[Re:] [Petyyyyy:] Belém csapott a villám UPDATE 15 - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


bitpork
(veterán)
Blog

Te tata- megéri a matek a végén?


Geller72
(veterán)

Amennyire szerettem régebben az Opelt, annyira nem most. Régebben F-es, "egyhatos" benyás Astra kombit kaptam, ami nagyon tetszett is nekem. Azóta sok céges Astra megfordult nálunk egészen a legújabb dízelig. Ami sajnos cirka 1200 km-en 1 lityi olajat be is nyel és a szervizes srác azt mondta, hogy nem mondhat ilyet, de ha mondhatna, akkor azt mondaná, hogy ez "természetes" jelenség manapság a céges kocsijainknál. Nem hinném, hogy kifogtuk volna a szarokat, vagy mindenki ökör módjára menne. 1 év alatt 4 Astránk "ment vissza garba", miután sokadszorra álltak meg valahol Európa útjain random. Most van a flottánál két éve 1.6 és 1.5-ös Ford Focus is, eddig azt mondom, ok. Buszokkal is így vagyunk, eddig két Opel gyulladt ki, kettőnek meg egyszer csak elment minden a műszerfalról, se kijelzés, se más, szintén pályán. Abból is vannak új Transitok, eddig azok is hiba nélkül, 100.000 km feletti futással is már. Azokat pedig nem kímélik nagyon. Saját részre gondolkodtam még egy H-s 1.7-es Isuzu dieselen is, Atrában, de nem tudom, hogy akarom e magamnak a fájdalmat. :D. Simán melós autó lenne, de inkább húz a szívem egy i40-es 1.7 kombira, még ha sokkal drágább is használtban. Valami nagyon félre ment "opeléknál", ezt néhány régi szerelő ismerősöm is mondta. Reméljük a legjobbakat, sok sikert és kevés szenvedést a vasaidhoz. ;). Annyit még hozzátennék az egészhez, hogy sokkal inkább el mernék indulni egy 4000 km-es körre egy saját, bevált benyás F-es Astrával, mint egy 4 évnél fiatalabb Insigniával. :D Ez azt hiszem sok mindent el is mond. :R


flymi
(addikt)
Blog

F Astrán tanultam meg anno vezetni, imádtam. De volt szerencsém 1.2-es G-hez is, meglepően jól ment a szedán és keveset is evett.
Fókuszkusz mellé jó lenne egy ilyen tartalék versenyautó, ha esetleg lenne valami gebasz, mert azért az elmúlt fél évben elég sokat volt parkolópályán míg összekalapálták és még nincs vége, mert lukas a dobom. Meg ráférne egy polír is.
Sajnos az F és lassan már a G Astrák felett is eljárt már az idő, de a tiéd nagyon szép állapotban van, már ránézni is jó. Kombik amúgy is a gyengéim.
Mennyiért hirdetted ha nem titok?

[ Szerkesztve ]


Petyyyyy
(addikt)
Blog

Természetesen nem. :N

Geller72 - Nálam is F-fel kezdődött a pályafutás, a jó kis 1.7 Isuzuval. :) A mostani felhozatalt nem ismerem igazán ez - szerencsére - kimaradt. Nem mondanak túl sok jót róluk, na. Az 1.7 még mindig jó lehet a H-ban, viszont az i40 elég csecse darab, főleg a kombi tetszik. Kívülről. Belülről annyira nem vett meg, ilyen tekintetben maradok fritz bérenc. :D

flymi - A G felett is eljárt már az idő, sőt, lassan a H is "kiöregszik". Utóbbiban talán még 3 jó év van, amit erősít a J széria is.
1.1M volt az utolsó ár a kordén mielőtt lejárt a hirdetés.


Hieronymus
(addikt)
Blog

"Valami nagyon félre ment "opeléknál", ezt néhány régi szerelő ismerősöm is mondta."

