkálásnak szánom! :R

Skoda - Egyszerűan nagyszerű! ;)


DeadMeat
(veterán)
Blog

Senki nem nezett ki onnan,szemely szerint en biztos nem.
Nem bantottal meg,es orulok a kezdemenyezesnek,de szvsz elfertek az uj skodakkal egy helyen is.
Szemely szerint meg nincs semmi bajom a regebbi skodrikkal,jo,megbizhato autok meg mindig,ha erto kezek hasznaljak.


DeadMeat
(veterán)
Blog

1,2mpi nincs,htp-van.De rohogni fogsz,mert a 120-as blokkja a mai napig szerelve van uj autokba is.Ill mar nem,de a 1,4mpi-kben meg az volt.


fero02
(veterán)
Blog

Akkor htp, nekem aztán mindegy. :DDD De gondolom értetted, h mire akartam célozni...

Számomra egy a lényeg az autó kapcsán: Made In Germany. ;)


#64791808
(őstag)
Blog

Hát, vagy made in slovakia :D

Egyébként szegény superb 2,5 tdi alá tehetnének egy jó automatát végre, a mostani szörnyű. Mikor jön új superb?


fero02
(veterán)
Blog

Pl ami az Audi-ban van... :DDD

Számomra az 1,9 PDTDI Octavia-ból is hiányzik a 6.


#64791808
(őstag)
Blog

az egy dolog, hogy hiányzik a 6., de harmad gáznál nem vált fel, hanem tartja a motort 3 ezren...


fero02
(veterán)
Blog

Én manuális váltóra gondoltam... :U :DDD Nem mondtam, én hibám.


#64791808
(őstag)
Blog

jaaa, hát ha ott nem vált feljebb a rendszer, az valóban a te hibád :DDD


fero02
(veterán)
Blog

Még jó, h a Skoda mérnök ismerőseim nem látták azt a postot... ;] :DDD


rob210
(nagyúr)

Oké :R
Mindenki úgy érti ahogy gondolja.
Az a kijelentésem arra vonatkozik, hogy az már a VW licence.
Tudom, hogy hol készül tudom milyen jelet tesznek rá.
De ha belegondolsz egy Octaviában mi az amit a Csehek fejlesztettek?
Továbbra is kijelentem, én ezt a topikot nem veszekedni hoztam létre.
Ha valakinek ilyen jellegű problémája van akkor azt legyen szíves privátban és majd megkövetem, ha igaza van.
:R


rob210
(nagyúr)

Az oké, hogy te nem néztél ki, de van egy két vicces fiú ott aki per pillanat 1 sorral is fel tudta rántani az agyam.
Tudom ez az én hibám az én gondom, de semmibe nem került egy ilyen topik megnyitása, ahol esetleg érdemben is tudnánk egymásnak segíteni.
Mi régi skoda tulajok és akkor így nincs vita.
Egyébként lehet fanatikus leszek, mert nagyon megszerettem ezt az 1.3-as kis csodát még a végén tortát is sütök neki 10.12-én:-)
akkor lesz 18.: :C :C :C


rob210
(nagyúr)

Igen ezen én is eltátottam a számat.
A feliciában pl. ugyan az az 1.3-as motor van mint az enyémben.
Igaz kapott egy vezérlést amivel jobb lett de a motor ugyan az.
És még a kaszni elemek közül is van egy kettő ami egyezik.
Ezért is bíztam benne, hogy a felicia műszerfala beszerelhető a favoritba.
Az azért mégis szebben néz ki.
:R


DeadMeat
(veterán)
Blog

Ja kapott egy computert,meg tobbpontu befecskendezest a foswagentol,de minden mas ua.
Es hogy a skoda mit ad az autoihoz?Minoseget,annak ellenere hogy a gazda egy csomo jo dolgot letilt tole.Pl motorterszigeteles,meg hasonlo aprosagok.Es megis "jobb" az adott skoda mint a vw megfeleloje.Szerintem...

