TK102 - GSM GPS GPRS Tracker - Autó+mobil fórum

üzenetek

hozzászólások


snowdog
(veterán)

Köszönöm szépen a hasznos információkat. Most már én is alig várom, hogy élesben is kipróbálhassam. Ha netán tudomásodra jutna, hogy a szolgáltatás már nálunk is elérhető, akkor kérlek tájékoztass bennünket.
Előre is köszönöm!

u.i.
Tavaly 2013 decemberében, a Deutsche Telekom nyilvánosságra hozta forgalmazási szándékát, írásban.
Valószínűleg a német nyelvű piac lesz az első.

Ez annyiban lehet jó hír, hogy nemrégen olvastam az EU-ban hamarosan eltörlik a roaming díjat, tehát mindenhonnan azonos tarifával lehet majd telefonálni. Bár nem tudom ez az adatforgalomra is igaz lesz-e, vagy sem. Illetve hogy az eszköz vezérlése megoldható-e sms üzenetekkel. Mert ha igen, akkor akár német T-Mobile kártyával is használhatnák majd az eszközt.

[ Szerkesztve ]


gy.s
(csendes tag)

E volt a Francia bejelentés, 2013 szeptember. [link]
Itt nem nagyon látok mozgást. A nyelvet, országot ismerem, figyelem... de eddig semmi.

A német oldalt kevésbé ismerem, nyelvét nem beszélem, de a google néha segít. [link] [link]
Viszont ha valaki itt/ott van témában és a nyelvben, segíthetne nekünk.

Íme az app német nyelven.[link]
A demo. [link]
A demo Werizon.[link]
Youtoub unboxing. https://www.youtube.com/watch?v=4Q4rSdlazSo
Ez a drágább modell, GPS+WiFi az utasoknak nettezéshez.

ps. (én is Citromos vagyok) GPS-es védelemről nem beszélek le senkit, de a PSA nem támogat utólagosan beépített informatikai eszközöket. Kivétel a szakszervízben Lexia-val élesített hozzáadott értékek.
Minden más eset a részleges (vagy teljes) garancia vesztéssel jár.

[ Szerkesztve ]


snowdog
(veterán)

Az Amazon már árulja közel 200 dollárért. [link]

Én azért még várok a vásárlással. :)


snowdog
(veterán)

E volt a Francia bejelentés... A nyelvet, országot ismerem...

Ezzel kapcsolatban csak irigyelni tudlak. Beregisztráltam egy pár francia fórumra (navi témában - SMEG+ rendszer), szenvedek is velük rendesen. Google fordítás franciáról angolra, nem egy álom. Azért nem fordíttatom közvetlen magyarra, mert akkor a szöveg teljesen érthetetlen lesz. Így legalább érteni értem, de mikor válaszolok (visszafelé ugyan így fordítva), akkor gondolom a franciák dőlnek a röhögéstől a szövegemtől. :D

[ Szerkesztve ]


gy.s
(csendes tag)

Én is várok. Jobb lenne helyi, Unios szolgáltatóvak szerződni.

[link]

[link]

Viszont egy biztos, webshopos GPS Tracking barkácsolás helyett, bármilyen olcsó Androidos telefon megmutatja az autóm tartózkodási helyét, ( ha bekapcsolva hagyom a csomagtartómban.)
S nem zavar be a garanciámba vagy az (autó) elektronikába. A gyári védelmi rendszerek CAN-Bus-on figyelik az autót, parkolás és/vagy menet közben. Ehhez kívülről rákötni bármit is, nagy felelőtlenség. Nem véletlenül tiltja a gyártó.


snowdog
(veterán)

Viszont egy biztos, webshopos GPS Tracking barkácsolás helyett, bármilyen olcsó Androidos telefon megmutatja az autóm tartózkodási helyét, ( ha bekapcsolva hagyom a csomagtartómban.)

És akkor megint ott vagyunk, ahol voltunk. Mennyi ideig bírja a telefon akkuja egy feltöltéssel, hogyan töltöm fel, ha a kocsi védelmi rendszere minden elektromos berendezést letilt? És hasonló kérdések merülnek fel. :)

Egyébként maga a GPS Tracking eldugása semennyiben nem érinti a garanciát, hiszen a kocsiban semmit nem bontunk meg, sehova nem csatlakozunk fel.

[ Szerkesztve ]


gy.s
(csendes tag)

Szivargyújtó, USB, AUX, USB box, különböző média csatlakozások legális töltési pontok.
Az okosabb mobilok ma már indukciós zöltéssel is tölthetők..
Az OBD2 -t nem múlja felül semmilyen ötlet. De azért aki gondolkodik nem biztos, azonnal rendel a netről. A beszerelésről nem is beszélve.