Nagyjából minden félre ment.
2009 előtt gyártott Opelt nem szabad vásárolni. Az egész jármű egy minőségi probléma.
Az eladások visszaesése kezelésére a GM lépett be a képbe. Alig kettő éves együttműködés után jelentős veszteséggel vált újra önállóvá az Opel.
2017-ben került a francia PSA csoport tulajdonába az Opel.

Tulajdonképpen a Ford is hasonló pályán mozgott. Viszont a Ford esetében jelentős minőségi javulást értek el az utóbbi években. Mostanra kizárólag Ford járművekből áll nálunk a járműpark. A Fiesztákat sokan használják. Kíméletlenül alakítják át a külsőt. Az utolsó esetVan három Transit. Egyet vissza hívott a Ford fékproblémák okán. Mind a három üzemanyag rendszerében problémát okozott a kondenzvíz megfagyása a leghidegebb időkben. Csak csillaggarázs van. A többi csak tervezett karbantartás az összes jármű esetében.

Más probléma viszont még mindig van a Forddal. Az automatikusan induló klíma gyakorlatilag folyamatos üzemben van. Télen is mivel a szélvédőre tekerik a levegőt. A klíma megy a fűtést is maximumon.
Első körben azt gondoltam bennem van a hiba. De nem. Minden felhasználó után üzemben maradó hűtést találok.
Van Transit, aminek a hátsó ablaktörlője a kapcsolókar végére telepített 3 állású mini kapcsolóval vezérelhető. Leginkább a véletlen hozzáérésre billen. A későbbi transitokban ez már nem gond, csak az ablakfűtés maradt. A koszt le is lehet égetni a törlés helyett. Viszont bekerült ez a "szolgáltatás" az új Fiesztákba. Egy másik fejlesztést is kaptak. Az ablakot leengedni előre tolással lehet. Felemelni viszont lefele irányú nyomással kell. Logikus, nem?


bitpork
(veterán)
Blog

Szerelem?


csoki46
(aktív tag)
Blog

Én is így vagyok az öreg pdtdi passattal, megy bele a pénz, de mindig úgy vagyok vele, hogy lassan csak körbeérek, akkor meg sokáig jó lesz. Ha elég gyakran mantrázom én is elhiszem egy idő után. ;]
Nem tudom, hogy mi a jobb döntés, most eladni és bevállalni azt a fél millió buktát, vagy használni és még rálocsolni 200-300-at. :F


#90088192
(senior tag)
Blog

En meg sajnos az autó szerelő betegségben szenvedek. Amikor meglátok valamilyen autót arra gondolok ezt mar javítottam.

A bajom ezekkel az volt, hogy a japánokat hagytak legyapjasodni, ami meg nem japán az meg nem ment másként csak sok szeretettel, de mindenki dicsőítette milyen jo autók.
Ja amíg bemész egy önkiszolgáló bontóba ahol cirka 2Ha-ón autók vannak. Megnézed és a sok GM csoda meg Ford Falcon ott áll hegyekbe sértetlenül(Kasztni), a motort mar apró darabokra szedtek, míg a japán csodák rongya törve érkeznek, sértetlent nem találni.

De hogy ne legyek egyoldalú, sok Mitsubishi Magan-t javítottam, de amit egyszer megcsináltam rajta az jó volt a következőkben.

Mig pl a Mercedesz hat hagyjuk, egyik lukat betömi az ember valami más széthullott, de pl a műszerfallal semmit nem lehetett kezdeni(W202).

A Ford fiesta meglepett engem is, nagyon egyben van a kis 1.6 WQ széria.
Pedig a hátulját lerongyoltak előzőekben.

Vagyis meg nem gyártottak autót ami nekem tetszene :DDD


Petyyyyy
(addikt)
Blog

Az. Plusz autóbuzéria és egy csepp betegség.

