[Re:] Első előzetes DX12 teszt Elemental Demóval GTX750Ti - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Ed3r_X_
(nagyúr)
Blog

Kipróbáltam 8.1-en 5770-nel. Hát, a végén az UE4 logónál nem akart tovább menni, addig kemény 10-15 FPS-t produkált átlagban. Viszont durva egy grafikát láttam, az szent.


Dtomka
(veterán)

Már szedem kíváncsivá tettetek, hogy mire elég a 280x dx 12 alatt. :)


Dtomka
(veterán)

Lefuttattam, (Win 8.1 x64 i5 2500K 4.0 Ghz 8 Gb ram) és azt hittem, hogy a végén lesz valamiféle stat, de semmi :((( .
Készítettem pár képet, nekem az alábbi FPS-ek jelentkeztek:

Min FPS ~ 39 max FPS ~ 80 (199 a logónál :) )

[ Szerkesztve ]


AllTheBest
(senior tag)
Blog

Diavetítést szeretnék nézni, szóóóval rövidesen lefuttatom :D
i7 2600
4giga ram
Asus r7 260x oc


schawo
(titán)
Blog

fraspelni kell, akkor lesz eredmény :)


Dtomka
(veterán)

Frapsot inditsam közben, arra gondolsz? Mert ha igen , akkor azza sok FPS-t lehet veszíteni :((


schawo
(titán)
Blog

Nem kell videózni, hanem a frapsnek van egy fps logja, F11-re indul, és nem bántja az fpst. A logfájlt a Fraps/Benchmarks könyvtárba teszi.

[ Szerkesztve ]


Bluerainbow
(Közösségépítő)
Blog

Fraps-om nincs , de kiváncsiságból felvettem Action-al.


Ed3r_X_
(nagyúr)
Blog

Azt hiszem tavaszra jöhet az i7, és a bika VGA. Többi cuccom oké, de ezekkel is vagy egy százas ugrik :)


schawo
(titán)
Blog

Ez DX11, nem 12, legalábbis nálam csak a DX11 bugos ennyire. A .lnk fájllal indítottad?

[ Szerkesztve ]


Bluerainbow
(Közösségépítő)
Blog

Win 10 alatt volt futtatva és nem az .ink fájllal , hanem direktbe az ElementalDemo.exe-vel. A bugok (érdekes nem oda illő rombusz bevillanások effektek megakadások , az mindig ugyanott jön elő és csak ott). 3x futattam le.

Most látom elcsesztem. Az.ink-el kellett volna inditsam. Megcsinálom újra. ott már nem bugzik ugy veszem észre.

[ Szerkesztve ]


schawo
(titán)
Blog

Ha az lnk-val futtatod, akkor DX12, ha anélkül, akkor DX11 Futtasd az lnk-val, és nem lesz ilyen bugos :) Meg gyors sem ;]

[ Szerkesztve ]


AllTheBest
(senior tag)
Blog

Dx11: Frames: 6857 - Time: 194000ms - Avg: 35.345 - Min: 0 - Max: 111
Dx12: Frames: 5591 - Time: 180610ms - Avg: 30.956 - Min: 0 - Max: 87

A max-ok a végén az u4 logónál voltak ,amúgy dx11-nél 50fps körül volt a max, dx 12-nél meg kb 40-nél.
Diavetítésre számítottam, de egész szépen elment, sokkal rosszabbra számítottam, na de mindegy, télen kártyacsere :D


Ed3r_X_
(nagyúr)
Blog

Eddig pont hogy lassabb a DX12-es kód... remélem reszelik még ezt...


AllTheBest
(senior tag)
Blog

Én is ebben reménykedem, főleg hogy az új játékok nagy része csak DX12-vel lesz hajlandó menni...


Blindmouse
(senior tag)
Blog

Nem arról jöttek folyton a cikkek hogy a 12 gyorsabb lesz?


Bluerainbow
(Közösségépítő)
Blog

Action nem ismeri fel ha DX12-el futtatom , igy nem is veszi fel.
Fraps előre kiirja,hogy nem kompatibilis a DX12-el és leáll :W (kizárólag ezért töltöttem le)
Windows built-in recordere meg csak 720p-el rögzit.

