TK102 - GSM GPS GPRS Tracker - Autó+mobil fórum

üzenetek

hozzászólások


snowdog
(veterán)

Sziasztok!

Vásároltam egy Mini Real-Time Spy GSM GPS GPRS Tracker Tracking Device TK102 eszközt az eBay-en. [link]

Arra szántam, hogy a kocsiba betéve nyomon követhetem az útját, ha netán valaki úgy gondolná, hogy az engedélyem nélkül megy vele kocsikázni. :)

Már az árából tudhattam volna, hogy egy klónról lehet szó, de nem figyeltem rá. Megjött az eszköz, és csak akkor derült ki, hogy nem minden funkciót tud, ami a leírásban szerepel. Bár így is jól használható, de azért az lenne az igazi, ha azt a rengeteg jó funkciót tudná, ami a maual-ban található.

Ezek után csak rendeltem egy eredeti Xexun TK102-2 gépet, ami vár valóban mindent tud. [link]

A topik címében szándékosan nem neveztem meg a Xexun céget, mert ha rajtam kívül más is vett ilyen eszközt, akkor szinte biztos, hogy az is egy klón lesz.

Szóval ha valakit érdekel a téma, akkor beszéljük meg. Az utóbbi napokban végig olvastam a GpsPassion ide vonatkozó topikjának mind a 175 oldalát, és rengeted hasznos infót találtam. [link]


#89874944
(senior tag)

Hello!

én most kaptam meg ezt a gps trackert. akkor valószínűleg ez is klón :U mi az amit a klón nem tud? illetve tud-e egyáltalán vmit...


#89874944
(senior tag)

hmm, egyelőre azt hiszi amerikában vagyok :((( pedig fél órája be van kapcsolva és kérem az adatokat...
mindig ugyanezt a koordinátát adja:
lat:long:speed:Lac:c32 12b8 t: ( és a link, vmi f=q&q=,&z=16 ) :(

ez Kansas, Coffeyville városka...

[ Szerkesztve ]


#89874944
(senior tag)

megjavult, kellett neki mégegy begin, mostmár visszaküldte a jó koordinátákat :)
hogy lehet beállítani, hogy gprs-en töltse fel egy szerverre?
a manualban írnak egy gpstrackerxy.com-ot, ez használható? :U


snowdog
(veterán)

Bocsi hogy csak most válaszolok, de külföldön voltam. :)

Szóval én az [link] oldalt használom, ingyenes, és jól működik.
A gpstrackerxy.com oldalra engem sem a gyárival, sem a klónnal nem engedett regisztrálni.

A klónnal nekem nem sikerült az online kapcsolatot létrehozni, csak sms módban működik. Vagy valamit nem jól adtam meg neki, most már erre nem emlékszem. Mióta megvan a gyári, azzal próbálkozom. Azon minden funkció működik. Az akkuja az én beállításaimmal kb. 8 órát bírja. Ez autóban nagyon kevés. Különösen azért, mert nem akarom a kocsi akkujára rákötni. Szivargyújtóról nem is tudnám, mert a kocsi fél óra után áramtalanítja a szivargyújtót. Direkt meg több okból nem akarom bekötni.

Vettem egy zselés 9 Ah-ás akkut, azzal fogom megoldani. Egyenlőre még nem volt időm foglalkozni vele, beépítés nélkül ki fogom próbálni, hogy erről az akkuról meddig bírja. Aztán az akkut és az egységet majd valahol el kell dugnom a kocsiban. Nem lesz egyszerű, mert amivel eddig próbálkoztam, onnan a GPS vevő nem működött. Ahol meg működik, ott látható. Nincs még egy hónapos a kocsi, ezért kárpitbontogatások szóba sem jöhetnek. Majd valamit kitalálok.


#89874944
(senior tag)

majd lepesrol lepesre leirnad a netes beallitast?
miert nem akarod akksira? en vettem hozza 12v toltot, akksirol fogom lehozni vagy csomagtartobol


gabor_01
(senior tag)

Vettem én is egy klónt. :))
A leírás szerinti parancsok egy része működik csak.
Az időzónát pl. nem lehet állítani, fixen a kínai van beégetve.
Akku merüléséről nem küld jelentést.

