TK102 - GSM GPS GPRS Tracker - Autó+mobil fórum

üzenetek

hozzászólások


snowdog
(veterán)

Sziasztok!

Vásároltam egy Mini Real-Time Spy GSM GPS GPRS Tracker Tracking Device TK102 eszközt az eBay-en. [link]

Arra szántam, hogy a kocsiba betéve nyomon követhetem az útját, ha netán valaki úgy gondolná, hogy az engedélyem nélkül megy vele kocsikázni. :)

Már az árából tudhattam volna, hogy egy klónról lehet szó, de nem figyeltem rá. Megjött az eszköz, és csak akkor derült ki, hogy nem minden funkciót tud, ami a leírásban szerepel. Bár így is jól használható, de azért az lenne az igazi, ha azt a rengeteg jó funkciót tudná, ami a maual-ban található.

Ezek után csak rendeltem egy eredeti Xexun TK102-2 gépet, ami vár valóban mindent tud. [link]

A topik címében szándékosan nem neveztem meg a Xexun céget, mert ha rajtam kívül más is vett ilyen eszközt, akkor szinte biztos, hogy az is egy klón lesz.

Szóval ha valakit érdekel a téma, akkor beszéljük meg. Az utóbbi napokban végig olvastam a GpsPassion ide vonatkozó topikjának mind a 175 oldalát, és rengeted hasznos infót találtam. [link]


#89874944
(senior tag)

Hello!

én most kaptam meg ezt a gps trackert. akkor valószínűleg ez is klón :U mi az amit a klón nem tud? illetve tud-e egyáltalán vmit...


#89874944
(senior tag)

hmm, egyelőre azt hiszi amerikában vagyok :((( pedig fél órája be van kapcsolva és kérem az adatokat...
mindig ugyanezt a koordinátát adja:
lat:long:speed:Lac:c32 12b8 t: ( és a link, vmi f=q&q=,&z=16 ) :(

ez Kansas, Coffeyville városka...

[ Szerkesztve ]


#89874944
(senior tag)

megjavult, kellett neki mégegy begin, mostmár visszaküldte a jó koordinátákat :)
hogy lehet beállítani, hogy gprs-en töltse fel egy szerverre?
a manualban írnak egy gpstrackerxy.com-ot, ez használható? :U


snowdog
(veterán)

Bocsi hogy csak most válaszolok, de külföldön voltam. :)

Szóval én az [link] oldalt használom, ingyenes, és jól működik.
A gpstrackerxy.com oldalra engem sem a gyárival, sem a klónnal nem engedett regisztrálni.

A klónnal nekem nem sikerült az online kapcsolatot létrehozni, csak sms módban működik. Vagy valamit nem jól adtam meg neki, most már erre nem emlékszem. Mióta megvan a gyári, azzal próbálkozom. Azon minden funkció működik. Az akkuja az én beállításaimmal kb. 8 órát bírja. Ez autóban nagyon kevés. Különösen azért, mert nem akarom a kocsi akkujára rákötni. Szivargyújtóról nem is tudnám, mert a kocsi fél óra után áramtalanítja a szivargyújtót. Direkt meg több okból nem akarom bekötni.

Vettem egy zselés 9 Ah-ás akkut, azzal fogom megoldani. Egyenlőre még nem volt időm foglalkozni vele, beépítés nélkül ki fogom próbálni, hogy erről az akkuról meddig bírja. Aztán az akkut és az egységet majd valahol el kell dugnom a kocsiban. Nem lesz egyszerű, mert amivel eddig próbálkoztam, onnan a GPS vevő nem működött. Ahol meg működik, ott látható. Nincs még egy hónapos a kocsi, ezért kárpitbontogatások szóba sem jöhetnek. Majd valamit kitalálok.


#89874944
(senior tag)

majd lepesrol lepesre leirnad a netes beallitast?
miert nem akarod akksira? en vettem hozza 12v toltot, akksirol fogom lehozni vagy csomagtartobol


gabor_01
(senior tag)

Vettem én is egy klónt. :))
A leírás szerinti parancsok egy része működik csak.
Az időzónát pl. nem lehet állítani, fixen a kínai van beégetve.
Akku merüléséről nem küld jelentést.

Viszont úgy tűnik, amire nekem kell, arra jó lesz. (Autóriasztóhoz kötve riasztáskor küld egy SMS-t. És lekérdezhető a pozíció egy hívásindítással.)

