Szerepjáték - Egyéb fórum

üzenetek

hozzászólások


bLaCkDoGoNe
(veterán)

M.A.G.U.S., Star Wars. Régen (majdnem 10 éve, de akkor nagyon sokat...). Jó volt. :D


Móci
(addikt)
Blog

Neverwinter Nights nekem a jóó szerepjáték. Régen picit Mágusoztam, tetszett. :DD :DD :DD


Wildmage
(senior tag)

Azért a mesélők is legyenek észnél a Magusban! Nekem van egy barbárom, aki már el nem tudom mondani hány mese óta él és hány csatát vívott meg nem ritkán egyedül (a többiek már lefeküdtek, de még mindíg csak 4. szintű, mivel a mesélő azt mondta, hogy akkor léphetünk szintet, ha ő úgy gondolja.......


Huma
(addikt)
Blog

Még mindig nem értek egyet veled. Egyáltalán nem elpusztíthatatlan félistenekkel kell játszani a Magusban. Simán túl lehet ütni bárkit meglepetésből, a boszorkánymester levarázsol bármilyen tápos harcost, ha véletlenül mégsem sikerül a harcos simán lecsaphatja egy ütéssel a bmestert. A mágusban elég könnyen meg lehet ölni egy karaktert, szerintem sokkal könnyebben mint AD&D-ben amikor 10szintű harcosnak van kismillió Hp-ja és igen magas szinten még egy sárkányt is képes legyőzni, hatszor hasbaszúrják és nem hal meg (amikor játszottunk csináltunk kritikus sebzés táblázatot hogy kicsit reálisabb legyen). A varázsló meg megállítja az időt, kívánság varázs stb. Ha ezt nézzük az AD&D is tápolós rendszer.
Persze elismerem hogy a Magusban volt néhány elit kaszt pl: varázsló, slan-ek akik táposabbak a többinél. De ha megnézed az új rendszert látni fogod hogy ez megszűnt egy 10szintű varázsló mindenféle bónusszal együtt (hozzáteszem hogy az új rendszerben mindenki 3 szintet eltölt először egy alapkasztban. A varázslónál pl 3-ik szintig novícius tehát valójában 13-ik szinten lesz 10-ik szintű) tud 17-es sfé-ű elemi erő aurát ami ugye sokkal kevesebb mint az előző mágusban bár persze még így is sok. Viszont egy kétkezes fegyvert forgató harcos még simán át tudja ütni mivel őrjöngve rohamból 2k10+17 a sebzése, és ez valószínűleg túlütés. Akár 20Ép-t is sebezhet. Régebben esélye sem lett volna egy harcosnak egy tizedik színtű varázsló ellen.


HSNet
(aktív tag)

Először is olvasd el a 97-et, aztán meg arról amit az ADnD-ről írtál:

[Vigyázat, hosszú]

