üzenetek

hozzászólások


Gyuri27
(félisten)

"itthon a tesztet teljes egészében elvégző diákok 28,8 százaléka ért el jó, 50 százalék feletti helyes kitöltést"
Siralmas szerintem.
Érdemes lehet megnézni a balti államokat vagy az eu átlagot.
Szerintem bőven alatta vagyunk.


ttt
(senior tag)

Pont ezt vélem én is 28,8% még csak a kettes szintet se érte el, ha ezt egy dolgozat szinten értékeljük. Ezer éve a 60-65%-ért lehetett kegyelem kettest kapni.
Ez pont valami életre nem valóságot támaszt alá a digitalizációval kapcsolatban, a kölköknél úgy, hogy a seggükben mobiltelefonnal jöttek a világra.
A tanárokra mondjuk azt, hogy kicsit több, mint a fele átment.
Tényleg sírni rajta, mint sem büszkülni meg Xboxot osztogatni kell rá.

Félve kérdeznék rá a többire, hogy egyáltalán a kérdések értelmezése ment-e, mert nyilván már ott hasalt el a legtöbbje.

[ Szerkesztve ]


sonar
(addikt)
Blog

Szerintem kicsit félreértelmezted a dolgokat.
Cikk:
Itthon a tesztet teljes egészében elvégző diákok 28,8 százaléka ért el jó, 50 százalék feletti helyes kitöltést.
Te: s 28,8% még csak a kettes szintet se érte e

Én sehol sem látom a részleteket. Csak pár sarokszám van a cikkben. A linkelt honlap se mutat sokat a felmérésből. Kicsit bulváros ez is.


divan
(senior tag)

Kíváncsi lennék azért erre a felmérésre. Rá is kattintottam, hogy megnézzem, rá is szántam volna az időt, de regisztrálni ezért nem fogok. :F


ddekany
(veterán)

A sopánkodás részeként érdemes megnézni azt a borzalmat, ahogy az infót oktatják, mert alighanem ez is erősen hozzájárul, ha gyengék az eredmények. Gyereknek ez az anyag, szinte egy az egyben: https://informatika.gtportal.eu/. Elképesztő gyatra minőség. Direkt alkalmatlan arra, hogy megragadjon az emberben, pláne egy mai eleve eléggé figyelemzavaros/mident-azonnal gyerekben. Persze a többi tantárgyra is elég jellemző ez, hogy mindent jó értelmetlenül kell átadni. Cél az megértésre való vágy és kritikus gondolkodás kiölése, ugye. (Nekem ez az aljasság a fizetés mellett egy igen erős oka lenne, hogy ne válaszam a tanári pályát. Afféle kontraszelekció lehet ez, mert ki az aki ezek után el akar menni tanárnak? Aki valahogy erre vak, annak ellenére, hogy ő is járt iskolába. Soha nem értettem, hogy lehetséges ez.)


Tasunkó
(senior tag)

A jó válasz a kérdéssel áll valamiféle viszonyrendszerben. Ha találkoztak már a kérdésekkel a tesztkérdésekhez hasonló formában, akkor esélyesebb hogy jól válaszolnak. Ugyanakkor közhiedelem, hogy a kérdésekre adott helyes válasz a tudás ismertetőjegye. A cikkből nem derült ki hogy vallási alapja van a tesztnek, vagy a kérdéseket mérik fel vele, hogy kompatibilisek-e a V4 tagállamok között.

[ Szerkesztve ]


totopad
(senior tag)

Az a jó, mire megcsinálták a felmérést, lassan már csak V3-ról kell beszélni, igy kezdhetik elölről, de már nélkülünk :(


ledgeri
(nagyúr)

Én is ránézem, mondom mit is kérnénk az adatszolgáltati pipához és így kezdődik:
Személyes adatok védelme
TÁJÉKOZTATÁS A SZEMÉLYES ADATOK MARKETING CÉLÚ FELDOLGOZÁSÁRÓL AZ ADATKEZELŐ ÁLTAL

Ez is eddig tartott...


arnyekxxx
(veterán)

Ma hozta haza a harmadikosom a digitális kultúra röpdolgozatát. az adathordozók feladatnál az SDkártya felé odairta, hogy SIMkártya és megkapta a pipát. Nézem a könyvet és a tanítónénije tényleg SIMkártyát diktált nekik oda. Olvasgattam a tankönyvét aztán megbeszéltük, hogy ami benne van azt a dolgozatra tanulja meg aztán felejtse el.

Programokból az ingyeneseken és a fizetősökön kívül milyenek léteznek még.


Gyuri27
(félisten)

Az hogy ingyenes meg fizetős az kb a két vége. Kettő közt van még más is. De hogy mire gondolt a költő nem tudom.


btprg
(senior tag)
Blog

Végül is a SIM kártya is adathordozó, csak elég kevés adatot hordoz az SD kártyához képest :DDD Persze nyilván nem azért mondta ezt a tanítónéni, mert erre gondolt, hanem mert valószínűleg szerencsétlennek olyanról kell tanítania amit maga se ért (tanárhiány rulz).


ddekany
(veterán)

Ez is valami tipikus iskolai ad-hoc kategorizálás lesz... Ha az "ingyenes" és "fizetős" tuti, akkor ez biztos az a fajta, ahol lehet más szempont szerint is csoportosítani, és azt is akarják hallani. Pl. http://eta.bibl.u-szeged.hu/2229/4/a_programok_tpusai.html alapján: Operációs rendszer, segéd program, vagy felhasználó program. Kicsit sem önkényes szelekció, amit még véletlenül se csak a dolgozatra magol be valaki. Honnan szedik azokat, akik ezeket összehordják...


ddekany
(veterán)

A tanár hiány egy dolog. De miért nincs egy egységes, értelmes anyag a weben? És amit pl. korábban linkeltem, az nem csak teli van a tipikus érdektelen/véletlenszerű csoportosítgatásokkal/definíciókkal, de sokszor nem jutott tinta a odadobált fogalmak érdemi kifejtésére sem, hogy megértse aki nem tudja eleve, hogy miről van szó.


ddekany
(veterán)

Uh, fülcsukáskór bevillant, hogy a "felhasználói programok" hogyan vannak tovább csoportosítva. Aki IT-s és ezt nem vágta, az szépen adja vissza a diplomáját... ;] Íme:

1. Általános célú programok: több alkalomra, több célra alkalmas,
2. egyedi fejlesztésű, egy feladatra készülő programok: egy feladat elvégzésére készülnek,
3. egyedi fejlesztésű, több feladatra készülő programok: több feladat elvégzésére készülnek.

:Y Mit szívott aki ezt a baromságot összehordta? Mi haszna ennek? Miért teszik ezt embertársaikkal?

[ Szerkesztve ]


Tasunkó
(senior tag)

:)) Az "alkalom" vagy akkor változott "feladatra" amikor lehúzta a kisfröccsöt, vagy egy másik kolega fejezte be ezt a leleményes szójátékot, aki nem mert belejavítani a nagy tudású elődje megkezdett munkájába. Kétlem hogy szívnak, a 19. század végén inkább a jóféle bor, esetleg pikoló világos ami felelős volt a bódulatért.

[ Szerkesztve ]


arnyekxxx
(veterán)

Ez igy volt a kérdés a harmadikosoknak "Egy program lehet ingyenes vagy fizetős: igaz - hamis"


Gyuri27
(félisten)

Egyik se.
Vannak programok amik ingyenesek, de bizonyos fejlettebb, magasabb funkciókért pénzt kérnek.
Vannak fizetős programok amik bizonyos feltételek mellett (pl próbaidő) teljes mértékben használhatóak (minden funkció).
Aztán vannak az egyébként fizetős programok amiket bizonyos termék mellé kapsz ingyen, újság előfizetés, hardver stb.
Most kérdés, hogy harmadikos szintre ezt mennyire kell levinni.


arnyekxxx
(veterán)

Szerintem amiért fizetni kell az fizetős amiért meg nem az ingyenes. Ha funkcioért kell fizetni akkor onnantól fizetős addig meg ingyenes. Egyébként a tankönyv alapján a H a jó válasz mert van "részben fizetős" kategória, de én ezt továbbra sem tudom értelmezni, a fizetés mint olyan egy biten ábrázolható kérdés, vagy kell pénzt adni valamiért vagy nem.