Viszont úgy tűnik, amire nekem kell, arra jó lesz. (Autóriasztóhoz kötve riasztáskor küld egy SMS-t. És lekérdezhető a pozíció egy hívásindítással.)

Esetleg valaki felfedezte már a többi parancsot? (A szavak "#"-al vannak elválasztva.)
Hivatalos típus: AM123

[ Szerkesztve ]


snowdog
(veterán)

Ezt a típust nem ismerem, de nekem adtak hozzá leírást, amiben benne vannak a parancsok. Persze a klón nem minden parancsot ismer.

Az eredeti mindent tud amit megadtak róla, de azzal meg ott akadtam el, hogy nem tudom/merem/akarom a kocsiba beépíteni. A z eszköz saját akkuja fél nap alatt lemerül, ezért vettem hozzá egy 9 A/h-ás zselés akkumulátort. Ezzel három napig bírja. Viszont nem találok neki helyet a kocsiban (az eszközt ablak közelbe kellene elhelyezni a GPS vevő miatt), kárpitot kellene hozzá bontani, amit egyenlőre nem szeretnék. A kocsiban direktbe nem tudom bekötni, mert a kocsi védelmi rendszere 30 perc után minden fogyasztót letölt. Ha meg rákötném a kocsi akkujára (amit a kocsi leírása kimondottan nem ajánl), akkor egy esetleges egy-két hetes leállás alatt lemerítené az akkut. Ezért aztán egyenlőre a fiókban pihen az eszköz.


gabor_01
(senior tag)

A hozzá adott leírás szerinti parancsokat nem tudja, csak néhányat.

Az eredeti TK102 leírását nézegetve, feltűnt egy olyan dolog, hogy ha rátelefonálnak egy számról, akkor azt is admin számnak tekinti. Igaz ez? A klón szerencsére nem csinál ilyet.


snowdog
(veterán)

A hozzá adott leírás szerinti parancsokat nem tudja, csak néhányat.

Én is ezt írtam. :)

Ha nincs megadva admin szám, akkor minden hívást fogad. Ez így ésszerű, hiszen valamivel dolgoznia kell.

Ha ugyan arról a számról 10 hívás érkezett, akkor felveszi az admin listára, így igaz. Viszont ettől kezdve azonosítatlan hívást már nem fogad.

[ Szerkesztve ]


gabor_01
(senior tag)

Ok, így már értem. Azt hittem, hogy minden számról fogadja az első hívást és beteszi adminnak.

Másik: Tedd be nyugodtan a kocsidba. És kösd rá egy töltőn keresztül (+biztosíték) az akkura. Nagyságrendileg nem fog többet fogyasztani, mint a computer. 2 hét állás esetén amúgy is kell a rátöltés, vagy napelem. (Legalábbis a mai autóknál...)
Elhelyezni meg a kalaptartó környékén gondolnám, könnyen hozzáférhető helyen. A vétel nem lesz ideális, de egye-fene.


snowdog
(veterán)

Köszönöm a tanácsot, majd meggondolom. :)


szabolss
(csendes tag)

Ha nem használod az eszközt, én megvenném tőled....


gy.s
(csendes tag)

Fiúk! Én egy OBD 2-es csatlakozási módra hívnám fel a figyelmet.[link]

A Werizon oldalán (is) figyelem és várom, hogy forgalomba kerüljön Európában ez a termék és szolgáltatás.

http://www.verizonwireless.com/wcms/consumer/devices/delphi-connect.html

Az autómat én sem szívesen barmolnám szét. viszont Android-ról szívesen figyelném.

Tavaly 2013 decemberében, a Deutsche Telekom nyilvánosságra hozta forgalmazási szándékát, írásban.
Valószínűleg a német nyelvű piac lesz az első. Bár az autók szempontjából mindegy, hiszen európai modellekkel autózunk. Örömmel venném, ha más is figyelné, várná és jelezné a megjelenését, bármely Uniós országból.