ADnD táposságáról röviden néhány apró megjegyzés. A 17. szintű varázslóm 92 éves és 32 HP-je van. Ez egy az átlagnál kicsit erősebb karakter, mivel (igaz, hogy csak a korból adódó módósítók miatt) van két 18-as tulajdonsága, és további kettő 10 felett van (10 és 13). Sacc / kb 20 izmosabb sárkányt kéne behentelnie ahhoz, hogy 18. szintű legyen, pedig már elhagyta a két szint közötti különbség felét (kevesebb mint 1%-kal). Ez ugyebár nem túl valószínű, hogy sikerülne neki nem csak azért mert ezek a sárkányok 60+% magic resistance-szel mászkálnak, hanem azért is mert ők is tudnak ám varázsolni, ha pedig csúnyán ránéznek a karakteremre, akkor az szívrohamot kap és meghal:).
Tolvaj magas szinten 5-ös szorzóval szúr hátba. Amennyiben feltételezzük, hogy valahogy eljutott erre a szintre és nem így született, akkor megítélhetünk neki nyugodtan egy +3-as mágikus fegyvert, ilyet már simán szerezhetett (most direkt nem említem a speckó orgyilkos cumókat, csak valami ''mezei'' tárgyat, ami általában 11-12. szint körül már azért esik a partinak). Tegyük fel, hogy nem alapvetően hülye a tolvaj, ekkor nem késsel fog szúrni, hanem mondjuk rövidkarddal. Ekkor a sebzése: 5d6+15 lesz minden egyébb módosító (pl célzott támadás) nélkül. Ez ugye 20 és 45 közötti sebzés lesz, ami egy átlagos (tehát nem kiemelkedően jó tulajdonságokkal megáldott) 10. szintű harcos számára elég fájdalmas tud lenni (10d10 HP amire magas egésségből jöhet bónusz, max +5/szintig). Amennyiben a tolvaj esetleg célzott támadást csinált, akkor ezt a sebzést duplázza/maxolja (opcionális szabály, válaszd a neked tetszőt). Ha valami mérget is használt az még hozzáadódik, netán ő is mázlis és van erőbónusza, stb. simán kijön neki hátbatámadásra egy 40-80 HP közötti sebzés, ami azért igen durva, mert ha a HP-d 40%-t elveszted egy kör alatt, vagy egy sebzés nagyobb 40 HP-nál, akkor System shock dobás van, az meg ha nem sikerül akkor beállsz 0HP-ra.
És itt most átlagos karaktereket vázoltam. Nyilván a tolvaj sem biztos, hogy el fog tudni bújni, még az is lehet, hogy nem talál a szúrása, sőt, akár még magát is megsebezheti a mérgezett kardjával, de ha valakit hátbaszúr, akkor az nem valszínű, hogy csak úgy lenyeli a sebzést.
A varázsló meg igen az ADnD-ben az über power karakter a 9. szintű varázslatokkal. Ez van. Persze ez a hűde nagy ütőerő mit sem ér a jó néhány mágia immunis / ellenálló lénnyel szemben, meg aztán azt a szintet el is kell érni (a varázsló fejlődik messze a leglassabban), és mit sem ér a 18. szintjáével, ha nincs 18-as int-je, akkor nem használhat 9. szintű mágiát. Az én kis varázslómnak mákja van, megvan a 18. Az össz probléma innentől, hogy a kora miatt nem is mer arra gondolni, hogy Wish-t használjon, mert belehalhat az 5 év öregedésbe. A Time Stop meg táposabbnak látszik mint amilyen. Majdnem egy teljes körig varázsolod, ha közben megzavarnak, akkor volt varázslat-nincs varázslat. Ha mégis sikerül, akkor megáll az idő egy 5m-es körben 1d3 körre. Ha elhagyod a kört, akkor megszűnik a varázslat, ha más is bennt van, akkor ő ugyanígy cselekedhet mint te. Ja és a legszebb, hogy te sem tudod, hogy mennyi idő van még hárta a varázslatból:DDD Szóval ez nem jött be. Néhány speciális esetet kivéve túl hasztalan ahhoz, hogy bememorizáld arra az egy szerencsétlen helyre amit kapsz. De még ha speciel neked tetszene is, akkor is problématikus megtanulni. Ugyebár nem kapsz automatikusan varázslatokat, magas szintű tekercseket találni csak nagyon nagy mázlival lehet, olyan mestert találni meg szinte lehetetlen, aki ilyesmit tanítana neked. Igazándiból két esélyed van rá, vagy legyőzől egy nálad erősebb varázslót, és megpróbálod megkeresni a könyveit, vagy rengeteg időt és pénzt ráfordítva magad kutatod ki az adott mágiát (esetleg valami ősi kötet előbányászásával, vagy saját laborban, stb). A legszebb az egészben, hogy még így is csak esélyed van megtanulni (Int 18-nál 85%), de nem biztos, hogy meglesz:DDD
Ja és még egy elgondolkodtató adat. Egy 18. szintű mágusnak bememorizálni a varázslatait 8 óra phentető alvás megszakítás nélkül + 18 óra folyamatos memorizálás. Ezzel szemben 38 kör alatt kifogy a varázslataiból, ha folyamatosan varázsol (1kör = 1 perc). És csak akkor tart ki ennyi ideig, ha mázlisan pont azokat a varázslatokat tanulta meg jó előre, amiket megfelelően tud használni az adott helyzetben. És ilyen apróságokat még nem is említettem, hogy mindehez kb egy szekérnyi varázskönyvet és anyagi komponenst kel magával cipelnie (utóbbiak éréke sem rossz, úgy nagyságrendileg 2-300.000 arany értékű egyszer használatos kellék már elég szokott lenni), mert ezeket a szabályokat nagyon kevesen használják csak, mivel tényleg elégé legyengítik a varázslókat.
Úgyhogy erre a rendszere nem mondanám, hogy tápos. Persze, ha a szabályok felét kihagyod, akkor lehet belőle tápos, és baromira kiegyensúlyozattlan rendszert is csinálni, de alapból elég jól ki van egyensúlyozva ahhoz, hogy senki se tudjon nagyon elszállni (kivétel a Druida, akivel szegénnyel úgy kiszúrtak, hogy gyakorlatilag 14. szint után esélye sincs a többiekkel lépést tartani).

