Opel kalandok - belém csapott a villám UPDATE 20

írta: Petyyyyy, 2 éve

Áve nép!

Atya világ, több mint egy éve találkoztunk legutóbb - 2020-12-27 :Y

Február 26 - 2020-ból törött első lökhárítóval autóztunk át az új évbe, így ez volt az első ami ezt követően elkészült. Vatta új koptatók, ködlámpák, kézzel "polírozott" krómos betétek.

Április 5 - Feltűnt hogy a hátsó féktárcsák nem kopnak rendesen. Meglepett, mert a nyeregtartó kivételével minden cserélve volt, de így meg nem maradhatott. Feltettünk két új nyerget, de a helyzet nem javult. A megoldást egy "közepes polcos" minőségű nyereg jelentette végül, a két másik árát gariban visszaadták. Azóta hibátlan.

Június 15 - Nyakunkon volt a nyári szezon, ekkor szúrta meg a szemem az első féknyergek állapota.

Erre nem lehet feltenni a diszkófelniket, úgyhogy egy szolidabb mennyiségű Q2M Iron-t és drótkorongot vetettem be a műhely udvarán. Sokkal elfogadhatóbb lett.

Nem történt beavatkozás egészen a téli szezon megkezdéséig.

November 20 - Sikerült megfertőznöm egy munkatársam, így megcsinálta a saját Accordja két hátsó dobbetétjét CTK szigetelőanyaggal. Pozitív eredményről számolt be, gondoltam a kerékcserével egybekötöm a mutatványt és leszigetelem az elsőket én is. Megérte a szöszölést, sokkal csendesebb lett a szekér. Sajnos míg nincs pénzem rendes autóra, maradnak az ilyen sufni megoldások.
Nem készültek képek, szombaton szeánsz lévén csipkednem kellett magam.

Kárpótlásul íme pár kép egy kif.százott (mélytisztított, waxolt, gumiápolózott) téli szettről.

A 2021-es évet esemény nélkül zártam, jól szuperált a technika.

2022 Március 10 - Február 27-én sikerült rátennem a mocskos kis mancsaim egy teljes szett OPC fékre (nyergek, tartók, tárcsák és betétek), méghozzá bagóért. Jogosan merül fel a kérdés a kedves fórumtársban, hogy ugyan mi a péknek nekem OPC fék, hiszen nem szokásom raccsingolni. Előfordul hogy a 170km-es hazautat 2-3 fékezéssel abszolválom, azt is a lámpák miatt. A fék egy olyan dolog, amiből mindig jobb, ha nagyobb. Persze nagyobb lesz a rugózatlan és forgó tömeg, de ennyit kibírok.
Alant pár kép az előkészítésről. Nem akartam átvett állapotban leadni, nekem sem lenne kedvem dolgozni vele.


homokolás után


fényezőkamrámban, flakonból Z147-re fújva

A szettben kapott betéteket kihajítottuk. Bár egy-két szezont nálam még simán elmentek volna, viszont mint kiderült, nem végeztem elég alapos kutatómunkát. 2021 év végén a Tesco parkolóban sikerült lencsevégre kapni egy origi OPC-t, ugyanolyan téli szetten, mint az enyém. Rövid nyálcsorgatás után beégettem a memóriába az új infot: 17-es felni alatt is elférnek a nyergek, úgyhogy semmi akadálya hogy ilyenem legyen!

A meglepetés az összerakás során ért - az új betéten nincs helye a kopásérzékelőnek. Erre egyrészt nem gondoltam, másrészt nem is láthattam volna - később mutatom miért. Két napot pihent a projekt, majd megrendeltük az egyetlen fékbetétet, amin szerepelt a hiányzó extra.


az a kis bemélyedés az egész

Esélyem nem lett volna meglátni négykézláb stírölve a parkolóban, remélem látjátok a lényeget. Első próbálkozásra még érte a felnit a szenzor kábelének burkolata. És bár nem vagyok híve a sufni megoldásoknak, itt le kellett reszelni belőle egy keveset. 345-ös fék a fedélzeten, mehettem utamra.

A béna képért elnézést'eket kérem, de nem találtam jobbat. Íme az eredeti, 314-es szettel. Jól látható a különbség.

Sor került továbbá az injektorok ultrahangos tisztítására, valamint a szívósor takarítására.
Előbbi nem volt igazán koszos, de az O gyűrűk már nem voltak igaziak. Jobban alszom így.

Nem kevés féktisztító, műanyag sörtés kefe és sűrített levegő. Ez azért időszerű volt.

Hát itt tartunk most.
Pár napja lekettyent a 150 ezredik km a számlálón. :))

Lajong és majd jövök!