Ha valaki ezt mondja nekem, kiröhögöm - A Bitchwagon története

írta: alkatraz3000, 4 éve

Ha év elején, vagy tavaly valaki azt mondja nekem, hogy veszek egy ezüst színű, automata váltós, ráadásul dízel autót, akkor kiröhögöm és elzavarom.

De mindig az élet írja a legjobb sztorikat (klisé alert) és végül az lett amit nem akartam. Megint BMW-t venni nem volt tervben egyáltalán, de volt még egy titkos favoritom, amit ki akartam próbálni egy bizonyos párosításban. A Bertonét már nagyon utáltam. A 600km-es út autópályán nyitottrendszerrel meghozta a végső elhatározást, elég volt a hülyegyerekes játékból.

Nagy nehezen el is vitték tőlem, ami hálisten azóta sem lett átíratva az új tulaj nevére. Nem akartam a szokásos elhamarkodást, amikor égeti a zsebemet a pénz, de azért előre készültem már néhány találattal. Barátok, haverok is adtak rengeteg tanácsot. A fent említett titkos favorit az E87-es 1-es BMW, a méltán híres M47TU2D20-as motorral. Hogy miért? Az N-es motorkódok annyit érnek, amennyi súlyt nyomnak a méhtelep mérlegén, mindegy, hogy dízel vagy benzin. Persze a 163 lovas változatot kerestem, mert az Opel magasra tette a lécet. Másik nagy előnye ennek a csajos autónak, hogy a rövidtengelytáv+hátsóhajtás miatt irdatlan jókat lehet vele autózni. A dízelek magas fordulaton jelentkező erőtlensége nem jellemző a motorra és természetesen az okmányiroda után a chipelés következett.

Előreszaladtam a sztoriban. Elég sok hirdetőt hívtam fel, akik "hibátlan" autót akartak rámsózni, de mindig kiderült, hogy a kettőstömegű+kuplung+kinyomó szentháromság legalább egyik tagja már haldoklik. Barátom meggyőzött, hogy ezek az automaták (ZF 6hp19) már nem azok a típusok, melyek két fokozat között hagyják elolvasni a Gyűrűk Urát. Egy hölgy elég erősen próbálta eladni az autóját, ami full fapad és ezüst volt. A hideg rázott, ha ránéztem, főleg a rozsdás lemezfelnivel. Előzetesen felkerestem Facebookon a leányzót, hogy egy cca. 20%-al alacsonyabb árat beajánlva megnézném az autót. Belement, és másnap este (szigorúan kp nélkül) elmentem megnézni. Néhány esztétikai hibán kívül nem tudtam fogást találni az autón, de azok is olyanok, hogy közelről se nagyon látszódnak.

Megegyeztünk, hogy holnap találkozó, ami a megbeszélteknek megfelelően akkor meg is történt. Ez március 7-én volt egy hűvös este. Azóta 6000km-t tettem meg az autóval és az olaj és szűrők cseréjén kívül nem kért mást az autó. Rögtön neki is estünk az autó szétcseszésének magamhoz híven. Professional fejegység, 18-as "Mparkettás" felnik, komplett beltércsere, F1 váltós multikormány, ezüstbetétes váltógomb, bőr kézifék stb stb stb. Mostanra nagyjából olyan lett, amilyennek szerettem volna. Sokakban felmerül a kérdés, hogy miért nem vettem drágábban egy extrásabb modellt. Nos, műszakilag mondhatni hibátlan az autó. Igazolható 230.000-es futás, gyári új turbó, és még rengeteg apróság. Másrészt eleve a legolcsóbb 1-es BMW volt ilyen paraméterekkel, és én még ebből egy igen tisztességeset tudtam alkudni. Az autó leszervizelve, és felpimpelve, átírással mindennel 1.4 körül áll jelenleg.

A chiptuning hallatán sokaknak kifordul a gyomra. Mindenkit szeretnék megnyugtatni, hogy a folyamat során az volt a kikötésem, hogy amennyiben kormol az autó, én nem fizetek. Más módosítást a hajtáson nem tervezek egyáltalán, így az EGR és kipufogó is marad gyári.

Végezetül. Mára megszoktam a váltót, sőt a színét is az autónak. Ilyen keveset fogyasztó autóm sosem volt, 12 liter alatti világ számomra nem létezett. Most az egyszer kifogtam... hiszek a nagyszámok törvényében :D

Megint jól összecsaptam és ez így jó.

Funfact: A chipelést követően belerohantam egy kamerába a Budafokin, így megkaptam első büntetésem.

Ciao Bella.