Vezetni voltam

Avagy mit is lehet magunkkal kezdeni egy szép nyárias napon :) – írta: e=mc², 13 éve

Befejezés

Az "oktatóm" felvilágosított minden, a vezetéssel, az autókkal kapcsolatos dolgokról. Lehetett választani, hogy a rendelkezésre álló 10 körömet milyen felosztásban szeretném elhasználni. Én 5-5 kör mellett tettem le a voksomat, mert egyik autó sem szimpatikusabb a másiknál, nálam mindegyik egyenlő esélyekkel indult. Mindegyikről hallottam már, hogy léteznek :)

A Mitsubishivel kezdtem.

A próbakörön az anyósülésből hallgattam végig, hogy a pálya melyik részén hogyan kell és hogyan érdemes menni. Majd a sisak fel, beülés a vezetőülésbe, biztonsági öv beállítás és indulás. Gyönyörű "ropogó", dübörgő hangon duruzsol a 2000 ccm-es turbó benzines 295Le motor.

Kis gáz, kuplung fel és fulladás. Új autó, ismeretlen autó, meg kell szokni. Gyors indítás, és már megyünk is!

Apró kormánymozdulatokra nagyon könnyen reagál. Kanyarokat külső ívről közelítem meg, fordulás előtt kicsi fék, épp hogy csak az apró kavicsokról nehogy lecsússzak a fűbe. kanyar közepétől gáz. Gáz és gáz! A kocsi fara kifordul, ellenkormány és még több gáz! Óvatosan egyenesbe kerül, de ügyelni kell, hogy ne lengjünk tovább. Az egyenesben padló, de már jön is a következő kanyar. Fék, vissza kettesbe és megint csak gáz. Tócsákat, mélyebb sarat azért kerülöm, nem dagonyázni jöttem. Az oktató közben segít, mondja mit csináljak, ha úgy gondolja valami mást kell tennem, mint eddig. Gyorsan eltelik az 5 kör.

A Subaruval végeztem.

Kis pihenőt tartunk mielőtt indulunk, ugyanis egy másik "kolléga" van kint a pályán. Ahogy bejöttünk a parkolóba, ment ki valaki. Szépen, gyorsan váltják egymást. Meg amúgy is sisakban, védőmaszkban és a meleg kocsiban elég jól le lehet izzadni.

A Subaru Impreza WRX egy 2500 ccm-es turbó boxer motorral van felszerelve, mely 300Le-t takar. Mindkét járgánynak gyorsulása 100km/h-ra 5,2 másodpercet vesz igénybe. Ennek tudtában kezdtem neki a második ötösnek. A kikanyarodáskor érezhetően nehezebb az irány vezérlése. Mintha gyengébb lenne a szervó. Rendesen dolgozni kellett benne. Makacsabb ez a szörny. Gázfröccsre azért odamozdult. Többet kellett ezzel használnom a féket, féltem ebben a kocsiban jobban megnyomni a gázpedált. Nincs elég helye kiadni magából, amit tud. Sajnos rettentően gyorsan elrepült az 5 kör, ami megadatott.

Összegzésként nem igazán tudok levonni következtetéseket, hogy melyik autó is a jobb. Véleményem van, és most már tapasztalatom is e két járművel. Az oktató szerint utcai használatra szánt kivitelből mindenképpen a Subarut venné, míg versenyre a Mitsubishit. Az én véleményem az, hogy ezek a szörnyek nem utcára valók bárki kezébe, csak és kizárólag versenyre, de ott meg a tanult pilóták tudják a dolgukat.

Magamtól nem mentem volna el ilyen tesztvezetésre, ennyire azért nem éri meg az ára. Éppen hogy csak egy cseppet kaptál egy óceánból. Semmi az egész. Persze aki teheti használja ki, és menjen el, mert felejthetetlen élmény. Amíg nem jön egy másik autócsoda, amit vezethetsz.

diadalittasan