Végül ez utóbbival csináltam meg 720p

[ Szerkesztve ]


AllTheBest
(senior tag)
Blog

Ezt olvastam mindenhol én is, én hülye meg már kezdtem örülni annak, hogy talán még egy darabig elég lesz a játékok futtatásához a kis 260x-em,de télen ha összejön a pénzem, akkor talán egy 4 gigás 750 ti-be benevezek, vagy valami hasonlóba, mert, hogy ez kis 260x nagyon tud melegedni, 85%-on volt a vetni és így kibírta 70 fokon az u4 demot... Játékokról meg ne is beszéljünk, egy kis cs go is képes 80 fok fölé vinni a kártyát ha auto-n van hagyva a vetni...

Bluerainbow: Azt hittem, hogy csak nálam ilyen elmosottak a textúrák...

[ Szerkesztve ]


schawo
(titán)
Blog

Nincs kedved egy fraps frametime logot elküldeni DX12-n és DX11-en? Elvégre az egy asynchron compute-os VGA. A frametime mérés biztosan megy. Kiírja ugyan a demó, hogy nem, de valójában működik.

(#18) AllTheBest
720p-ben rögzített 1080p tartalom. Mindig mosott.

[ Szerkesztve ]


Ed3r_X_
(nagyúr)
Blog

Milyen gyártó? Nekem Gigabyte volt, az alja tiszta rücskös, fel se feküdt. Fel"csiszoltam", nyertem 5 fokot legalább. Kapott egy első ventit még (F12 PWM) -5-10 fok. Így lett a 70-75 fokból 60-65 kb. De hogy gyárilag az alja is miért volt olyan tré. (hőcső meg semmi, sima alu borda, pff)


V!ck
(aktív tag)

Nem néz ki rosszul, már töltöm is, kíváncsi leszek az FX/750Ti kombóra.
Egyelőre Afterburnerrel megnézem, hogy pl milyen kihasználtsága lesz a procinak.

[ Szerkesztve ]


AllTheBest
(senior tag)
Blog

Asus, pont tegnap jött meg az új gépházam, még csak 3 12 centis venti van a gépházban, ezt még valószínűleg kitolom 6-ra, 2 a gépház oldalán egyből nyomja a levegőt a kártyára, egy szívja ki hátul a levegőt, meg felül tud távozni, szerencsére a procim egész hűvös szokott lenni. Ma raktam fel a 2 ventit a gépház oldalára és ezzel 6 fokot nyertem, ha nincs terhelve a kártya akkor olyan 60 fok körül van ha auto-n van.
De kb az össze r260x tulaj szerint kegyetlenül melegszik a kártya és ez igaz is, főleg mivel az enyém az oc-s verzió és ugyan az a hűtése mint a simának...


Bluerainbow
(Közösségépítő)
Blog

DX11 - 2015-08-07 22:57:35 - UE4Game
Frames: 13318 - Time: 164437ms - Avg: 80.992 - Min: 44 - Max: 257

DX 12 - 2015-08-07 23:00:52 - UE4Game
Frames: 10601 - Time: 164454ms - Avg: 64.462 - Min: 4 - Max: 121


schawo
(titán)
Blog

:R

Köszi! Tehát ez általános jelenség, és nem az asynch compute hiánya miatt ilyen nálunk. Nem lett őszintébb a mosolyom.

[ Szerkesztve ]


Bluerainbow
(Közösségépítő)
Blog

Na , akkor most olyan nyelven hogy én is megértsem ? Köszi


schawo
(titán)
Blog

A GTX750Ti nem támogatja az aszinkron shadereket, és a 260 is csak két tömbre osztva,azzal pedig nincs előrébb. Ellenben a 970 rendes aszinkron shadereket használ, ami az ígéretek szerint megnyomja a DX12 teljesítményt. Ezért volt kérdés, hogy esetleg az-e a helyzet, hogy csak nálunk esett vissza fps, míg nálad nőtt a DX11-hez képest.

