a ködlámpa és az egyszerű emberek

írta: plömplöm, 14 éve

ma reggel köd volt. ez még önmagában nem is baj, hanem az emberek, azok a végtelenül egyszerű ostoba emberek, na azzal van már baj. azt is megmondom, hogy mi. a probléma lényege az, hogy a ködlámpa az nem KÖDlámpa, mégha ezt is hiszik mindenféle együgyű macskajancsik, akik ilyenkor lelkesen tekergetik el az összes kapcsolót, és az ülésükben elterpeszkedve elégedetten szusszanva nyugtázzák magukban, hogy ők ma is milyen felkészült állampolgárok voltak, kifizették a rettenetes felárat az autóvásárláskor és lám itt a köd és nekik van mivel világítaniuk, a sok csórónak meg nincs, lúzerek... na most jön az összezavarás, figy. kezdjük az első lámpásokkal. namost azok kurvára nem azért vannak, hogy ködben felkapcsold. azok azért vannak, hogyha a tompítottal nem látsz, mert a trendi és kúl gagyixenonod egy rettentő fehér falat teremt eléd, akkor kikapcsold azt a tompítottat és bekapcsold helyette a ködlámpákat, így elvilágítva a köd alatt tudj haladni a kocsma felé tovább. egy kis fizika: tudod, hogy te mit látsz? általában fényvisszaverődést. mégegyszer: fényvisszaverődést. ezért van az, hogy a tompítottadtól nem látsz, mert a levegőben lévő páratartalmon összevissza megtörik a fény és nem az útról verődik vissza a gyönyörű szemeidbe. hátsó nagypirosfény: még durvább a helyzet. pont azzal teremtesz balesetveszélyt, hogy bekapcsolod. itt van kettő darab számítás, figyelj:

1. normál eset, helyzetjelződ világít, ez 2x5W általában, egyszercsak fékezel, ez +2x21W minimum. a különbség, a változás 10W-ról 52W-ra több mint ötszörös. ha van pótféklámpád, akkor még nagyobb.

2. kúltrendi pirosfényt bekapcsoltad: helyzetjelző+kúltrendifény 2x5W+21W=31W, ha fékezel akkor +2x21W, a változás 31W-ról 73W-ra kevesebb mint kétésfélszeres. ha két kúltrendi pirosfényed van, akkor 52W-ról 94W-ra kevesebb mint kétszeres. ÉRTEDMÁR BASZOD?!? a mögötted jövőt érő inger feleakkora, mint a kibaszott kúltrendi lámpásod nélkül! ha pld telefonál az mögötted jövő, vagy eszik, vagy pofoszkodik az asszonnyal, a maradék agyi kapacitásával nem veszi észre, hogy fékezel! arról nem is beszélve, hogy egy helyzetjelző nem azért 5W, mert az egy szép kerek szám, hanem ez még nem teremt egy átláthatatlan piros fényutánfutót mögéd, ennek a fénynek a többszöröse viszont simán. ha direkt össze akarod töretni az autód hátulját, akkor nem szóltam, viszont ne lepődj meg, ha a mögötted jövő a ferihegyről privatizált keresőfényének arcodbavilágításával fogja jelezni nemtetszését, és adott esetben bármiáron meg fog előzni.

éshogyakkor mikor kapcsold be a ködlámpásokat? megmondom. sőt, azt hogy az elsőket mikor, azt már meg is mondtam, olvass vissza. a hátsókat pedig akkor, ha nem látod a mögötted jövőt. ha látod őt, és beáll mögéd és vonatoztok, akkor kapcsold ki. lakott területen belül, ráadásul nappali világosban pedig pláne!

soksikert. fog neked is menni, meglásd.

(nem akadémiai székfoglalót kívántam bemutatni, a kiegészíthetőség jogát fenntartom)