Új családtag: Alfa Romeo Giulietta 1.4TB

írta: cappa72, 1 éve

Mint azt a fórumban már olvasni lehetett, hosszú nyüglődés, agonizálás után végre vettünk autót.
Ez kb. 2-3 éves sztori, hol elfeledve, hol előkapva. Igen, többször is háttérbe szorult, majd előtérbe került az autóvásárlás.
Ez azért van, mert bár a szándék megvolt arra, hogy lecseréljük Kisöreget (Opel Astra F Classic Sedan Start, 1.6 x16srz, 75LE, 2000 évj.) egy másik autóra, de valahogy a megvalósítás előtt mindig lett valami fontosabb...

Idén januárban pedig úgy gondoltuk, hogy na most komolyan ráfekszünk az autóvásárlásra.

Miért is kell lecserélni Kisöreget?
Hiszen amióta nálunk van (17 éve), azóta annyi van vele, hogy "beül, indít, megy, visszahoz, leállít". Természetesen a kötelező szervizekre odafigyelve.
Így most 23 évesen is ugyanez a szóötös (kvinett) igaz rá.
Azonban a biztonsági kérdés mára már igen hangsúlyos lett, tekintve az utakon lebegő közlekedési morált.
Biztonságosabb autót szerettünk volna, hisz Kisöreg 0, azaz nulla légzsákot tartalmaz. Az üléseit már kiültük (igaz, azért javítottunk rajta, de...)
Amúgy meg korához képest szép állapotban van kívülről, a kasztni 2019-ben kapott lakatolást, festést, fényezést. A belsejében a tetőkápritot kicseréltem, így nem lóg. De azért a gumi és műanyagok viseltesek; talán nem lelakott, csak viseltes.
Sokszor akarják letolni közlekedés közben, mert csak fastra... (Bezzeg amikor az S-Max-szal közlekedünk – stílusban ugyanúgy -, akkor ez az ingerencia alacsonyabb az emberekben...)
De hát januárban elindult az autókeresés.
Na a történet elején tisztázzuk: feleségnek kerestem/kerestünk autót.
Tehát legyen biztonságos, csinos, azért menjen is valamennyire (legalább hozza az Astra szintet) – nyilván nem versenyautót szerettünk volna.
És hogy milyen felhasználásra? Az viszonylag egyszerű: agglomerációs. Na az meg miféle definíció? Hát ilyen: falun lakunk, a legközelebbi nagyváros Tatabánya, 15km. Gyerekeket ide-oda vinni, ha kell. Hivatali ügyek, családi nagybevásárlás, meg ipari parkos munkába járás.
Asszonka' azt mondta, hogy Opelt még egyet már nem akar. (Kisöreg már a második Astra F volt).
Nézegettem neki, mutogattam lelkesen a hahu-t, kérdezgettem a fórumon, és eljutottunk egy szűkített körig:
- Renault Mégane 3
- Hyundai i30
- Kia Cee'd
- Renaul Clio (csak kombi)
- Honda Civic
- Seat Leon

És akkor a keret... Indultunk 2.6-ról, aztán feljebb mentünk egy kicsit 3M-ig. Utána még feljebb, 3,2-ig, majd belelógott a bilibe a kezünk, és rájöttünk, hogy a 2.6 lesz az optimális határ. Plusz a sallangok (átírás, első szerviz, biztosítás)

Próbáltunk lavírozni a lehetséges elvárások között:
- fenntarthatóság
- kinézet, "szépség" (ami, mint tudjuk, relatív)
- teljesítmény
- méret