Esetleg valaki felfedezte már a többi parancsot? (A szavak "#"-al vannak elválasztva.)
Hivatalos típus: AM123

[ Szerkesztve ]


snowdog
(veterán)

Ezt a típust nem ismerem, de nekem adtak hozzá leírást, amiben benne vannak a parancsok. Persze a klón nem minden parancsot ismer.

Az eredeti mindent tud amit megadtak róla, de azzal meg ott akadtam el, hogy nem tudom/merem/akarom a kocsiba beépíteni. A z eszköz saját akkuja fél nap alatt lemerül, ezért vettem hozzá egy 9 A/h-ás zselés akkumulátort. Ezzel három napig bírja. Viszont nem találok neki helyet a kocsiban (az eszközt ablak közelbe kellene elhelyezni a GPS vevő miatt), kárpitot kellene hozzá bontani, amit egyenlőre nem szeretnék. A kocsiban direktbe nem tudom bekötni, mert a kocsi védelmi rendszere 30 perc után minden fogyasztót letölt. Ha meg rákötném a kocsi akkujára (amit a kocsi leírása kimondottan nem ajánl), akkor egy esetleges egy-két hetes leállás alatt lemerítené az akkut. Ezért aztán egyenlőre a fiókban pihen az eszköz.


gabor_01
(senior tag)

A hozzá adott leírás szerinti parancsokat nem tudja, csak néhányat.

Az eredeti TK102 leírását nézegetve, feltűnt egy olyan dolog, hogy ha rátelefonálnak egy számról, akkor azt is admin számnak tekinti. Igaz ez? A klón szerencsére nem csinál ilyet.


snowdog
(veterán)

A hozzá adott leírás szerinti parancsokat nem tudja, csak néhányat.

Én is ezt írtam. :)

Ha nincs megadva admin szám, akkor minden hívást fogad. Ez így ésszerű, hiszen valamivel dolgoznia kell.

Ha ugyan arról a számról 10 hívás érkezett, akkor felveszi az admin listára, így igaz. Viszont ettől kezdve azonosítatlan hívást már nem fogad.

[ Szerkesztve ]


gabor_01
(senior tag)

Ok, így már értem. Azt hittem, hogy minden számról fogadja az első hívást és beteszi adminnak.

Másik: Tedd be nyugodtan a kocsidba. És kösd rá egy töltőn keresztül (+biztosíték) az akkura. Nagyságrendileg nem fog többet fogyasztani, mint a computer. 2 hét állás esetén amúgy is kell a rátöltés, vagy napelem. (Legalábbis a mai autóknál...)
Elhelyezni meg a kalaptartó környékén gondolnám, könnyen hozzáférhető helyen. A vétel nem lesz ideális, de egye-fene.


snowdog
(veterán)

Köszönöm a tanácsot, majd meggondolom. :)


szabolss
(csendes tag)

Ha nem használod az eszközt, én megvenném tőled....


gy.s
(csendes tag)

Fiúk! Én egy OBD 2-es csatlakozási módra hívnám fel a figyelmet.[link]

A Werizon oldalán (is) figyelem és várom, hogy forgalomba kerüljön Európában ez a termék és szolgáltatás.

http://www.verizonwireless.com/wcms/consumer/devices/delphi-connect.html

Az autómat én sem szívesen barmolnám szét. viszont Android-ról szívesen figyelném.

Tavaly 2013 decemberében, a Deutsche Telekom nyilvánosságra hozta forgalmazási szándékát, írásban.
Valószínűleg a német nyelvű piac lesz az első. Bár az autók szempontjából mindegy, hiszen európai modellekkel autózunk. Örömmel venném, ha más is figyelné, várná és jelezné a megjelenését, bármely Uniós országból.

Ha valaki az US Werizon modellt használja itt Európában, Európai autóval, (Citroen, Renault, Audi, stb.) ossza meg a tapasztalatát. Hátha érdemes előfizetni az amerikai szolgáltatásra, EU. autóval.

[ Szerkesztve ]


snowdog
(veterán)

Az a vicc az egészben, hogy ami a linkeden van, az az én kocsimban már széria felszereltség. Csak éppen azért nem működik, mert itthon nem lehet hozzá olyan USB modemet kapni, ami a hazai hálózatokra felmenne. Talán erre is jó lesz az állami mobil szolgáltató, amit már évek óta terveznek kiépíteni. A kocsiban minden adott hozzá, ott van a beépített GPS vevő, az USB port, ott van a 7 colos színes kijelző, ott van az internet menüpont, ott vannak a segélyhívó gombok (műszaki és baleseti), tehát szinte minden megvan hozzá. Mi nincs meg? Megfelelő mobil hálózat. Itt tartunk.

Persze a kocsi is úgy lett kitalálva, hogy a boltokban kapható USB modemekkel azért ne működjön, csak a sajátjukkal. Amit ők forgalmaznak adott szolgáltatóval karöltve.

Egyébként az autógyáraknak kötelező lesz minden kocsiba a net hozzáférési lehetőséget kialakítani, aztán egy adott országban vagy működik majd, vagy nem. Nálunk most éppen nem működik.

[ Szerkesztve ]


snowdog
(veterán)

És így fog kinézni a szolgáltatás, ha egyszer itthon is elérhető lesz: [link]

[ Szerkesztve ]


snowdog
(veterán)

A kép jobb szélén (a jack aljzattól jobbra) a második USB portba bedugva látszik a gyári USB modem, ami itthon persze nem működik. :)


gy.s
(csendes tag)

A Delphi Connect egy szolgáltatás és egy termék csoport. OBD2 csatlakozón szolgáltat GPS Tracker őrzést, tiltást, figyelés, motorindítást, fogyasztást, bezárt kulcsnál, IOS/Android-ról nyitást... stb. Tehát mindent, amit a GPS gyomkövető szolgáltatás nyújt, előfizetéssel vagy nélküle. Viszont itt nem kell telepíteni semmilyen eszközt. Az OBD2 csatlakozóba helyezem és már használhatom is a DELPHI Connect eszközt, IOS, Android, stb. felületről.
Az internet szolgáltatás hozzá választható, ha drágább eszközt (4LTE) és előfizetést választok. [link]

Locate your car by Delphi Connect [link]

Tehát barmolás, garanciavesztés nélkül, QBD2 csatlakózon valósítja meg a jármű figyelést, követést, tiltást. stb. Egy play store-s app kell csak a szolgáltatáshoz. Az Internet mint másodlagos szolgáltatás jön csak szóba. Ha akarom, rendelem a drágább eszközt, drágább havidíjjal az alaphoz. 1996-tól gyártott, és forgalomba helyezett autókhoz csatlakoztatható, de ebből nem következik, hogy a jármű BSI-je szabadon átad információkat. Itt kell a gyártói hozzájárulás, vagy szoftveres megnyitás. Ezért jár garanciavesztéssel az utólagosan beszerelt GPS tracker.

[ Szerkesztve ]


snowdog
(veterán)

Ami az előnye, az egyben a hátránya is. Ha elterjed az eszköz, akkor a tolvajok is tudni fognak róla, és aki ki tud nyitni egy kocsit, eltudja indítani, annak nem gond kihúzni a helyéről a DELPHI Connect eszközt. :)


gy.s
(csendes tag)

Ez így igaz. DE ahogy láttad, van hosszabbító, vagy egyéb csatlakozó (OBD2) amit rejtve vagy elzárva csatlakoztatsz a BSI-re.(Motortér, Müszerfal, csomagtartó, stb.) Így a CAN rendszer érzékelve a nyitást vagy az eseményt, azonnal jelet tud küldeni az IOS/Android mobilodra, hogy észleld. A törekvést nem tudja megakadályozni, de úgy értesít, hogy nincs szétgányolva az autód. 99$ az eszköz, és 5$ a havi előfizetés, megmarad a garancia, és nem utolsósorban van (SW/HW) támogatás. A DELPHI az egyik legnagyobb gyártó és beszállító a járműiparban. Befecskendezás, adagoló, BSI (ez az autód agya) jármú elektronika, alarm, immobilizálás, stb. fejlesztés és gyártás a fő profilja. Az általam javasolt védelem, a garancia megmaradása mellett tudja nyújtani az őrzést figyelést, követést, leállítás.... stb. de amerikai előfizetéssel jelenleg.
Mivel a te autóddal is kompatibilis, (a BSI-d, Bosc vagy Delphi, de OBD2-s) választhatod. A gyári riasztódat, és rendszeredet nem fogja zavarni, mert nem megkerüli, hanem annak része, részévé válik. Ezt a részt Lexia-val kell vagy kellhet élesíteni, pont úgy mint egy gyári riasztó utólagos beszerelését, szakszervízben. Ezt hívják feltanításnak. De előfordulhat, hogy a mobilodra letöltött app megteszi helyetted, az autód és a gyártó között. Ez a jelen, és ez a jövő.. Beépítve, vagy utólagosan csatlakoztatva... Csak mi még nem férünk hozzá. Sajnos.

üzenetek