[ Szerkesztve ]


snecy20
(veterán)

Meg kell cáfoljalak, semmi olyat nem láttam, ami túlmutatni a DX10-DX11 szintnél. :)
UE4 logó a vége, de érdekes módon alt+enter, majd alt-F4-gyel állítható csak le.


V!ck
(aktív tag)

Igazából én sem tudok újat mutatni, de bedobom az eredményeimet :)

FX8320 + 750Ti:

DX11: Frames: 6044 - Time: 168109ms - Avg: 35.953 - Min: 18 - Max: 124
DX12: Frames: 5348 - Time: 173485ms - Avg: 30.827 - Min: 13 - Max: 91


schawo
(titán)
Blog

Gondolom mindenki észrevette, hogy a DPI skálázást teljesen bénán kezeli, és ha 100%-tól eltérő érték van beállítva, akkor full screenbe kinyomva sem fullhd-ban megy demó. Tehát a fullhd méréshez ki kell kapcsolni a skálázást, és alt+enterrel kinyomni fullscreenbe.


V!ck
(aktív tag)

Egy picit rápirítottam a 750Ti-re, hoztam az OC (GPU: 1263, Boost: 1405, RAM: 6000) eredményeket:

DX11: Frames: 7360 - Time: 170984ms - Avg: 43.045 - Min: 21 - Max: 147 (érezhetően nőtt az fps)
DX12: Frames: 5640 - Time: 169297ms - Avg: 33.314 - Min: 15 - Max: 91 (szinte nulla...miért?)

[ Szerkesztve ]


schawo
(titán)
Blog

Sőt, most látom, hogy a Win10 skálázása tiszta bugos. Ha be van állítva skálázás, és egy adott játéknál van letiltva a skálázás érvényesítése, akkor a játék 20%-kal szarabb fps-eket hoz, mintha az egész rendszerben le lenne tiltva a skálázás. Újra kell mérnem a Win10 eredményeket. :W :W :W

(#30) V!ck
Mindjárt csinálok egyet én is.

[ Szerkesztve ]


Ed3r_X_
(nagyúr)
Blog

Annak ellenére baromi jól nézett ki, és nem is grafikai előrelépést várok a DX12-től, hanem gyorsulást (nem lassulást, lol). Az UE4 már más téma, azzal lehet jót alkotni, csak tudni kell. :)


V!ck
(aktív tag)

Csináltam még egy DX12 tesztet, hogy reagál-e a proci órajel emelésre. Előzőleg 3,7GHz-en ment, 4,2GHz-es Turbo Core-ral, most fix 4.2GHz-en járattam.

DX12: Frames: 5714 - Time: 170140ms - Avg: 33.584 - Min: 18 - Max: 91

Túl sok kommentárt szerintem nem igényel...

[ Szerkesztve ]


schawo
(titán)
Blog

A téma további folytatása: Ha rendszerszinten kapcsolom ki a skálázást, akkor a demó 1920x1080 helyett 1920x1200-on fut (nincs alul felül csík). A vicc, hogy a nagyobb felbontás ellenére jóval nagyobb fps-eket produkál így, mintha a skálázás rendszerszinten be van kapcsolva, és csak az adott programra kényszerítem rá a skálázás figyelmen kívül hagyását.


schawo
(titán)
Blog

1920x1200 felbontáson:
DX11 alap: Frames: 6683 - Time: 170000 - Avg: 39.312 - Min: 18 - Max: 120
DX12 alap: Frames: 5334 - Time: 170000 - Avg: 31.376 - Min: 15 - Max: 91
DX11 1405/6000: Frames: 7925 - Time: 170000 - Avg: 46.618 - Min: 22 - Max: 142
DX12 1405/6000: Frames: 6102 - Time: 170000 - Avg: 35.894 - Min: 16 - Max: 91

De a DX12 még mindig ugyanúgy lassabb, mint a korábbi mérések során.
Az átlag 25-30%-kal, a minimum 20-38%-kal, a max 32-56%-kal. Pfffff

Holnap ezekről is felkerül a grafikon, mert van frametime log,

[ Szerkesztve ]


V!ck
(aktív tag)

