Makett, makettezés - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


zLegolas
(őstag)

Ilyesmi Szu-27 -re gondoltál?
Bővebben: link
(290 kB)


sharpapa
(aktív tag)

Ez az egy van ösz.:(


_az
(senior tag)

eza a stuka csak nem az 1:72-es revell? :))
én ilyen sivatagos mintával csináltam meg. csak hát elég amatőr lett(voltam vagy 13)


Szitya
(tag)

Még egy apróság: Oroszok, Ukránok érthető okoból sem indulhatnak NATO pilóták versenyén.:((


aDM|RaL^
(őstag)

Igen :)
nagyon szép darab.

mekkora? 1:?
és milyen modellmárka?


aDM|RaL^
(őstag)

Van még egy MiG-37B Ferretem, amit össze lehetne raknom:D


zLegolas
(őstag)

De.


zLegolas
(őstag)

1:72, Italeri.


aDM|RaL^
(őstag)

Szép szép.

Nagyobbat nemlehet kapni?

van 1-2 1:72esem, de van egy Academy F-15 Strike Eaglem, és aztkellene majd a szobám plafonjához közel a Szuhojnak és a mignek szétlégicsatáznia:DDD


zLegolas
(őstag)

Ilyesmire gondolsz? ;]Bővebben: link
Nekik is látok, ha elég időm (meg kedvem) lesz...


aDM|RaL^
(őstag)

laza :D ilyesmi.


Nowhereman
(őstag)

Jobb ha kidobjhák a szemétbe, mert oda való. Ugyanis a sokeszü amerikaiak egy száraz helyett kerestek - de a szárazság ellenére egy kiszáradt sóstónál a géptárolásra keresve sem lehet rosszabb helyett találni. A sportugálok is vettek belőle, de minden ráforditásuk ellenére sem tudtak velük olyan bevethetőségi arányt elérni, amennyinél a mi mig29-eseink sülyedtek...


Loopus
(tag)

De jo, hogy belebotlottam mult het vegen ebbe a topicba. Boldogult gyermekkoromban en is epitettem nehany ilyesfajta repulo szerkezetet, de akkoriban sem turelmem, sem kezugzessegem nem volt elegendo, hogy pl megfeleloen kifessem oket (na persze az utolso nehany darab elegge jol sikerult...), meg elegge lelombozott az egy takaritas-egy makett arany... Jo ideje felhagytam mar tehat vele, de azert meg mindig amulatba ejt, hogy egyesek mit kepesek kihozni egy darab muanyagbol :). Node nem azert kezdtem ebe a postba, hogy csak fecsegjek, szeretnek felajanlani egy par oszzeallitatlan kit-et, megpedig a kovetkezoket: egy Bf-109E (Revell), egy P-51D (Airfix) es egy Beaufighter Mk-X (Matchbox). Mindegyik 1:72-es. Barkinek szivesen odaadom, aki erto kezzel nyulna hozzajuk - es ugy latom itt azert akad ilyen :) - cserebe csak annyit kerek, hogyha elkeszitette kuldjon egy par fenykepet rola. A kit-ek egyebkent a kisse gyurott dobozoktol eltekintve jo alapotban vannak, ahogy neztem nem hianyosak (a Beaufighter kivetelevel, annak sajnos a matricai nincsenek meg), mindossze a nagyobb darabok kozol van egy-ketto levagva az ontoformarol.


L_ajos
(őstag)

No visszatértem :)

Látom egyre több emberkének kelti fel az érdeklődését e ki nem meríthetettlen téma. Ugy válaszolgatás mindenre.

A légibemutatókkal kapcsolatban: (műrepülés vadászgépekkel): Mint tudjuk a MIG ill. SZU (29,27) azért is tudnak oly lenyügöző módon mürepülni mert a meglévő technikát nem számítógépek irányítják igy a pilóta mértéktelen poziciókba tudja kényszeríteni a gépel (lásd: Pugacsov Kobra). Nem ugy mint a amerikai tipusok ill egyébb ''túlmodernizált'' gépek ahol a számítógép minden egyes alkalommal felülbírálhatja a pilótát (Fly by Wire). Persze a régebbi Block 10-20as F-16osokon van egy kapcsoló amivel ezt ki lehet kapcsolni de a szabvány szerint ezt az újjabb gépeken már megszüntették szal. a számítógép irányít :) Plusszz a MIG-ek hatalmas előnye a profin eltalált sárkányszerkezetben keresendő. Az majd a világon egyedülálló.

Mig képtárak: [link]

[link]

Makettezés: A P-51D-ről csak annyit hogy a világ a mai napig számontartott 3ik legjobb gépe ''volt'' igy a makettje is csodás lehet, főleg 1:48as méretarányban :D


Loopus
(tag)

Ha nem csalnak az emlekeim, akkor a P-51D-t a hondurasi legiero 1980-ig ! tartotta szolgalatban, bar mondjuk mar csak felderitesre hasznaltak, de akkor is...