Ha valaki az US Werizon modellt használja itt Európában, Európai autóval, (Citroen, Renault, Audi, stb.) ossza meg a tapasztalatát. Hátha érdemes előfizetni az amerikai szolgáltatásra, EU. autóval.

[ Szerkesztve ]


snowdog
(veterán)

Az a vicc az egészben, hogy ami a linkeden van, az az én kocsimban már széria felszereltség. Csak éppen azért nem működik, mert itthon nem lehet hozzá olyan USB modemet kapni, ami a hazai hálózatokra felmenne. Talán erre is jó lesz az állami mobil szolgáltató, amit már évek óta terveznek kiépíteni. A kocsiban minden adott hozzá, ott van a beépített GPS vevő, az USB port, ott van a 7 colos színes kijelző, ott van az internet menüpont, ott vannak a segélyhívó gombok (műszaki és baleseti), tehát szinte minden megvan hozzá. Mi nincs meg? Megfelelő mobil hálózat. Itt tartunk.

Persze a kocsi is úgy lett kitalálva, hogy a boltokban kapható USB modemekkel azért ne működjön, csak a sajátjukkal. Amit ők forgalmaznak adott szolgáltatóval karöltve.

Egyébként az autógyáraknak kötelező lesz minden kocsiba a net hozzáférési lehetőséget kialakítani, aztán egy adott országban vagy működik majd, vagy nem. Nálunk most éppen nem működik.

[ Szerkesztve ]


snowdog
(veterán)

És így fog kinézni a szolgáltatás, ha egyszer itthon is elérhető lesz: [link]

[ Szerkesztve ]


snowdog
(veterán)

A kép jobb szélén (a jack aljzattól jobbra) a második USB portba bedugva látszik a gyári USB modem, ami itthon persze nem működik. :)


gy.s
(csendes tag)

A Delphi Connect egy szolgáltatás és egy termék csoport. OBD2 csatlakozón szolgáltat GPS Tracker őrzést, tiltást, figyelés, motorindítást, fogyasztást, bezárt kulcsnál, IOS/Android-ról nyitást... stb. Tehát mindent, amit a GPS gyomkövető szolgáltatás nyújt, előfizetéssel vagy nélküle. Viszont itt nem kell telepíteni semmilyen eszközt. Az OBD2 csatlakozóba helyezem és már használhatom is a DELPHI Connect eszközt, IOS, Android, stb. felületről.
Az internet szolgáltatás hozzá választható, ha drágább eszközt (4LTE) és előfizetést választok. [link]

Locate your car by Delphi Connect [link]

Tehát barmolás, garanciavesztés nélkül, QBD2 csatlakózon valósítja meg a jármű figyelést, követést, tiltást. stb. Egy play store-s app kell csak a szolgáltatáshoz. Az Internet mint másodlagos szolgáltatás jön csak szóba. Ha akarom, rendelem a drágább eszközt, drágább havidíjjal az alaphoz. 1996-tól gyártott, és forgalomba helyezett autókhoz csatlakoztatható, de ebből nem következik, hogy a jármű BSI-je szabadon átad információkat. Itt kell a gyártói hozzájárulás, vagy szoftveres megnyitás. Ezért jár garanciavesztéssel az utólagosan beszerelt GPS tracker.

[ Szerkesztve ]


snowdog
(veterán)

Ami az előnye, az egyben a hátránya is. Ha elterjed az eszköz, akkor a tolvajok is tudni fognak róla, és aki ki tud nyitni egy kocsit, eltudja indítani, annak nem gond kihúzni a helyéről a DELPHI Connect eszközt. :)


gy.s
(csendes tag)

Ez így igaz. DE ahogy láttad, van hosszabbító, vagy egyéb csatlakozó (OBD2) amit rejtve vagy elzárva csatlakoztatsz a BSI-re.(Motortér, Müszerfal, csomagtartó, stb.) Így a CAN rendszer érzékelve a nyitást vagy az eseményt, azonnal jelet tud küldeni az IOS/Android mobilodra, hogy észleld. A törekvést nem tudja megakadályozni, de úgy értesít, hogy nincs szétgányolva az autód. 99$ az eszköz, és 5$ a havi előfizetés, megmarad a garancia, és nem utolsósorban van (SW/HW) támogatás. A DELPHI az egyik legnagyobb gyártó és beszállító a járműiparban. Befecskendezás, adagoló, BSI (ez az autód agya) jármú elektronika, alarm, immobilizálás, stb. fejlesztés és gyártás a fő profilja. Az általam javasolt védelem, a garancia megmaradása mellett tudja nyújtani az őrzést figyelést, követést, leállítás.... stb. de amerikai előfizetéssel jelenleg.
Mivel a te autóddal is kompatibilis, (a BSI-d, Bosc vagy Delphi, de OBD2-s) választhatod. A gyári riasztódat, és rendszeredet nem fogja zavarni, mert nem megkerüli, hanem annak része, részévé válik. Ezt a részt Lexia-val kell vagy kellhet élesíteni, pont úgy mint egy gyári riasztó utólagos beszerelését, szakszervízben. Ezt hívják feltanításnak. De előfordulhat, hogy a mobilodra letöltött app megteszi helyetted, az autód és a gyártó között. Ez a jelen, és ez a jövő.. Beépítve, vagy utólagosan csatlakoztatva... Csak mi még nem férünk hozzá. Sajnos.


snowdog
(veterán)

Köszönöm szépen a hasznos információkat. Most már én is alig várom, hogy élesben is kipróbálhassam. Ha netán tudomásodra jutna, hogy a szolgáltatás már nálunk is elérhető, akkor kérlek tájékoztass bennünket.
Előre is köszönöm!

u.i.
Tavaly 2013 decemberében, a Deutsche Telekom nyilvánosságra hozta forgalmazási szándékát, írásban.
Valószínűleg a német nyelvű piac lesz az első.

Ez annyiban lehet jó hír, hogy nemrégen olvastam az EU-ban hamarosan eltörlik a roaming díjat, tehát mindenhonnan azonos tarifával lehet majd telefonálni. Bár nem tudom ez az adatforgalomra is igaz lesz-e, vagy sem. Illetve hogy az eszköz vezérlése megoldható-e sms üzenetekkel. Mert ha igen, akkor akár német T-Mobile kártyával is használhatnák majd az eszközt.

[ Szerkesztve ]


gy.s
(csendes tag)

E volt a Francia bejelentés, 2013 szeptember. [link]
Itt nem nagyon látok mozgást. A nyelvet, országot ismerem, figyelem... de eddig semmi.

A német oldalt kevésbé ismerem, nyelvét nem beszélem, de a google néha segít. [link] [link]
Viszont ha valaki itt/ott van témában és a nyelvben, segíthetne nekünk.

Íme az app német nyelven.[link]
A demo. [link]
A demo Werizon.[link]
Youtoub unboxing. https://www.youtube.com/watch?v=4Q4rSdlazSo
Ez a drágább modell, GPS+WiFi az utasoknak nettezéshez.

ps. (én is Citromos vagyok) GPS-es védelemről nem beszélek le senkit, de a PSA nem támogat utólagosan beépített informatikai eszközöket. Kivétel a szakszervízben Lexia-val élesített hozzáadott értékek.
Minden más eset a részleges (vagy teljes) garancia vesztéssel jár.

[ Szerkesztve ]


snowdog
(veterán)

Az Amazon már árulja közel 200 dollárért. [link]

Én azért még várok a vásárlással. :)


snowdog
(veterán)

E volt a Francia bejelentés... A nyelvet, országot ismerem...

Ezzel kapcsolatban csak irigyelni tudlak. Beregisztráltam egy pár francia fórumra (navi témában - SMEG+ rendszer), szenvedek is velük rendesen. Google fordítás franciáról angolra, nem egy álom. Azért nem fordíttatom közvetlen magyarra, mert akkor a szöveg teljesen érthetetlen lesz. Így legalább érteni értem, de mikor válaszolok (visszafelé ugyan így fordítva), akkor gondolom a franciák dőlnek a röhögéstől a szövegemtől. :D

[ Szerkesztve ]


gy.s
(csendes tag)

Én is várok. Jobb lenne helyi, Unios szolgáltatóvak szerződni.

