Soha többé UPS

írta: Jhonny06, 2 éve

Nyáron volt az első komolyabb élményem a UPS-szel, amikor is vártam egy külföldi csomagot, aminek ütemezve volt a kézbesítése az adott napra. Szép lassan eltelt a nap, a csomag sehol, másnap gondoltam felhívom az ügyfélszolgálatot, hogy wattafak. "Hát ott volt a futár a társasháznál, de mivel nem tudta kézbesíteni, ezért visszakerült a csomag a depóba." Mondom ki van írva a nevem, de ha nem is lenne, akkor is ott a telefonszám. "Ja hát a futárjaink nem szoktak telefonálni". ?? :D Itt már kezdett kicsit komikus lenni a beszélgetés, mondom nem az lenne a cél mindenkinek, hogy a lehető legnagyobb valószínűséggel kézbesíteni tudja a csomagot, hogy ne kelljen visszaküldeni a depóba, ott újra ütemezni, meg újra kihozni a csomagot, nekem meg újra várni egész nap, stb.? Ehhez csak a telefont kellett volna felemelni. "Jó hát akkor odaírom a futárnak megjegyzésbe, hogy hívja telefonon." Mondom ez nem alap? A DPD meg az összes csöves futárszolgálat azonnal telefonál, még a Posta futár is (!!). A UPS tipikusan akkor szokott csak csomagot hozni, amikor valami drága cuccot rendelek külföldről, amire még rádobnak 50-60 dollár szállítási költséget is. Nem fér bele a tarifába egy feltöltőkártya a futároknak?

Mondom mindegy, aztán megkérdeztem, hogy akkor ugye várhatom ma a csomagot? "Nem, mert ilyenkor nem szállítjuk ki automatikusan (mint bármelyik másik futárszolgálat), hanem újra kell ütemezni, ami nem is fut át azonnal az informatikai rendszerünkön, úgyhogy a holnapi kiszállítás se valószínű, csak 2 nappal később." Milyen informatikai rendszer az 2021-ben, ahol beírsz valami megjegyzést és nem fut át azonnal a rendszerben, vagy legalább annyi idő alatt, hogy a nap közbeni bejegyzést már éjszaka lássák a raktárban és ütemezni tudják a következő napra?

És ugyanezt eljátszották egy másik csomaggal még a nyáron, illetve a mai napon is. Az már csak hab a tortán, hogy rendeltem egy másik cuccot és ma jött az értesítés, hogy feladták. Találjátok ki, hogy melyik futárszolgálattal.. :DDD