No offense, csak ahogy nekem is el lettek a M-vel kapcsolatos tévképzataim oszlatva, úgy én sem szeretnék senkit előítéletek között hagyni az ADnD-vel kapcsolatban.
ha megnézed az új rendszert látni fogod Pont ezt is említettem fentebb, hogy a mostani verzót nem ismerem, de meg fogom nézni. Amit írtam róla, az a második kiadásig bezárólag igaz, mint ahogy abban a hsz-ben is említettem, miután a mostanit átnézem, majd meglátom, hogy sikerült-e kigyomlálniuk. Mindenesetre amit eddig írtatok róla, az bíztató.

[Szerkesztve]


Huma
(addikt)
Blog

Amikor a sárkány legyőzéséről beszéltem a harcost említettem. Ráadásul egy közepes sárkányra gondoltam (most nem tudom hogy vannak a kategóriák) amit ugye nézve a méreteit valószínűtlen hogy le lehessen győzni de egy 20 szintű harcos le tudja. Persze ez egy durva példa volt mivel tudom hogy nem rohangálnak 20 szintű harcosok mindenfelé. Amit a tolvajról írtál az szép, de gondolj arra amikor két (pl. vegyük a varázslód szintjét) 17-ik szintű harcos harcol egymással. Sebeznek mondjuk +5 karddal kb. k10+10-et egymáson, mondjuk szintenként kapnak k10+3 hp-t lesz átlag 136 hp nekik így átlag 9-szer kell eltalálniuk egymást ahhoz hogy legyőzzék az ellenfelüket.
A varázslónál nem azért említettem az idő megállítást mert az olyan táp csak épp ez jutott eszembe és azért magállítani az időt számomra elég brutálisnak tűnik. De ha tápos varázslatot akarsz pl: prizma sugár, sziklabőr.
Igaz hogy sokáig tart memorizálni a varázslatokat viszont magas szinten már nagyon sok van neki és csak úgy szórja őket. Pl: varázslövedék itt már 5 x k4+1 ha jól emlékszem ami átlag 15 sebzés, és ez egy első szintű varázslat, kővé változtat, lebénít, dezintegrál, tűzgolyó, villám, fagycsóva stb. Amíg őt védi a sziklabőr bármelyik harcost levarázsolhatja. Ez így volt a régi mágusban is de én csak azt akartam ezzel mondani hogy az AD&D-ben is ugyanúgy vannak tápos kasztok.
Ha valamit rosszul írtam volna akkor elnézést de már kb 1 éve nem játszottam AD&D-t


Huma
(addikt)
Blog

Néd a má' lelkes újonc lettem. :DDD :DD


guminyúl
(tag)

Már nem azért, de ha varázsló vagy mér nem csinálsz varázstárgyakat, azért kapsz xp-t, és egyetlen lény elpusztítása nélkül lépsz szintet. 17. szinten a váradban kell(ene) ülnöd, és mindenféle suttyó 10-15. szintű partikat bérelgetni, hogy szerezzék meg a cuccosokat a varázstárgyaidhoz. Ha 16 szintlépés alatt nem sikerült annyi pénzt vagy olyan kapcsolatokat összeszedni, hogy ne kelljen kalandoznod, akkor vagy nagyon béna vagy, vagy a mesélő akar szivatni.:) Nem bántásból mondom, de egy ilyen varázslónak hatalma van (kellene, hogy legyen :F).
A varázsló nemcsak a varázslatait használja, hanem a varázstárgyait is (amiket ő maga csinál), nomeg az eszét. Itt van például a Kismet+Stasis+Storm Cauldron kombó. Ja, az más.:D De komolyan: Web+Fireball, Reverse Gravity+Wall of Iron/Stone, Symbol, Acid Arrow (ami ellen nincs magic resistance), Anti-Magic Sphere, ami véd a sárkánylehelettől is, Monster Summoning+Non-Detection+Invisibility(+Fly) és csak jönnek a szörnyek, csak jönnek, de hogy honnan? :) Ha 38 varázslatból egy hadsereget ki lehet írtani, vagy megad mellé állítani (Mass Charm, ugye), nem kell mindet azonnal ellőni, ami meg meg marad, azt nem kell újramemorizálni.
Másrészt odamész pár elementállal, meg idézett szörnnyel és agyonversz pár sárkányt, az idézés költségei bőven megtérülnek egy sárkánybarlang kifosztása után. Egy sárkánynak sincs 60-80-nál több HP-ja átlagban és varázslásban jobb a varázslód (mivel a legdurvább sárkány is max. 5. szintig varázsol)