[link]

[link]

Viszont egy biztos, webshopos GPS Tracking barkácsolás helyett, bármilyen olcsó Androidos telefon megmutatja az autóm tartózkodási helyét, ( ha bekapcsolva hagyom a csomagtartómban.)
S nem zavar be a garanciámba vagy az (autó) elektronikába. A gyári védelmi rendszerek CAN-Bus-on figyelik az autót, parkolás és/vagy menet közben. Ehhez kívülről rákötni bármit is, nagy felelőtlenség. Nem véletlenül tiltja a gyártó.


snowdog
(veterán)

Viszont egy biztos, webshopos GPS Tracking barkácsolás helyett, bármilyen olcsó Androidos telefon megmutatja az autóm tartózkodási helyét, ( ha bekapcsolva hagyom a csomagtartómban.)

És akkor megint ott vagyunk, ahol voltunk. Mennyi ideig bírja a telefon akkuja egy feltöltéssel, hogyan töltöm fel, ha a kocsi védelmi rendszere minden elektromos berendezést letilt? És hasonló kérdések merülnek fel. :)

Egyébként maga a GPS Tracking eldugása semennyiben nem érinti a garanciát, hiszen a kocsiban semmit nem bontunk meg, sehova nem csatlakozunk fel.

[ Szerkesztve ]


gy.s
(csendes tag)

Szivargyújtó, USB, AUX, USB box, különböző média csatlakozások legális töltési pontok.
Az okosabb mobilok ma már indukciós zöltéssel is tölthetők..
Az OBD2 -t nem múlja felül semmilyen ötlet. De azért aki gondolkodik nem biztos, azonnal rendel a netről. A beszerelésről nem is beszélve.

[ Szerkesztve ]


snowdog
(veterán)

Félreértetted a felvetésemet. Tehát a kocsim (és akkor a tiéd is) fél óra után letíltja az összes elektromos fogyasztót. Szivargyújtó, USB, AUX, USB box, különböző média csatlakozások minden pontját. És akkor miről töltöd a kocsiban hagyott telefonodat? Egy-két nap után a többségük lemerül.

Korábban már írtam, hogy pont ezért vettem egy 9 A/h-ás zselés akkumulátort, de 4-5 nap alatt az is lemerül. És akkor vihetem haza tölteni, mert én sem akarok a kocsi elektromos rendszerébe belepiszkálni (mondjuk közvetlenül rácsatlakozni a kocsi akkujára, és hasonlók). Ezért most egyenlőre elment tőle a kedvem, és pihentetem a project-et. :)

Ennek kapcsán azért felmerül bennem a kérdés, hogy annak az OBD2-es egységnek mennyi lehet az áram felvétele? Mert ha pár nap alatt az is lemeríti az akkut, akkor ott vagyunk ahol a part szakad.

[ Szerkesztve ]


snowdog
(veterán)

Ennek kapcsán azért felmerül bennem a kérdés, hogy annak az OBD2-es egységnek mennyi lehet az áram felvétele? Mert ha pár nap alatt az is lemeríti az akkut, akkor ott vagyunk ahol a part szakad.

Mivel semmit sem tudok róla, az is lehet, hogy levett gyújtásnál semmit sem fogyaszt. Viszont akkor meg semmit sem figyel, és semmivel sem kommunikál (GPS, mobil, stb.) csak a gyújtás ismételt ráadásakor. Szóval azért vannak még megválaszolatlan kérdések.


gy.s
(csendes tag)