ezt meg csak úgy itt hagyom az úri közönségnek

aki esetleg ismerkedni akar azzal amit egy harmadikosnak tudni kell:

https://www.tankonyvkatalogus.hu/pdf/OH-DIG03TA__teljes.pdf

[ Szerkesztve ]


ddekany
(veterán)

Persze ilyen jellegű kérdéseknél nem azt akarják megtudni, hogy tudod-e, a valóságban mik vannak, hanem hogy törtnetesen írtak-e még egyéb kombinációt a tankönyvbe, vagy sem.


ddekany
(veterán)

Ez gondolom valami olyasmi, hogy haver kapja a munkát, aki ugyan nem nagyon ért a témához, de legalább vastagon sz*rik is bele.


arnyekxxx
(veterán)

Előző dogában azon bukott pontot a gyerek, hogy a "Sorolj fel appokat" kérdésre irta a Google-t is. Gondolkoztam, hogy elküldjem-e a tanárnak a Google app playes meg appsore-os linkjét de hagytam a francba, a gyereknek megmutattam, hogy ő tudja jól aztán ennyiben maradtunk.


strogov
(senior tag)

Az alsós gyerekeknek az ő szintjükön kell tanítani. Ezzel nem mondom, hogy ez jó, csak azt, hogy nem feltétlenül rossz. Az, hogy milyen választ fogad el a tanár az az ő felelősége. Aki többet, jobban tud azt értékelnie kellene. Nem lehet 9 évesek FOSS irányelveket tanítani, de ha valaki jobb választ ad mint a könyv akkor azt (el)ismernie kellene a tanárnak.

Sajnos jelenlegi fizetések mellett teljesen reménytelen, hogy javuljon a helyzet. Egy mezitlábas gyakornok többet keres mint egy tanár 20 év után. Ki az az állat aki értékelhető tudással tanítani megy? Egy kezemen meg tudom számolni az ilyen fanatikusokat. Azzal meg messzire nem megy az ország.

Itthon még mindig elit szindróma van. Ha van egy-két tehetséges, szorgalmas gyerek, meg 1-2 felkészítő tanár akik versenyeken eredeményeket érnek el, akkor azt mondjuk minden rendben. Aztán jön egy teszt min kijön, hogy az ország 80%-a olvasni se tud, és vagy nem hiszi el senki, mert ennyire nem hülyék, vagy mutogatnak arra a 3 világbajnokra, hogy de lehetne így is, nem a rendszer a szar. Pedig a rendszer a szar. Ez a rendszer képtelen tömegesen jó minőségű kihozatalra. A jó gimnáziumok alatt egy üres tér van mostmár. Mélysötétség. 9. osztályban az első félév értő olvasás tanítására megy el. Alapműveletek kell ismételni.


Tasunkó
(senior tag)

Az iskola egy akadálypálya. El kell kerülni hogy a gyerek traumatizálódjon, sérüljön lelkileg, fizikailag, és hogy sikeresen bebizonyítsák neki hogy nem képes semmire. Cserébe viszonylag biztonságos környezetben van, amíg a szülök dolgoznak.


net84
(őstag)

Megnéztem volna a tesztet én is, még egy e-mail-t és egy nevet is beáldoztam volna, de inkább hagytam az egészet a francba...

