kia rio 2017 tesztvezetés

írta: kisza25, 7 éve

Kipróbáltam a KIA RIO legújabb 2017-es modeljét

Nos, teszt vezettem a kia rio 2017-et, de nem az 1.0 t-gdi-t, amit eredetileg akartam, hanem az 1.4 MPI-t.
Nekem korábban volt 2011-es kia pro ceed 1.4 -es 105 lóerős, 5,5 évig (70e km-t mentem vele ). A kia rio ugyanaz a motor, csak 105 helyett 101 lóerő, mert mindig meg kell felelni az új EU-s normáknak, de a RIO 110 kg-al könnyebb autó.
A tesztvezetésre odaérve első kellemes meglepetés, kicsi a világ, az a fickó volt ott, akitől 2006-ban a skoda fabia kombi-t vettem a fonyódi skoda szalonból:P
Szívélyes fogadtatás után, kimentünk az autóhoz, beállítottam az üléspozíciót, majd indultunk is.
Első utunk a benzinkútra vezetett, amíg tankolt, szemrevételeztem belülről az autót.
Amit egyből megállapítottam, hogy térérzet olyan, mintha egyel nagyobb autóban ülnék, viszont az anyaghasználat az rosszabb, mint a ceed-ben, vagy az i30-ban (jelenleg egy 2013-as i30 sw 1.4 crdi-t kormolok)
Kb 10 másodperc kellett megszokni, ugyanolyan volt vezetni, mint a pro ceed-et, jók a gázreakciók, jó a váltó, olyan benne ülni, mintha egy kategóriával nagyobb autó lenne.
Érzetre ugyanúgy megy, de nem akartam szétpörgetni, 4000 fölé nem vittem, pedig ott indulna meg, de 270 km volt a járgányban, nem volt szívem jobban meghajtani.
Fék jó és jól adagolható, kormány túlszervózott, de azért ad némi visszajelzést az útról, kanyarokban elég stabil, az autó, 3-4 körforgalmon is áthaladtam lendületből, de nem hozta zavarba.
A tesztvezetés kb 15 perc volt, ez idő alatt kényelmesen ültem, de messzemenő következtetést nem vonnék le. Az üléspozíció jó, a kormányon nem állítottam, ezt menet közben kicsit megbántam, de nem volt olyan rosszul beállítva, jó vaskos, rádió, számítógép vezérelhető róla
Az 1.4 101 lóhoz hatsebességes váltót adnak, ami könnyen jár a kulisszák között, minden sebességfokozatba úgy ugrik bele, mint egy ízületbe, közepes úton jár. Elég nagy bumszli a váltó feje és nem is valami mutatós..
Külseje is bejövős élőben is, egy ceed mellett állt, a beltere majdnem ugyanakkora, a csomagtartón spóroltak, de így is 325 lityis.
178 cm vagyok és kényelmesen befértem magam mögé, a fejtér kicsit szűkösebb, mint az i30-ban és abban a térdeknek is pár centivel több jut (most ugye i30-van abban néztem meg a különbséget.).
Futóműve keményebb, fordulóköre nagyobb, mint az i30-nak, kb olyan, mint a ceed volt, de kicsit jobban csillapította az úthibákat .
Amiben gyengébb a ceednél és i30-nál a belső anyagminőség, mindenhol kopogós műanyagok és ugye a csomagtartó kisebb.
A szalonban egy ceed sw mellett állt a rio és komolyan vagy 5x körbejártam, de annyira nagynak látszatja magát, hogy elsőre azt hinné az ember, hogy a rio kombiváltozata és a sima rio mellett állunk.
Nem is értem ebből a 4 méterből hogyan csináltak ekkora utasteret és még 325 liter csomagtartó is maradt. A megfejtés a kerekek az autó 4 sarkába kerültek és a tengelytáv nagyobb, mint az oktavia II, vagy a Golf 5-ben.
Ezt vezettem, természetesen esett a hó:P: