Belém csapott a villám UPDATE 15

írta: Petyyyyy, 5 éve

Ave nép!

Tavaly augusztusban ott tettük le a lantot, hogy mindenki egyben haza ért, kezdődhetnek a munkálatok a Vectra-n és új gazdit keresünk az Astra-nak. Ehhez képest:

Az Astra nem talált gazdát a kitűzött áron, illetve nem akartam bagóért elvesztegetni, szóval úgy döntöttem akkor inkább megmarad. :)

Azóta történt egy jobb hátsó ablakmozgató mechanika csere november elején...

...majd ennek örömére újabb látogatást tettünk a hanyatló nyugaton Villingen-Schwenningen úticéllal, ahol is az előző kalandban segítséget nyújtó cimborám idösapjának kiszemelt járgányt cserkésztük be. Nem volt zökkenőmentes az út: a kereskedésben "elfelejtették" elintézni a papírmunkát, így következő hétvégén cimbinek újabb kanyart kellett beiktatnia, akkor már más segítséggel. Ami a technikát illeti: a hazaúton átrendeződtek a MID kijelző pixelei és az Ölstand prüfen formációt mutatták be. Rendkívül meglepett a dolog, aztán egy gyors egyeztetést követően megemlékeztünk szerelőmmel, hogy itt bizony Castrol olaj volt a blokkban...vagy legalábbis annak mondták. :U Végeredményben eltűnt az olaj, ami - mint utóbb kiderült - nem egyedi eset, de ezt most nem nyitnám meg. A kúton egy gyors first aid és mehetünk tovább.
Hazaérve olaj és szűrő csere, azóta tünetmentes.

Kitartó talicskázás után sikerült összeborogatni a szükséges kreditet, kezdődhetett a Vectra kezelése.
Kivétel nélkül minden tesztben az egekbe magasztalták a futóművet és a herr Szada85 hintóján átült próbakör is maradandó élmény volt. Ugyan azóta eltelt némi idő, de a saját kordét próbálgatva éreztem, hogy nem tökéletes a Feng Shui, hát meghozattam amit csak tudtam. Mindemellé óra szerint is elértünk annyi métert, hogy indokolttá váljon a vezérlés cseréje. Ezzel együtt az alábbi pakett állt össze idén március 11-re.

Igyekeztem aktívan segédkezni ahol lehetett, így nem készült kép minden mozzanatról, csupán néhány bizonyító erejű bithalmaz maradt az utókor számára.


Egy megmentett gumi darab - a rugó és a gátló találkozásához a zajok csillapítására


et voila! - készre szerelve plug and play

lengéscsillapítók, rugók, stabpálcák, toronycsapágyak szilenttel.

Itt ugrunk egy hetet az időben a vezérlés cserére. A másik sarkalatos pont a típushibának számító szelepfedél tömítés cseréje. A szelepfedél műanyagból van, a motor pedig nagy mennyiségű hőt termel => a szelepfedél egy idő után eldeformálódik és könnyezni kezd alóla az olaj.


Makacs, homok szerű kosz a kiegyenlítő tartályból - hűtőkör mosása előjegyezve


Egy szíj, a feszítő és az ártatlan vízpumpa


Hogyan tegyünk fel vezérlést rögzítő készlet nélkül avagy az idehaza ismeretlen Z32SE


A kettes ajtó nem kecsegtet túl nagy nyereménnyel


Azt az ajtót nyitottuk ki elsőként, eredménye bal oldalt látható


Természetesen a hátsó hengersor erre is rákontrázott

Itt már nem volt lelki erőm fényképezni. Kitakarítottunk mindent amit csak lehetett, kiszipkáztuk az olajat minden résből, ahol rendeltetésszerűen nincs keresnivalója és összelegóztuk a maradékot.

vezérlés szett, görgők, gyertyák, olaj, szűrők, szelepfedél tömítések, termosztát,

Eredmény:
finomabban jár a motor - nem placebo, szerelőm is így érezte
eltűnt az Adidas jel a szemöldökeim közül, nyugodt vagyok hogy elkészült
cserés volt a jobb1 ajtóhatároló
bekerült végre a tempomat kar és a kuplung kapcsoló is, tanítás után hibátlanul műxik

Nem is mi lennénk, ha nem felejtettünk volna el valamit: amint idő engedi következik a két axiál csukló cseréje elöl és az összes szilentblokk cseréje a hátsó futóműben, szóval folyt. köv.

Batman out