Alapvetően Mégane 3 (2011-2013, 101 vagy 110 LE) volt az első gondolatunk. Aztán ilyen a közelben nem volt.
Valahogy úgy voltunk vele, hogy Tatabánya, Székesfehérvár, Buda, Győr területen kívül nem megyünk, mert minek.
Clio sem volt ebben az ársávban.
Elmentünk Tbányára megnézni az autókereskedéseket egy szombat reggelen. Találtunk pár autót, de pl egy Cee'd, amin elég sok kavicsfelverődés volt, és mivel nem kenték le, azok a pontok már rozsdásodtak. 3.3M-et nem adunk ilyenért.
Több próbálkozásunk volt...
Jó sok km-t beletettünk Maximuszba, a fent említett régióban, de hát csak nem jött össze semmi.
Természetesen jöttek az ötletelések mentek, jöttek a fórumos javaslatok. Aztán valahogy eljutottunk oda, hogy Alfa Romeo Giulietta. Valahogy komolyan is vettem, meg nem is. Bennem volt az a külső szemlélődő meglátás, ami a kollégám egykori 147-es twin spark autójával volt: 3 havonta 1 hónapot szervizben volt (biztos van benne egy kis túlzás)
Aztán egyre többen ajánlották az 1.4TB motort. Pedig szívóbenzin az tán jobb a városozásra, rövid távokra.
De azért Tbányán megnéztünk egyet. Anyó kicsit puccosnak tartotta, de azért tetszett neki. Átment a vizuális szűrőn. De hát 3.2M volt az ára... (2011)
Közben rászálltunk a Civic-re, mert a variálhatósága, a mérete, a kinézete is megütötte a megfelelő szintet. Az árával azért annyira nem voltunk kibékülve, mert jellemzően 2-3 évvel idősebbet kaptunk azért az árért, mint más (sztenderdebb) márkák esetén.
Aztán végre mentünk egy próbakört is a Civic-kel. És úgy szálltunk ki, hogy ez valami borzalmasan hangos. Nem vettük meg a kiszemelt példányt.
A következő Civic már csendesebb volt – ezt Tatabányán próbáltuk ki -, de ott és érződött, hogy "szódával azért elmenne". Sőt, ezt fel is mérettük. lógó gömbcsutklómittudomén, szakadt porvédők, több helyen fújt elemek jellemezték, de azért a motor az tetszett. Az 1.8 140LE az jól húzott. Hát úgy voltunk vele, hogy ha e mellett döntünk akkor legfeljebb alkudunk belőle ennek ismeretében, és jó lesz.
Az utolsó körünk az lett volna, hogy indultunk Szombathelyre, hogy egy viszonylag jól kinéző Civic-et megvegyünk (szinte biztos, hogy megvettük volna), de valahogy mire tényleg elindultunk volna, valahogy meggondoltuk magunkat, és inkább felhívtam egy győri eladót, valami Giulietta ügyben.
Készséges volt, mondta, hogy csak pénteken.
Má' idegállapotba' vártam a pénteket. Elmentük, megnéztük, beleszerettünk, megvettük. Lábon el is hoztuk, előtte azért a biztosítást gyorsan megkötöttük online.
Az eladóról néhány szót. Bécsben dolgozik egy nagy szervizben. Évente pár autót hoz haza, és értékesíti. Olajcsere, gyertyák, szűrők novemberben cserélve, így csak vezérlést ajánlotta, hogy cseréjük le.

Linkekkel a történet időrendben.
1, Elindul a lavina #210957
2, Első autókereskedéses kör #211000
3, Mégis a 3M-s keret kell? #211029
4, Volvo, ami EcoBoost #211161
5, Képben az ufó Civic #211174
6, Jönnek az ötletek, javallatok #211185
7, Még Audi A3 is lehetett volna #211241
8, Fehérvári kör terve: #211346 , és aztán a megvalósulás #211545
9, Idegállapotba kerülés, első felvonás #211700
10, Gondolkodás ezen-azon: #212070,
11, Megint egy kör, #212292 , kiábrándulással fűszerezve
12, Keressük a Civic-et #212361, #212366
13, Ideg és elmeosztály... #212377,
14, netán egy olaszt? #212389
15, Esetleg egy jó fauvét? #212436
16, És a meglepetés: #212505, a Giulietta

Azért a technikaii adatotkat sem szabad mellőzni.
Arány Astra S-Max Giulietta
LE/kg 0,066 0,097 0,082
Nm/kg 0,112 0,142 0,161

A relatív nyomatékban a Giulietta nyer. Ezért lehet érezni azt, hogy alacsonyabb fordulatszámon is jobban húz, mint az S-Max (meg persze áramvonalasabb, alacsonyabb, nem tol akkora légoszlopot, stb....)

És hát ő az.