L_ajos
(őstag)

Viktor Pugacsovról, a gépről amivel először végezte:

A Szuhoj Tervezőiroda többfunkciós vadászgépe. Szemben a MiG-29-essel kezdettől fogva többfunkciósnak szánták. Robosztusabb, kétszer olyan nagy és kétszer olyan nehéz, mint a MiG-29. A típus gondolata 1969-ben született meg mint a Szu-15 és a Tu-128 váltótípusa. Egy nagyhatótávolságú, együléses többfeladatú vadászbombázónak szánták valódi lefelé néző-tüzelő képességgel. Az F-15 ellenfelének szánták. 1977-ben repült először. A prototípus vizsgálata megmutatta, hogy a gép gyengébb az F-15-ösnél, ezért alapos áttervezésbe fogtak. A végső, megfelelőnek ítélt prototípus 1981-ben repült először. 1983-ban kezdték a sorozatgyártását. Ugyanazon az aerodinamikai bázison fejlesztették, mint a MiG-29-est, de mivel annál sokkal nagyobb, sokkal nagyobb a hatósugara és a szállítható fegyverzet is. Az erős hajtómű és a könnyű ötvözetből készült szerkezet nagy a tolóerő-tömeg aránya. Fly-by-wire vezérlés segíti a pilótát, hogy a manőverezőképességét minél jobban kihasználhassa. Világrekordok és repülőnapok sikerei mutatják, hogy ez sikerült is. 1989. július 9-én Viktor Pugacsov, a Szuhoj főpilótája először mutatta be azt a kis sebességgel, igen nagy állásszögön való repülést, amit azóta is Pugacsov-kobrának neveznek . Közelharcban elismerten jobb az amerikai F-14, F-15, F-16, F-18 típusoknál. Széles körben exportálták, a volt szovjet utódállamok közül Oroszország, Ukrajna, Belorusszia, Kazahsztán, azon kívül Vietnám tartja hadrendben, Kína F-11 típusjelzéssel licencben gyártotta.

Elektronika: pulzus-doppler radar, lézeres célmegjelölő és távolságmérő, elektronikai lefogókészlet.

Fegyverzet: 30 mm-es GSh-30-1 gépágyú 149 lőszerrel, légiharc rakéták, bombák, nem irányított rakétatárak.

Változatok: azóta számtalan továbbfejlesztett változata készült, pl. Szu-27K/SK (Szu-30MK, Szu-33), Szu-27IB vagy Szu-27FN (Szu-34); Szu-27M (Szu-35). Kína licenc alapján F-11 néven gyártotta. A Szu-30MK-t Indiának exportálták, a gyártási licenccel együtt.

Műszaki adatok

Gyártó: Szuhoj Tervezőiroda
Hosszúság: 21,93 m
Fesztáv: 14,7 m
Magasság: 5,93
Szárnyfelület: 46,5 m2
Üres tömeg: nincs adat
Tankolható üzemanyag: nincs adat
Maximális fegyverterhelés: 6 000 kg
Maximális felszállótömeg: 30 000 kg
Hajtómű típusa: Ljuka Al-31F gázturbinás sugárhajtómű
Hajtóművek száma: 2
Hajtómű teljesítménye: 125 kN
Maximális sebesség: 2500 km/h
Szolgálati magassági határ: 18 km
Szolgálati hatósugár: 1500 km
Fegyverfelfüggesztési pontok: 10
Személyzet: 1 fő
Fegyverzet: 30 mm-es gépágyú, légiharc rakéták, bombák, nem irányított rakéták
Fedélzeti elektronika: kereső radar, tűzvezető radar, lefelé néző/tüzelő radar, ECM
Hadrendbe állították: 1983
Bevetették: etióp-eritreai háború (1999): etióp Szu-27-esek több eritreai MiG-29-est semmisítettek meg
Üzemeltető országok: Oroszország, Ukrajna, Belorusszia, Kazahsztán, Vietnám, Kína, Etiópia
Ára: nincs adat
Főbb ismert változatok: F-11 (kínai licenc), Szu-33 (Szu-27K), Szu-35 (Szu-27M), Szu-37 (tolóerő-eltérítős Szu-35)



L_ajos
(őstag)

A Pugacsov- Kobra manőver videója:

A videó: [link]

Konverter hozzá: [link]

Player hozzá: [link]


Kain
(senior tag)

Haver,iylen leirásokat,finomságokat tolhatsz még,ezek nagyon jók....


L_ajos
(őstag)

A ME-109est szivesen elkészíteném :) Az egy nagyonjó konstrukció (értem ezt a makettre.) Nem nehéz felspécizni és nagyonjól kivitelezhető rajta a koszolás és egyébb effektek. Mondjuk egy 1944 téli festéssel maga a csoda :)

üzenetek