[ Szerkesztve ]


snowdog
(veterán)

Félreértetted a felvetésemet. Tehát a kocsim (és akkor a tiéd is) fél óra után letíltja az összes elektromos fogyasztót. Szivargyújtó, USB, AUX, USB box, különböző média csatlakozások minden pontját. És akkor miről töltöd a kocsiban hagyott telefonodat? Egy-két nap után a többségük lemerül.

Korábban már írtam, hogy pont ezért vettem egy 9 A/h-ás zselés akkumulátort, de 4-5 nap alatt az is lemerül. És akkor vihetem haza tölteni, mert én sem akarok a kocsi elektromos rendszerébe belepiszkálni (mondjuk közvetlenül rácsatlakozni a kocsi akkujára, és hasonlók). Ezért most egyenlőre elment tőle a kedvem, és pihentetem a project-et. :)

Ennek kapcsán azért felmerül bennem a kérdés, hogy annak az OBD2-es egységnek mennyi lehet az áram felvétele? Mert ha pár nap alatt az is lemeríti az akkut, akkor ott vagyunk ahol a part szakad.

[ Szerkesztve ]


snowdog
(veterán)

Ennek kapcsán azért felmerül bennem a kérdés, hogy annak az OBD2-es egységnek mennyi lehet az áram felvétele? Mert ha pár nap alatt az is lemeríti az akkut, akkor ott vagyunk ahol a part szakad.

Mivel semmit sem tudok róla, az is lehet, hogy levett gyújtásnál semmit sem fogyaszt. Viszont akkor meg semmit sem figyel, és semmivel sem kommunikál (GPS, mobil, stb.) csak a gyújtás ismételt ráadásakor. Szóval azért vannak még megválaszolatlan kérdések.


gy.s
(csendes tag)

1, Napi használat mellet, rövidtávú leállád, hétvége nem okozhat gondot, egy (rejtett) töltön hagyott mobilnak. Stand by üzemmódban adatforgalom bekapcsolása mellet. Ha a GPS is megy az más. Nyilván egy mélygarázs erőlködésre készteti, és gyorsabban meríti
2, OBD2-n kb. annyi az áramfelvétel mint a riasztónak. Stand by állapot van adatforgalmazás mellett. Ez WiFi kapcsolatot jelent elsődlegesen. A GPS már kevesebb energiát fog fogyasztani mert csak adatkapcsolatra van hegyezve. Nincs képernyő, hangszóró, mikrofon, futó app. stb. Ha a BSI (az agy) jelzés ad vagy kap, az eszköz továbbit. Nincs más feladata. A szenzorok, az áramkörök érzékelnek, agy megért Delphi Connect továbbit. Ezt vagy beépítve/kiépítve vásárolod az autóval, vagy utólagosan hozzá teszed.
Régen már a Peugeot 607.is volt motor tévdiagnosztika. Az még GPRS gsm modemen kommunikált. tehát a technológia nem új. C5 is kapott már ebből, (is!!!!!!!) de most már lefele is elérhető, gyári vagy utólagos beépítéssel.

[ Szerkesztve ]


Digger
(senior tag)

Sziasztok!
Én is rendeltem a címadó kütyüből! Gondolom ez is utángyártott lesz! :(
Bár azt olvastam valahol, hogy a fw frissíthető. Kíváncsi lennék, ha SIM nélkül csak memóriakártyát teszek bele, akkor van-e annyira intelligens, hogy a GPRS modult kikapcsolja a kisebb fogyasztás reményében!

Aki autó nyomkövetőnek használja, remélem tudja, hogy egy egyszerű eszközzel le lehet ültetni a környék összes GSM vevőjét, illetve el lehet nyomni az összes GPS frekvenciát és akkor már semmit nem ér a kütyü! A tolvaj bekapcsolja a saját kütyüjét és a legnagyobb lelki nyugalommal elviszi az autót bontásra! Egész addig elnyomja a működést, amíg meg nem találja a trackeredet, amit aztán agyonvág.


gabor_01
(senior tag)

A fotók alapján ebben nincs is memóriakártya hely.
Csak a 102-2, ill 102B verziókban van.

Egyébként erre én is kíváncsi vagyok. Még nem próbáltam.

[ Szerkesztve ]


snowdog
(veterán)

Akkor már csak egy kérdés maradt. SIM kártya nélkül mire akarod használni? :F

Mert trackernek nem jó. Még akkor sem, ha van benne SD kártya. Arra ugyanis nem tracker-rel.


Digger
(senior tag)

Szerintem meg de!
Mert az olyan változatban szerinted mire való az SD kártya?
Amúgy az egyik ismertetőben olvastam, hogy rögzíti a tracket.


snowdog
(veterán)

Nem kell mindent elhinni, amit mondanak. Én nem valakitől hallottam, hanem kipróbáltam. És nem rögzít tracker-ként. Már ha tudod mit jelent a tracker mód (nekem van két-három különböző tracker-em, tehát tudom miről írok).

Itt az SD kártya hivatalosan arra való, hogy ha nincs GSM térerő, és az egység nem képes az adatokat küldeni, akkor átmenetileg az SD kártyára ment, majd mikor helyre áll a GSM kapcsolat, akkor azon keresztül továbbítja a rögzített adatokat. Ez nem tracker-elés! Az SD kártyán rögzített NMEA adatot nem fogsz találni.

[ Szerkesztve ]


gy.s
(csendes tag)

Szivargyújtós modell, hogy ne kelljen szátbarmolni a rendszert, korlátozott tudással.
[link]


snowdog
(veterán)

Nagyon jó, csak a probléma ugyan az mint korábban: nagyon szem előtt van, ezért könnyű eltávolítani, illetve a táplása itt is csak addig tart, amíg jár a motor + max. 30 perc.

Digger

Itt is azt írják az SD használatáról, amit korábban írtam. Tehát nem tracker-elésre, hanem átmeneti adattárolásra való.
"Memory
In case Car Beacon can't transmit a message instantly it will be stored in the unit to be transmitted later on. There is a storage capacity for over one month of continuos data in case of insufficient network coverage."

Megjegyzem a probléma általában kettős. Tehát ha valahol nincs GSM vétel, ott nagy valószínűséggel GPS vétel sem lesz. Sőt inkább van GSM vétel mint GPS (például zárt helyen, föld alatti parkolókban, garázsban, stb.). GSM ott nem lesz, ahol nincs térerő, ez Magyarországon nem nagyon jellemző.

[ Szerkesztve ]


gy.s
(csendes tag)

Azt írják elemes.

Power

Device can use car power and built-in rechargeable 550mAh lithium-ion battery. Car Beacon recharges automatically while the engine is running. It's smart and will never drain the main car battery.

Nálam három szivargyújtó csatlakozó van kiépítve. Ha érdekel utána nézek, hogy szabályozható-e a mikróáram leadás/felvétel parking pozícióban. Most nem az economic üzemmód ki/be kapcsolásra gondolok, hanem a tartósabb (törpe)áramellátásra, gyári SW engedélyezés mellet.

ps. Egyébként én sem ezt a modellt venném. Továbbra is a Delphi-t javasolnám.

[ Szerkesztve ]


snowdog
(veterán)

Erre nem figyeltem, így már eggyel jobb a helyzet. :)

Én sem ezt venném, mert elég drága, és ha jól értettem csak GSM előfizetéssel (havi 10$) együtt árulják. Nálam is három szivargyújtó csatlakozó van kiépítve. De a GPS vétel szempontjából valójában csak a hátsó ablak melletti jöhet szóba, a másik kettőből szerintem nem lenne megfelelő vétel. De az az egy is elég.

Megköszönném ha utána néznél van-e arra mód, hogy parkoló állásban is legyen valamilyen töltésre lehetőség. Köszönöm.


snowdog
(veterán)

Jópofa az oldal. Ha rámész, akkor megjelenik egy chat ablak, amiben egy élő személlyel lehet beszélgetni az eszközről. Megkérdeztem hogyan lehet a GPRS modemet itthon használni.

Ezt válaszolta: " The Cloud Your Car CarBeacon works world-wide in roaming. There is a chip instead of SIM card."

Tehát jól sejtettem, nincs benne SIM kártya. Azt hiszem hasonló megoldás van az Amazon Kindle olvasókban is. A GSM változat ugyan így használható a világ minden pontján az adott ország GSM hálózatán. Csak hogy az Amazonnál ez a szolgáltatás benne van a gép árában!

Ezt itthon rögtön megpróbálták netezésre használni, ami elég vad ötlet volt. És mivel feltételezem több országban is rájöttek erre a kiskapura, ha jól tudom lecsökkentették a forgalmazási egyenleget. Az Amazon igazából arra találta ki, hogy ha bárhol is vagy a Földön, mindenhonnan online tudjál könyvet vásárolni. Persze feltételezem a könyv árába is beépítették a GSM szolgáltatás árát. Itt meg mivel más szolgáltatást nem veszel hozzá, nincs mibe beépíteni a GSM használatának költségét.

[ Szerkesztve ]

üzenetek