Hát ennek tényleg mindegy, milyen processzor van alatta. Látványnak mondjuk nem rossz ez a teszt, de elég nagy öngól, hogy (egyelőre) DX12 módban lassabb....


schawo
(titán)
Blog

Szörnyű nagy öngól. :(((


Bluerainbow
(Közösségépítő)
Blog

Köszi. Ha jól értelmezem , megint csak ámitgattak minket arról , hogy d12 alatt eljön a füldi paradicsom , szuper grafika kicsi gépigény stb...
A valóság úgy tűnik marad a régi tendencia : Néhány esetben szuper grafika - ha van alatta egy paksi erőmű.


bacsis
(Közösségépítő)
Blog

A havas képen az a fenyőfa.. az most ugye csak egy vicc? :DDD
DX12 mi?
Jó lesz az DX6-nak is ;]


looser
(addikt)

A két element összecsaphatna a végén, nagyon bírnám :-)
Mondjuk lehet, hogy benne volt eredetileg, csak kiszedték, mert diafilm lett belőle :-)


jaja1981
(addikt)

Ezt valaki elhitte, hogy gyorsabb lesz a DX12? :F
Szebb az lesz, de gyorsabb. Akkor nem vennél új VGA-t.


djculture
(félisten)
Blog

Azért Abu nemrég ír erről az csoda motorról itt egy cikket már ott ha elolvasod rájössz hogy ez egy elbszott motor. Nem jelent ez semmit. [link]
"Unreal Engine 4 fejlesztését már nagyrészt a mobil játékpiac határozza meg, ugyanis a legtöbb licencelő ide tervezi a szoftverét. Ennek megfelelően az Epic számára sokkal fontosabb a licencelők által megcélzott játékosoknál elterjedt konfigurációk kihasználása, gondolva itt arra, hogy a legtöbb PC-ben a dedikált GPU mellett van egy IGP is. "

[ Szerkesztve ]


Ed3r_X_
(nagyúr)
Blog

Kár érte. Az UE3-at nagyon szerettem. Jó játékok sora, kis gépigénnyel.


djculture
(félisten)
Blog

Tovább megy az amúgy csak sokáig kell várni .. utána már lehet körülnézni is. Nem igazán demó ez egy alpha állapotú valami, leesel és alul unreal épitő kockák vannak meg egyéb kezdemények:) Érdekes amúgy hogy a procit alig használja még dx11 render alatt sem.

[ Szerkesztve ]


schawo
(titán)
Blog

Azért ez alapján még ne írjuk le az egész DX12-t. Ez egy első, előzetes demó egy még béta állapotú motorral. Valószínűleg a DX12 optimalizáció még sehogy sem áll.


snecy20
(veterán)

Azzal kéne már kezdeni valamit hogy a játékok ne csak ilyen 30-40-nagyon max. 50%-ban használják ki a processzorokat, mert az röhej.


Ed3r_X_
(nagyúr)
Blog

Akinek i7 dübörög, valóban ezt kívánja, de azért nem ez az átlag, és azokkal szerintem khhm kicseszés lenne félig-meddig, ha a 60 ezres proci alatt el se indulna semmi.


snecy20
(veterán)

Úgy értem hogy mindenkinek amilyen erős procija van, azt lehetőleg használják ki a játékok teljesen. :)


Ed3r_X_
(nagyúr)
Blog

Azok most is ki vannak használva :P


leviske
(veterán)

"Valószínűleg a DX12 optimalizáció még sehogy sem áll."

Mondjuk ilyen szempontból felesleges szenzációhajhászás volt részükről kiadni egy demo-t DX12 támogatást lebegtetve. Számomra ezzel csak azt bizonyították, hogy akkor sem lenne számottevő esélyük az UE3 sikerét megismételni, ha a nagy stúdiók nem biztosították volna be magukat saját motorokkal.

(#39) bacsis: Sok köze ennek nemigen van a DX12-höz.

(#48) snecy20: Kell venni 2 TitanX-et és máris nem azzal lesz gond, hogy a CPU nincs kihasználva. ;]

[ Szerkesztve ]

üzenetek