Első előzetes DX12 teszt Elemental Demóval GTX750Ti

írta: schawo, 9 éve

Készítettem egy DX12 tesztet a ma megjelent Elemental Demo felhasználásával. A GTX750Ti-t megjárattam alap órajelen, és egy konzervatív túlhajtással is 1350 GPU (+16%) és 1450 RAM (+7%) órajelen (CPU: Xeon X5680@4.0GHz, 6 mag, HT off). A demóban minden beállítás alapon, a felbontás FullHD, teljes képernyőn.

Windows 8.1 DX11 render, alap órajelen:
min fps 13,5
max fps 94,1
átlagos fps 30,9
medián fps 33,9
min 1% fps 21,7
min 0,1% fps 18,5

Framtime grafikon (minél kisebb annál jobb):

Windows 8.1 DX11 render, tuning órajelen:
min fps 15,1 (+12%)
max fps 95,1 (+1%)
átlagos fps 33,9 (+10%)
medián fps 38,3 (+13%)
min 1% fps 24,9 (+15%)
min 0,1% fps 21,5 (+16%)

Framtime grafikon:

Windows 10 DX11 render, alap órajelen:
min fps 15,2
max fps 83,2
átlagos fps 30,9
medián fps 34,0
min 1% fps 24,8
min 0,1% fps 18,9

Framtime grafikon:

Windows 10 DX11 render, tuning órajelen:
min fps 16,1
max fps 101,8
átlagos fps 35,2
medián fps 38,8
min 1% fps 25,0
min 0,1% fps 21,9

Framtime grafikon:

Windows 10 DX12 render, alap órajelen:
min fps 2,2 (-75,5% DX11-hez képest)
max fps 150,1 (+80,4)
átlagos fps 25,9 (-19,3%)
medián fps 28,1 (-21,0%)
min 1% fps 18,4 (-34,8%)
min 0,1% fps 16,1 (-17,4%)

Framtime grafikon:

Windows 10 DX12 render, tuning órajelen:
min fps 6,2
max fps 122,8
átlagos fps 29,8
medián fps 32,6
min 1% fps 21,0
min 0,1% fps 18,4

Framtime grafikon:

Az eredményekből egyelőre semmi jó nem olvasható le, a DX12 render gyenge eredményt produkált, rengeteg akadással, mikrolaggal, ami a grafikonokon is jól látszik. Remélhetőleg ez csak az optimalizálatlan kód eredménye.

A Windows 10 DX11 alatt viszont jobb eredményeket produkált, mint a Win 8.1, ennek örülünk.

Annyit még hozzá kell tennem, hogy a DX11 render folyamatosan bugos volt Win8 és Win10 alatt egyaránt, csúnya képi hibákat produkált, ez is közrejátszhatott a jobb eredményben.