IPON –avagy legombolásom története-

írta: Realradical, 15 éve

Üdvözölök mindenkit, akit idesodort a rossz sors és a problémázásom olvassa! Sok panaszáradatot lehet olvasni weben különféle boltokról, hadd osszam meg veletek a saját kellemetlen tapasztalatom.

UPDATE:
Megkerestek telefonon és elnézést kértek a történtekért. Szeretnének lépéseket tenni , hogy ne maradjon rossz benyomásom az IPON-ról. Holnap meló után megpróbálom rendezni velük a dolgot.
A hozzászólások között végül megegyezésre jutottunk az IPON-nal.
Köszönöm a kedves fórumozóknak a segítséget, nélkületek nem jutottam volna semmire.

Január elején vásároltam magamnak egy Logitech MX 5500 billentyűzet/egér csomagot az IPON-nál 33000 pengő magyar forintért. Hazavittem a szettet, de pár óra használat után feltűnt, hogy az első scroll lenyomásra mint 3. gomb nem minden esetben működik. Egy napig próbálgattam, majd arra jutottam, hogy ha a 3000ft-os mamba egerem két éve gyönyörűen működik akkor bizony nem szokom meg, úgyis 3 napon belül vagyok megcseréltetem.
A harmadik napon vissza is mentem vele meló után. Velem szemben állt a szervízes fiatalember. Mikor megkérdezte mi a gondom azt mondtam:
-Sajnos a görgő nem mindig működik gombként, olyan mintha kontakt hibás lenne. Ha lehet szeretném megcseréltetni egy másikra.
A szervizes azt mondta “hű most ezt , hogy írjam le” , de semmi gond elveszi tőlem a terméket és 100% sőt hótziher , hogy 3 napon belül hívnak is , hogy mehetek a cseréért. Békében , elégedetten távoztam.

Telt-múlt az idő, de nemigen akartak hívni. Mikor eltelt 10 nap és semmi visszajelzés nem érkezett a párom küldött egy emailt nekik, hogy ugyan mi a helyzet. A válasz annyi volt, hogy a gariztatást 15 napra vállalják várja ki a sorát. Válaszolt neki, hogy a 3 napon belül csak csere lehetséges ha a vevő azt kéri, nem érti mi tart eddig. Erre azt felelték, hogy a jelzett hiba nem jelentkezett, tesztelik.
No itt már sejthettem volna mi vár rám…

A 14. nap végén kaptam az sms-t, hogy irány-horány lezajlott a művelet. Bementem a mai nap (szerda). Mikor felmásztam az emeletre a kedves úriember aki kiszolgált közölte, hogy ennek a cuccnak semmi baja, vigyem haza.
Teljesen nyugodt és kultúrált hangnemben ellent mondtam, hogy az bizony nem lehet, nem véletlen hoztam vissza. Újra megkérdezték mi is a hiba. Elmondtam. Összedugják a fejüket hárman a szakik majd az egyik csillogó szemekkel rám néz és azt mondja:

-Hát azért nem működik harmadik gombként, mert az nem gomb hanem scroll. A scroll az egy olyan dolog, ha fellépünk egy honlapra azzal lehet állítani, léptetni, hogy melyik részt szeretnénk olvasni.

Tartott még egy kis előadást az egérről, hogy mi is az és , hogy működik.
Szerényen végighallgattam, majd megjegyeztem nyugodtan, hogy ha az a scroll nem működik gombként is , mert a Logitech úgy gyártotta, itt hagyom nekik ajándékba az egész hóbelevancot. Lelkesen rakták össze a cajgot ezek után. Az egyik szervizes felemelte a telefont és felhívott valami overmindot aki megerősítette, hogy bizony az mx revolution egérnek a görgője az kicsit sem gomb.

Összerakás után jött a nagy megvilágosodás, hihetelen mik vannak, technológiai csoda nem csak hogy gombként funkcionál, még változtatható is, hogy mit csináljon a görgő lenyomásra.
Annyit se mondtak, hogy bocs, hogy hülyének néztünk.

Ezután figyeltem a kezét a velem foglalkozó szakinak aki épp a cajgot nyúzta és kiszúrtam, hogy neki is volt párszor mikor duplán kellett masszíroznia az egeret. Mondom: -látod erre gondoltam, nem nagy hiba , de egy ilyen árú cumónál működjön már rendesen. Azt felelte igaz igaz de ez olyan kis hiba, hogy erre tuti nem tesztelték , mert az van a hibaleírásban, hogy nem jó a scroll, kontaktos.Mondom neki semmi gond látja most már ő is, ez a bajom kérek újat, ha lehet, vagy levásárolnám az árát. Hisz úgyis 3 napon belüli volt a dolog.
Egyből jött a válasz, hogy francokat, vagy elküldik egy újabb hónapig tesztelni megint vagy megfogom és legariztatom magamnak a Logitechnél. És különben is szerinte ez hibátlan hisz apróságról van szó. Azt kérték, hogy válasszak a két lehetőség közül.

Mondtam, hogy a harmadikat választom, kérem a vásárlók könyvét és a fogyasztóvédelemhez fordulok. Bizony azt nem kaptam meg mert időközben elmúlt 18 óra és ők nem kötelesek munkaidőn kívül ilyesmivel szolgálni.

No itt torzulni kezdett a fejem.

Időközben jöttek mentek a kollégák már látszott, hogy mennének haza, vágták a pofákat, sőt mikor azt hitték látótéren kívül vannak mutogattak, hogy “ez hülye miatta szopunk még itt”.
Rámutattak a szervízlapra, hogy miért írtam alá ilyen hibaleírást hisz ha odafigyelek nem okoztam volna (ÉN!) az egész szerencsétlen helyzetet.
Itt már közöltem, hogy ha a kolléga nem képes egy ilyen egyszerű dolgot leírni akkor tuti nem én leszek az aki elűzi a fejében uralkodó sötétséget.

Ekkor hívott fel a párom, aki elmondott helyesen pár jogszabályt. Vázoltam neki a helyzetet és miközben mondtam neki, hogy a vásárlók könyvét légmentesen elzárták a világ elől, beszól nekem a privát beszélgetésembe az előttem ülő kis nyikhaj, hogy ne ferdítsek ő azt mondta munkaidőn kívül vannak. Itt csak azért nem szedtem ki a pult mögül, mert akkor nem lett volna megoldva a gondom. Kicsit kiosztottam nem túl hízelgően aminek következtében befejezte velem a kommunikációt.

Ekkor jött szervizes 2.0 aki közölte Mátyás királyét megszégyenítő igazságérzékkel, hogy felhoznak egy másikat ami új és majd megnézzük, hogy az milyen, van-e különbség a kettő között. Mit tesz isten volt, hiszen a második nem hibázott egyszer sem. Sőt lób@aszó erővel sem kellett nyomni. Felajánlották, hogy megcserélik a vevőt/billt/egeret a csomagban erre az újra. Hivatalosan semmi sem történt eladják újra a hibásat.

Otthon vettem észre az alábbi dolgokat:
- hogy 4 helyett két elem van a dobozban a többi ottmaradt
- ami nagyobb baj a vevőegységről a gomb amit szinkronizáláshoz lehet használni ki van szedve, fémlapot nyomogathatok ceruzával majd.
- Illetve a dobozról letépték/ledörzsdölték a vonalkódot és a szériaszámot

Ezek után dióhéjban annyi konklúziót vonnék le, az IPON kerülendő maximálisan annak aki tisztességes eljárásra vágyik.

Két kérdésem lenne:

1. én vagyok a hülye?
2. érdemes fogyasztóvédelemhez fordulni szerintetek ezek után?