Az, hogy belemész a statisztikákba, nem túl jó dolog. Főleg azért, mert fentebb említed, hogy Ti sem eredeti szabályrendszer szerint játszotok. Mondok egy példát, ami miatt rosszul közelíted meg:

Vagy Te. Csinálsz egy Ogre-erő övet. Nem túl nehéz 17. szinten (egy ogre+egy öv biztos kell hozzá :) ). Ezután ráadod egy elf íjászra, aki 13-15. szintű harcos, valami speckó íjjal, ami bírja ezt a nagy erőt. Mivel Te is ott vagy, harcban rányomsz egy Haste-et és körönként 4 támadással (1d8+6+még mondjuk+3), 50 méterről bárkit lenyom a fűzabáló :) és neki semmit nem számít +1 év. Ez nem tápolás, mert könnyedén és a játék lehetőségeit messze ki nem használva valósítod meg.

Viszont az, hogy Ti szerettek sanyarúan játszani, mert egy 17. szintű wizard a komponenseken siránkozik, jóllehet a permanens Deeppockets, vagy mi a frász, már régóta adott lehetőség a számára, nem biztos, hogy a játék ''táposságára'' utal.

És a legfontosabb: A hozzászólásodban szó sem esett a szerepjátékról, csak számhalmaz. Lehet 25. szinten, 50000 varázstárgy és körönként 8 támadás, 700 HP mellett is szerepjátékot játszani, csak jó sztori kell. Ez viszont bármilyen rendszerre igaz.

Peace, meg ilyenek :DDD


[Szerkesztve]


Gambit
(őstag)

Ok, köszi! Addig egy kicsit még gyúrok az angolomra, mert elég ciki megkérni az ellenfelet, hogy fordítsa le nekem a kártyát... ;)


sanyibacsi
(csendes tag)

De hogyan lesz valaki AD&D-ben 17. szintű? A kedvenc törpe harcosommal hat évet játszottam és 13-ik jutottam. Igaz, volt olyan egész napos mese, amikor egy komplett várost leitattunk és szörnyet meg nem is láttunk. De mindig élveztük a játékot és a hack and slash nem volt jellemző. Amikor meg már a teljes Monsters Compendium / (azt hiszem ez D&D-ben volt, az advancedben manual-nek hívták) a fejünkben volt, akkor jöttek a custom monsterek amik sehol nem szerepeltek. És rögtön nem volt egyértelmű, hogy a vörös színű sárkány az tüzet fúj, a kéket meg villámot szór.


warmaster
(aktív tag)

Szerintem a mesélőn múlik, de pl, én láttam olyan AD&D modult ami kb fél év alatt 20-21. szintig viszi fel a játékosokat, igaz hogy a második kötettől mélysötétben kell kalandozni.


Bencom
(senior tag)

Hé! én is akarok Magus-ozni, de nincs kivel.:O
A szabálykönyvet majdnem kívülről tudom.(pedíg nem vékony!)
Már unalmamban csináltam vagy hat karaktert, de nem tudom magam kiélni.


Huma
(addikt)
Blog

Sajnos nekem is ez a bajom. Mindíg olyan iskolába jártam(ok) ahol senki sem játszik szerepjátékkal, kivéve Vampire-t viszont azt meg én nem szeretem.
Egy haverom van akinél hárman szoktunk játszani de sajnos a harmadik 2 hónapja ment ki Németországba és egy jóideig vissza sem fog jönni. Csak egyetlen dolgot tudok ajánlani, próbálj meg keresni egy szerepjáték klubbot.


