Bömbi-blog, az új saga

írta: Mr X, 2 éve

Az utolsó bejegyzés óta történt pár dolog. Az első, hogy a 30D automata váltó wandlere megint elkezdett szólni. Nem nagy dolog, váltó le, wandler felújítás, váltó fel. De ez volt az a bizonyos utolsó csepp, eladtam az autót.

Pár hónap olasz kitérő után (egy fl utáni 1.9 JTD 147-es Alfa személyében) úgy döntöttem, megint akarok egy E46-ot. Kizárólag kézi váltósat, coupé vagy sedan kivitelben. Így hát keresgélni kezdtem. De minél többet néztem, annál inkább elkeseredtem. Olyan lelakott trágyadombokat akartak adni majdnem másfél millióért, hogy az vicc. Szétrohadt kasztnik, lehányt beltér, olyan szinten meggyalázott kormányok, hogy ha odaadom a kutyának, az sem tudja így elrendezni.

Végül találtam egy nem túlságosan felextrázott, de megkímélt példányt, amihez még a tankolási blokkokat is odaadták az elmúlt 5 évről.

(saját fotóm még nincs a kocsiról, csak a HaHu-s kép :B )

2003-as E46 320i 170LE, kézi 5-ös váltó.

Tiszta, kulturált beltér, megkímélt fényezés (korához képest), az alja is rendben van, de kell rá egy alvázvédelem. A jobb küszöb hátulját kellett javítani, azt megcsináltam.

Vétel után olajak, szűrők cseréjével kezdtem, aztán a két első stabpálca ment a kukába, mindkettőn az alsó porvédő körbe volt szakadva. A helyén alig kopogott, kiszedve viszont olyan lógása volt, hogy csoda, hogy nem esett szét. Nem is értettem, a szervizben, ahová az előző gazdája hordta, hogy nem vették ezt észre. Na mindegy, kapott egy pár TRW-t.

Hideg motornál indításkor a motortérből jött valami fütyülés. A szíj-kör volt a gyanús, így ott kerestem. A hosszbordásokat levéve meg is szűnt. Kicseréltem a két hosszbordásszíjat és a feszítőiket (ContiTech), de a hang maradt. Tovább vizslatva a generátor lett gyanús. Nosza, első hátsó generátor csapágy csere (plusz egy diódahíd, mert sikerült eltörnöm). A dolgot nehezítette, hogy valami kínai utángyártott generátor volt benne (csak gugli találta meg, Rotovis márka, de mindenhol Valeo logo volt rajta). Csere után továbbra is fütyül. Ekkor lett gyanús, hogy csak elektromos terhelésnél csinálja. Ha lekötöttem a motortérben az akku bikapontját, bekussolt. Vettem egy bontott gyári 120A-es generátort, probléma megoldva.

Amikor megvettem, egy utólagos fejegység volt benne, ami USB-t és Aux-ot tudott. Emellé átraktam az Alfából az erősítőt és a mélynyomót (nem szeretem, ha dübög, de a gyári hangszórókkal semmi mélyhang nincs). De elkezdett piszkálni, hogy legyen gyáriasabb a műszerfal kinézete. Az előző BMW-ből még megvolt a mode gombos Business CD fejegységem, tehát aux-ot tudok varázsolni, onnan meg bluetooth is megoldható. Be is szereltem a gyári fejegységet, illetve a kesztyűtartóba raktam egy rejtett szivargyújtó aljzatot és egy jack aljzatot. A műszerfal díszléce alatt rejtve elvezettem a töltős telefontartó kábelét, így már nem cafog zsinór a középkonzol előtt. Az erősítőhöz kellett egy jelszint átalakító(a hátsó hangszórókra csatlakozva) és egy kapcsolt 12V-os szál a gyári fejegységgel való együttműködéshez, de ez pár ezres és egy kis kötögetés volt.

Az Alfában nagyon jó ülésfűtés volt, a BMW-ben viszont semmilyen. Mivel nem találtam jó állapotú fűthető ülésszettet értelmes áron, így maradt az utólagos megoldás. De nem akartam ülésre gumizós párnát, így beépíthetőt kerestem.

Vettem is két szett AWHL100-ast. Karbonszálas, vágható, beépíthető. Egy délután volt szétbombázni az ülések kárpitját, berakni a párnákat a háttámlába és az ülőlapba, majd összerakni az üléseket. Aztán (nem kicsit bosszantó módon) másik fél nap volt bekábelezni. A középkonzolba a gyári helyére raktam a kapcsolókat, gyújtásra kötött 12V-ot és testet kellett adni neki. De a fél középkonzolt és a teljes kardánalagút borítást le kellett bontani, hogy rendesen legyen minden elvezetve. Szétvagdostam a kezem, mire kész lett, de nagyon megérte. Isteni érzés, ahogy melegíti a hátam és az ülepem, ráadásul hamar felfűt.

Ha már kikerültek az ülések, ki is lett takarítva alattuk. Találtam is pár Eurocentet. :D

Bár kaptam a kocsihoz téli és nyári kerékszettet is, de a nyári öregecske volt már, a téli pedig ronggyá kopva, így rakattam a szebbik felniszettre egy garnitúra Nokian Seasonproof 4S gumiszettet.

Az első fényszórók nagyon meg voltak mattulva. Szerencsére egy 2500-as vizes csiszolás és egy polír megoldotta a dolgot.

Első körben ennyi történt, ez másfél hónap termése.