HAt hogy belehet-e tenni nemtudom,de lattam en mar karon varnyut :DDD Index skoda topikjaban tedd fel eme kerdest.


rob210
(nagyúr)

Azt aláírom, hogy szebb az octavia mint pl. a Bora.
Hogy jobb is azt nem tudom, mert Borában ültem, de Octaviában még nem.
Egyenlőre a jövő héten lehet sikerül beülni egybe igaz az csak egy 1.4 es lesz.
A Bora meg 1.9 Pdti volt.
Viszont az alakja a Borának nagyon elcseszett.
Na mindegy már megint nem a címben szereplő téma az úr:-)


#64791808
(őstag)
Blog

Hát, egy qrva automata váltót fejleszthetnének a csehek...

Egyébként értem az álláspontodat, csak arra akartam rávilágítani a magam módján, hogy egyoldalú elutasító voltál, ugyanis nem mondhatod rá, hogy az nem skoda, mert ilyen elven kb 10 autógyár létezik a világon, mert akkor eleve az Audi, a Seat, a Skoda és a Lamborghini nincsenek, VW mind. Peugeot és Citroen sincs, PSA, nincs Saab, Opel, stb, csak GM. Érted.

Egyébként pedig nem érdekel, ki tervezi, a Skoda Superb például cseh ötlet, marhanagy kocsi, baromi jó áron, nincs konkurenciája!

Csak az a qrva automata váltó!!!!!!!


rob210
(nagyúr)

Nekem látod nincs ilyen bajom.
Autómatikusan váltom a kis favoritom, amikor érzem hogy magas hangon bug a motor.:-D
Mivel nekem még fordulatszámmérő sincs a kocsiban.
:R


#64791808
(őstag)
Blog

Jah, nekem sincs ilyen bajom, mert nincs automata superbem, de a multkor vezettem egyet, és borzalmas volt. Vezettem már 2,5 TDI-t kézi váltóval, és elég kellemesen ment, viszont ez nem ment, ellenben bőgette a motort folyamatosan...


rob210
(nagyúr)

Nekem addig bőg a motor amig az automata szivató vissza nem állítja az alapjáratot.:D


rob210
(nagyúr)

[link]

Egy kis optikai tuning.

[ Szerkesztve ]


rob210
(nagyúr)

Hát kedves magam mert, hogy topiktársak szinte nem voltak.
Írtam ma a nagy moderálóknak, hogy zárják be sikertelen topikomat.:(
Előbb utóbb ez be is következik.
Akik írtatok ide azoknak köszönöm és továbbra is skoda mindörökké.
:R


VladimirR
(nagyúr)

be ne zarjak
favorittal kapcsolatban lenne ket kerdesem is egybol
1: milyen teljesitmenyu izzok kellenek hatra? (helyzetjelzo, fek, iranyjelzo)
2: biztositekokrol is szuksegem lenne egy leirasra, hogy melyik miert felelos, hova mekkora kell

koszonom


Agostino
(addikt)
Blog

Üdv.

Húha, eddig nem is vettem észre, hogy van ilyen topic, mielőtt záródik kis nosztalgia részemről - remélem nem haragítok senkit magamra, ha leírom.

Sajnos a Favoritunk nincsen már meg, eladtuk jópár éve, de anno nagyon szerettem. Bordó jószág volt, emlékszem, a régi "sárgaskodánkat" - mi csak így hívtuk a Skoda 120-ast - váltotta. Jöttem haza apuval a suliból, asszem 1. vagy 2. osztályos lehettem, mellesleg autóbuzi, semmi más nem tudtam rajzolni, minden márka fejből ment, stb... Ballangtunk a parkoló felé, keresem hol a régi hintó, erre odasétáltunk a zsír új Favorithoz, hát, néztem egyet, elhihetitek. Nagyon tuti jószág volt, volt árokban többször is, de semmi baja nem lett. Végül valami tömítési hiba miatt adtunk túl rajta, sosem láttam többé, pedig kerestem az utakon, mert gazdára talált.

Amúgy meg tudjátok mire voltam anno nagyon ráindulva, minek akartam kicsi fejjel bebújni a csomagterébe? A Formannak! : )))))


rob210
(nagyúr)

Szia.
Az izzók:

Izzólámpakészlet

Fényszórók: H4 12V 60/55W
Első Helyzetjelző lámpa: T 12V 4W
Első és hátsó irányjelző lámpák: P 12V 21W
Oldalsó irányjelző lámpák: T 12V 4W
Hátsó helyzetjelző lámpák: R 12V 10W
Féklámpák: P 12V 21W
Tolatólámpa: P 12V 21W
Hátsó helyzetjelző ködlámpák: P 12V 21W
Rendszámtábla világítás: T 12V 4W
Belső Lámpa: C 12V 5W
Ellenőrző lámpák(műszerfal): R5 12V 1.2W
Világításkapcsolók: R5 12V 1.2W
Ködfényszórók: H3 12V 55W

Ebben minden benne van.
:R


NoLF
(addikt)
Blog

hihi, a jó öreg skoda :)
imádtam, első autóm volt, soha nem volt vele az égvilágon semmi bajom.
kicsit kicsinosítgattam, anno elég sokan megnézték az utcán a szép állapota miatt :)

[link]

indult mindig, elvitt mindenhova, szerettem :)


rob210
(nagyúr)

Huh ez a második kérésed kicsit zavaros.
Kell egy kapcsolási rajz?
A biztosítékokat nagyon egyszerűen bemész egy autósboltba és közlöd, hogy favorithoz szeretnél biztosítékot.
Ugyan akkora mind.
Nekem legalábbis így megy az autó, mindegyik piros színű:)8A-es
A hivatalos úgy van hogy 15-8A valamint 1991-es gyártástól felfelé 15-7.5A
De azt hogy melyik melyik meg ne kérdezd.
Nekem mindenhol 8A-es van így ha bármi kaki lenne kiég és kész.


rob210
(nagyúr)

Nem sőt ez lett volna a cél, hogy mindenki beírja élményeit tippjeit trükkjeit.
Csak eddig nem volt aktivitás.
Úgy látszik a zárás hírére felélénkültünk:D


rob210
(nagyúr)

Gratulálok szép volt nagyon.
Az alufelniket milyen típusról szedted?
Azt mondják, hogy a zsiguli alufelnik jó rá.
Meg az opelek.
98 as a lukkiosztása.

Nekem is ez a cél, hogy kapjon 4 alufelnit.
Én egy elég kaki darabot vettem igaz 60.000.- volt.
De már most megszerettem.
Motorja rendben, váltó rendben, fékek rendben, futóműben még szilentcsere lesz.
De eddig csak egy defektnél volt vele bajom.
Igazi kis sárga villám.
Amióta megvettem mindenhová időben érkezem:)


NoLF
(addikt)
Blog

az alufelniket újan vettem anno, azt hiszem 4*100as, alessio monza 14es, rá meg sava intenza 185/60
meg egy kör le volt vágva a rugókból, kicsit pattogós volt de kanyarban verhetetlen volam :D


rob210
(nagyúr)

Értem.
Pedig azt mondta az öreg szaki, hogy 4X98 as a jó rá.
Az a szabvány, mert különben nem fekszik fel rendesen.
Huh a gumik viszont combosak 185/60??
Mi volt ez traktor?:D
:R


NoLF
(addikt)
Blog

nemtom nekem a boltban ahol a felnit vettem skodri favcsira azt mondták 4*100 kell. vagy lehet olyan csavarokkal adták, nem értek annyira hozzá :)

185/60 meg a váltóméret, 14"hoz az illik :) most a 15ös felnimen 195/50 van.


rob210
(nagyúr)

Most mit hajtasz?


NoLF
(addikt)
Blog

most ez a vasam, más kategória. régi, de jó :)

[link]

üzenetek