Mivel az informatika oktatásba sajnálatosan beleláthattam éveken keresztül, nyugodtan merem mondani, hogy siralmas az állapot. Sok helyen a technikai feltétel sem adott (elméletben, gépterem nélkül tanítani :F ). De ahol meg igen (az eszközparkba ölték a pénzt: interaktív táblák, projektorok, jól felszerelt géptermek, robotika, stb.), a pedagógust felejtették ki a képletből. Odaadunk minden felszerelést és az interaktív tábla/kijelző használata kimerül a vonalak/négyzetrács kivetítésével. Sajnos az infó tanárok nagy része (most főleg általános isk.) sem halad a technikával. Az új informatika könyv (felsős) is egy vicc. Ha valaki szarik bele és aszerint tanít, akkor kb. a nagy semmi, amit lead. Persze elmondhatja, hogy robotikát, blokk programozást és kutyahátsóját is tanít pl. 5. osztályban, de mindenről nagyjából 2-3 alkalommal (dupla óra esetén még nem is lenne olyan rossz). Ez annyira elég, hogy a tanuló tudja, hogy van ilyen és esetleg egyszer meg is piszkálhatta... Kevés olyan tanárral találkoztam eddig, aki hajlandó volt átszabni a tanmenet és nem a könyv szerinti sorrendben és órabontásban haladt. Ami viszont meglepő, hogy akár informatika oktatás, akár bármilyen más tárgy, az interaktív anyagok, a digitális tananyag használatát nem a fiatal, hanem a 40-50 közötti pedagógusok alkalmazzák nagyobb száma - itt viszont kijött, hogy bennük egy további közös volt: ugyanannak a kiadónak könyveit használták a nagy államosítás elött.

Hülyének néztek, amikor az óvodás fiamnak tanítottam a BeeBot-al, majd amikor már az egérkezelés is ment neki, akkor BlueBot-al a "robotika" alapjait. Emelt informatika osztállyal működő ált. iskolában 3-4. osztályban viszik be a tanulóknak... :Y Óvodás oktató eszköz :W . Általános iskolai tanároknak tartottam előadást a robotika oktatásra használható eszközökről (kiemelten a színes, szagos, mozgó, zenélő moduláris kütyüket). Kettő dolog fogta meg őket. A BeeBot, mert relatíve olcsó,egyszerű és a LEGO, mert az éppen "trendi" és "menő" (illetve rövid fellángolása volt a microBit és társainak is).

Itt tart az infó oktatás, általános iskolai szinten. :(

Persze egy óvodást, aki nyitott a kütyükre, egy "robotokkal" teletűzdelt nyílt nappal meg lehet nyerni. Nálunk sem lett volna másképp, ha nem mondom a gyereknek, hogy otthon meg van minden ahhoz, hogy megtanulja ezeket vagy akár még többet.

[ Szerkesztve ]


strogov
(senior tag)

BlueBot is ~50k HUF. Egy osztálynak kell 14-15. Ha fél csoport, és párosával csinálják akkor is 7-8db. Egy országban ahol nyomtató papírt a tanár veszi, mert a klikk nem ad pénzt, vagy ha mégis akkor végig kell zongorázni egy eszköz beszerzési pályázatot pár hónapos átfutással.


arnyekxxx
(veterán)

Szerintem az is kérdés, mennyire fontos ovisoknak, áltiskolásoknak robotikát tanítani.


btprg
(senior tag)
Blog

+1

Ugyanezt gondolom az óvodás meg 1-2. osztályos nyelvoktatásról is, amikor még magyarul se tud a kisgyerek, csak halandzsák maradnak meg.

Herótom van a "fejlesztő játékoktól" is, amikor már a céltalan játék örömét és kikapcsolódását is el akarják venni a gyerektől, hanem sunyiban még a játék közben is tömni akarják a fejét.


Gyuri27
(félisten)

Skandi országokban már oviban tanitják az angolt.


strogov
(senior tag)

Alapvetően itt iskolásokról van szó. Ovisoknak én nem erőltetném. Az agynak, és az izmoknak fejlődni kell. Annak meg idő kell. Direkt robotikát még felsősöknek sem érdemes ... szerintem. Algoritmikus gondolkodás, tervező hozzáállás viszont tanítható. Sokan felnőttként nem tudnak egy ikea bútort összerakni, mert gyerekként soha nem építettek semmit rajz alapján. Pedig semmivel nem bonyolultabb mint egy lego.
Ezek a robotok (bee bot, blue bot) inkább játékok. Egy gondolkodási mintát mutathatnak meg ami alapvetően hasznos ... ha érdeklődik egy gyerek. pl. kislányom valószínű örülne ha egy-egy mozdulatra megtaníthatná a "táncoló" kutyáját, de az csak bedrótozott mozdulatokat tud. A lego nxt komolyabb cucc, azt viszont 12 éves kor alatt nem ajánlanám.

Aki később kezd neki az pár hónap alatt behozza a lemaradást, cserébe egy sor korának megfelelő skill-t elsajátíthat. Ugyanúgy ahogy az akivel otthon nem beszélnek idegen nyelvet annak nincs sok értelme általános iskolában (főleg alsóban) idegen nyelvet tanítani. Semmi nem marad meg az is rosszul. Van ismerősünk akinek a gyerekei 3 nyelven beszélnek, mert több nemzetiségű a család. Nekik lenne értelme helyretenni kicsit amit tudnak, de ők annyira használják mindegyik nyelvet, hogy 3 anyanyelvük van.

Nem érdemes alapok nélkül felhúzni egy házat. A testmozgás is fejleszti egy kisgyerek agyát nem csak a tanulás. Kicsiknek a mozgás, szocializáció sokkal hasznosabb mint előre rohanni olyan mélységbe amire nincsenek készen.


strogov
(senior tag)

Az angolok meg anyanyelvi szinten beszélik az angolt. A magyar és az angol nyelv viszonya elég eltérő a dán, vagy norvég nyelvekhez képest. Finnekkel nincs tapasztalatom, de az észtek gyerekként már a szocializmusban is beszéltek észt mellett finnül, és gyakran angolul, mert náluk fogható volt a finn tv amiben semmit sem szinkronizáltak. A finn és az észt nyelv nagyon hasonló, így gyorsan megtanultak finnül, majd a feliratok alapján angolul.

Tehát nem egy teljesen eltérő logikájú nyelvet tanulnak, és nem egy légüres térbe megy az ismeret.


Gyuri27
(félisten)

Hozzánk képest a csehek, szlovákok, horvátok hogy csak 3 példát mondjak magasabb százalékban beszélnek angolul és idegen nyelven. Nyilván a szláv nyelvek is rokonságban állnak az angollal. :W


strogov
(senior tag)

Tekintve, hogy a magyaroknál csak az angolok beszélnek kevesebben idegen nyelvet európában, így ez nyilvánvaló. Ez nem azért van mert óvodában nem verik bele a gyerekbe az angolt, hanem azért mert később a legtöbb középiskolában gyalázatosan alacsony óraszámban gyalázatosan elavult technikával oktatnak gyalázatosan alulfizetett tanárok.

Egyébként a magasabban rangsorolt gimnáziumokban elfogadható a nyelvoktatás általában. Azaz a tanórák mellett egy sima C-hez nem, vagy alig kell magánóra. Ha felveszi emeltnek, akkor plána sima. 2 gyerekünk már felnőtt, mindketten kiválóan beszélnek angolul. Egyikre se kellett vagyonokat költeni. Mindkettő tanul általános iskolában is angolul, és semmi értelme nem volt. 4 év általános iskola angol tanulását egy angol spec gimnáziumban kb. 2 hét alatt hagyta le a nagyobb. A középsőnek se kellett több mint 2 hónap nem angol spec-en.

A probléma itt is a szakadék. Azaz a jobb gimnáziumok alatt nincs semmi.

[ Szerkesztve ]


arnyekxxx
(veterán)

ha érdeklődik egy gyerek

ez a kulcs. Szakkörön az érdeklődőknek teljesen ok.


ledgeri
(nagyúr)

A feletted lévő PDF-ben van egy bekezdés hogy "Mi is az a CC, azaz Creative commons?" Linkkel támogatva, de előtte meg Fejhallgatós mikrofon(headset) után a kapcsoljuk be a számítógépet a Power gombbal van... Szóval akkor a headsetet magyarázni kell, de a power gomb már a nyelv része...