1, Napi használat mellet, rövidtávú leállád, hétvége nem okozhat gondot, egy (rejtett) töltön hagyott mobilnak. Stand by üzemmódban adatforgalom bekapcsolása mellet. Ha a GPS is megy az más. Nyilván egy mélygarázs erőlködésre készteti, és gyorsabban meríti
2, OBD2-n kb. annyi az áramfelvétel mint a riasztónak. Stand by állapot van adatforgalmazás mellett. Ez WiFi kapcsolatot jelent elsődlegesen. A GPS már kevesebb energiát fog fogyasztani mert csak adatkapcsolatra van hegyezve. Nincs képernyő, hangszóró, mikrofon, futó app. stb. Ha a BSI (az agy) jelzés ad vagy kap, az eszköz továbbit. Nincs más feladata. A szenzorok, az áramkörök érzékelnek, agy megért Delphi Connect továbbit. Ezt vagy beépítve/kiépítve vásárolod az autóval, vagy utólagosan hozzá teszed.
Régen már a Peugeot 607.is volt motor tévdiagnosztika. Az még GPRS gsm modemen kommunikált. tehát a technológia nem új. C5 is kapott már ebből, (is!!!!!!!) de most már lefele is elérhető, gyári vagy utólagos beépítéssel.

[ Szerkesztve ]


Digger
(senior tag)

Sziasztok!
Én is rendeltem a címadó kütyüből! Gondolom ez is utángyártott lesz! :(
Bár azt olvastam valahol, hogy a fw frissíthető. Kíváncsi lennék, ha SIM nélkül csak memóriakártyát teszek bele, akkor van-e annyira intelligens, hogy a GPRS modult kikapcsolja a kisebb fogyasztás reményében!

Aki autó nyomkövetőnek használja, remélem tudja, hogy egy egyszerű eszközzel le lehet ültetni a környék összes GSM vevőjét, illetve el lehet nyomni az összes GPS frekvenciát és akkor már semmit nem ér a kütyü! A tolvaj bekapcsolja a saját kütyüjét és a legnagyobb lelki nyugalommal elviszi az autót bontásra! Egész addig elnyomja a működést, amíg meg nem találja a trackeredet, amit aztán agyonvág.


gabor_01
(senior tag)

A fotók alapján ebben nincs is memóriakártya hely.
Csak a 102-2, ill 102B verziókban van.

Egyébként erre én is kíváncsi vagyok. Még nem próbáltam.

[ Szerkesztve ]


snowdog
(veterán)

Akkor már csak egy kérdés maradt. SIM kártya nélkül mire akarod használni? :F

Mert trackernek nem jó. Még akkor sem, ha van benne SD kártya. Arra ugyanis nem tracker-rel.


Digger
(senior tag)

Szerintem meg de!
Mert az olyan változatban szerinted mire való az SD kártya?
Amúgy az egyik ismertetőben olvastam, hogy rögzíti a tracket.


snowdog
(veterán)

Nem kell mindent elhinni, amit mondanak. Én nem valakitől hallottam, hanem kipróbáltam. És nem rögzít tracker-ként. Már ha tudod mit jelent a tracker mód (nekem van két-három különböző tracker-em, tehát tudom miről írok).

Itt az SD kártya hivatalosan arra való, hogy ha nincs GSM térerő, és az egység nem képes az adatokat küldeni, akkor átmenetileg az SD kártyára ment, majd mikor helyre áll a GSM kapcsolat, akkor azon keresztül továbbítja a rögzített adatokat. Ez nem tracker-elés! Az SD kártyán rögzített NMEA adatot nem fogsz találni.

[ Szerkesztve ]


gy.s
(csendes tag)

Szivargyújtós modell, hogy ne kelljen szátbarmolni a rendszert, korlátozott tudással.
[link]


snowdog
(veterán)

Nagyon jó, csak a probléma ugyan az mint korábban: nagyon szem előtt van, ezért könnyű eltávolítani, illetve a táplása itt is csak addig tart, amíg jár a motor + max. 30 perc.

Digger

Itt is azt írják az SD használatáról, amit korábban írtam. Tehát nem tracker-elésre, hanem átmeneti adattárolásra való.
"Memory
In case Car Beacon can't transmit a message instantly it will be stored in the unit to be transmitted later on. There is a storage capacity for over one month of continuos data in case of insufficient network coverage."

