Mythbusting #2: az IGP-kről és a belépő szintű VGA-król

írta: gbors, 8 éve

Bevezető

Jó estét a kedves nézőknek, mai adásunkban egy újabb népszerű hülyeséget igyekszünk megcáfolni. Szerte a VGA-topikokban rendszeresen felbukkan az a hiedelem, miszerint a CPU-kba épített IGP-k már-már elérik a 100 USD árszintű videokártyák sebességét. Ebben van is egyfajta igazság - amikor az IGP HD-felbontásban üzemel alacsony beállításokkal, a VGA pedig fullHD-ben magas beállításokkal, akkor gyanúsan közel állnak az FPS-ek. Mindamellett nem volna rossz lemérni, hogy azonos beállítások mellett mire képes a két megoldás - ennek érdekében előrántottam a HD 530 teszt eredményeit, és ugyanazokkal a beállításokkal megmértem az RX 460-at. Alább az eredmények.

Tesztek

Íme az összevetés átlagos FPS-ek terén:

Hát... adódott egy kis eltérés, történetesen a 460 javára. A legrosszabb esetben is 2.7x gyorsabb a diszkrét VGA, ráadásul a GRID 2-ben némi CPU-limit is bejátszik. A Witcher 3 hétszeres különbsége pedig már a mulatságosba hajlik.

Nézzük a minimumokat:

... amelyek nagyon hasonlóan festenek, legalábbis ha a Witcher 3 teljesen elborult tizenegyszeres szorzóját nem nézzük. Sok magyarázatot nem igényel.

Konklúzió

Hát, bárcsak minden ilyen egyszerűen menne :) Az RX 460 jellemzően átlagosan több, mint 4x gyorsabb a HD 530-nál, és a legnagyobb különbség pont a legújabb játékban van (Witcher 3). Bele sem merek gondolni, a Doom mit mutatna :)
Ha a tesztben a jelenleg kapható leggyorsabb AMD IGP szerepelne (A10-7890K), az kb. 30-50%-kal lenne gyorsabb a HD 530-nál, azaz nála már "csak" alig 3x lenne gyorsabb az RX 460.

Egy szó, mint száz, az IGP-k még mindig nagyon messze vannak a budget kategóriás VGA-któl. Az ultra-lowend 50-60 dolláros kártyákkal (GT 710-730, R5 240) már talán versenyre kelhetnek, de a 100 dolláros kategória eléréséhez még igencsak sok tejbegrízt kell megenniük...