Tasunkó
(senior tag)

Utoljára a tanítás hogy mit akar elérni a tanulónál valszeg 1800valahányban volt, amikor vizsgálták jól vagy rosszul de figyelembe vették a korabeli tanulót, a tanulást, a tudást, és és meghatároztak valami célt. A tananyagot úgy állíthatják össze kategórián belül is hogy az egész elindult a 19. század végén és azt az anyagot módosítgatják egy részét lecserélik, figyelembe vesznek valamennyi időközben létrejött pszihológiai ismeretet, és a tananyag szemszögéből gondolkodnak a tanításról. És miben is gondolkodnának, hiszen a tanár bekerül a kolostorba, vagymi iskolába és egy zárt közegben van, csak fantáziál arról mi van kint. Onnan nézve teljesen érthető mi miért van benne. Itt kiesett a kommunizmus, lesz helyette ökológia, itt az ökrös szekér, lesz helyette cd-lemez, fizika mindig kell, kémia nélkül mit akar az ember, Madách hatalmas költő, Jung mondta a gyerek nem tud figyelni legyen az óra 45 perc, és önálló életre kelt a tananyag. A magániskolák is majd úgy lesznek hogy ehhez a Monstrum tananyaghoz képest akarnak majd jobbak lenni, az uralkodó világnézet megveti az ideálokat, mindig a mihez képest eszközöl csak változtatásokat, így lehet a legtöbbet nyerni. We don`t need more education :)

[ Szerkesztve ]


arnyekxxx
(veterán)

We don`t need more education

Ezt akár a Pink Floyd is írhatta volna


Tasunkó
(senior tag)

És írta is...majdnem :)


ddekany
(veterán)

"Előző dogában azon bukott pontot a gyerek, hogy a "Sorolj fel appokat" kérdésre irta a Google-t is."

De az amúgy valóban rossz válasz. A Google egy cég, mint a Microsoft, nem egy alkalmazás. A Google Play meg egy szolgáltatás, amiknek használatához létezik Androidra app, és azt is egyszerűen Google Play névvel jelenítik meg. Szóval max. a "Google Play" lenne elfogadható, nagy jó indulattal.


ddekany
(veterán)

Pl. nálad nem végeztek jó munkát, ami a fogalmazásodat, meg főleg a tagolást illeti... ;] Ha csak több vesszőt tennél bele, már sokkal emészthetőbb lenne.

[ Szerkesztve ]


ddekany
(veterán)

Volt itt párszor említve a tanárok alulképzettsége (pláne infóból), meg ezzel összefüggésben az alacsony béreik. De ezek mellett is hatalmas előrelépés lenne egy kevésbé szar tananyag (ideértve a tankönyveket). Ez vonatkozik persze tanár képzésre adott anyagra is. A jobb tananyagot csak egyszer kell megcsinálni, utána sok ezer tanár és diák használná, szóval igen hatékony.

Néha annyira rossz amit látok s könyvekben (nem csak infó, természet tudományok úgy általában), hogy nehéz elképzelnem, hogy nem rossz indulat van e mögött. Hogy kiöljék már gyerekkorban a vágyat a megértésre, gondolkodásra. Csak hajtsd végre vakon amit a felettesed mond (bár mostanság az utóbbi mintha erősen rogyadozna). Elfelejtik, hogy már egyre kevésbé szalag mellet álló zombikkal lesz erős a birodalom. Főleg mivel van gyerekem is, szerintem, dögöljenek meg, amiért ezt tették velünk, és vele is.

Ja, és ne feledjük, hogy a tanárok a fentit kiszolgálják. Nem nagyon hallottam őket emiatt reklamálni legalább is.

[ Szerkesztve ]


sonar
(addikt)
Blog

Google nem egy cég ;) Alphabet nevű cég csinálta/csinálja a google keresőt

[ Szerkesztve ]


ddekany
(veterán)

De, egy cég. Pontosabban Google LLC, régebben Google Inc., ha ez a gond.


arnyekxxx
(veterán)

Van Google app. Nem Play hanem Google. Ez a neve, szó szerint, letölthető ios-re meg droidos telefonra de még windozos eszközökre is. Droidos telefonon jó eséllyel előre telepítve megkapod, de Playről is tölthető.

https://apps.apple.com/us/app/google/id284815942

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.googlequicksearchbox

https://www.microsoft.com/en-us/p/google/9wzdncrfhx3w?activetab=pivot:overviewtab


ddekany
(veterán)

Jé, tényleg... :B Persze, ki tudja a gyerek is erre gondolt-e, de OK.


arnyekxxx
(veterán)

Ott van a telefonján az app ikonja a wildcraft mellett, naponta látja


Tasunkó
(senior tag)