Előbbi emiatt, második vele született, utóbbit nem nyitnám meg.


bambano
(titán)
Blog

"Alig kettő éves együttműködés után jelentős veszteséggel vált újra önállóvá az Opel.": rotfl, milyen kettő évről beszélsz? nem vált önállóvá az opel, a gm-től a psa konszernhez került.

szerintem érdemes lenne személyes tapasztalatokat bevonni a véleményekbe, mert amiket itt leírtatok, annak köze sincs a valósághoz.


bambano
(titán)
Blog

meg. :) bár van egy-két mondat a posztban, amin hangosan felröhögtem, de összességében (ha mindent figyelembe veszünk) a legjobb autó, amit akkoriban venni lehetett.


bitpork
(veterán)
Blog

Élvezd minden percét! Ha véletlenül Szögöd felé jársz ne felejts el szólni :K


cappa72
(nagyúr)
Blog

Hja, az 1.6 8 szelepes F Astra. Nem tudok rá rosszat mondani, csak annyit, hogy öreg. 19 éves, idén kasznizni kell.
Éves karbantartás mindig megvan, a kopóalkatrészek cseréjére figyelek, és imvel csak 150k van benne, még el fog ketyegni egy darabig az elvárásaim alapján - az utóbbi 9 évben másod-autó.
Családi autónak kénytelenek voltunk bevállalni egy Ford Galaxy-t (VW időből), majd két éve egy S-Max-ot. A második autó maradt, és marad is a szerény felszereltésű Astra Classic, X16szr motorral.


Petyyyyy
(addikt)
Blog

Köszö'm, igyekszem. Észben tartom, csicsergek ha úgy alakul. :)

cappa72 - Az a motor teljesen jó az F-ben, nekem nagyon tetszik a karakterisztikája.


Geller72
(veterán)

Így van. Én is szemezgettem az Smax-al, de lemondtam róla. A tökéleteshez közeli autó számomra A Honda Accord 2.0, szívó benzin, abból is a 2009-től kiadott újabb kasznis. És ha felszereltségi szinteket, extrákat, egyebet nem nézem, akkor a Suzuki Vitara 1.6 szivó, benzin, az utolsó kiadásból még ami szóba jöhet, mert ár/érték/megbízhatóság szempontjából nem nagyon van nála jobb.

[ Szerkesztve ]


cappa72
(nagyúr)
Blog

S-Max-on kívül nem sok választás van 3 gyerek mellett (3 teljes ülés alapfeltétel --> 3 gyerekülésnek el kell férnie egymás mellett). Galaxy, Alhambra, Sharan - kész, kifújt...
Francia és olasz lista nem is készült ;]

@(#14) Petyyyyy
Az a motor teljesen jó az F-ben
Ugye?
Olajfogyás gyakorlatilag 0 két olajcsere között. Igaz, a 75 ló nem a leszaggatomazasfaltot kategória, de ésszel használva jóa'.
Ja, és 7 éves átlagfogyasztása 7,2l/100km. Ebben benne van tél, nyár, rövid, hosszú, minden. Igaz, csak 35e km megtételét öleli fel.
Kiszámoltam, hogy eddig kb 7e Ft/hó a fenntartási költsége (benzint nem számítva) - vizsgák, gumik, gyertyák, mindenféle karbantartási feladatokat beleszámítva.


Hieronymus
(addikt)
Blog

2011-től 16-ig egyedül folytatták a leépülést.
2017-ben vette át a PSA csoport őket.
Az utolsó információk szerint már ők is kínálják amerikai piacon az Opelt.

A legjobb évük 1991 volt Németországban. A 609.337 darab forgalomba helyezett autóval a piac 14,65%-t birtokolták. Tavaly a 227.967 eladott jármű, 6,60% nagyságú piaci részesedést biztosított.

"szerintem érdemes lenne személyes tapasztalatokat bevonni a véleményekbe, mert amiket itt leírtatok, annak köze sincs a valósághoz."

Konkrétan mire gondolsz?

üzenetek