Megjegyzem a probléma általában kettős. Tehát ha valahol nincs GSM vétel, ott nagy valószínűséggel GPS vétel sem lesz. Sőt inkább van GSM vétel mint GPS (például zárt helyen, föld alatti parkolókban, garázsban, stb.). GSM ott nem lesz, ahol nincs térerő, ez Magyarországon nem nagyon jellemző.

[ Szerkesztve ]


gy.s
(csendes tag)

Azt írják elemes.

Power

Device can use car power and built-in rechargeable 550mAh lithium-ion battery. Car Beacon recharges automatically while the engine is running. It's smart and will never drain the main car battery.

Nálam három szivargyújtó csatlakozó van kiépítve. Ha érdekel utána nézek, hogy szabályozható-e a mikróáram leadás/felvétel parking pozícióban. Most nem az economic üzemmód ki/be kapcsolásra gondolok, hanem a tartósabb (törpe)áramellátásra, gyári SW engedélyezés mellet.

ps. Egyébként én sem ezt a modellt venném. Továbbra is a Delphi-t javasolnám.

[ Szerkesztve ]


snowdog
(veterán)

Erre nem figyeltem, így már eggyel jobb a helyzet. :)

Én sem ezt venném, mert elég drága, és ha jól értettem csak GSM előfizetéssel (havi 10$) együtt árulják. Nálam is három szivargyújtó csatlakozó van kiépítve. De a GPS vétel szempontjából valójában csak a hátsó ablak melletti jöhet szóba, a másik kettőből szerintem nem lenne megfelelő vétel. De az az egy is elég.

Megköszönném ha utána néznél van-e arra mód, hogy parkoló állásban is legyen valamilyen töltésre lehetőség. Köszönöm.


snowdog
(veterán)

Jópofa az oldal. Ha rámész, akkor megjelenik egy chat ablak, amiben egy élő személlyel lehet beszélgetni az eszközről. Megkérdeztem hogyan lehet a GPRS modemet itthon használni.

Ezt válaszolta: " The Cloud Your Car CarBeacon works world-wide in roaming. There is a chip instead of SIM card."

Tehát jól sejtettem, nincs benne SIM kártya. Azt hiszem hasonló megoldás van az Amazon Kindle olvasókban is. A GSM változat ugyan így használható a világ minden pontján az adott ország GSM hálózatán. Csak hogy az Amazonnál ez a szolgáltatás benne van a gép árában!

Ezt itthon rögtön megpróbálták netezésre használni, ami elég vad ötlet volt. És mivel feltételezem több országban is rájöttek erre a kiskapura, ha jól tudom lecsökkentették a forgalmazási egyenleget. Az Amazon igazából arra találta ki, hogy ha bárhol is vagy a Földön, mindenhonnan online tudjál könyvet vásárolni. Persze feltételezem a könyv árába is beépítették a GSM szolgáltatás árát. Itt meg mivel más szolgáltatást nem veszel hozzá, nincs mibe beépíteni a GSM használatának költségét.

[ Szerkesztve ]


gy.s
(csendes tag)

Csak mosolygok! Akkor te is észrevetted...! A fiúk, az alkalmazottak, a cég.... lengyelek! Polish ötlet. Bevezetés alatt. De azért még kiforrhatja magát.


snowdog
(veterán)

Nem rossz ötlet. Lehet hogy egyszer mégiscsak veszek egyet? :)

Nem kell foglalkozni az adat roaming díjjal (ami jelenleg még nem kevés), ha külföldre megyek vele. Mindenhol ugyan annyiba kerül a használata. Gondolom most még inkább csak flottáknak járműkövetéshez megfelelő ez az ár.

[ Szerkesztve ]


gy.s
(csendes tag)

Itt egy másik ötlet, mástól... [link]


zs0313
(újonc)

Sziasztok

Nekem van egy plussz gps trackerem.Az ami a főcímben is van,ha valakit érdekel: 06 30 863 0158
Egyet vettem és egyet kaptam ajándékba,de így az egyik feleslegessé vált.


gy.s
(csendes tag)

Megint egy kezdő vállalkozás. [link]
Forgalmazó partnereket is keresnek. Az oldaluk profin van összeállítva. [link] Elismerésem!!