Szerintem meg kiváló munkát végeztek, az osztályból a szomszéd iskola igazgatójának a gyereke korrektor lett. Az öröklést európai szinten a legjobban oldják meg, volt is erről valami felmérés. A rendszer fontos pillére az öröklés, különben a rendszer szolgái kételkednének munkájuk megtérülésében. :)

[ Szerkesztve ]


ledgeri
(nagyúr)

-

[ Szerkesztve ]


dabadab
(titán)
Blog

Nyilván a szláv nyelvek is rokonságban állnak az angollal. :W

Az indoeurópai nyelvcsalád mond valamit? :U Az orosz meg az angol közelebbi rokonok (időben később váltak el), mint a magyar meg a finn.

Egyébként meg a nyelvrokonság igazából mindegy, első körben szókincs kellene, az meg a nyelv legváltozékonyabb része, az, ami a legkevésbé függ attól, hogy x ezer éve melyik nyelveken volt közös őse.


net84
(őstag)

Nézünk egy mostanában nem ritka ~14 fős osztályt. Csoportbontásban 7-8 fő (a bontás oka lehet az informatika terem mérete vagy emelt/normál info). Párokban dolgozva az egy tálca BlueBot. Tudom, az sem kevés. de erre voltak pályázatok (volt kifejezetten robotikás), voltak év végi maradványok egészen az idei tanévig. Persze a KEF-es lista eszközeit jó volt elkerülni. Ahova semmi nem jutott ott tényleg más a gond (de inkább nem mennék itt bele - sok esetben az intézmény vezetése is alkalmatlan a feladatra). Az engedélyeztetést nem kell bemutatni. Kellett a leleményességem és a tapasztalatom sok esetben, hogy megoldhatók legyenek a problémák...

#26 arnyekxxx - maga a robotika semennyire, mert ezt igazából nem is lehetne annak hívni (szerintem). A logika játékos megismerése viszont nagy segítség a későbbiekben a szereknek. Ez viszont csak akkor jó, ha nyitottság és kellő érdeklődés van egy gyerek részéről eziránt. Egy ovis nem fogja részleteiben megérteni, de a maga nyelvén megérti és végül alkalmazza. Magyarul ő döntsön arról, hogy azzal akar játszani és vegye fel a földről, kezdje el nyomkodni és megtapasztalni...

#27 btprg - mint nevezel fejlesztő játéknak? Oda lehet adni a gyereknek úgy egy ilyen (ok, sok a szemét is a piacon) játékot, hogy nem érzi feladatnak és közben mégis betölti a funkcióját és fejleszt (pl. finommotoros késséget).

#29 strogov - komolyabban robotikával (pl. LEGO szint) 7-8. osztály. De ehhez meg kell egy alap tudás és gondolkodásmód. A heti 2 vagy 2x2 tanóra informatika viszont nem elég, hogy egy normális képzést, tudást kapjon és még a robotikát is mélyebben (az alap és gyári elemeken felül) megértse és még esetleg önállóan is gondolkodjon és építsen (erre a tanári gárda 95%-a is alkalmatlan jelen pillanatban).

A gyerek nemzetiségi óvodába járt. A hülye apja miatt :DDD került a kezébe "idejekorán" robot. Megnézhette, megtapogathatta, aztán elmagyaráztam neki és már nyomkodta is. Amikor megunta kikapcsolta és visszatette. Most is meg van neki az alap LEGO készlet, de egyelőre nem erőltetjük (ehhez még érnie kell). Ha kedve van játszani, akkor hozza és játszunk. Az iskolaválasztásnál is az ő döntését tartottuk szem elött. Szeretett volna olyan iskolába menni, ahol "robotozhat", informatikát tanulhat már az elején, azonban a nyelvet sem akarta abbahagyni. Mivel a robotos, infós dolgot meg tudom neki oldani, így a nyelv lett a döntő. Így maradt a nemzetiségi iskola. Jelenleg magyarul és horvátul is megérteti magát és az alapokat pötyögi már angolul is. Mindezt úgy, hogy észre sem veszi, hogy tanul.


arnyekxxx
(veterán)

14 fős osztály? Finnországban élsz?

üzenetek