Bencom
(senior tag)

Hol?


Huma
(addikt)
Blog

Itt keresgélj http://www.rpg.hu/klubok/
ui: vagy nézd a meg google-ben

[Szerkesztve]


Bencom
(senior tag)

Jé!
Itt már egyszer jártam, de akkor valami Gyürükurás hülyeség volt rajta.

És itt tudok játszani is?


Huma
(addikt)
Blog

Nem tudom. Meg kell érdeklődni.


HSNet
(aktív tag)

Speciel ülök a váramban, és néha amikor rámjön, akkor terrorizálom a környék lakóit (persze csak kicsit;t), és a mindenféle suttyó követőimet / zsoldosaimat / bérelt embereimet / szövetséges kalózaimat zavargatom, de néha elkúrnak dolgokat, és akkor saját karmos mancsomba kell venni az irányítást.

Egyébbként ez az első olyan alkalom, hogy a mesélő nem szivat. Az eddigiekben általában sűrűn jöttek a dolgok (pl a 18-as Harcos / Papom 3x építette újra a várát, és a templomát a saját költségeiből, aztán megunta, hogy egy földrengés, egy vulkánkitörés, majd egy Tarresque:) rombolta le...

A hszben, meg nem szerepjátékról, hanem a rendszer táposságáról volt szó, és számadatok mellé írtam számadatokat.

Komponensekek miatt igenis kell siránkozni, Deeppockets, és hasonló extradimenziós megoldások enyhén veszélyesek, ha kombinálva vannak, márpedig szerintem fontosabb a biztonságos pihenőhely, mint a ''mélyebb'' zsebek. Arról az apróságról nem is beszélve, hogy némely varázslat komponensének az árából veszek egy falut, és még marad is. Az idézések, meg a kiirtok egy hadsereget, teljesen igaz, de pont a komponensek, és a memorizálási rendszer remekül megakadályozza, hogy ez legyen a default megoldás. Persze ha muszály, akkor megoldható, de megvan az ára.

Hogy a szerepjátékról is essen szó, két kis sztori.

Mélysötét. Full ChaoticEvil Drow party, járőrcsapatként. Hogy-hogynem két erősebb (rivális) ház is képviselteti magát a csapatban egy-egy papnővel. A tiszta játékidő több mint 30 óra volt, a modulnak nem értünk el a 15%-áig sem, mivel úgy lett vége a játéknak, hogy az utolsó túlélő a város határában döbbent rá, hogy mégsem blöffölt a Harcos-Tolvaj (mielőtt meghalt tüdőgyulladásban, mert túl hideg volt a kés), amikor azt mondta, hogy mérgezett volt az előző vacsora:P Két apróság: a 12 fős csapat egyetlen tagja sem mélysötét veszélyei (hacsak a másik 11 PC-t nem soroljuk közéjük) miatt pusztult el, és mégis olyan feelinges volt a mindenki a másik hátát figyeli, hogy mikor döfheti bele a kést játék.

Dragonlance. Pénz kellett egy hajóútra. A Solamniai lovag állandóan beszóllt, hogy ne csináld ezt, nem kéne így, stb, aztán a végén sajnos a surranó elvesztette kártyán a páncélját és a kardját, majd leitattuk, és eladtuk rabszolgának. A vicc az egészben, hogy addigra már a srác is lazán vette a dolgot, hogy hát végülis sikerült megakadályoznia, hogy ártatlanokat fosszunk ki a pénzért:C


HSNet
(aktív tag)

Hát igen, magas szint általában több (2-3 év folyamatos játék), kivéve 1-2 durva modult. A Greyhawk Ruins, pl akár 20-25. szintig is fel tudja vinni a party-t (3-4. szintről) ha sikerül végigvinni;t, csak éppen addigra mindenki legalább a 3. karakterével fog játszani, vagy nagyon gyenge a mesélő. Ja és így is elég sokáig (0,5-1 év) fog tartani. Mondjuk azok után amit ott összeszedhetnek cuccost, én nem engedném a túlélőket tovább játszani. Jók azok szép emléknek is.


warmaster
(aktív tag)

Szivesen játszanék végre egy kellemeset...

Hiányzik már a kedves harcos tolvaj hobbitom.

[Szerkesztve]

üzenetek