[ Szerkesztve ]


Digger
(senior tag)

Meg jött a 102-esem! A jóslás ellenére van benne SD kártyahely is, ennek ellenére nem ilyen lovat akartam!
Nekem egy olyan egyszerű tracker kellene, ami csak GPX-be pakolja az okosságot és megy akár egy napig is. Nem kell rajta kijelző sem.
Ha valakinek kell az SD kártyás 102-es, nekem kicsi híján 7000-be fájt! Eladó vagy cserélhető.


snowdog
(veterán)

A jóslás ellenére is elmondtam, hogy az SD kártya nem trackerelésre való. :)

Arra vannak kiváló eszközök. Én már jó ideje egy ilyen eszközt használok, és igen-igen meg vagyok vele elégedve: i-Blue 747A+ [link]

Nekem egy olyan egyszerű tracker kellene, ami csak GPX-be pakolja az okosságot és megy akár egy napig is. Nem kell rajta kijelző sem.

Operation Time: 32hrs

A napokban jöttem meg egy 750 km-es útról, a tracker végig ment, és a memóriából 17% fogyott el. Szóval napokig, ezer kilométereken át működőképes. Sima Nokia akku van benne, amit szinte fillérekért lehet vásárolni. Így tartalék akkukkal meg már akár egy hétig is használható. :K

[ Szerkesztve ]


Gépötty
(senior tag)

Sziasztok!
Nekem ugyan nem 102-esem van, hanem egy 103B-t szereztem be (ez gyakorlatilag egy távirányítós autó- és motorriasztó GPS-trackerrel, és nincs topikja). A kérdésem szempontjából ez nagy vonalakban lényegtelen, mivel azt szeretném megtudni, körülbelül mekkora adatforgalmat generál a kommunikáció. GPRS-szel szeretném használni inkább, mint SMS-eken keresztül programozni/lekérdezni. Éppen előfizetést keresek hozzá, ehhez viszont nem ártana megsaccolnom, mennyit fog a hálón lógni.
Nyilván ha én nem tudom, mennyit fogom használni, Ti pláne nem lehettek képben, így valami olyasféle általános válaszokat várnék, mint 'n számú lekérdezés a múltkor xMB adatot forgalmazott' és hasonlók.
Esetleg ha valakinek van határozott ajánlása, melyik szolgáltató, milyen előfizetését válasszam - feltöltőkártyás előnyben - azt is megköszönném.


Gépötty
(senior tag)

Közben átnéztem a szolgáltatók ajánlatait. Röviden:
A Pannon egy vicc, a trémobil sávos árképzésével nem tudok mit kezdeni, míg nem tudom a felhasznált adatmennyiséget, de gyanítom, hogy ez állandóan változni fog. Különben is az Origós balhé miatt most hatványozottan nem szimpatikus a társaság. A Vodánál viszont van háromezerért 500MB, amit ha úgy adja ki, egy év alatt használhatok fel. Azt hiszem, ezen a ponton el is dőlt a dolog.
Természetesen ha valaki fel szeretné hívni valamire a figyelmem, amit eddig nem vettem észre, szívesen fogadom!


Szőröstalpú
(tag)
Blog

Én djuice reload nettel használom. A kezdő egyenleg két hónap után fogyott le (külfödön), Feltöltötem 3000-rel, annak ugye 1 év a felhasználhatósága, és még mindig tart. Ez lassan le is jár, úgyhogy fel kellene tölteni. Szóval nekem nagyon bejött ez a csomag. (A djuice csomagokat elvileg csak 26 év alatt lehet venni, de ez kivétel)
Az akkut én kivettem belőle. Egyrészt, amikor áll, akkor úgysem változik a pozíciója :), másrészt meg fel is púposodott (szerintem akár ki is gyulladhatott volna, szóval ez viszonylag szerencse - a nyári tűző meleget nagyon nem bírják).

üzenetek